Piratka - Wstęp

Jestem Nama i mam 13 lat urodziłam się podczas wielkiego sztormu w roku 1672 na morzu Filipińskim. Z całą czterdziestoosobową załogą mojego statku jestem związana jak z rodziną. Najstarszy jest rybak Hobi ma aż 89 lat i mówi pamięta życie na lądzie, często lubię z nim rozmawiać w gwieździste wieczory o tym jak żyło się kiedyś. Nie mam rodziców biologicznych ponieważ rodzice gdy miałam dwa lata podczas misji na wyspie Palau zniknęli bez śladu. Wychowuje mnie więc cała załoga i nie narzekam na to, bo wszyscy mnie tu lubią, choć czasem zastanawiam się jaki był mój tata i jak wyglądała moja mama.

 

***

 

Dziś księżyc w pełni, wyjrzałam z mojej kajuty ( To taki jak by pokój na statku ) na zewnątrz przez maleńkie okrągłe okno, zauważyłam coś niepokojącego wszyscy dorośli ze statku zebrali się. Takie zebrania zdarzają się rzadko i praktycznie zawsze zwiastują coś nie dobrego. Postanowiłam więc że obudzę innych pięć dziewczyn które spały w mojej kajucie. Zeszłam po bambusowej drabince i potrząsnęłam małym metalowym dzwoneczkiem, który jest pamiątką po moich rodzicach.

- Oszalałaś - Zapytała Dala patrząc na mnie zaspanymi oczami.

- Nie, zobacz starsi mają zebranie.

Wszystkie dziewczyny łącznie z najmłodszą, pięcioletnią Aloa podbiegły do do okna i wpatrzone w starszych próbowały usiłować co się tym razem stało.

- Piraci ze statku Dino od dzisiaj są dla nas zagrożeniem, byli naszymi sojusznikami i nas zdradzili - Powiedział kapitan statku Joler

- Co takiego zrobili - Odpowiedział Hobo

- Niestety nie wolno mi udzielać takich informacji

- A to niby dlaczego ? - Wyrwał się Liko - Otyły pirat z czarną opaską na oku

- Myślę że w te sytuacji niewiedza jest dla was najlepszym wyjściem.

 

***

 

Witajcie kochani po długiej przerwie wracam do was. Pisać o przygodach nastoletniej piratki czy sobie odpuścić ?

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • NatalciaxD 25.09.2016
    Jeśli chodzi o tekst to pierwszy akapit powinien być taki. Noi liczby zapisane słownie.

    "Jestem Nama i mam 13 lat. Urodziłam się podczas wielkiego sztormu w roku 1672 na morzu Filipińskim. Z całą czterdziestoosobową załogą mojego statku jestem związana, jak z rodziną. Najstarszy jest rybak, Hobi. Ma aż 89 lat i mówi, że pamięta życie na lądzie. Lubię z nim rozmawiać w gwieździste wieczory o tym, jak żyło się kiedyś. Nie mam rodziców biologicznych ponieważ zniknęli bez śladu podczas misji na wyspie Palau. Wychowała mnie więc cała załoga i nie narzekam na to, bo wszyscy mnie tu lubią, choć czasem zastanawiam się jakcy byli moi rodzice..."

    Co do historii to jest okej, choć krutas, jak moje opka, ale to detal. Sporo błędów, co bardzo utrudnia. Zostawie 3.
  • Okropny 26.09.2016
    Masa błędów, aż żal.
  • detektyw prawdy 24.12.2016
    1 - aasasas

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania