Odbicie - 00.00

Kolejne kółko po odciśniętym dnie kubka od kawy. Cyrkowe okręgi, hula hop. Przypadały na każdy dzień tygodnia po jednym. Oprócz nich przyrastał kurz, w ilości warstw sprzed kilku miesięcy.

Doszczętnie pochłonięty wertowaniem grubych tomiszczy przy kaganku dogasającej świecy, nie zauważa przechodzącego obok cienia.

W długim do kolan skórzanym płaszczu z dymu przenikał regały z księgami. Wyłaniał się znudzony, spoglądając na młodego poszukiwacza złotych źródeł.

— Jeszcze jedna. — Potrząsał długimi dredami.

Oddechem odstraszał bibliotekarkę. Przynosiła mu jedzenie kładąc kilka stolików od niego. Zanim je zdążył zauważyć, doprawione bywały pleśnią.

 

— Proszę pana, może już czas odpocząć? — Zaniepokojona jego stanem podeszła do wycieńczonego wędrowca po kartach zapisków pisarza.

— Idę po wzgórzach, porośniętych ogromnymi dębami. — Wychylił się zza pnia drzewa, który był jednocześnie jednym z regałów miejskiej biblioteki, obok których siedział.

— Dawno z nikim nie rozmawiałem, kim jesteś? — Drobna postać wzruszyła ramionami, a jemu zatrzepotały przed twarzą ogromne kolorowe skrzydła.

— Pracuje tu od kilku lat. — Usłyszał szept.

Wytężając słuch zrozumiał, że ma przyjemność poznać skrzydlate stworzenie z bliżej nieokreślonej krainy tam, gdzie jeszcze ludzka wyobraźnia nie miała dostępu.

— O! — Wyciągnął w jej kierunku dłoń. — Olśniewająco piękna motylico.

— Motylico? — Wezwać lekarza?

— Macie tu medyków? — Zaskoczony spoglądał bardziej trzeźwo na twarz kobiety mieniącej się w refleksach metalicznych barw ze złożonych niczym parasol po deszczu ramion.

Promienie tłumiły baldachimy z koron drzew. Orzeźwiający chłód, nasilał lekki podmuch wiatru.

W czterech ścianach wstrząsy naruszały konstrukcję budynku.

Upiorny cień stał na biurku z wyrwaną stroną z jednej z książek.

''Nie każde złoto jasno błyszczy, nie każdy błądzi kto wędruje''.

— Złota myśl, tego szukałem! Jest kluczem, otworzyłeś umysł.

Zemdlał, a ciało opadając bezwładnie kurczyło się i rozsypywało w proch.

Cień zamiótł garść pyłu długimi rękawami. Drewniana rzeźba bibliotekarki stała na podeście z otwartą książką. Świeca zgasła, dotknięta językiem umarłych.

Z bombardowanych w czasie wojny egzemplarzy odbiło echo ginących światów. Trzy dwa jeden... Następny w kolejce do innego wymiaru.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Light 13.04.2019
    Tu zupełnie nikt mi do głowy nie przychodzi. Może trochę szu :)
  • Mia123a 13.04.2019
    A tu? Może być Szu, albo Cofftee?
  • pkropka 13.04.2019
    Dla mnie Szu, albo może Jesień?
  • jesień2018 13.04.2019
    00.00 to mój typ :)
  • Jared?
  • pkropka 13.04.2019
    Faktycznie, Jared też pasuje.
  • Angela 13.04.2019
    Pasuje mi do Arysto, ale to może być zmyłka.
  • Arysto byłby moim drugim typem, zaraz po Jaredzie, także ten... :)
  • Angela 15.04.2019
    Jeżeli Arysto nie pisał, to stawiam na Nazaretha
  • Pan Buczybór 13.04.2019
    Ja bym postawił na Angelę albo Jesień2018. Tak całkiem w ich klimatach, choć te metafory... Nie wiem, trudno z nich odgadnąć autora. A tak btw to bardzo fajny tekst, mocno oniryczny.
  • Dekaos Dondi 14.04.2019
    Mnie się styl tekst kojarzy z 00.00 ? - chodzi o kilka zdań np. Ale mylić się mogę. Tak czy siak - 5
  • Pasja 14.04.2019
    tu bym obstawiała Justyskę
  • fanthomas 15.04.2019
    Szu obstawiam tutaj
  • Dekaos Dondi 15.04.2019
    Nadal obstawiam, że to Zerka4... nawet jak się srodze pomylę :))
    Chodzi o jeszcze jeden szczegół.
  • Pasja 16.04.2019
    czy zaciekawiony tutaj się ukrył?
  • Pasja 17.04.2019
    No Szu ładnie nas wywiodłaś w pole, ale tekst teraz wydaje się być twój na 100%
  • Karawan 17.04.2019
    Ale większość obstawiających szła w kierunku damskiego pióra. Brawo Szu!!;)
  • Mia123a miała nosa do typów! Ja wdupilem znowu:)))
  • jesień2018 17.04.2019
    Jej, takie trudne i znowu zgadłam! Heeeej!
  • Dekaos Dondi 17.04.2019
    Zgadłem Zerkę!!
  • Pasja 17.04.2019
    dekaos ujawnij się
  • Dekaos Dondi 17.04.2019
    Boję się:((
  • jesień2018 17.04.2019
    De-ka-os, De-ka-os!!
  • Pasja 17.04.2019
    Dekaos wrzuć na luz strach
  • Dekaos Dondi 17.04.2019
    Pasjo. Mam prośbę o dopisanie mnie do tytułów, jak już będzie po wszystkim:))
  • 00.00 17.04.2019
    Sporo radochy było z Waszych typowań. Dzięki za wszystkie odwiedziny. :)
  • pkropka 17.04.2019
    00.00, Ciebie jednak zgadłam! Jedną jedyną...
    Tekst super! Bardzo mi się podobał :)
  • 00.00 24.04.2019
    Kropka Świetnie, że Ci się udało. Sorry za zwłokę z odpowiedzią. :)
    Dzięki i pozdrawiam. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania