Piękno kwiatów

Nad rajskim ogrodem uśmiechało się pogodne niczym Bóg Helios Słońce.

Promieniami złotymi niczym żółte słoneczniki na polu czy róży czerwień

oświetliło blaskiem pełne barw kwiaty w ogrodzie i na pachnącej łące.

W kalendarzu po łagodnym lipcu zawitał burzliwy i smutny sierpień.

 

Wodospadami ciepłego jak na koniec lata deszczu ogród kroplami zalał.

Niczym z rozkazu ponurego Boga Zeusa z chmur powstała gwałtowna burza.

Pod wpływem żywiołu wody ogród zapachami późnego lata jak więzy zniewalał.

Kontrastowy ogień językami płomieni kłuł i ranił zmysły jakby purpurowa róża.

 

Kolorowe niby na niebie tęcza motyle zakochały się w pachnącej budlei Dawida.

Motyle tańczą na lekkim wietrze jakoby w okresie lęgowym zakochane szpaki.

Barwne motyle pijące nektar sprawiają, że wśród kwiatów ich piękno rozkwita.

Purpurowe morze wyłoniło się z fal niby urodziwa Afrodyta, bo zakwitły maki.

 

Biały jakby płatki śniegu dominował dzielny Herkules tytoń oskrzydlony,

wyróżniający się wśród innych kwiatów twarzą greckiego Narcyza.

Tytoń miał skrzydła niczym Hermes i latał po Niebie w pięknie urodzony.

Długi jakby trójząb Posejdona rośnie kwiat malwy, który koi zmysły jak bryza.

 

Żeniszek meksykański tańczy Huapango w czerwieni jakoby pustynia w Meksyku.

Niczym jadowite węże na głowie Meduzy wije się do szczytu Olimpu lawenda.

Obok ogrodu jest staw mroczny choćby woda Styksu i rośnie w nim delikatna w dotyku

lilja o groźnych jakby Gorgona kształtach, która przez Atenę została przeklęta.

 

W blasku ognistej kuli Heliosa kwitnie urodziwy, lecz niebezpieczny tulipan.

W cieniu mrocznym jak skrzydlaty Tantalos zakwitła szałwia błyszcząca

o delikatnie opadających kwiatach, które blaskiem tworzą błyszczący dywan.

W ogrodzie cudownym jak Pola Elizejskie kwiaty kwitły bez końca.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Zenza 2 tygodnie temu
    Pięknie, pięknie, pięknie.
  • Vampire Fangs 2 tygodnie temu
    Wiem, że nadużyłem słowo „piękne”, ale o to mi specjalnie chodziło. Tytuł zobowiązuje.
  • Zenza 2 tygodnie temu
    Gdybyś nie nadużył to byłoby całkiem znośne.

    W blasku ognistej kuli Heliosa kwitnie niebezpieczny tulipan.
    W cieniu mrocznym jak skrzydlaty Tantalos zakwitła szałwia błyszcząca
    o opadających kwiatach, które blaskiem tworzą błyszczący dywan.
    W ogrodzie cudownym jak Pola Elizejskie kwiaty kwitły bez końca.
  • Vampire Fangs 2 tygodnie temu
    Zenza
    Masz rację. Zmienię to. Dziękuję za radę.
  • Zenza 2 tygodnie temu
    Żeby nie wypaść z rytmu w pierwszym zdaniu proponuję "pięknym ogrodem" zastąpić "rajskim ogrodem".
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Dlaczego ta proza jest w wersach?
  • Zenza 2 tygodnie temu
    Tak została zapisana, by lepiej oddać jej charakter.
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Zenza, ale tu nie widać charakteru, tylko jakieś pierdolamento o kwiatach...
  • Vampire Fangs 2 tygodnie temu
    Zenza
    Jeszcze raz dziękuję. Wiersz wygląda lepiej. Bardziej lubię pisać opowiadania.
  • Zenza 2 tygodnie temu
    Rzecz gustu. Mi się nawet podoba.
  • Vampire Fangs 2 tygodnie temu
    Grafomanka
    Mam taki styl.
  • Zenza 2 tygodnie temu
    To wyżej było do Grafomanki.
    Vampire powodzenia.
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Vampire Fangs, nad stylem pracuje się latami, to jak podpis...
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Ciekawe, co tu się może podobać...
  • Vampire Fangs 2 tygodnie temu
    Grafomanka
    Uwierz mi, ale w pisaniu wierszy raczkuję jak małe dziecko.
  • Zenza 2 tygodnie temu
    Mity wplecione w kwietne kobierce wyglądają bardzo ciekawie. Fajny pomysł.
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Vampire Fangs, to poruszaj się prozą, ten tekst jak najbardziej nadaje się do tego.
    Chcesz na siłę być poetą?
  • Vampire Fangs 2 tygodnie temu
    Grafomanka
    Nie, ale trening czyni mistrza.
  • Grafomanka 2 tygodnie temu
    Vampire Fangs, to czemu nie czerpiesz z poezji współczesnej, tylko opierasz się na dawno minionej? W szkole to obowiązek zapoznać się z każdą epoką, twórcami literackimi, no ale przecież nie po to, żeby naśladować. Nie możemy zapisywać się dzisiaj jako ci, którzy potrafili tylko naśladować. Trzeba własnych ścieżek szukać. To uczy.
  • Vampire Fangs 2 tygodnie temu
    Grafomanka
    Zastanowię się nad tym co napisałaś. Dziękuję za radę 😉

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania