Osiemnasty Kruk

-Kim jesteś? - spytał chłopiec wpatrzony w nowo przybyłego gościa. Siedział on na balustradzie balkonu za oknem i wpatrywał się czarnymi oczami w gęstą czuprynę dzieciaka.

-Ja? Ja jestem Osiemnastym Krukiem - odparło dumnie ptaszysko. Jego czarne jak smoła pióra poruszały się bezwładnie na wietrze a zakrzywiony dziób sprawiał wrażenie jakby był za duży jak na niewielkie ciało zwierzęcia.

-Osiemnastym Krukiem? - spytał chłopiec poszerzając oczy - Ale co to znaczy?

-To nie jest istotne - bąknął ganiąco - Nie po to tu jestem.

-A po co? - spytał chłopczyk ciągle wpatrując się w Kruka.

-Podobno masz głowę pełną pomysłów, prawda? Chciałbyś pisać, racja? - spytał ptak z przekonaniem. Chłopiec cofnął się o krok.

-Skąd wiesz?

-Czuję to. Mam dla ciebie radę chłopcze ...

-Czujesz?

-Twórz. Nie bój się tego. Twórz dla siebie, pracuj, baw się tym. Potem to komuś pokaż, wiem, że bardzo chcesz.

-Nie spodoba im się ... - odparł chłopiec zaczerwieniony.

-Być może, na początku. Może obrzucą cię błotem, skrytykują. Nie będziesz pierwszy, dziecko. Z czasem jednak, zaczną cię doceniać. Będziesz lepszy i lepszy, aż wreszcie wejdziesz na najwyższy poziom - tego także nie jestem pewny - zaśmiał się ptak - Ale wiesz co? Najważniejsze, to żebyś próbował. Skupiaj się, ćwicz, doskonal się. Nie ma innej drogi. Jeśli nie zaryzykujesz, cóż, zostaniesz w miejscu - dziecko przechyliło głowę w bok i zastanowiło się przez chwilę.

-Może i masz rację - wzruszył ramionami chłopiec - Popróbuję!

-I o to chodzi! - pomachał wesoło skrzydłami.

-Dziękuję, Osiemnasty Kruku!

 

/

Raven18

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Kocwiaczek 20.02.2020
    , przed a/ za duży jak na = bez jak / tego także nie jestem pewny = czego wcześniej nie był pewny? - albo miało być, że jest pewny? /
    ***
    Raven...18? Dobrą nam tutaj Kruku mądrość prawisz :) Walcz, walcz... tak... wciąż to słyszę :) Piąteczka z pozdrowieniami!
  • Shogun 20.02.2020
    Swoista rada dla każdego, ale co najważniejsze również dla siebie samego ;). Cóż, twórz, pisz. Nie poddawaj się. Ja sam przyjmę sobie twoja radę do serca i również się nie poddam. 5 ode mnie za dobre przesłanie zaserwowaną w ciekawy sposób.
    Pozdrawiam ;).
  • AtamanRozhovorny 20.02.2020
    Świetny treściowo tekst, głębokie przesłanie. Technicznie do poszlifowania, ale to pikuś. 5 :D
  • AlaOlaUla 21.02.2020
    Spotkanie z Osiemnastym krukiem pouczające i refleksyjne, a teraz życzę spotkania z Białym krukiem :))))
  • KuroKurama 21.02.2020
    Przyjemna, pouczająca i przede wszystkim motywująca opowiastka. 5 :)
  • Pan Buczybór 21.02.2020
    "bezwładnie na wietrze a zakrzywiony dziób" - przecinek przed "a"
    "spytał chłopiec poszerzając oczy" - przecinek przed drugim czasownikiem, kropka na końcu i oczy się raczej "rozszerzają", a nie "poszerzają"
    *po wtrąceniach dialogowych stawiamy kropki. Na przykład tutaj: "zaśmiał się ptak"
    "dziecko przechyliło..." - to zdanie nie odnosi się do wypowiedzi Kruka, więc powinno być z dużej litery albo od następnego akapitu

    Całkiem niezłe opko. Motywujące w jakiś sposób, pozytywne. Pod względem opisów i w ogóle budowy jest to dość ubogie, ale dzięki temu przekaz jest wyrazisty. Pisanie to długa droga, ale z takim nastawieniem można coś w tej materii osiągnąć. Opko, z tego co wnioskuję, ma charakter autobiograficzny (no, mniej więcej), więc popraw błędy i idź dalej.
    Pozdrawiam
  • Bajkopisarz 21.02.2020
    A mistrz Yoda mówił: Nie próbuj! Rób albo nie rób, nie ma próbowania.
  • AtamanRozhovorny 21.02.2020
    Coś taki nieyodowy szyk zdania ??

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania