PółDrabble - Latarnia tuż za oknem

Usiadła przy oknie i podniosła roletę. Po drugiej stronie szyby stała latarnia uliczna. Była około pół metra od parapetu. Cieszyła wzrok. Dziewczynka od razu się uśmiechnęła na jej widok. Już wyobrażała sobie, jak wspaniała musi być latarnia, jak magiczna, by móc świecić.

Może w środku żyły elfy, tak szybko polerujące szklaną kulę od środka, że aż jarzyła się blaskiem? A może mieszkała tam cała masa świetlików? Może jednak ktoś zamknął w środku kawałek słońca lub jego młodsze rodzeństwo?

Siadała tak co wieczór. W lampie widziała jedyną dobrą rzecz na świecie. Swoją nadzieję. Światło rozświetlające przyszłość. Chciała, aby była tak pewna, jak to, że jutro wieczorem też usiądzie na tym krześle, by podziwiać ten mały cud.

Otworzyła okno. Owiało ją zimno. Wychyliła się, by dotknąć tego cudu i stać się jego częściom. Nagle powiał mocniej wiatr. Okno uderzyło w nią. Czuła tylko, jak spada. Coraz bliżej grunt. Biały ból. Nic.

Latarnia zamigotała i zgasła.

 

---------------------------------------------------------------

Miało być Drabble, ale licznik nie kłamie - po skróceniu wyszło 150 słów. Nie nadaję się do tego!

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • po prostu maja 18.10.2016
    No no daje 5 :-) pozdrawiam Ps: wpadaj do mnie jak masz czas
  • Gdy go znajdę, chętnie wpadnę ;)
  • NataliaO 18.10.2016
    Bardzo Fajny tekst. Świetnie się czyta ;Nadajesz się ;) 5
  • Dzięki, ale mi nigdy nie wychodzi 100 słów, zawsze więcej :(
  • NataliaO 18.10.2016
    Diamentowa Róża ja mam tak samo ;) Za którąś raza wyjdzie :)
  • TeodorMaj 18.10.2016
    Piękny tekst, na początku czułem się jakbym czytał baśń. Niestety zakończenie sprowadziło na ziemię, do rzeczywistości. Smutno. Zasłużone 5 :)
  • Dziękuję, miało być smutno
  • Violet 18.10.2016
    Ciekawy, tylko dlaczego znów o śmierci? Chyba depresji dostanę przez te drabble ;) 5
  • Dziękuję. Jeśli nie chcesz dostać depresji, lepiej nie czytaj moich innych opowiadań ;)
  • Pan Buczybór 18.10.2016
    Naprawdę dobry tekst. Bardzo fajne przesłanie i w ogóle wszystko. 5
  • Dziękuję :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania