P u s t e l n i k . 01

"Przed śmiercią, chciałabym jeszcze poznać życie" ~ Rose.

 

Czy widziałeś kiedyś dziewczynę w starych, brudnych trampkach, o brązowych włosach i niebieskich oczach? Możliwe, że tak właśnie wyglądała Rose, gdy Matt widział ją po raz ostatni. Należy jednak zacząć od tego kim była owa Rose... Rose - piękna, mądra, miła, towarzyska i bogata córka państwa Mitlles. Można dodać, że jej rodzice w pełni nią manipulowali, bowiem chcieli, by Rose wyrosła na rozsądną prawniczkę. To właśnie w jej rękach leżał los całego rodu. Mimo swej pozycji w społeczeństwie (a była wysoka), dziewczyna wymagała od innych traktowania jej jak zwykłej nastolatki. No, ale dobrze... Pozwólcie, iż zacznę od początku...

 

Mała, wówczas 5 - letnia Rose zadecydowała o przyszłości rodziny, wraz ze swoim przyjazdem do Londynu. Zakładano się wtedy o to, czy urodzi się chłopiec, czy dziewczynka. W prawdzie mówiąc mieszkańcy willi o narodzinach dziedziczki dowiedzieli się od jednego z lokai... 5 lat po czasie. Spowodowało to wiele kontrowersji, ale rodzina Mitlles wygrała zakład. Dzięki temu, tradycja została zachowana i ród pozostał w Londynie. I narodził się kolejny problem. Trzeba było wykształcić Rose na mądrą i pewną siebie... prawniczkę, by zachować cały rodzinny majątek. Z początku mała nie była świadoma robienia z niej dziedziczki i poddawała się wszystkim lekcjom tańca, śpiewu, historii, języka angielskiego i wielu innym. Wraz z wiekiem, kształciły się jej zdolności. Jednak wszystkie lata starań zniszczyła jedna dziewczynka w wieku Rose, a na imię było jej Alice. Obie zaprzyjaźniły się z sobą i dorastały razem do wieku 17 lat. Rzecz jasna rodzicom Rose nie podobało się "psucie" jej przez koleżankę. Z resztą mieli powody ku temu. Alice była strasznie roztargniona, nieodpowiedzialna, dziecinna oraz nie pochodziła ze znanego rodu. Poza tym ściągnęła ze sobą Matta, który strasznie zbliżył się do Rose. Po tym ojciec dziewczyny zdecydował, że nie może się z nimi spotykać "dla jej dobra".

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • wolfie 23.04.2015
    Trochę krótki rozdział, który jak się domyślam, miał być wprowadzeniem. Co mi się nie spodobało? "Rose - piękna, mądra, miła, towarzyska i bogata" - nie przepadam za idealnymi bohaterami, tak więc to jest minus. Czekam na więcej, chcę zobaczyć jak dalej rozwinie się ta historia.
  • KarolaKorman 23.04.2015
    Podejrzewam, że z tej pięknej, miłej ... przemieni się w coś przeciwnego, co nie znaczy gorszego, dam 4 :)
  • Ignis 23.04.2015
    Niezbyt. Książka nie będzie opowiadać o niej, lecz o losach jej przyjaciół - Matta i Alice :)
  • KarolaKorman 23.04.2015
    To mnie trochę zaskoczyłaś. Będę śledzić tę historię, bo tym bardziej jestem ciekawa :)
  • NataliaO 23.04.2015
    "Przed śmiercią, chciałabym jeszcze poznać życie" ~ Rose - To był piękny cytat. Historia zobaczymy jaka będzie, ale wprowadzenie przypadło mi do gustu. 5:)
  • Ignis 23.04.2015
    Dziękuję :) Starałam się w pełni dopasować go do losów Rose.
  • NataliaO 23.04.2015
    Cytat się udał :)
  • Neli 28.04.2015
    Mnie też bardzo podoba się ten cytat :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania