Popełnianie błędów

Ludzie to istoty o wolnej woli. To całkowita racja. Jednak przez naszą wolną wolę popełniamy wiele błędów. Błędów, które zmieniają nasze znajomości, związki, środowisko czy nas samych. Ale czy wszystko jest błędem ?

Często słyszymy od kogoś, iż złe robimy. Robimy tak, bo się boimy? Chcemy coś zmienić? Czy popełnianie tego samego błędu jest zawsze błędem? Czy jednak unikanie powtórki z serii niefortunnych zdarzeń też jest dobrą opcją?

Niektórych z was drodzy czytelnicy pewnie zastanawia co sprawiło, iż piszę o błędach. Otóż nawet ja popełniłem ich wiele. Jeden błąd był powtarzany na okrągło, ponieważ coś we wnętrzu mówiło, że to wcale nie jest błąd. Że to jedyna opcja. My ludzie zawsze będziemy dążyć do poprawy. Mówienie o chęci zmiany jest samą prostą chęcią, jeżeli tylko o tym mówimy. Dużo mówimy, mało robimy.

Każdy człowiek zrobił coś, czego żałuje do tej pory. Każdy z nas chciałby ot, tak cofnąć czas i to naprawić. Zbawić swoje wnętrze od wyrzutów sumienia czy wmawiania sobie, jaki to ktoś lub sam człek jest zły.Chciałbym by to było możliwe. Niestety czasu nie cofniemy, możemy przeć naprzód i twierdzić, iż ten błąd był znaczący. Oczywiście był. Błędy sprawiają, iż uczymy się odpowiedzialności. Problemem jest jednak to, że każdy rozumie inaczej ową odpowiedzialność.

Jestem odpowiedzialny za wiele zła, dobra czy kto jak co woli. Każdy z nas jest. Ludzie muszą najpierw dostrzec błąd, co samo w sobie też jest dużym problemem. To właśnie sprawia, że możemy próbować go naprawić lub go nie powielać. Bycie odpowiedzialnym znaczy czasem też potrafienie komuś pomóc.

Pomóc zrozumieć danej osobie czemu warto dążyć do zmian. Pomóc co sprawi, iż będziemy wierzyć, że możemy tego dokonać. Pomóc, tak by dać jasny do zrozumienia znak na temat problemu. Pomóc zrozumieć, że każdy na świecie zasługuje na kolejną szansę.

Kolejną? Setną z kolei? Tysięczną? Szans może być wiele... Błędy są jak blizny. Zostają nam na długi czas albo do końca życia. Jedne mówią o ogromnym bólu. Jedne o żalu i smutku. Niektóre o wszystkim nawet o szczęściu, które podczas tych błędów było.

Jesteśmy tylko ludźmi. Bogatymi milionerami, którzy mogą wybielić błędy. Biednymi szarymi ludźmi, którzy starają się za wszelką cenę naprawić lub zapomnieć. Albo zwyczajnymi przeciętnymi ludźmi, którzy nienawidzą siebie za coś do końca życia.

Tak jak w życiu bywa. Możemy czegoś unikać, ale to nie zniknie nam z podświadomości. Możemy o tym nie mówić latami z nikim, a i tak będziemy cierpieć. Zamknięcie się w sobie w takim wypadku nie jest najlepsze, ponieważ prędzej czy później coś wyjdzie na światło dzienne.

Alkohol jest doskonałą bronią, by topić smutki. Podczas takiego ''topienia'' smutków toniemy sami. Tonący brzytwy się chwyta. Alkohol nie pomaga, zależy, w jakich ilościach, ale to i tak nie jest rozwiązanie na dłuższą metę. Wybaczcie, że to powiem, ale sam spieprzyłem w ostatnim czasie coś, na czym mi zależało, bardziej niż mogę sobie wyobrazić. Nie potrafię ubrać tego błędu w słowa, ponieważ żal się w sercu mym chowa. Szklaneczka czy kieliszek był mym pomagierem w tym przypadku. Trzeźwe ocenienie siebie i swych czynów oraz zrozumienie, że coś jest lub może być błędem to podstawa.

Gdybyśmy tylko mogli coś zmienić... dostać kolejną szansę. Jedną z bardzo to wielu. Ale nie możemy bez zgody innych lub nas samych. Bo świat to nie miejsce, które pozwoli na proste życie.

PS: Jeżeli czyta to osoba, która doskonale wie, iż taki cham i prostak jak ja wciąż chce się poprawić i chce uzyskać zgodę na... nie szansę, zrozumienie czy też ''okres próbny''. Lecz pokazanie jej, że jest naprawdę najważniejszą osobą w mym życiu.

Upadły(D.F)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Anonim 17.07.2019
    Przeczytałem z uwagą. Tekst jest nieźle napisany i może sie chyba podobać. Dla mnie to trochę zbyt duże przeskakiwanie po łebkach. Takie trochę mydło i powidło.
    Ja jednak dorzucę co innego. Otóż. Błędów nie popełnia ten, co nic nie robi. To po pierwsze. A po zerowe: podświadomie dążymy do popełniania ciągle tych samych błędów. I osobiście zalecałbym, jeśli to zgodne z prawem i nie niesie za sobą poważnych konsekwencji, a tylko np. uczucia i emocje, niepróbowanie przeciwdziałania tym błędom. A im wrażliwsza osoba, tym bardziej jest "skłonna" do popełniania błędów.

    Pozdrawiam.
  • Upadły(D.F) 17.07.2019
    To pierwsze przyznaje podejście dobre. Po zerowe... to po części racja. Nawet gdy nie chcemy ich popełnić ponownie to znajdziemy czynnik który nam nakaże zrobić to samo. Tłumacząc sobie że mieliśmy powód by to zrobić. Wszak głupota ale coś w tym jest
  • jolka_ka 17.07.2019
    Takie różne, życiowe refleksje. Fajne.
  • Upadły(D.F) 17.07.2019
    Człowiek który nie myśli o tym co czyni traci pomału wiarę w życie
  • Shpaque 17.07.2019
    Lubię takie opowiadania.
  • Upadły(D.F) 17.07.2019
    Dziękuje za komentarz ;)
  • Tomek Bordo 17.07.2019
    Upadły jaką partię popierasz?
  • akwamen 17.07.2019
    popiera partię upadłą hi, hi
  • Upadły(D.F) 17.07.2019
    Właściwie to nie popieram żadnej. Jestem bezpartyjny. Zważam na dobre i złe ustawy. Na daną chwilę Pis robi więcej niż poprzednie rządy bo chociaż większość z obietnic wyborczych została spełniona. Nie popieram wszystkich ale przynajmniej spełnili obietnice dla swych wyborców godne poszanowania.
  • Tomek Bordo 17.07.2019
    Ja popieram Grzegorza Brauna i Janusza Korwin - Mikkego
  • Bożena Joanna 17.07.2019
    Każdy popełnia błędy, jeden więcej drugi mniej. Zgadzam się z Antonim, że nie popełnia ich osoba, która nic nie robi. Dla mnie z błędami łączy się sprawa szczęścia, Jeden ma pecha, więc te błędy trafiają się częściej. Naprawić je bardzo trudno, a nic tak nie utrudnia życia jak myślenie na ten temat. Lepiej zapomnieć i żyć dalej bez rozpamiętywania pomyłek. Tekst zmusza do refleksji i to jego zaleta. Życzę powodzenia i pozdrawiam!
  • Upadły(D.F) 18.07.2019
    To racja. Naprawa ich czasem bywa niemożliwa. Człowiek bardziej się poddaje niż próbuje. A gdy wciąż walczy o poprawę czasem zapomina kim się stał. Dziękuje i pozdrawiam ;)
  • Bryczek 22.07.2019
    Genialny tekst ;)
  • Upadły(D.F) 22.07.2019
    Dziękuje serdecznie za komentarz ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania