opowiedz mi

za górami

barwione akwarelą pióra niesie nocny stróż

porywa za lilią przytuloną do cierni

ogląda zamkniętą za szkłem duszę

 

 

za lasami

niewierny żołnierz czerwony paladyn

z popiołów sfinksów jednorodny

przebity mieczem hartowany ogniem

ucieka karmazynowa maź

spływa do wody

oczyszcza z zaklęcia

 

 

za morzami

strzela zatrute ostrze

wykute z krzyków

faun

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić opowiadanie

Komentarze

  • Pan Buczybór 2 miesiące temu
    całkiem fajny wiersz, ale ta "krwista ciecz" brzmi dla mnie dość słabo. Zamieniłbym na coś innego
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Noo, racja. Zmienię. Dzięki wielkie :)
  • Pan Buczybór 2 miesiące temu
    Mia123a lol, zmieniłaś na "karmazynową maź"? Dobrze widzę? Dobra, może być :)
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Wybacz, chwilowo nic lepszego nie przychodzi mi do głowy :) źle?
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Myślałam jeszcze nad czymś truskawkowym, ale nie mogę przecież wszystkiego zawsze sprowadzać do jedzenia :)
  • Pan Buczybór 2 miesiące temu
    Mia123a nwm, a może pomyślisz nad samą "krwią"? Wiesz, może nie trzeba tak kombinować
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Sama krew, nie no nuda :)
  • Pan Buczybór 2 miesiące temu
    Mia123a ale wiesz, minimalizm jest całkiem modny. Warto próbować
  • Mia123a 2 miesiące temu
    To prawda. W prostocie tkwi siła :)
  • Canulas 2 miesiące temu
    Lubię, jakieś motywy "napowtarzalności". Tu jest dość ok, ale skoro masz: za lasami, za górami, nie lepiej utrzymać liczbę mnogą przy morzu?
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Za morzami? No nie wiem, skoro tak mówisz. To może.
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Dobra, ok ale jak coś to, będzie na Ciebie. Jak mi ktoś napisze za powtarzalne, jednolite :)
    Dzieks
  • Florian Konrad 2 miesiące temu
    zmniejszyć patos i będzie gites
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Patos?
  • Florian Konrad 2 miesiące temu
    no :)
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Florian Konrad ok ogarnę, ten patos.
    Dzieks :)
  • Florian Konrad 2 miesiące temu
    Mia123a niema zac :D
  • Freya 2 miesiące temu
    Eee... nie chodzi o to żeby na ciebie naskoczyć, ale wpadłem żeby zobaczyć skoro jesteś tak aktywna wgl. Nie znam się na wierszach, no bo można wykorzystać w nich wszystkie możliwości wyobraźni odbiorcy, lecz nigdy nie wiadomo kto zacz, ale zaciekawiło mnie pojęcie; faun na koniec :) Pozdrawiam
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Ok, wielkie dzięki.
    Również pozdrox :)
  • betti 2 miesiące temu
    To '' za górami'', ''za lasami'' - do wyrzucenia, zupełnie nie do przyjęcia.
  • Mia123a 2 miesiące temu
    No witaj betti. Miło że wpadłaś, ponownie.
    A więc, wybacz ale nie wiem, zupełnie o co Ci chodzi z tymi wersami. Do wyrzucenia? Nie do przyjęcia? No weź, sprecyzuj bo naprawdę nie wiem, dlaczego tak uważasz :) jeśli chcesz oczywiście.
  • betti 2 miesiące temu
    To przeczytaj ten wiersz bez tych ozdobnych frazesów rodem z bajki dla dzieci i powinnaś wiedzieć...
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Ok, dzięki wielkie. Napewno to przemyślę :)
  • kalaallisut 2 miesiące temu
    Mia123a Betti mniej więcej chodzi o to... podkreślam mniej więcej, bo w biegu teraz jestem:

    do lilii wrót cierni
    akwarelowe pióra
    niesie nocny stróż


    wbity miecz ognia
    czerwony paladyn
    spoczywa już
    (tu się rym wdarł to jakoś inaczej)

    karmazynowa maź
    spływa do wody

    strzela zatrute ostrze
    wykute z krzyków
    faun

    A wiersz i zamysł ciekawy :))
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Hehe kalaallisut, fajnie że wpadłaś. Nooo, może Ty też zaczniesz pisać wiersze. Oczywiście dzięki, ale wiesz trza myśleć po swojemu.
    Pozdrox :)
  • betti 2 miesiące temu
    barwione akwarelą pióra niesie nocny stróż

    porywa lilią przytuloną do cierni

    ogląda zamkniętą za szkłem psyche



    niewierny żołnierz czerwony paladyn

    jednorodny

    przebity hartowanym ogniem



    ucieka karmazynowa farba

    spływa do wody

    oczyszcza z zaklęcia



    za morzami

    strzela zatrute ostrze

    wykute z krzyków

    faun

    Betti mniej więcej o to chodzi.
  • kalaallisut 2 miesiące temu
    Betti jest niezastapiona :D
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Betti bardzo dziękuję za sugestie. Doceniam, ale mi akurat te "ozdobne frazesy rodem z bajki dla dzieci" bardzo się podobają. Tworzą klimat tego wiersza. I właśnie o to mi chodziło. Nie wiem może się nie znam, cóż.
    Pozdrox :)
  • Wrotycz 2 miesiące temu
    Tytuł i pierwsze wersy przynależne baśni, sygnalizują charakter sytuacji lirycznej, jestem więc jak najbardziej na tak.
    Dusze i ciernie z panteonu grafo, tu bym uprościła.

    porywa dziewczynę przytuloną do wrót
    czyta myśli

    No, ciekawy wiersz. Baśniowej skórki sporo.
    Pozdrawiam:)
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Wrotycz bardzo dziękuję za komentarz. Cieszę się, że wpadłaś.
    Również pozdrawiam :)
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Drogie panie jak mi miło. Tyle opinii, tyle sugestii. Zaraz się za to zabiorę. Obiecuję odpisać każdej z osobna. Później :)
  • Dekaos Dondi 2 miesiące temu
    Mia123→Widzi mi się to→za górami... za lasami... taki bajkowy styl wprowadza. Tekst mi się dziwnie skojarzył z teatrzykiem kukiełkowym, taka opowiastką i odpowiednią muzyką w tle:)) Tyko musiałby być dłuższy→ Pozdrawiam→*****
  • Mia123a 2 miesiące temu
    Ooo dziękuję bardzo. Z teatrzykiem kukiełkowym, no no. Ciekawe.
    Pozdrox :)
  • Justyska 2 miesiące temu
    Ja bajkolubna jestem i podoba mi sie taki mix, szczegolnie pierwsza.
    Pozdrawiam i tu
  • Mia123a 2 miesiące temu
    A ja, dziękuję Ci bardzo i tu
    Pozdrowionka :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania