Podatek od zubożenia

Mamy coraz więcej urzędów. Zawodowców otrzymujących nagrody za nietrafne lub sfuszerowane inwestycje. Dostających rekompensaty za drzemkę w szkodliwych warunkach. W myśl biurokratycznych przykazań: im więcej i głupiej, tym lepiej, bo gorzej.

 

A w urzędach tych pracują specjaliści od podejmowania złych decyzji. W koszt eksploatacyjny urzędnika sprawującego funkcję arbitra, wchodzą takie drobiazgi, jak zestaw pieczątek, kosz na podania, klęcznik dla petentów, ocieplane biurko z przepisami oraz komputer podłączony do pryncypała odbębniającego „kontrol” nad resztą wydziału. W związku z tym jest rzeczą zrozumiałą, by kierujący nim osobnik otrzymywał pensję zgodną z brakiem kompetencji.

 

Do jego obowiązków należy nieodpowiedzialność za cokolwiek i publiczne wygłaszanie obrończej przyśpiewki: TO TYLKO KROPLA W BUDŻECIE.

 

Przykłady walają się po ulicach: chybione decyzje, drogie pomyłki, zaniedbania i poniechania. Lecz nawalanek o podobnie śladowym rozmiarze, mamy setki. Setki kropel przekładających się na opodatkowane szwindle. A poczynania te owocują skandalicznym stanem służby zdrowia, kultury i nauki.

 

Wszystkie te błędne przedsięwzięcia uważane są za „kropelki w morzu naszych potrzeb”, ale kiedy się je zliczy, okazuje się, że zewsząd otacza nas powódź.

Następne częściPodatek od pobożności

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • betti 24.06.2019
    O, to o Urzędach Samorządowych... no cóż, mamy to, co sami wybraliśmy. Dobry tekst!
  • Bogumił 24.06.2019
    Na cokolwiek nie zagłosujemy to powiększa biurokrację
  • yanko wojownik 25.06.2019
    Dobre - odzwierciedlenie rzeczywistości, o którym nie każdy chce wiedzieć (może mając w tym własny interes poniekąd), ciekawie w słowa ujęte.
    Mało komentarzy, bo Betti była pierwsza - ludzie się bali:) Zgodzę się z jej opinią - tak swoją drogą i Bogumiła - choć czy tak myślą, czy tylko tak napisali?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania