oczarowanie

Dla dzieci - Tjeri

*

zanim słoneczko na niebie zabłyśnie

ciepłem ogrzeje

księżyc do snu wyśle

wcześniej podąża do jeziora w górach

zażyć porannej

kąpieli przy chmurach

jeszcze się przejrzy w odbiciu lustrzanym

i już ucieka

szlakiem sobie znanym

do wschodu w ciszy lecz pełnej zachwytu

gdy dzień się budzi

stygmatami świtu

 

potem króluje nad ziemią do nocy

żeby wieczorem

znów czarować oczy

 

*

Dawny mój wiersz z tzw. początków, ale mam do niego sentyment.

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 20

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (104)

  • Bogumił 25.07.2019
    Cudowny, piękny, dziękuję Betti
  • Bogumił 25.07.2019
    Dziękuję za spełnienie prośby, czy mogę go zabrać?
  • betti 25.07.2019
    Proszę bardzo.

    Tak, to dla Ciebie, rób z nim co chcesz.
  • Bogumił 25.07.2019
    Dziękuję
  • puszczyk 25.07.2019
    Hmmm... widać, że z początków...
    Dobrze, że zamieściłaś to info :)
  • betti 25.07.2019
    Pomyślałam sobie, że trzeba, bo być może przyjdziesz...
  • puszczyk 25.07.2019
    No cóż, ostatnio głosiłaś, że nie rusza się wierszy dedykowanych, tylko na chu...steczkę ludzie ruszają Marylę Wereszczakównę?
  • betti 25.07.2019
    Może dlatego, że Mickiewicz się w niej kochał... i gdzieś te fluidy zostały w powietrzu.
  • Halmar 25.07.2019
    No i ładnie, Elka. No i brawo. Świat byłby pięknym miejscem, gdyby ludzie byli dla siebie mili...
    Aż nabrałam ochoty na zmontowanie jakiejś fajnej dedykacji dla kogoś miłego ;)
  • Bogumił 25.07.2019
    Ktoś z opowi to będzie?
  • betti 25.07.2019
    Montuj, Halmar. Co warte życie bez poczucia... humoru.
  • Halmar 25.07.2019
    Poczucie humoru to panaceum na wszelkie dolegliwości :)
  • Aisak 25.07.2019
    O, jak szłodziutko.
  • Bogumił 25.07.2019
    Jestem oczarowany tym wierszem.
  • Aisak 25.07.2019
    Ja też jestem oczarowana.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    Moim nowym papierem toaletowym.
  • Bogumił 25.07.2019
    Pewnie z nadrukiem własne buzi. Nie dziwię się.
  • Aisak 25.07.2019
    Napisałeś coś brzydkiego, a to znaczy, że jak wszyscy katolicy jesteś złym człowiekiem.
  • Bogumił 25.07.2019
    Aisak co w tym jest brzydkiego? Pomyślałem że pewnie sobie ozdabiasz skoro z papieru cieszysz się jak mysz do sera. I czy to stosowne miejsce żeby o tym pisać na pl
  • Aisak 25.07.2019
    Bogumił buzia i tyłek? Czy to jest ładne?
    Jesteś wulgarny i ordynarny .

    Napisałam, że również jestem oczarowana.
    Czymś.
    Nie napisałam nic niestosownego.
    Papier to papier.
  • Bogumił 25.07.2019
    Aisak pisanie o papierze toaletowym na PL jest spamowaniem. ZAzdrościsz mi wiersza. Ok jestem w stanie to zrozumieć.
  • Aisak 25.07.2019
    Żegnam Bogumile Kononowiczu.
  • Tjeri 25.07.2019
    Faktycznie widać tu początek początku ;), ale tak sobie myślę, że to taki wiersz, który można przeczytać maluchowi przed snem. Jest czarująco - pozytywny.
  • betti 25.07.2019
    Tjeri, Ty jesteś przecież bardzo miła, a tu szpileczka?
    Musiałaś?
  • Tjeri 25.07.2019
    Szpileczka? A jam tu w świadomości, że bardzo "miły" koment napisałam.
    Swoim czytywałam Brzechwę i Tuwima, wbrew pozorom nie da się maluchom przeczytać byle czego.
  • Halmar 25.07.2019
    Ha ha - miła tjeri :))) Umieram że śmiechu :)))
  • betti 25.07.2019
    Bardzo śmieszne droga Tjeri, po prostu boki zrywać... aż mi żal, że Tobie tego wiersza nie zadedykowałam. Przepadło...
  • Tjeri 25.07.2019
    Ano nie mam wpływu na Twój odbiór. W każdym razie szpilek w koment nie wkładałam.
  • betti 25.07.2019
    Nie rozśmieszaj mnie...
  • Tjeri 25.07.2019
    A, niech będzie. Choć naprawdę nie mam pojęcia - co Cię ukłuło. Że początek - widać z budowy rymów i z porównania jak piszesz teraz. A że przeczytałabym dzieciom - to był akurat komplement.
  • puszczyk 25.07.2019
    Portalowa schiza?
  • Tjeri 25.07.2019
    Kolejny raz, gdy powiedziałam co innego niż powiedziałam... No tjudno.
  • puszczyk 25.07.2019
    Syndrom oblężonej twierdzy :)
  • betti 25.07.2019
    To przykre, kiedy dedykuje się komuś wiersz, a sępy rozrywają go na strzępy. Napisałam, że to wiersz dawny, ale lubię go, bo odnosi się do obrazu - patrzyłam i pisałam.
    Wiadomo, że dzisiaj napisałabym go inaczej, ale to kawałek dawnej mnie - i tym chciałam podzielić się z Bogumiłem.

    Porównania Tjeri są więc niestosowne. I jest mi smutno. Tylko tyle.
  • Tjeri 25.07.2019
    Cóż, mnie również jest przykro.
  • betti 25.07.2019
    Szkoda, że Ci nie było, kiedy pisałaś ten ''miły'' koment...
  • Tjeri 25.07.2019
    Nie, betti - szkoda, że można być tak negatywnie nastawionym, by uderzać w zamian za komplement. Czytam raz jeszcze i nie widzę w nim nic złośliwego. Widać i z komentarzami jest jak z poezją - każdy odbiera zgodnie ze swoim szkiełkiem i okiem. Na pewno nie chciałam Ci robić przykrości.
  • puszczyk 25.07.2019
    Choroba dwoistej jaźni i syndromy nie wybierają.
    Było napisać również - nie życzę sobie żadnych uwag, ocen i analiz i byłoby git.
    Tam są również potknięcia rytmiczne, ale pewnie też nie powinienem tego pisać, bo masz sentyment.
  • betti 25.07.2019
    To wiersz do dorosłego człowieka, Ty zrównałaś go z dziecięcą poezją Tuwima i Brzechwy. Nie pleć mi, że nie zrobiłaś tego umyślnie, głupia nie jesteś i ja też nie jestem.

    A Ty puszczyk, nie pchaj się, gdzie nikt Ciebie nie prosi, bo zachowujesz się, jak adwokat diabła. Tjeri poradzi sobie sama świetnie, przecież nie jest upośledzona.
  • Tjeri 25.07.2019
    Jeśli porównanie z Brzechwą i Tuwimem są dla Ciebie przykre, to naprawdę nic nie poradzę. Ja ją bardzo cenię, wiele wierszy znam na pamięć do tej pory.
  • betti 25.07.2019
    Zupełnie mnie to nie interesuje... wiem, że chciałaś mnie ośmieszyć, ale po co? Dla sportu?

    Miłego dnia.
  • puszczyk 25.07.2019
    Betti, ogarnij się bo zaczynasz pikować.
    Ponieważ też skomentował em ten wiersz wcześniej, też mam prawo ustosunkować się do niego i śmiesznych reakcji autora.
    Kompletnie od czapy.
    Wygląda na to, że na siłę chcesz tu definiować swoich wrogów.
    Problem leży w kryteriach jakie stosujesz.
    Sowa Cię ośmieszyć chciała? :)
    Teraz robisz się już żałosna.
  • puszczyk 25.07.2019
    Też miłego dnia.
  • Halmar 25.07.2019
    Elko, nie przejmuj się bucami. Wierszy dedykowanych się nie tyka.
  • Tomek Bordo 25.07.2019
    Betti, Nuncjusz znowu mnie obraża na forum. Nazywa mnie debilem
  • betti 25.07.2019
    To napisz do Admina, on jest od takich spraw.
  • Tomek Bordo 25.07.2019
    betti pisałem już ale chyba to ignoruje nie wiem czemu
  • betti 25.07.2019
    Tomek trzeba poczekać może, Idź na kebaba, jak wrócisz, to pewnie będzie po sprawie.
  • Halmar 25.07.2019
    Tomek Bordo ooo, nowy awatar! Do twarzy Ci w nim, choć poprzedni tyż był niczego sobie :)
  • Tomek Bordo 25.07.2019
    betti wątpię, myśle że ten admin po prostu to olał
  • Tomek Bordo 25.07.2019
    A canulas właśnie napisał na forum że jestem upośledzony
  • Halmar 25.07.2019
    Tomek Bordo admon nie siedzi non stop na portalu, pewnie korzysta z pięknej pogody. Spokojnie, na pewno Ci odpowie.
  • betti 25.07.2019
    Tomek Bordo kopiuj i wysyłaj do ADMINA - co ja Ci mogę poradzić. Masz tu prawo być jak każdy inny.
  • Bogumił 25.07.2019
    betti Tomku nie odpowiadają i olewaj. Niektórzy tu tak mają
  • betti 25.07.2019
    Nie no skąd... zrobiła sobie porównanie, bo przepada za poezją Tuwima i Brzechwy. A to przecież wierszyk dla dzieci... też by pewnie za nim przepadały... jej dzieci.

    Piekł i szatani.
  • Halmar 25.07.2019
    Porównania do poezji innych twórców jest w ogóle chamskie, bo odbiera autorowi oryginalność.
  • betti 25.07.2019
    Piekło - korekta
  • Canulas 25.07.2019
    Ech, ludzie, wy chorujecie na samych siebie z tych nudów :)
    Betti, mogę znaleźć Twoje komentarze, gdzie nie bardzo szanowałaś czyjeś dedykacje do kogoś. Bylo: dedyk jedno, a jakość drugie.
    Coś też było, że pisz mu osobiście albo do szuflady sobie. Maasaa wpisów, nie wszystkie mile.
    No ale nic. Kąt postrzegania światła zależy od okularów. Dla mnie to już jest lekka schiza albo szukanie wrogów na siłę. Tyle że to bezsensu, bo egzystencjalną marazm lepiej rozbijać jakąś pasją.
    No nic.

    Aaa, zabrałem glos, to może coś o utworze, żeby ją trurnia nie wyjść.

    Odcinajac kupon pierwszej części mojego personalnie ukierunkowanego wpisu, uważam że utwór jest bardzo... ciepły. Tak, jakby podczas tworzenia głowę wypełniła radość z samego aktu, a nie regułki.
    Jest melodyjnie i naprawdę ok.
    Pozdrox
  • Canulas 25.07.2019
    Sorry za błędy. Trochę telefon, trochę ja.
  • Halmar 25.07.2019
    Canulas Kocham Cię :*
  • Canulas 25.07.2019
    Ja mnie też
  • Halmar 25.07.2019
    Canulas uwielbiam ludzi z poczuciem humoru :))
  • betti 25.07.2019
    Niech byłby dotyk, że jakość - ja nie twierdzę i nigdzie nie twierdziłam, że to arcydzieło.
    Właśnie dlatego, że ciepły, uznałam, że się nadaje na dedykację. Tyle.
    Zabolało mnie to porównanie do poezji dziecięcej szczególnie, że ja ten wiersz dałam dorosłemu człowiekowi - nie dziecku.

    Bogumił, przepraszam Ciebie za ten wierszyk. Nie chciałam Ciebie urazić.
  • Canulas 25.07.2019
    Ale nie wstydź się swoich starszych prac. Po co?
    Na chuj ten pęd ku doskonałości. Tutaj jest autentycznie i nie pod korek.
    Ja nie wiem. Po co się klinować w oczach odbiorcy? Wyrobi się potem efekt konieczności przeskakiwania kolejnych granic, a ciągle się nie da. Wejdzie usztywnienie, odejdzie radość z procesu.
    Kurde, więc je luzu.
    (dobra, nie przeszkadzam)
    Piss-joł - to w żadnym wypadku nie jest zaczepka
  • Halmar 25.07.2019
    Według mnie najważniejsze, że podoba się temu, komu został zadedykowany. A innym wara.
  • Bogumił 25.07.2019
    Betti, to piękny wiersz, i jestem Ci za niego bardzo wdzięczny. Zrób to dla mnie i wrzuć mi też pierwotną wersję ze zwrotkami, bo chciałbym zabrać je obie. Dopiero wróciłem z roboty, i nie zdążyłem sobie wydrukować w oryginale.
    Bardzo Ci dziękuję, a komentarzami Tjeri i puszczyka się nie przejmuj. Ten wiersz jest super.
  • betti 26.07.2019
    Przykro mi Bogumił, ale ten wiersz nie nadawał się dla Ciebie. Ogólnie, to chyba głupi pomysł z jakimiś dedykacjami, bo jak widać odbierane to jest w dość dziwny sposób. Być może dla wielu portal literacki = randkowy i takie gesty tak się właśnie kojarzą.
    Pozdrawiam.
  • Halmar 26.07.2019
    Elka, daj spokój. Jedna idiotyczna opinia popsuła Twój pomysł? No weź... Pomyśl, jak się poczuł Bogumił, jak zmieniłaś adresata wiersza... Proszę Cię, nie poddawaj się emocjom. Nie dawaj się sprowokować.
  • puszczyk 26.07.2019
    betti Moda na sukces.
    Odc. 14974 :)))
  • betti 26.07.2019
    puszczyk ''kochajmy się''
  • betti 26.07.2019
    Tutaj dużo wierszy i to dużo lepszych od moich wypocin.

    Bawcie się beze mnie.
  • Halmar 26.07.2019
    betti elko, daj spokój. Po chuj denerwować się prowokacjami?
  • betti 26.07.2019
    Halmar ja się nie bawię w jakieś spotkania i randki z użytkownikami portali. Jeden raz spotkałam się z moim mentorem, wypiliśmy kawę, pogadaliśmy i tyle.
    To nie jest normalne, żeby w ten sposób reagować na dedykację. Nie można kogoś tak po prostu lubić, żeby mu oddać jakiś wiersz? Nie rozumiem tego.
  • Halmar 26.07.2019
    Elka, jeśli zadedykowalas wiersz Bogumilowi, to jaki jest sens zmiany dedykacji po tym, jak on już go otrzymał? Pomyśl o tym, co on teraz czuje. Sorry, szczerze mówię, naprawdę nie podoba mi się to. Ludzie mają uczucia. Nawet ci, co siedza przed monitorem.
    Przepraszam, że jestem obcesowa. Ale wiem, jak to jest. Niestety.
  • Halmar 26.07.2019
    Szczególnie, że to naprawdę bardzo ciepły wiersz. Gdyby mnie ktoś taki zadedykowalas, byłabym szczęśliwa.
  • betti 26.07.2019
    Może sobie wziąć każdy inny, nie jestem aż tak przywiązana do tych moich wierszyków, oplutego nikomu nie oddam.
    Powodzenia.
  • Halmar 26.07.2019
    Elka, ja nie opluwam dedykowanych wierszy. To jest jak sacrum.
    A tymi, co opluli, w ogole się nie przejmuj.
    Ty jesteś harda baba, takimi gównami się przejmujesz?
  • puszczyk 26.07.2019
    betti I kto tu jest pelikan?
  • Halmar 26.07.2019
    puszczyk zmiataj do swojej dziupli. Dosyć już tu narobiłes.
  • Halmar 26.07.2019
    Puszczyk, tu trzeba delikatności, której tobie brakuje. Więc pa pa.
  • betti 26.07.2019
    puszczyk czy ty myślisz, że wasze sprawy naprawdę mnie obchodzą? Jeżeli tak, to bardzo się mylisz...
  • Halmar 26.07.2019
    Elko, przepraszam. Ten buc za chuja nie przeprosi, więc robię to w naszym wspólnym imieniu. Wybacz.
    Puszczyk, jutro mam kolejne badanie. Gówno Cię to obchodziło i gówno cie obchodzi. I niech tak zostanie.
    Elko, przepraszam raz jeszcze. Naprawdę Cię polubiłam, zołzo :*
  • betti 26.07.2019
    Halmar to są tylko wasze gierki, wy już nikogo poza sobą nie lubicie. Jesteście tak na sobie skoncentrowani, że ludzie dla was nie istnieją. Owszem są potrzebni - tylko po to, żeby bić brawo...
    Bawcie się dobrze.
  • Halmar 26.07.2019
    Elka, ludzie bez serca nie wyczuja poezji ani w sumie wiary, ani szmerze strumienia. Ty jesteś dobrą i wrażliwą osobą, nie pozwól, żeby ktoś Ci to odebrał. Źli ludzie są wszędzie. Wystrzegaj się ich... Życzę Ci wszystkiego najlepszego, bo Cię polubiłam, zołzo :*
  • Halmar 26.07.2019
    Debilny smartfon tworzy swoje poezje :)
    Ale na pewno wiesz, o co mi chodzilo
    Ciepło Cię pozdrawiam.
  • Bogumił 26.07.2019
    betti to wielka szkoda bo już go sobie wziąłem. Ale cóż może mar mi napisze.
  • betti 26.07.2019
    Bogumił w ramach przeprosin i zadośćuczynienia - poszperaj po tej mojej ''twórczości'' i jeżeli jakiś wiersz Ci się spodoba - jest Twój.
  • betti 26.07.2019
    Mam sentyment do wiersza pt. ''Ona'' - lubię go i chętnie oddam w dobre ręce.
  • Bogumił 26.07.2019
    betti wszystkie są piękne, ale ja takiego na odczep się, to nie chcę.
  • betti 26.07.2019
    Bogumił pomyślę...
  • Shpaque 25.07.2019
    Betti ja dziękuję za ten wiersz - jest bardzo piękny i taki.. Słodki :) Naprawdę mega poztywny
  • Aisak 25.07.2019
    To już bez dedykacji dla Bogusia?
  • Bogumił 25.07.2019
    Aisak, to też ci coś napiszę, ale wcześniej obiecałem tekst o powstaniu styczniowym Basileusowi, później coś dla betti w ramach podziekowania, tylko z czym ja biedny zastartuję do mistrzyni, teraz się będę bał, bo tjeri się po tym przejedzie, a w dalszej kolejności dedykuję Tobie, jak tak cholernie cię to boli.
  • Aisak 25.07.2019
    Bogumił mnie nic nie boli.
    Mnie to wszystko bawi.
    Znasz taki stan, kiedy twarz ci wykręca i mrużysz oczy, to UŚMIECH.

    Więc życzę tobie, abyś zdjął sweterek i poczuł wakacje....
  • Bogumił 25.07.2019
    Ja jestem człowiek pracujący Ais. Gdzie mi tam do wakacji.
  • Aisak 25.07.2019
    Bogumił WAKACJE, to stan ducha.
    Zrób sobie przerwę od bycia Bogumiłem, bo zaczynasz mnie irytować.

    I nie pisz nic na mój temat, bo ci nogi z dupy powyrywam.
    :)
  • puszczyk 25.07.2019
    Bogumił Głupiś ty, czy tylko prowokator? :)
  • Bogumił 25.07.2019
    puszczyk czy te też już uznałeś się za mistera elegancji?
  • Bogumił 25.07.2019
    Aisak tylko mnie zachęciłaś żeby coś napisać ais
  • puszczyk 25.07.2019
    Bogumił Spoko, już wiem która opcja :)))
  • Aisak 25.07.2019
    A yetti ma schizy.
    A yetti ma schizy.
  • akwamen 25.07.2019
    Piękny.....
  • Miron 25.07.2019
    Piękny wiersz .Pozdrawiam
  • Zaciekawiony 26.07.2019
    Faktycznie trochę takie rymowankowo-bajkowe
  • betti 26.07.2019
    Dla dzieci - dobre. To najważniejsze.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania