-

 

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • sigma 17.04.2019
    To przyjemne ciepło to sperma? Ode mnie 3.
  • Margerita 17.04.2019
    Dzięki
  • Ogonisko 17.04.2019
    Albo pocierała żebro, od żeliwnego grzejnika.
  • Margerita 17.04.2019
    Ogonisko ha ha
  • Wrotycz 17.04.2019
    Aż groteskowe w tym infantylnym prostactwie. Żenua.
  • Pan Buczybór 18.04.2019
    Buu, a ja chciałem przeczytać...
  • betti 19.04.2019
    Nie wiem co napisać, chyba pierwszy raz w życiu...
  • Margerita 19.04.2019
    No co znów masz jakieś ale
  • betti 19.04.2019
    Mar ja już pomijam nieudolnie klecone zdania i kropki w środku, pomijam interpunkcję, ale za chiny nie wiem jak można pisać czymś, o czym się nie ma zielonego pojęcia. Te Twoje erotyczne sceny... prześpij się z facetem, poznaj czym jest seks, a potem o nim pisz...
  • Margerita 19.04.2019
    betti nie będziesz mi mówiła co mam robic
  • Hypokryta 19.04.2019
    "Karolina była dwudziestoletnią dziewczyną w Warszawie mieszkała od dwóch lat. Jej mieszkanie to była kawalerka, która mieściła się w kamienicy na Pradze."

    Małgorzato / Margerito / Pisząca Kobito... masz niesamowity talent do zrażania do siebie czytelnika. Jeszcze nigdy nie udało mi się przeczytać W CAŁOŚCI jakiegokolwiek Twojego dzieła (bez cudzysłowów itp. - wiem, że dla Ciebie pisanie jest istotne i nie zamierzam z tego szydzić) - ale weź się zlituj. Tu mnie zabiłaś w dwóch zdaniach. Nie potrafię czytać dalej, jeśli pierwsze dwa zdania są takim rojem błędów, szmiry i bylejakości.
    Mam prośbę - postaraj się dopracować choćby początek, choćby pierwsze trzy zdania opowiadania - dasz sobie - i nam - szansę, na poznanie tego, co dalej, może nawet ktoś Ci wtedy coś bardziej konkretnie doradzi. A tutaj ktoś wpada na coś takiego... i nie ma już czego ratować. Szach mat. Trup na miejscu. Mózg odmawia brnięcia dalej w to słowne szambo.
    Naprawdę - weź się za początki swoich opowiadań. Szlifuj, pytaj kogoś, czytaj na głos. Niech one nie zabijają czytelnika na samym wstępie.
  • Margerita 19.04.2019
    Dziękuję za przeczytanie
  • Pan Buczybór 19.04.2019
    "Palcem odszukał dwie dziurki" - dwie dziurki? Ale... Co? Gdzie? Jak?
    Eeee... Wolę za dużo nie mówić
    Metafory mnie rozpierdoliły srogo, reszta wynudziła, a przez brak interpunkcji mój mózg się przegrzał.
    Chyba pozdro
  • Margerita 19.04.2019
    Dwie dziurki cipie ale dzięki za przeczytanie
  • yanko wojownik 20.04.2019
    "Metafory mnie rozpierdoliły srogo, reszta wynudziła" - "ale z jakiegoś powodu, czytać nie przestałem..."
  • yanko wojownik 20.04.2019
    "dziewczyną, w Warszawie" - tu wydaje mi się, że powinien być przecinek.
  • yanko wojownik 20.04.2019
    i czytam dalej.
  • yanko wojownik 20.04.2019
    Robię notatki i co moicm zdaniem mogłoby być inaczej, to podam - nie koniecznie muszę mieć rację.
    Na początek wg. mnie:

    "a zarazem od drobnych napraw." - można sprecyzować - spersonalizować - kimś, panem itp.
    "Ona mu się bardzo podobała" - zamiennie "bardzo mu się podobała" - wiadomo, że ona
    "ale nie miał odwagi się z nią umówić." - "lecz" będzie lepsze od "ale"

    I dalej lecę, na końcu resztę sugestii rzucę.
  • yanko wojownik 20.04.2019
    Kilka kolejnych sugestii - to tylko moje zdanie, a ja się słabo znam.
    Ale:


    "ciało oblała wodą, po czym nasmarowała się żelem" - "oblała ciało wodą i nasmarowała się żelem"

    "I w ekologicznej koszuli" - "po czym" zamiast "i".

    "po turecku przed sobą postawiła laptopa" "po turecku, przed sobą postawiła laptopa" - przecinek.

    "i się zarezerwowała zamawiając pokój dwuosobowy" - "i zarezerwowała pokój dwuosobowy." - wystarczy.

    "się po perfumowała" - jakoś inaczej ująć by można.
  • yanko wojownik 20.04.2019
    i czytam dalej - już do końca polecę i jak coś to wynotuję, co wg. mnie.
  • yanko wojownik 20.04.2019
    Dalej:

    "panią Irenę." przed "panią" przecinek.

    "Różanej był to wysoki" przed "był" - przecinek.

    "I ruszyła w stronę budynku" - bez "i", po "budynku" - przecinek.

    "jej zastępca Piotr" - po Piotr przecinek.

    "akurat palił papierosy" - wg. mnie "papierosa", bo jednego, a po papierosie przecinek.

    "weszła do środka podeszła do sekretarki" po "środka" przecinek.


    Ja sobie najpierw jednak przeczytam a potem, za kilka godzin wyłapię i napiszę, co wg. mnie poprawić,
    to na razie tylko czytam.
  • yanko wojownik 20.04.2019
    Niezła satyryczna opowiastka, wystarczy nieco poprawić styl, dodać przecinki gdzie trzeba itp.
    Ja się nie znam na tyle żeby zwrócić uwagę na wszystko, ale kilku czytelników mogłoby doszlifować utworu formę wspólnymi siłami.
    Dostrzegam tu spory dystans, jest lekkość i poczucie humoru, nic na siłę. Większość czytających nie dostrzegła tego w treści, bo coś im to przysłoniło - gramatyka i interpunkcja zapewne.
    Sam akt - też opisany z dystansem i humorem, ja myślę że każdy wiedział o co chodzi, ale że od strony gramatycznej trochę poległ, to
    na tym się skupiono i to przysłoniło resztę.
    A jeśli kogoś w ogóle utwór nie podnieca, to znaczy, że ktoś z góry założył, iż nic w nim go tu nie podnieci i wbił się mocno w takie nastawienie - to i się nie podniecił albo... - po prostu kłamie.
    Miłe lekkie z dystansem, humorem i można się podniecić, jak się mniej na gramatykę patrzy.

    Wg. mnie wystarczy wymienione (gramatykę i interpunkcję) poprawić - tyle wystarczy.

    Może na końcu i tu, i ówdzie można dodać kilka zdań

    Pięć za odwagę i zdecydowanie pisz dalej, jeśli się nie zniechęcisz, to będziesz pisarką (w jakimś stopniu już jesteś), to samo przyjdzie - zaskoczy w pewnym momencie, tylko trochę treningu itp. Nie ma co się zrażać krytyką, tylko robić swoje.

    Co wyłapałem odn. błędów gramatycznych jeszcze, to za kilka godzin, albo jutro wrzucę. Zastrzegam jednak, że ja również je robię i nie wyłapię ich tak, ktoś, kto się tym zajmuje na co dzień.

    Dzięki za ponowną wstawkę!
  • yanko wojownik 20.04.2019
    PS
    A z innej bajki, to wiersze piszesz już całkiem spoko - ewentualnie potrzeba im minimalnego szlifu.
  • yanko wojownik 20.04.2019
    *utworu formę - formę utworu
  • yanko wojownik 20.04.2019
    powtórzyłem się w kilku miejscach, bo sobie kropki na poszerzenie pola nie dałem..., ale wiadomo o co chodzi - myślę.
  • Margerita 20.04.2019
    yanko wojownik dziękuję zastosuję się do twoich rad

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania