Częstochowski wierszyczek

Poezja w prozie życia,

Przenika nas z ukrycia,

Pozwala tworzyć świata bramy,

Przekraczać granice, które osiągamy,

Przezwyciężać egzystencjalny trud,

Przełamywać instytucjonalny chłód,

Pokazywać człowieczą twarz,

Poczuć, że piękno jest wewnątrz nas.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Kocwiaczek 15.08.2020
    Rymy aż nazbyt dokładne, przez co wiersz traci. Pokombinuj z niedokładnymi. Czasami lepiej jest w ogóle bez rymów. Widzę tutaj przekaz, dużą chęć opisania czym jest poezja w twoim życiu. Poćwicz i poczytaj innych twórców. Niekiedy lepiej powiedzieć mniej i dać czytelnikowi pole do własnej refleksji.
  • Ocalić Myśl 15.08.2020
    Dziękuję za komentarz. :)
  • Ocalić Myśl 15.08.2020
    Chciałabym jeszcze zapytać, dlaczego lepiej jest pisać wiersze bez rymów?
  • Kocwiaczek 15.08.2020
    Ocalić Myśl nie mówię że lepiej, jedynie trudniej napisać dobry wiersz z rymami, przynajmniej moim zdaniem. Rymy są dość delikatnym tematem. Większość osób twierdzi, że rymy dokładne to pójście na łatwiznę. Przy rymach niedokladnych jest dużo trudniej. Są osoby, które wypomną, że utwór wówczas wieje "Częstochową" – zerknij do neta, co to rymy częstochowskie. Ja w swoich początkach też nie miałam o tym bladego pojęcia. Dopiero tutaj zrozumiałam jak to jest odbierane. Podjęłam parę prób walki z rymami, ale do tego doszedł rytm, średniówka i kilka innych aspektów, więc dałam sobie na razie spokój. Osobiście mi dużo lepiej pisać nierymowane, nie oznacza to jednak, że z tobą też tak będzie. Próbuj, pisz i czytaj. Jeśli trafisz na konstruktywną krytykę, to już wygrasz:) Ja wiele z tego portalu wyniosłam, chociaż bywa tu dosyć... osobliwie. Pamiętaj, by się nie zrażać. Słuchaj, ucz się i pisz więcej. Z każdym kolejnym utworem będziesz silniejsza :)
  • Ocalić Myśl 15.08.2020
    Kocwiaczek Dziękuję za odpowiedź i bardzo cenne wskazówki! :)
  • Pan Buczybór 15.08.2020
    Mocno rzuca się w oczy zaczynanie każdego wersu jedną literą - jak na moje nieco to męczące i nawet jeśli specjalnie, to lepiej się zastanowić nad takim zabiegiem.
    Duże litery i interpunkcję trochę wybaczam, mogą się jeszcze obronić, ale rymy są zdecydowanie słabe i pozbawione kreatywności.
  • Ocalić Myśl 15.08.2020
    Dziękuję za opinię. :)

    Co ma Pan na myśli, pisząc: „rymy są zdecydowanie słabe"?

    Ciekawym tematem jest też kwestia kreatywności. Każdy ją odczuwa i interpretuje na swój własny sposób.
    Chciałam, aby zarówno treść wiersza, jak i jego forma, wyrażały pewien przekaz. Proza życia kojarzy się z monotonią, rutyną, schematem (co odzwierciedla forma), a poezja jest dla mnie właśnie tym, co czyni życie bogatszym, przeżywanym na głębszym poziomie (co pragnęłam ukazać w treści).

    Mam nadzieję, że inne moje wiersze bardziej się Panu spodobają. :)
  • laura123 15.08.2020
    Najlepiej poczytać o rymach, w necie nie brakuje informacji i wtedy pisać. Na razie, to taki wierszyczek wyszedł, niczym laurki okolicznościowe.
  • Ocalić Myśl 15.08.2020
    Widzę to. :) To mój pierwszy wiersz, który tutaj opublikowałam i jestem bardzo wdzięczna za każdą konstruktywną krytykę, bo dzięki temu mogę się uczyć. :)
  • laura123 15.08.2020
    Ocalić Myśl coś ściemniasz, rozumiem jednak, że czujesz taką potrzebę, więc nie przeszkadzam już.
  • Ocalić Myśl 15.08.2020
    laura123 Dlaczego ściemniam?
  • Ocalić Myśl 16.08.2020
    laura123 Chciałam tylko podziękować za te wszystkie konstruktywne komentarze, bo dzięki nim widzę, że muszę się jeszcze bardzo wiele nauczyć. Krytyka jest dla mnie dotkliwa, zwłaszcza że to moje pierwsze kroki na tym portalu, ale rozumiem też, że bez świadomości błędów, nie będę w stanie ruszyć dalej, dlatego doceniam wskazówki, życzliwe porady, sugestie zmian.
  • laura123 16.08.2020
    Ocalić Myśl każdy zanim się weźmie za pisanie musi jakieś wiersze czytać. Porównuje do swoich, wtedy widzi gdzie i jakie robi błędy. Nie jesteś osobą ograniczoną sądząc po komentarzach, dlatego dobrze wiesz, gdzie robisz błędy. Zastanawia jedynie, po co je robisz? Dla mnie to świadome działanie.
  • LBnR wraz z Bożeną Joanną zaprasza do wzięcia udziału w zabawie na słowa!
    Temat i ramy czasowe uzyskasz w tym wątku:
    https://www.opowi.pl/forum/konkurs-lbnr-nr-76-w-imieniu-bozeny-w1305/
    Serdecznie zapraszamy!!!
  • kigja 15.08.2020
    Ocalić Myśl, możesz edytować i pójść w tym kierunku: https://sjp.pl/anafora
    Pozdrawiam
  • Ocalić Myśl 16.08.2020
    Dziękuję za wskazówkę. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania