Pamięć

Pamięć to moja zmora

hodowana na prawdziwego potwora

wielka szafa

jak ją zamknąć

skoro nie ma drzwi?

 

Pamięć to głowa pełna

bzdur i starych spraw wełna

sweter wielki

jak go nosić

skoro nie mój typ?

 

Pamięć to czarna zasłona

otula oczy i chowa ramiona

teatr stary

jak tu wyjść

skoro role gram?

 

Pamięć to kurtka i buty

największe jej atrybuty

piękna zieleń

jak ją zniszczyć

skoro kolor ma?

 

Pamięć to włosy w ustach

dławiąc się

ach jaka rozpusta

tracisz smak

zupy brak

włosy są

błądzisz wciąż

wysil się

weź zapomnij

będzie lżej

 

 

sawIS FJ

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Ktokolwiek 02.02.2017
    Jest kilka rzeczy, które nie podobają mi się w tym wierszu. Mam nadzieję, że nie uznasz mojej opinii za ofensywną, bo nie o to mi chodzi ;)
    1. Rymy. W tym utworze są w większości bardzo oczywiste i to nie przypadło mi do gustu. Nie chodzi o to, że takich rymów nie powinno się wcale używać, ale ich nadmiar nie jest moim zdaniem dobry.
    2. Chaotyczność. Tekst jest mało przejrzysty i szybko przeskakuje od jednej myśli do drugiej. Czytelnikowi (a przynajmniej mi) trudno jest nadążyć. Na przyszłość radziłabym ci wprowadzić też takie lżejsze przerywniki w tekście kiedy tok myślenia troszkę zwalnia. To zdecydowanie uczyniłoby tekst przyjemniejszym w odbiorze, interpretacji.
    Jest jednak też jasna strona tego wiersza. Widzę w twoim myśleniu duży potencjał. Porównania są w większości bardzo trafne i obrazowe, działające na wyobraźnię. Jednak tak jak powiedziałam wcześniej, zbyt dużo wyobrażeń miałam na raz. Ale być może to tylko moja wrażenie. Zostawiam 3, ale to nie znaczy, że pod kolejnym wierszem nie zostawię piątki ;)
    Raz jeszcze proszę, odbierz to wszystko jako życzliwe rady, nie jako ofensywę :) pozdrawiam i życzę powodzenia w pisaniu.
  • BezimiennaOna 02.02.2017
    Dziękuję Ci bardzo za rady, dużo osób mi mówi , że moje pisanie jest ,, ciężkie" :) myślę, że taka już jestem , co nie oznacza pracy nad panowaniem :) Zgadzam się, ten wiersz jest pokręcony a rymy są bardzo oczywiste :) Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania