ostatnie słowo

wiesz jest duża tęsknota

i wiesz ja chciałbym

żeby ona umarła

 

i ja tej straty nie ubiorę w smutek

nie pożegnam w ciszy

nie przykryję ziemią

 

więc z brzegów ust moich

oddalam twoje imię

pulsujące jeszcze

potem na mojej skórze

 

ja ten żal wymawiam cicho

tak cicho jak światło

opada z twych powiek

 

ostatnie słowo jest echem

ciszą w której kończy się wspomnienie

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (35)

  • BezimiennaOna 13.08.2017
    Wybrałam zły moment na wiersz, na Twój wiersz, wieczór, w miarę ciepły, mała lampka w kącie i szumiący w oddali telewizor....
    I Twój wiersz, który zmiękczył mi kolana, nie wiem ale jakiś letarg mnie dopadł, jakbyś zabrał mi tę minutę, w ciągu chwili zmieniłeś mój nastrój w coś nostalgicznego ale ciepłego, coś co jest w sumie oczywiste ale tak to ubrałeś, że ja nie mogę się ubrać . Masz 5 :)
  • BezimiennaOna 13.08.2017
    Czytam i czytam :)
  • ówczesny 13.08.2017
    BezimiennaOna, już dawno nikt nie napisał do mnie tak wspaniałych słów komentarza. Dziękuję
  • Neurotyk 13.08.2017
    ówczesny dawno nikt nie napisał, bo waliłeś łzawą grafomanią ostatnio :)
  • Neurotyk 13.08.2017
    W końcu dałeś mi wiersz. Podobał mi się :)

    BAJ

    Fu-fu
  • Neurotyk 13.08.2017
    Fuj-fu
  • Violet 13.08.2017
    Grasz na uczuciach... nostalgicznie, melodyjnie... szarpiesz emocjami. W spokoju błogim nie pozostawisz, tęsknotę przywołując... Ech, piękny utwór do życia powołałeś. 5
    Pozdrawiam.
  • ówczesny 13.08.2017
    Dziękuję, V i również pozdrawiam
  • Tina12 13.08.2017
    Zgadzam się z opiniami, że ty jesteś muzykiem i grasz na naszych uczuciach. Kojarzy mi się to z rozstanien kochanków lub ze śmiercią jednego z nich.
  • ówczesny 13.08.2017
    Tino, nie muzykiem, lecz plastykiem (z wykształcenia). Dziękuję za odwiedziny :)
  • Tina12 13.08.2017
    ówczesny
    Haha, a ja o ile zdam egzamin będę spedytorem :)
  • ówczesny 13.08.2017
    Tino, zatem życzę Ci powodzenia i zdania egzaminu.
  • Tina12 13.08.2017
    ówczesny
    Wyniki będą pod koniec miesiąca. Więc mam nerwowe ostatnie wakacje.
  • ówczesny 13.08.2017
    Moc będzie z Tobą :)
  • Pasja 13.08.2017
    Wspomnienie chwili i tęsknota do niej powraca jak bumerang. Słowa urwane ciszą nie powrócą. Poruszyłeś wszystkie trzecia moje. A północ już blisko. Brak skali 5
    Pozdrawiam
  • ówczesny 14.08.2017
    pasjo, nie masz pojęcia jak ważne są dla mnie Twoje słowa. Są dowodem na to, że pisząc potrafię poruszyć czytelnika. Dziękuję. Dziękuję za wzruszenie...
  • ausek 14.08.2017
    Tęsknota to taka wredna paskuda. Dopada każdego z nas. Wachlarz uczuć i emocji jest jak najbardziej potrzebny w naszym życiu - od tych najgorszych do tych najlepszych. Uczy to rozumienia i postrzegania świata wokół nas. A czasem nawet pokory.
    Dwie pierwsze strofy mówią o rezygnacji, pogodzeniu się ze stratą. W kolejnej zwrotce podnosisz napięcie. Zadaję sobie pytanie czy sytuacja się przypadkiem nie zmieni. No i na koniec dwa wersy, które usilnie próbują mnie przekonać, że podmiot liryczny panuje nad sytuacją, choć dobór słów przekonuje mnie, że tego nie osiągnął. Echo to dla mnie ciągle brzmiące słowo, może i coraz ciszej, ale kołaczące się w głowie jeszcze długo, czasami za długo. Wspomnienie zaś, jest dla mnie czymś co nie zniknie - chociaż czasami chcielibyśmy je wymazać, a cisza w tym nie pomoże. No, to tyle ode mnie. Piątkę dałam już wcześniej. ;)
  • Neurotyk 14.08.2017
    "No i na koniec dwa wersy, które usilnie próbują mnie przekonać, że podmiot liryczny panuje nad sytuacją, choć dobór słów przekonuje mnie, że tego nie osiągnął."

    Ausek, co Ty pleciesz XD XD XD

    Wersy usilnie cię próbują przekonać, ale już słowa, z których przecież wersy tylko i wyłącznie są zbudowane, temu przeczą...

    Czy Ty myślisz, jak piszesz to?:)

    Pomyśl.
  • Neurotyk 14.08.2017
    Nasze niektóre komentarze brzmią analfabetyzmem, szczególnie te silące się na interpretacje - wychodzą śmieszne perełki :)
  • ausek 14.08.2017
    Neuro, zejdź ze mnie. Już od jakiegoś czasu próbujesz mnie w jakiś sposób ''dopaść''. Nie mam ochoty na utarczki z tobą. Komentarze, szczególnie wierszy, są moją interpretacją i tobie nic do tego. Spisywanie myśli pod wpływem emocji po przeczytaniu wiersza nie zawsze jest dobre, ale prawdziwe. BAJ
  • Neurotyk 14.08.2017
    "(.. ) szczególnie te silące się na interpretacje - wychodzą śmieszne perełki :)"

    Nie bawią cię takie perełki?: )
  • Neurotyk 14.08.2017
    ausku, a ja spisuję myśli po interpretacji twojego komentarza i nic Ci do tego, niestety.
  • ausek Neurotyka wszyscy olewaja za jego wyśmiewanie się z komentujących, i u niego komentarzy tyle co kot napłakał, że szuka żeru gdzie indziej, aby moc powyśmiewac komentujących. Dla niego najlepiej jakby każdy interpretował tylko idealnie, co trzeba rozumieć tylko jedyny właściwy sposób, ten który Neurotyk uzna za właściwy. Jeśli wiersz porusza u kogoś, z jakiegoś powodu inne struny, nawet te których autor nie zamierzał poruszać to według mnie tylko dobrze. A gości takich zblanszowanych jak N, trzeba po prostu olewać szerokim sikiem.
  • Neurotyk 14.08.2017
    Maurycy Lesniewski, licytacja na iloac komci i piateczek? Liczy sie jakosc kmentarza. A z lamacow jezykowych jak je zauwaze zawsze bede sie smial - sami ich autorzy powinni smiac sie z nich a nie zachowywac sie jak z kijem w pupie;)
  • Neurotyk 14.08.2017
    Neurotyk jestem mily dla sympatycznych osob a takich lizodubcow jal Ty omijam.
  • Neurotyk to dlatego mnie omijasz, i nie jesteś miły bo ja jestem, przeczytaj sobie to co napisałeś wyżej o mnie, jeszcze nie dawno płakałes żeby ktoś skomentował twój wiersz... zapomniałeś? I to ktos kogo wcześniej obraziłeś, i nie liczy sie dla Ciebie ilość? Jedyne słowo które mi przychodzi do głowy to hipokryta.
    Nie mam zamiaru tu sie z Tobą przepychać, bo ten wiersz wyżej na to nie zasługuje. Zreszta Ty rownież.
  • Jeśli chodzi o wiersz 5 , wiecej nie powiem bo zaraz ktos bedzie strzelał przepalonym olejem.
  • ówczesny 14.08.2017
    Dziękuję, Mauro
  • Szudracz 14.08.2017
    Bezsilność w tęsknocie jest najgorsza. 5
  • ówczesny 14.08.2017
    Szu :)
  • motomrówka 14.08.2017
    Tak!!!
    Jedynie dwa słowa zamieniłabym kolejnością "ust moich", na "moich ust". Bo, kiedy czytam "...ust moich", widzę Jerzego Zelnika, który deklamuje Treny Kochanowskiego, choć w sumie Twój wiersz jest jak tren.
  • ówczesny 14.08.2017
    moti, nie zmienię/zamienię niczego tym razem. Dziękuję:)
  • betti 14.08.2017
    ówczesny słusznie, tutaj niczego nie trzeba zmieniać. Jest super. Pięknie wyrażony ból, czysta poezja. Gratuluję!
  • ówczesny 14.08.2017
    Dziękuję, betti :)
  • Cynka 14.08.2017
    Wejdź na fb

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania