Nos

Garry ukończył najlepsze studia, był inteligentny, sumienny, pracowity, posiadał ogromną wiedzę i szybko uczył się nowych rzeczy. Miał idealne predyspozycje by rozpocząć wymarzoną pracę. Udał się na rozmowę kwalifikacyjną, przeczuwając, że będą błagać by się u nich zatrudnił. Niestety jego wyobrażenia dość szybko zostały rozdeptane solidnym kamaszem.

 

- Idealne CV - powiedział prowadzący rozmowę. - Powinniśmy pana od ręki zatrudnić.

 

- Na to liczę - odparł pewny siebie Garry.

 

- Niestety ma pan niewłaściwy odstęp pomiędzy brwiami.

 

- Słucham?

 

- Zatrudniamy tylko osoby o konkretnym wyglądzie. Nie kwalifikuje się pan. Gdyby nie te brwi... Przykro mi.

 

- Jak to?

 

- Szukamy idealnych kandydatów. To wszystko.

 

- Tak? Proszę bardzo. Gdzie indziej przyjmą mnie z pocałowaniem ręki.

 

Jak się jednak okazało na kolejnej rozmowie pojawiły się inne problemy.

 

- Ma pan zbyt prosty nos, szukamy tylko osób z krzywymi lub garbatymi.

 

- Nie rozumiem, co to ma wspólnego z moją przyszłą pracą.

 

- Nasz szef cierpi na kompleks niższości i nikt z idealnym nosem nie ma szans dostać posady.

 

- Spójrzcie tylko na moje papiery.

 

- To nie jest warunek decydujący. Możemy przyjąć kogoś z gorszym CV, byleby tylko miał krzywy nos.

 

- Tak? No to zobaczymy. Gdzie indziej będą się o mnie bić.

 

Na trzeciej rozmowie nie było wcale lepiej.

 

- Proszę na siebie spojrzeć. Ma pan za grubą szyję. Nie możemy pana przyjąć.

 

- Wykształcenie już się nie liczy?

 

- Proszę pana, wykształcenie może zdobyć każdy, ale z grubą szyją już nic nie poradzimy. Przykro mi. Takie mamy zasady.

 

Garry miał dość. Kolejne rozmowy tylko utwierdziły go w przekonaniu, że znalezienie wymarzonej pracy będzie wyjątkowo trudne. Zdesperowany udał się tam, gdzie zawsze przydawały się ręce do pracy. Na budowę.

 

- Nie możemy pana przyjąć. Brak doświadczenia i odpowiednich kwalifikacji dyskwalifikuje pana na starcie. Do tego tu liczy się siła fizyczna, a po panu widzę, że raczej przy użyciu tej psychicznej mógłby pan góry przenosić. Zero mięśni.

 

Garry zdenerwował się. Rzucił się na faceta z pięściami, ale niewiele zdziałał. Tamten jednym celnym uderzeniem złamał Garry'emu nos.

 

Dopiero po tym incydencie przyjęli go w jednej z firm z otwartymi ramionami

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Liv12365 28.04.2020
    Haha, dobre. I z morałem. Fakt faktem - znaczenie dobrego wykształcenia zmalało, bo można je zbyt łatwo zdobyć, za małym kosztem. Nie docenia się umiejętności, ale to jak się wygląda lub jak wygląda papierek. A czasami papierek również ma niewiele wspólnego z rzeczywistością...
  • fanthomas 28.04.2020
    Dokładnie, różnie to bywa :)
  • Bajkopisarz 28.04.2020
    Świetne ? Końcówka mistrzowska.
    I jakie to uniwersalne:
    „wykształcenie może zdobyć każdy, ale z grubą szyją już nic nie poradzimy”
    Za wykształcenie można wstawić niemal cokolwiek innego, materialnego, a za grubą szyję coś przyrodzonego i zawsze będzie pasować. W pracy, na randce, na wyborach…
  • fanthomas 28.04.2020
    Dzięki :)
  • Bożena Joanna 29.04.2020
    Stanowiska pracy są zazwyczaj obsadzane wcześniej na wybranych krewnych królika, nic tu nie pomoże świetne CV. Konkursy są tylko dymną zasłoną. Takie były moje wrażenia przy czytaniu tekstu. Końcówka zaskoczyła, Gary przestał wyróżniać się, dlatego zyskał pracę. Ciekawe. Serdecznie pozdrawiam!
  • LeeaThorelli 29.04.2020
    Trochę kojarzy mi się z moją sytuacją, kiedy aplikowałam na staż do działu ochrony środowiska, ale, o dziwo, jako magister biologii, nie spełniłam wymagań. :D
  • pkropka 29.04.2020
    Dobre, bardzo życiowe. Poza wykształceniem jest jeszcze wiele czynników. Poza tym fakt, faktem, wykształcenie bardzo często nie idzie w parze z wiedzą, czy umiejętnością szybkiego rozwiązywania problemów.
    No a nos... Wiadomo że lepszy krzywy ;)
  • Pan Buczybór 30.04.2020
    Dobre opowiadanie. Wyolbrzymianie pewnego problemu w absurdalnym sosie powoduje, że opko ma trochę słodko-gorzki klimat.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania