Ocalić Myśl zaprasza do Literkowej Bitwy na Drabble

Ocalić Myśl zaprasza do Bitwy na Sto słówek!!!

 

Entuzjastów Drabble i nie tylko? Każdy z Was może napisać i wygrać przyjemność podania wyzwania na kolejną Bitwę. Jednocześnie otrzymać wirtualny dyplom.

 

Zwyciężczyni zachęca okrzykiem... Hej i przedstawia propozycje tematów:

 

~ ILUZJA WIEDZY (PEWNOŚCI)

 

Literkowa cytuje:

 

"Iluzja wiedzy jest niesamowicie częstym zjawiskiem. Jest to nic innego, jak mocne przekonanie, że nasza znajomość danego zagadnienia lub dziedziny jest zdecydowanie większa niż w rzeczywistości. Jednym z szeroko rozpowszechnionych form tej iluzji jest efekt Dunninga-Krugera. Świat rzeczywisty jest o wiele mniejszy niż świat wyobraźni"

 

~ DIAMENT W POPIELE

 

Literkowa dodaje słowa Anthonego Doerra:

 

[...] diament to tylko kawałek węgla uformowany przez ciśnienie panujące w głębi ziemi, a następnie wyniesiony na powierzchnię w kominie wulkanicznym. Ktoś go szlifuje, tworzy fasetki. Nie może nad nim ciążyć klątwa, nie różni się pod tym względem od liścia, lustra czy ludzkiego życia. Światem rządzi wyłącznie rachunek prawdopodobieństwa. Rachunek prawdopodobieństwa i fizyka.

 

Tematy można łączyć i interpretować dowolnie.

Czas: do 22 października do 23.59

 

Zapraszamy wszystkich do udziału! :) Piszmy więc... Do zobaczenia w czytelni!

 

Jak napisać sto słów. Jak podpalić Sto(s)ik, aby rozpalił czytelnika. Drabble to historia, taka mała brukselka i fajna zabawa.

Opowiadanie ograniczone do STU słów. Po napisaniu musimy sprawdzić, czy zamiast myślnika nie ukrywa się gdzieś łącznik; który liczy się jako osobny wyraz.

Drabble powinny być przyjemne i łatwe w odbiorze. Język lekki i nieskomplikowany. W stu słowach każde zdanie powinno być przemyślane i dopasowane do całości. I końcowa puenta musi błysnąć ogniem.

Trening czyni mistrza. Nie wymyślajmy zbyt trudnych tematów, bo otaczające nas przedmioty czy przyziemne sytuacje, potrafią zaskoczyć i niewyobrażalnie zainspirować do podpalenia Sto(s)iku.

 

Literkowa

 

*więcej o konkursie w zakładce na Głównej pod stopką KONKURSY i na Profilu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • LBnDrabble 7 miesięcy temu
    Zapraszamy do wzięcia udziału w fascynującej zabawie!

    Literkowa
  • Sandra pół roku temu
    CZYLI jeśli dobrze rozumiem chodzi o to, żeby zmieścić się w limicie 100 słów? I tylko tyle, pozostałe zasady jak w LBnP?
  • LBnDrabble pół roku temu
    Tak Sandra. Sto słowek w temacie lub w tematach i puenta
    Zapraszam
    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania