Oblicza wojny

Wojna zostaje odwiecznym problemem świata, niezależnie od jej transformacji, zmiany definiowania pojęcia czy rozwoju koncepcji. W literaturze wojny dzielimy na dwie kategorie:

 

- wojny energetyczne;

- wojny informacyjne.

 

W wojnach energetycznych pokonuje się wroga fizycznie w otwartej walce, opartym na stopniu stechnicyzowania użytej broni. Skutkiem ubocznym wojny energetycznej są straty w ludziach i zniszczenia substancji materialnej.

 

W wojnach informacyjnych obezwładnia się przeciwnika informacją. Używając do tego walki informacyjnej jako szczególnego przypadku procesu sterowania społecznego, którego celem jest niszczenie przeciwnika za pomocą informacji poprzez prowadzanie info wirusów do systemu.

 

W tym celu używa się wywiadu, podszeptu agentury wpływu, propagandy i manipulacji. Niemal wszystkie działania z zakresu manewrowania społecznego obliczone są na rozbicie porządku społecznego którego celem jest zniewolenie.

 

Dla przykładu do państw położonych Ameryce Południowej, Afryce czy też Azji przyjeżdżają samotne kobiety, które najczęściej chcą się po prostu dowartościować.

Młodzi kochankowie, nie są wybredni. Z takim samym oddaniem będą dogadzać młodym

i atrakcyjnym, jak i starszym i majętnym paniom. Zdarza się, że zakochana Europejka daje się naciągnąć na pewną sumę pieniędzy. Miejscowi nie zakochują się tak łatwo,

tak naprawdę zbierają oni pieniądze po to, by móc ożenić się z dziewicą.

 

Ot nowe niewolnictwo.

 

Pozostając w tematyce wojskowości, należy zwrócić uwagę na klasyfikację wojen według generacji działań wojennych w ujęciu podstawowych środków niszczenia jak też samej walki wyróżniamy następujące generacje wojen.

 

I Generacja wojen była oparta o siłę mięśni ludzkich i zwierzęcych.

II Generacja to energia mięśni ludzkich i zwierzęcych z czasem stopniowo zastępowana przez energię chemiczną np. wyzwalana energia poprzez spalanie prochu.

III Generacja oprócz stosowanych poprzednim okresie środków walki, pojawia się broń atomowa. Rośnie znaczenie informacji i broni informacyjnej np. "zimna wojna".

IV Generacja oprócz stosowanych poprzednim okresie środków walki, dominującego znaczenia nabiera informacja i broń informacyjna.

 

W wojnie IV generacji budowa systemów ochrony i obrony informacyjnej państwa

jest kluczowym zadaniem, które skutecznie przeciwdziała agresji informacyjnej, stając

się warunkiem koniecznym do zachowania bezpieczeństwa i rozwoju współczesnych państw. Na poziomie państwa do tego zadania powinny być tworzone odpowiednie służby, które winny bronić kraj i obywateli przed informacyjną agresją.

 

Dla przykładu wymienię tutaj - Oddział II Sztabu Głównego, popularnie zwany „dwójką”. Był on tak skuteczny, że chociaż zniewolić II Rzeczpospolitą metodami informacyjnymi usiłowały Niemcy i Związek Radziecki. Działania tych państw nie doprowadziły do erozji struktur państwowych i trzeba było sojuszu i uderzenia dwóch najpotężniejszych wówczas na świecie armii lądowych, żeby opanować Polskę.

 

Obecnie cybernetyka jako nauka o sterowaniu pozwala we współczesnej totalnej wojnie informacyjnej na rozpoznanie celów działań niszczących zarówno materiał ludzki (depopulacja), jak też gospodarkę, struktury społeczne, naukę, kulturę i właściwie każdą dziedzinę życia społecznego.

Średnia ocena: 1.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • SwanSong 4 miesiące temu
    Artykuł o niczym. Masa błędów, literówek, interpunkcja gorsza niż u przedszkolaka. Wodolejstwo.
  • Dorobek Grzegorz 4 miesiące temu
    Ignoranci zawsze są wszechstronni. Ignorancja daje odwagę. Ignorancja i arogancja to dwie nierozłączne siostrzyce. Ignorancja ma skrzydła orła i wzrok sowy.
  • SwanSong 4 miesiące temu
    Dorobek Grzegorz Dlatego piszesz na tyle tematów, bo na żadnym się nie znasz?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania