...

Efekt braku możliwości usuwania opek.

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • MarciaA 06.06.2015
    Zauważyłam kilka błędów powtórzeniowych i interpunkcyjnych oraz przede wszystkim to, że dialogów się tak nie pisze!
    - Z tego co opowiadały mi wnuki, jesteś wojownikiem Evan. Czy to prawda?
    - Właściwie to łowcą nagród, poluję na potwory.
    .....
    Tak powinno być. Ale ogólnie pomysł wydaje się być ciekawy i mam nadzieję, że go jeszcze lepiej napiszesz :) Na razie 4
  • Pospolita 06.06.2015
    Dialogi powinny zaczynać się od myślnika. To jedyne, co mnie raziło w oczy. Ogólnie opowiadanie jest interesujące. Fajna ta tradycja z imionami. Już nie mogę doczekać się pierwszej opowieści. Zostawiam 5 ;)
  • MaraJ 06.06.2015
    Zgadzam się ze swoim przedmówcą, ale jestem pewna, że z każdym rozdziałem będzie lepiej ;) 4
  • NataliaO 06.06.2015
    Dla mnie było trochę ciężko, ciekawie się zapowiada. Dialogi faktycznie powinny być od myślników. 4:)
  • Marcus13 10.06.2015
    Zgadzam się z NataliaO, że dialogi powinny się zaczynać od myślników ,ale daje 5/5 , ponieważ opowieść zaczyna się ciekawie , może przeczytam kolejne rozdziały :).
  • Slugalegionu 10.06.2015
    Dziękuję wszystkim za uwagi. Mam nadzieję że kolejny rozdział też będzie wam się podobał.
  • Slugalegionu 17.06.2015
    słabe
  • Slugalegionu 17.06.2015
    Zapomnijcie o moim poprzednim komentarzu. Kolega dorwał mi się do kompa na imfie.
  • Nyu 24.06.2015
    Jest parę błędów interpunkcyjnych, trochę powtórzeń. Opowiadanie jest pisane dosyć prostym językiem, oczywiście nie mówię, że to źle :) Za całokształt daję czwóreczkę. Popracuj trochę nad opisami, aby nie były nużące i nie pojawiało się w nich dużo powtórzeń.
  • J.J Leto 08.07.2015
    Mam inne zdanie od Nyu. Opisy właśnie mi się podobały. Dla mnie nie były nużące. To one przykuwały moją uwagę w tym opowiadaniu. Dobrze, że się rozpisujesz. Dzięki temu poznałem bardzo dobrze postacie. Powtórzenia nie przeszkadzały mi zbyt mocno. Jedynie co ja uważam za minus to dialogi. Dialogi są sztuczne. Opowiadanie jest proste i zrozumiałe.
    Moja ocena 4.
  • Daniel 12.07.2015
    Klasyczne fantasy, więc i opisy muszą być długie, z założenia. Jedyny minus twoich opisów to mnogość występujących w nich powtórzeń. Co chwilę być, było, byli, miał, miała, mieli. To nieco przeszkadza podczas czytania, sam też miałem z tym problemy na początku.

    Próbuj budować bardziej dynamiczne opisy. Zamiast napisać: Eliza miała długie blond włosy. Można zrobić to inaczej np. tak: Jej długie blond włosy zlewały się z promieniami wiosennego słońca w miłosnym tańcu.
    Nie wiem, czy przykład dobry, ale przynajmniej moim zdaniem lepiej brzmi, jest dłużej i nieco ciekawiej.

    Teraz dialogi. W klasycznych powieściach fantasy dialogi są sztuczne, ale tylko dlatego, że klasyczne fantasy pisano sto lat temu. Wtedy wszystkie dialogi kreowano na jak najmniej naturalne i może nieco bardziej epickie. Teraz musi być inaczej. Dialog pcha fabułę, buduje napięcie i atmosferę tajemniczości. Poczytaj książki z Kinga, Mroza, ew. Zafóna. Oni mają zgrabne dialogi.


    Zawsze stawiaj przecinki przed "że" oraz "który". Jeśli w zdaniu masz dwa czasowniki, również muszą zostać oddzielone przecinkiem. Dla przykładu kilka zdań z twojego opowiadania:

    "Powiedziała odwracając się do starszego brata." Powiedziała i odwracając to czasowniki, więc między nimi musisz wstawić przecinek.

    "To w połączeniu z tym że był na koniu sprawiało że patrzył na dzieci z góry." - Dwa razy "że" w jednym zdaniu i przed żadnym nie ma przecinka, przy pierwszym "że" przecinek trzeba wstawić między "połączeniu" a "z". "był" i "sprawiało" to czasowniki więc należy wstawić między nie przecinek. Poprawnie zapisane zdanie wyglądałoby tak:

    To w połączeniu, z tym że był na koniu, sprawiało, że patrzył na dzieci z góry.

    I tak nie jest zbyt dobre, trzeba by je przeredagować, albo napisać od nowa. Bo w takiej formie jest całkiem bezsensowne.


    Na koniec ostatnie, do czego chce się przyczepić.
    "Cała trójka biegała po trawie bosa i roześmiana i zapewnie robiłaby to do obiadu, gdyby nie to, że jakiś mężczyzna przejeżdżający obok na koniu zatrzymał się i powiedział."

    Nie zapewnie, tylko zapewne. Wkradła ci się niepotrzebna literka. Dodatkowo, jeśli w jednym zdaniu występują dwa spójniki "i" musi rozdzielać je przecinek.

    Pisz dalej i ćwicz, pracuj nad warsztatem i dużo czytaj. Nie koniecznie fantasy, z innych książek też możesz podłapać nieco techniki.
    Gdybym mógł, dałbym trzy i pół, a tak leci tylko 3.

    Miłego dnia ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania