P – Postępująca Pandemia

Piotr, poważny pan po pięćdziesiątce, pochodzenie – Pszczyna południe Polski, prowadzi prywatną poradnię psychologiczną.

Poniedziałek, Pan Piotr po przebudzeniu podnosi poranną prasę. „Pandemia postępuje!!! Ponad pięćset pozytywnych przypadków!!! Pan prezydent prosi przestrzegać podanych poleceń" – przeczytał.

Prędko porzucił prasę. Piękna pogoda, przymusowy postój poradni psychologicznej, postanowił pobiegać po parku.

Poszukał plecak, poupychał przygotowany prowiant:

-pokrojona pizza

-parę pierniczków

-posolone pistacje

-puszka piwa Porter

-paczka papierosów

Pobiegał po pobliskim parku, patrzy pod pomnikiem postać posiadająca piękne, pełne piersi.Poczuł potrzebę poznania pięknej. Podszedł, przeprosił panią, podał prawicę, powiedział - Piotr.

Podała, powiedziała – Patrycja.

Poznana Patrycja, Poznanianka. Pracuje podróżując pociągiem po Polsce.

Przemierzając Pomorze, Podlasie, Podkarpacie, pisze przewodnik po polskich puszczach, parkach, pomnikach, pałacach.

Pełno przystanków, przygód, przypadkowo poznanych przyjaciół.

Podam parę przykładów:

Police – pilot Paweł

Puck – Patryk policjant

Pisz – pielęgniarka Paulina

Pułtusk – patolog Przemysław

Pruszków – piłkarz Paskal

Piaseczno – Pelagia protetyk

Piła – pedagog Polikarp

Pajęczno – położna Pola

Pabianice – przedszkolankę Prudencję

Parczew – pastor Protazy

Przemyśl – piwowar Prokop

Proszowice – pułkownik Pol

Pszczyna – psycholog Piotr

Prudnik – pośrednik pracy Paul

Polkowice – piekarz Palmir

Przytoczę przygodę psychologa pana Piotra poznanego pod pomnikiem.

Patrycja postanowiła porozmawiać, poznać prywatność przystojnego pana.

Prowadząc przyjemne pogawędki, połazili po puszczy pszczyńskiej, później pozwiedzali pobliski pałac.

Paląc papierosy Patrycja parokrotnie pokasływała przepraszając, podając przyczynę przeziębienia. Po południu pozjadali po połowie przygotowany prowiant, popijając puszkowym piwem Porter.

Patrol policji przyuważył piknik, popijającą parę.

Pan policjant pospiesznie podszedł, poważnie pokrzykując – „proszę prędko przestać, pandemia postępuje, ponad pięćset pięćdziesiąt przypadków”.

Po pouczeniu, para pokornie przeprosiła, postanawiając przestrzegać poleceń.

Późnym popołudniem Piotr przytulił Patrycję pocałował policzki, potem pożegnał.

Piątkowego popołudnia Pan Piotr poczuł problematyczny przepływ powietrza przez płuca. Palenie płuc powodowało poirytowanie. Potliwość, pokasływanie przekonało Piotra. Pora przedzwonić po pomoc. Pogotowie przyjechało, przebadało pacjenta potwierdzając poważnie przeziębienie. Piotra położono pośród pięciu pacjentów.

Pewnego poranka podczas posiłku Pan Piotr puścił pawia polewając pielęgniarkę. Przygodne poznanie pięknej Patrycji, potęgowało pandemię, pacjent Piotr pozarażał pół personelu.

Patrycja podróżując , pokasłując, przekazywała patogen poznanym przyjaciołom.

Pomimo pomocy Pan Piotr przegrał, pandemia pokonała pacjenta.

Pana Piotra pochowano.

Przestań pajacować pozostań przy posesji

-pobiegaj po podwórku

-poćwicz przysiady, pompki, podskoki

-poodbijaj paletką piłeczkę pingpongową

-poukładaj puzzle

-posłuchaj popu

-pooglądaj powtórki programów

-poczytaj prozę/poezję

-pograj: poker, pchełki

-porozmawiaj, powspominaj, pożartuj

Pamiętaj przestrzegaj poradnika przeciw pandemii, pomóż przezwyciężyć przeciwnika.

PO PROSTU PRZEŻYJ!!!

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Kocwiaczek 21.04.2020
    :) Piątka!
  • Piotrek P. 1988 21.04.2020
    Przebojowe, piątka, pozdrawiam :-)
  • kigja 22.04.2020
    Tylko na jedną literkę. Widziałam podobne ale krótkie. Tutaj wygląda na opowiadanie.
    Jeszczs nie przeczytałam całości ale uważam że to duży sukces. Tyle pracy i wysiłku. Trzeba nagrodzić 5.
    Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 22.04.2020
    Doceniam kunszt, ale mimo wszystko jest męczące przy czytaniu. Tak czy siak ciekawy, pomysłowy tekst.
  • Jacom JacaM 22.04.2020
    bardzo ok ;-)
  • trzynastka 23.04.2020
    Fajne,z humorem choć o poważnej sprawie,dużo wymyślania wszystko na P. Ok.5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania