po-między

rozdarta

niegdyś wszystko sama

teraz

piszą jej życie

 

czeka

na skinienie

próbuje

walczy w rozkroku

 

sterowana

ciska łzami o lustro

opuszcza

wzrok dumny

 

gryzie

wargi do krwi

podaje

stojąc na czterech

 

czeka

aż skapną resztki

zliże

wyssie szpik

 

wytrwa

wtedy pokaże

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • AtamanRozhovorny 18.02.2020
    Ciekawe. Spore pole do popisu w interpretacji :)
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    :) oj tak, dzięki za odwiedziny.
  • AtamanRozhovorny 18.02.2020
    Kocwiaczek jes coś, czego nie umiesz pisać? :) kryminał, romans, wiersz – wszystko na topowym poziomie :D
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    AtamanRozhovorny tak się na pewno nie czuję. W poezji kuleję, bo piszą za mnie emocje. Zaryzykuję jednak stwierdzenie, że o ile ze śpiewem ujdzie, o tyle z pisaniem piosenek-bywa różnie. Niemniej dziękuję za pochwałę.
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    Rownież na powieść historyczną w życiu bym się nie poważyła :) zostawiam to dla specjalistów;)
  • Shogun 18.02.2020
    Hmm, tak jak wyżej napisał Ataman, spore pole do popisu przy interpretacji co z całą pewnością jest ciekawe. Wydaję mi się, iż tak jak mówi tytuł podmiot liryczny rzeczywiście jest pomiędzy. Pomiędzy czym? To już chyba zależy od indywidualnego czytelnika i jego odczuć.
    Intrygujący tekst.
    Pozdrawiam :).
  • bogumil1 18.02.2020
    Kocwiaczku 5, fajny wiersz.
  • befana_di_campi 18.02.2020
    Dla mnie nie za bardzo... Jak chociażby: "ciska łzami o lustro"?
    Czy łzami można ciskać? Bo swoimi na pewno nie ;) I jeszcze, choć nie lubię wytykać tak niegdyś modnie piętnowanych inwersji, ten "wzrok dumny". Przecież jest to - oczywiście moim skromnym zdaniem - utwór o niczym.
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    befana_di_campi szanuję twoją opinię. Nie jestem poprawna poetycko, wiem :) Jedynie nie zgodzę się z tym, że jest to wiersz o niczym. Mowi o osobie, ktora dotychczas wszystko mogła robić sama, a teraz zdana jest na łaskę innych. Z jednej strony może walczyć z nimi, ale wtedy nie osiągnie zamierzonego celu, z drugiej poddanie się każe jej wyrzec się dumy. Zagryza więc wargi, zniża do poziomu zwierzęcia. Zadowala się tym, co jej dadzą jednak wie, że gdy już zdobędzie to co chciała wszystkim im pokaże swoją wartość. Zdecydowanie więc w mojej interpretacji nie jest o niczym i można to wpisać w wiele życiowych sytuacji. Jednakże dziękuję Ci za opinię. Każda jest dla mnie cenna.
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    Dziękuję:)
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    Dziękuję:)
  • Tjeri 18.02.2020
    Treść, zamysł (przynajmniej tak jak odbieram - przemoc, trenowanie "suki", trwanie w bólu i nienawiści) ok. Ale forma - wybacz - okropna.
    Po pierwsze enteroza sprawia, że frazy strzelają jak z karabinu, brzmią wyliczankowo i fatalnie te wersy wyglądają.
    Po drugie nadmiar czasowników...
    Spróbuj to bardziej opowiedzieć niż wyliczać.
  • Tjeri 18.02.2020
    *przemoc psychiczna
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    Tjeri o widzisz :) mówiłam, że każdy może interpretować inaczej :) nad formą pomyślę, jak zawsze w wierszach z nią kuleję. Dziękuję za opinię :)
  • Tjeri 18.02.2020
    Kocwiaczek - wiersz zwierzę interaktywne. Wypuszczasz go, a on już żyję własnym życiem.
  • Tjeri 18.02.2020
    Kocwiaczek teraz czytam Twój odautorski koment...
    Chyba myśl zerwała Ci się spod kontroli. Tak jak napisałam, wiersz zwierzę interaktywne, ale zaryzykuję stwierdzenie, że nikt nie odgadłby Twojego zamysłu. Bo z jednej strony skróciłaś maksymalnie, z drugiej wstawiłaś słowa, które kojarzą się różnie, niekoniecznie po Twojej myśli. To może być, choć niekoniecznie być musi zarzut.
  • Tjeri 18.02.2020
    Aa, pierwsza zwrotka, poprzez zbyt wielki skrót myślowy (nie każde skracanie nada się w poezji) wydaje się nieco karykaturalna. Bo "teraz jej mówią" raczej nie kojarzy się natychmiast z "teraz jej mówią co ma robić".
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    Hmm? A tak lepiej?
  • Tjeri 18.02.2020
    Kocwiaczek chyba bardziej rewolucyjne zmiany potrzebne.
    Ale to tylko moje zdanie, nie uzurpuję sobie racji.
  • Kocwiaczek 18.02.2020
    Tjeri przyysiądę później i spróbuję :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania