.

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Dark1 08.12.2016
    Hm, czytałem wcześniej i zastanawiałem się czemu nikt jeszcze nie zostawił komentarza. Pod innymi, banalnymi tekstami dzieje się, a tu pusto. Jakaś anonimowa piątka wpadła i tyle. Powiem tak: wiersz dość oryginalny, trudny. Na pierwszy rzut oka nie mąci w głowie emocjami, ale gdyby jednak spróbować pogłówkować i przyporządkować własne doświadczenia do tych słów to niewątpliwie może być ciekawie. Zastosowanie zabiegu z zaprzeczeniem, pozwala wybrać odbiorcy własną opcję, a tym samym poszerza krąg tychże odbiorców.
    Nigdy nie liczę sylab w wierszu wolnym, ale tu zwróciło to moją uwagę - słowem ciekawy zabieg. Nie wiem czy to celowy ruch. Jeśli jest to jednak przemyślane posunięcie, to zwróć uwagę na pierwszą strofę...
  • AdamA 08.12.2016
    Czy Ty sugerujesz, że wszystkie inne teksty; w domyśle innych autorów; są banalne?
  • Dark1 08.12.2016
    AdamA, mój komentarz jest dla Ciebie niezrozumiały? Przecież czytasz tu różne teksty. I proszę nie mów mi, że wszystkie są dobre. Każda istota rozumna i choć trochę oczytana - nie mam tu na myśli wieku autorów - potrafi rozróżnić groch od fasoli.
  • AdamA 08.12.2016
    Dark1 Zrozumiałem i to bardzo dobrze. Nie mówię i nigdy nie powiedziałem, że wszystkie teksty są dobre; nie są. Zdarzają się wyjątkowo dobre jak i totalne gnioty. Nie uważam również tego oto wiersza za szczególne arcydzieło. Wydaje mi się, że stwierdzenie "Pod innymi, banalnymi tekstami dzieje się, a tu pusto. " jest zgoła nie na miejscu bo sugeruje jakoby inne teksty, nieistotnie czy dobre czy złe są wrzucane do jednego worka z napisem "banalne".
  • akwamen 08.12.2016
    Dark1 Znawca flory, istota nad wyraz rozumna podważa zdanie innych komentujących? Uważa, że nie znają się na tekstach? Ha, ha, ha.
  • Dark1 08.12.2016
    AdamA... Wyrażam swoją opinię na temat niektórych tekstów, a Ty sugerujesz mi, że stwierdzenie, że są tu banalne teksty, ba, nawet totalne gnioty, jest nie na miejscu? Łatwiej jest skomentować gorszy jakościowo tekst - o tym wszyscy wiemy - niż pochwalić czy docenić coś, jakiś zabieg zastosowany przez autora. Zresztą to nie miejsce na prywatne dyskusje. Rozumiem, że Twoje słowa: ''Nie uważam również tego oto wiersza za szczególne arcydzieło.'' to cały komentarz przeznaczony dla jego autora.
    Akwamen, nie mam czasu ani ochoty na Twoje wojenki. Nie znasz mnie i nic o mnie nie wiesz, kolego. Tym samym zakończmy tę bezproduktywną tyradę, żegnam Państwa.
    Przepraszam Auska za bezowocną dyskusję pod owym tekstem - wybacz nam prostym, nie znającym się na niczym człowieczkom. ;)
  • Angela 08.12.2016
    Świetny zabieg z tymi nawiasami, dzięki temu mogłam interpretować wiersz w dwójnasób : ) 5
  • Pan Buczybór 08.12.2016
    Lubię nawiasy. Ode mnie 5.
  • ausek 08.12.2016
    Pozwólcie, że ustosunkuję się do wszystkich komentarzy za jednym zamachem. Dziękuję za wszystkie opinie. Wychodzę z założenia, że po opublikowaniu tu czegokolwiek, każdy może skomentować mój tekst. Staram się rozważyć każdą myśl i każdą sugestię. Jestem przygotowana na krytykę. Pisanie sprawia mi przyjemność i stanowi wyzwanie ze znanych mi przyczyn. Nie jestem biegła w kleceniu wierszy. Większość powstaje pod wpływem emocji, nie raz bardzo osobistych. Inne są próbą czegoś nowego, stanowiącego dla mnie wyzwanie. I tak było tym razem. Te słowa miały swój cel i mogę powiedzieć, że wywoływanie emocji nie było tu dla mnie priorytetem. Raczej chodziło mi o słowo jako wyraz - ale jak mi ktoś kiedyś powiedział: ''Nie tłumacz się z pisania wierszy.'' Każdy interpretuje na swój sposób i tak moim zdaniem jest najlepiej. Nie trawiłam omawiania wierszy w szkole i narzucania przez nauczycieli, jak mam je rozumieć - bo autor wg nich chciał właśnie to powiedzieć. Wkurzające to było. ;) Zawsze dostrzegałam inne detale, które wkurzały moją polonistkę.
    Dark1, na początku faktycznie miałam dziwaczny pomysł, by wyrównać sylaby, ale darowałam sobie, cóż nie jestem w tym dobra. Dziękuję za pierwsze odwiedziny Tobie i AdamowiA. Moje teksty nie są i nie będą arcydziełami. Swoją drogą rozbawiłeś mnie tymi słowami, ale to pewnie było niezamierzone. Rozumiem, że czytałeś większość moich marności. :P Kłaniam się w pas i szkoda mi tych straconych chwil.
    Angela i PB, dziękuję za pozostawienie śladu po sobie. :)
  • ShatteredCookie 09.12.2016
    Nie wiem co się dzieje w tych komentarzach, ale napiszę że to jeden z lepszych białasów, jakie czytałam. Daję piąteczkę
  • ausek 09.12.2016
    Dziękuję ;) Co się dzieje? Zainteresowani wyrażają swoje zdanie. Tak to tu bywa... Ile ludzi tyle opinii. Dziękuję za odwiedzinki. :)
  • Rasia 10.12.2016
    Wiesz już dobrze, że za takim rozplanowaniem wiersza średnio przepadam, bo po prostu nie umiem wtedy tak bardzo skupić się na tekście i wyłapać jakiegoś ogólnego sensu. Podobało mi się jednak, że skusiłaś się na te zaprzeczenia w nawiasach. Tworzą taki dosłowny wymiar, a równocześnie ironiczny, bo polemizują z tą prawdziwą wersją. Troszkę to odebrałam jako taką przenośnię, że niekiedy sama świadomość pewnych rzeczy i nazwanie ich po imieniu jest boleśniejsze niż ciągłe złudzenie z nimi związane. Ocenki tutaj nie zostawiam, ale opinia chyba ważniejsza ;)
    Ps. Pod tekstem z kolei widać ładny przykład na to, czym jest powiedzenie "robić z igły widły", a przy okazji mamy przykład nadintepretacji :) Widzisz, jaką Twój wiersz wzbudził chęć wzajemnej edukacji... ;)
  • ausek 10.12.2016
    Rasiu, zawsze liczę się z tym, że nie trafię w gusta, że zostanę niezrozumiana i skrytykowana. Z drugiej strony w wierszach to jest właśnie fajne, bo czytelnik próbuje coś wyłuskać dla siebie. I ja, jako osoba pisząca, mam wtedy ogromną satysfakcję i kopa, by pisać dalej. Dziękuję. ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania