PIXIS WOJTULANIS

PIXIS WOJTULANIS był kocurem o pięknej białej sierści i błękitnych oczach. Jego przodkowie pochodzili z Grecji, gdzie byli uważani za potomków bogini Ateny. PIXIS był dumny ze swojego pochodzenia i marzył o podróży do kraju swoich przodków. Pewnego dnia, gdy leżał na parapecie okna i patrzył na niebo, zobaczył samolot lecący nad jego domem. Pomyślał, że to znak i postanowił się do niego przyłączyć. Wyskoczył z okna i pobiegł za samolotem, aż dotarł do lotniska. Tam, wykorzystując swoją urodę i spryt, dostał się do bagażu i ukrył się w jednej z walizek.

 

Po kilku godzinach lotu, PIXIS wyszedł z walizki i zobaczył, że jest na lotnisku w Atenach. Był zachwycony i postanowił zwiedzić miasto. Podziwiał starożytne zabytki, takie jak Partenon, Akropol czy Olimpiejon. Spotkał też wielu innych kotów, którzy byli bardzo gościnni i opowiadali mu o historii i kulturze Grecji. PIXIS czuł się jak w domu i zaprzyjaźnił się z wieloma z nich. Jednym z jego nowych przyjaciół był kocur o imieniu ZEUS, który był liderem lokalnej bandy kotów. ZEUS zaprosił PIXIS do swojej kryjówki, która znajdowała się na dachu jednego z hoteli nad morzem. PIXIS był zachwycony widokiem i poczuł, że to jest miejsce, w którym chce być.

 

PIXIS spędził kilka dni na plaży, wylegując się na słońcu i kąpiąc się w ciepłym morzu. Był szczęśliwy i zapomniał o swoim dawnym życiu. ZEUS i inni koty traktowali go jak brata i zabawiali się z nim. PIXIS nauczył się nawet mówić po grecku i śpiewać greckie piosenki. Jednak pewnego dnia, gdy PIXIS wrócił do kryjówki, zobaczył, że ZEUS jest smutny i zmartwiony. Zapytał go, co się stało. ZEUS odpowiedział, że właściciel hotelu, w którym mieszkali, chce się ich pozbyć i zatrudnił psa stróża, który miał ich przegonić. PIXIS poczuł się zły i postanowił pomóc swojemu przyjacielowi. Zaproponował, że spróbuje przekonać psa, żeby ich zostawił w spokoju. ZEUS był wdzięczny i podziwiał odwagę PIXIS.

 

PIXIS poszedł na dół i stanął przed psem, który był wielki i groźny. Przedstawił się i powiedział, że jest z Polski i przyjechał do Grecji, żeby poznać kraj swoich przodków. Powiedział też, że jest przyjacielem ZEUS i innych kotów, którzy mieszkają na dachu hotelu i nie robią nikomu krzywdy. Poprosił psa, żeby ich zostawił w spokoju i pozwolił im żyć w pokoju. Pies był zaskoczony i zaciekawiony historią PIXIS. Zapytał go, jak to możliwe, że jest z Polski i mówi po grecku. PIXIS odpowiedział, że nauczył się języka od swoich przyjaciół i że jest bardzo podobny do polskiego. Pies nie wierzył i poprosił PIXIS, żeby powiedział coś po polsku. PIXIS pomyślał chwilę i powiedział: "Kocham Grecję i koty, ale tęsknię za Polską i pierogami". Pies był zdumiony i roześmiał się. Powiedział, że PIXIS jest bardzo zabawny i sympatyczny i że nie będzie mu przeszkadzał. Powiedział też, że sam jest z Grecji i nazywa się HERKULES. Zaprosił PIXIS do swojej budy i zaproponował mu, żeby zostali przyjaciółmi. PIXIS zgodził się i podziękował mu.

 

PIXIS wrócił na dach i opowiedział ZEUS i innym kotom, co się stało. Byli bardzo szczęśliwi i podziękowali mu za pomoc. ZEUS powiedział, że PIXIS jest bohaterem i że zasługuje na nagrodę. Zapytał go, czego by sobie życzył. PIXIS pomyślał chwilę i powiedział, że chciałby zostać na zawsze w Grecji i żyć z nimi na dachu hotelu. ZEUS zgodził się i powiedział, że PIXIS jest częścią ich rodziny i że zawsze będą go kochać. PIXIS był wzruszony i przytulił się do ZEUS. Potem wszyscy koty zaczęli świętować i śpiewać greckie piosenki. PIXIS był najszczęśliwszym kotem na świecie i nigdy nie żałował swojej decyzji.

 

*******

 

Kot PIXIS ma bardzo wyrafinowane podniebienie i lubi próbować różnych dań kuchni greckiej. Jego ulubionymi daniami są:

 

- **Bougatsa z fetą** - to ciasto z cienkiego ciasta filo nadziewane serem feta i pieczone do chrupkości. PIXIS uwielbia chrupać to ciasto na śniadanie lub jako przekąskę.

 

- **Dolmades** - to liście winogron nadziewane ryżem i mięsem lub warzywami i gotowane w sosie pomidorowym. PIXIS lubi jeść te małe zawijasy na obiad lub kolację, bo są sycące i aromatyczne.

 

- **Moussaka** - to zapiekanka z bakłażana, mielonej baraniny lub jagnięciny, ziemniaków, sera i beszamelu. PIXIS uwielbia ten kremowy i pyszny gulasz, który jest jednym z najbardziej znanych dań kuchni greckiej.

 

- **Pieczona ryba** - to świeża ryba marynowana w oliwie z oliwek, cytrynie, ziołach i czosnku i pieczona w piekarniku. PIXIS lubi jeść rybę, bo jest lekka i zdrowa, a także dlatego, że przypomina mu o morzu, w którym tak lubi się kąpać.

 

- **Sałatka grecka** - to prosta sałatka z pomidorów, ogórków, cebuli, oliwek i sera feta skropiona oliwą z oliwek. PIXIS lubi jeść sałatkę grecką, bo jest orzeźwiająca i pełna witamin, a także dlatego, że zawiera jego ulubiony ser feta.

 

To są tylko niektóre z ulubionych dań kota PIXIS-a, który jest wielkim smakoszem i zawsze chętnie próbuje nowych potraw.

 

*******

 

Kot PIXIS nie lubi mleka, ponieważ wie, że może mu zaszkodzić. Mleko zawiera laktozę, której koty nie mogą trawić i która może powodować u nich problemy żołądkowe, takie jak biegunka, wymioty czy ból brzucha. PIXIS woli pić czystą wodę, która jest najlepszym napojem dla kota. Woda nawadnia organizm kota, wspomaga trawienie i zapobiega chorobom nerek. PIXIS dba o swoje zdrowie i nie chce się narażać na niepotrzebne ryzyko. Dlatego nie daje się skusić mlekiem, nawet jeśli jest to specjalne mleko dla kota. PIXIS wie, że mleko nie jest niezbędne w jego diecie i że może otrzymać wszystkie potrzebne składniki odżywcze z wysokiej jakości karmy dla kota. PIXIS jest mądrym i rozsądnym kotem, który nie daje się zwieść stereotypom.

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania