O liście i złotym kluczu

Możesz mi wysłać w butelce listy,

Lecz morze szponami prędko je zniszczy.

Możesz poszukać skarbów ukrytych

Lecz tylko istnieją na kartkach już żółtych.

 

Wysłałam kiedyś w butelce list.

Było mi smutno- nie znalazł go nikt.

Widziałam mapę, ktoś skarb narysował,

Lecz zamiast zakopać- o skarbie zapomniał.

 

Możesz klucz szukać do bramy złotej,

Klucz ten, niestety, ktoś zgubił po drodze.

Droga różowa tak bardzo jest długa,

Że trudno tam znaleźć ze złota klucza.

 

Znalazłam ostatnio klucz zardzewiały,

Lecz nie pasował do złotej bramy,

Chciałam ją znaleźć na drodze różowej,

Drogi nie było-ktoś sadził tam trawę.

 

Zamiast w butelce,niech list pisze serce,

Może już każdą pisze literkę?

Możesz malować mapę -wskazówkę,

Która pokaże ukryte klucze...

 

Znalazłam skarb najdroższy dziś

Do bramy złotej przepiękny klucz

Gdy bramy nieba się otworzyły,

Po ścieżce różowej ludzie chodzili!

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Neurotyk 10.02.2016
    "Zamiast w butelce,niech list pisze serce" oraz "Widziałam mapę, ktoś skarb narysował/Lecz zamiast zakopać- o skarbie zapomniał." - świetne szlagworty! : ) To wiersz, ale tam też się znajduje piosenkowe szlagworty. Puenta, że zamiast szukać złotych kluczy i słać listy w butelce, to niechaj serce pisze listy i maluje mapy jako wskazówki do... serc klucz - piękna : ) 5, 5 , 5 ( no i ta ścieżka różowa... )
  • Neurotyk 10.02.2016
    PS czytając masę wierszy o wszystkim i o niczym, Twój był jak kubeł pozytywnie zimnej wody na mój łeb : )
  • Rasia 11.02.2016
    Przed myślnikami i po stawiamy spację
    "Możesz klucz szukać do bramy złotej," - klucza*
    "butelce,niech" - spacja
    Mnie z kolei ten wiersz nie urzekł, ale zobrazowałaś go w ciekawy sposób, ciekawy pomysł oraz puenta i błędów nie za dużo, więc zostawiam 4,5 czyli 5.
  • Ktokolwiek 11.02.2016
    Bardzo ciekawy temat i myślę, że byłby z tego naprawdę świetny wiersz, ale niestety rymy nie są zbyt dobre, a w części tekstu praktycznie w ogóle ich nie ma. Błędów nie wytykam, Rasia mnie uprzedziła, ale wiersz nie za bardzo mi się podobał. Ostatnia zwrotka jest jakby z choinki spadła, takie odniosłam wrażenie. Możecie mnie nazywać bezsensownym hejterem, ale takie właśnie mam odczucia, i odbiją się na mojej ocenie. Pozdrawiam i nie miej żalu :)
  • Neurotyk 11.02.2016
    Nie jesteś żadnym hejterem, co Ty?! Każdy ma prawo do interpretacji i do stwierdzenia, że "mnie to nie porusza, to nie moja estetka, wrażliwość etc." : ) C do braków miejscami rymów: każda ze zwrotek składa się z 4 wersów, gdzie tylko dwa pierwsze rymują się. To celowy zabieg. Podkreśla wymowę ostatnich słów czwartego wersu każdej zwrotki. Brak rymu tamże skupia uwagę odbiorcy na " kartkach żółtych", czyli zapomnianych; "o skarbie zapomniał" - rozumie się samo przez się; "złota klucza" - łatwo byłoby znaleźć złoty klucz na różowej drodze??? : ) Na dodatek długiej. Itp. Ja tak odebrałem ten symboliczny wiersz : )
  • Ktokolwiek 11.02.2016
    Neurotyk, do jednych trafia, do innych nie :) miło, że na opowi jest wiele osób, które to rozumieją :)
  • DuŚka ^.^ 13.03.2016
    Dziękuję za szczerą opinie!:)
    Neurotyk, bardzo mi miło, dzięki :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania