Pomnik dla cywilizacji

Chomiki w labiryncie z lego,

Gdzie klocek kolejny gra rolę...

Następcy, pojemnika wiedzy

I jest nosicielem idei boga.

 

Rozwija się dom pomysłowy,

Las żywy pluszowych testerów.

Każdy korzeń szepcze opowieść,

Strumień neuronów rozwija.

 

Wkrótce, a może i nigdy,

Światy nowe nauczą się czuć.

Chomiki zaczną żyć głębiej,

Tonąc w odmętach rosnących ścian.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Wrotycz 16.04.2019
    Ciekawy temat. Krytyka infantylności (labirynt z klocków lego (nauka świadomości) i chomiki (alter ego współczesnego, płytkiego status quo ludzi). Futuryzm poniekąd, ale niepokój z niezdawania sobie sprawy, gdzie jesteśmy i dokąd idziemy jako cywilizacja - mocno mi się tym wierszem odciska. I za treść - 5.
    Forma - oczywiście kiedyś (dawno) pisało się wielką literą każde pierwsze słowo wersu, ale od wielu dekad to porzucono. Tym bardziej, że wiersz ma pełną interpunkcję, więc niejako zapis jest pełen błędów, bo nie ma uzasadnienia dla wielkiej litery w co drugim wersie.
    Pozdrawiam:)
  • Szigo 16.04.2019
    Dobra interpretacja muszę przyznać. Wiersz pisałem z przyczyny symulacji komputerowej, jaką teraz tworzę (temat to społeczeństwo i ciekawe scenariusze, jakie mogą zajść w takim wygenerowanym losowo społeczeństwie), więc interpretacja jak najbardziej bliska prawdzie. Co do wielkiej litery - kontynuuję tę tradycję, bo jest zarówno wygodna, jak i w pewnym sensie urocza w swojej prostocie. Przynajmniej jedną zasadę trzeba mieć w tej dziwnej sztuce, jaką jest komentarz rzeczywistości w formie pięknej - tak właśnie uważam.
  • Canulas 16.04.2019
    Niespójny zapis. Teoretycznie w poezji można więcej, ale pewne kryteria jednak obowiązują. Albo full interpunkcja, albo zero. Ale na szczęście ten aspekt, poprzez uderzająco-urzekającą treść, zostaje spłycony do roli detalu. Piękną wizję malujesz. Odmierzoną i świetnie nasyconą. Takie Future Quo Vadis World. Świetnex.
  • Szigo 17.04.2019
    Dziękuję za miłe słowa. Ja tych pewnych kryteriów szczerze nie chcę widzieć. Wiem, że może to kogoś zrazić, ale do uczenia się niektórych rzeczy mam jakiś wstręt (i stąd moje "zasady" lub "tradycje").

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania