Porcelanowa lalka

Blada , zimna niczymskała martwa porcelanowa lalka.

Zaciśnięte jak pancerna puszka, czerwone jak krew usta, rózowe zmarzniete policzki, bez skazy czysta jaskrawa cera.

Oczy duże jak diamenty , piękne, lecz nieruchome.

Chude wątłe ciało , lekkie ale kruche,

Tam gdzie mózg , kepka waty , tam gdzie serce , puste miejsce . Mózg nie pracuje a serce nie bije bo ich nie było nie ma i nie bedzie.

Zycie porcelanowej lalki jest blade , zimne , martwe , nie doświadczone bo nie był

przeżyte.

 

PS:To nie zycie lalki tylko zycie twojej straconej szansy .

Średnia ocena: 2.2  Głosów: 20

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (130)

  • Angela 16.06.2015
    Znalazłam kilka błędów np: nie był przeżyte, powinno być chyba: nie było.
    Podoba mi się i zaskakuje dopisek. Zostawiam 4, powodzenia w pisaniu.
  • Marinaaa8 16.06.2015
    nie było przeżyte , tak mialo być , dzieki za komentarz:)
  • Anonim 16.06.2015
    Dobra, to może ją zacznę? Skoro "czytajcie i komentujcie", to chyba wypada, co nie? :)

    Zacznę od błędów: interpunkcja leży i kwiczy, raz sobie jest w nadmiarze, raz jej sobie nie ma - umiesz niby stosować zasadę w wyliczeniu, a co, przy niektórych zdaniach Ci się nie chciało? Na dodatek gramatyka - słowa, które się pisze razem "niedoświadczony/niedoświadczone" napisane osobno, brakuje końcówek i ogonków, "niczymskała", brak wielkiej litery, zamiast kropki jest przecinek (czyli to wiersz? czy nie wiersz? nawet jak na otwartą twórczość konstrukcja jest dziwna). Estetyka tekstu razi po oczach - nie wiem, czy pisałaś to na komórce, czy jest to jakiś wysublimowany trolling, czy też nie odpaliłaś na lapku/kompie sprawdzania pisowni, czy może pisałaś w notatniku, ale stawianie spacji po słowie i dopiero przecinka jest błędem estetycznym. Tak samo błędy fleksyjne i gramatyczne, które są, jak na osobę, które rozkazała z pewnością siebie, by jej tekst czytać i ocenić.

    Jeśli chodzi o przekaz - zlepek w gruncie rzeczy zdań, które nijak się do siebie mają, przez co nie budzą kompletnie niczego, ani myśli, ani emocji, ot, po prostu posklejane pseudo-dramatyczne zdania wyrwane z losowych anegdotek. Wydaje mi się, że twoja twórczość wymaga więcej rozmysłu, jakiejś konwencji, i w ogóle - pomysłu! - bo miało niby szokować, przerażać, lekko creepy, lekko filozoficznie, a wyszło tak, że właściwie nie wiadomo o czym ten tekst jest, albo o czym traktuje. Klamra w postaci porcelanowej lalki, która jeszcze jako tako spina te zdania mocno z grubsza w całość (choć przypomina to spinanie spinaczem porcelany) zostaje rozwalone kompletnie przez PS. który miesza jeszcze bardziej.

    Ogółem - tekst niczego sobą nie wnosi, nie jest ani przyjemny w odbiorze, ani estetyczny, nie wygląda nawet, by osoba pisząca go do niego się przyłożyła, czy zadbała o to, by czytelnik miał jakiekolwiek przyjemne doznania po przeczytaniu.

    Tyle ode mnie, pozdrawiam gorąco i buziaki! :)

    1.
  • NataliaO 16.06.2015
    Nie rozpisuję się jak Ślepiec z Metra powiem krótko. Nie znam się na błędach, interpunkcji itp. Ja skupiam się na treści, a ta była średnia. Początek ciekawy, ale gdzieś się pogubiłaś. Opowiadanie czy też coś na podobieństwo wiersza wyszło bez emocji, takie urwane. 3 :)
  • Ekler 16.06.2015
    Musisz teraz znieść hejt, bo...jest tu trochę kolesiostwa i teraz trwa zabawa w muszkieterów ,,jeden za wszystkich, wszyscy za jednego" :)
    Tekst może fakt...nie jest najlepszy, ale też nie jest najgorszy. A bo to raz czytałem tutaj jakiegoś gniota, który dostawał same 5/4, bo napisała go moja koleżaneczka?
    Chciałbym, żeby wszyscy byli tacy krytyczni co do każdego zamieszczonego tutaj tekstu.
    A ode mnie tyle, że tekst faktycznie trzeba przeczytać i poprawić tyle na ile się da przed wstawieniem.
    Czekam na coś dłuższego z twojej strony.
    Post jednak na coś się przydał!
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Ślepieczmetra dokładnie tak, psełdonim adekwatny do osoby , dzieki za nieurzyteczny , nudny i nic niewnoszacy komentarz,z ktorego wynika ze na pewno jestes starym nauczycielem z lysina na głowie i na recie , siedzacym w oknie i kometujacym wszystko i wszystkich , pozdrawiam serdecznie , dzieki za uwagi nspewon sie dostosuje (hehehhe)
    :)
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Po luja chcesz by cie ktoś komentował skoro masz tylko o to pretensje? xD
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Ekler , wzruszajace ,dzieki ale nie potrzebuje rycerza na białym koniu , jak chcą niech piszą ja im z checią odpisze.
  • Anonim 16.06.2015
    Służę radą :)
    Poradzisz coś na łysinę? Wypychanie nic nie daje :(
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Czy tylko mnie ta sytuacja śmieszy? xD
  • Anonim 16.06.2015
    Widzisz, Ekler, chciałeś dobrze, jeszcze Ci się dostało.
  • NataliaO 16.06.2015
    Mnie też Aga :)
  • Autor Anonimowy 16.06.2015
    Błędy zostały wypisane już powyżej, więc nie ma sensu ich powielać. Od siebie mogę dodać, że czytanie tego tekstu to była katorga, nie wspominając już o komentarzu ze słowami "psełdonim", "nieurzyteczny", "nspewon". Cokolwiek te słowa miały znaczyć; może to po prostu za wysokie progi dla zwykłego czytelnika, jakim jestem! Ale na narcystyczne ego Autora nic poradzić nie mogę :))
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Xnobo ... costam jesli nie chcesz komentowac nie komentuj , tylko spodziewalam sie ze ludzie sa milsi , wiadomo poczatki nie sa proste i wiadomo ze odrazu nie napisze super trylogi , wkoncu portal stworzono aby rozwijac swoje umiejetnosci , wlasnie dzieki takim jak wy poczatkujacym przechodzi ochota na pisanie , bo zamiast krytykowac moglibyscie znalezdz plusy , ale dzieki , wasze zachowanie pokazuje jacy ludzie potrafia byc msciwi , a to ze napisalam post w tej sprawie to co , gdzie napisali ze nie moge siebie reklamowac , jak widac dziala duzo was pisze tylko nie wiadomoo poco skoro te wasze komentarze tak mnie wzruszaja ze klenkajcie narody , hm
    Ciekawe jakue byly wasze pocAtki , rozumiem ze kazdy z was wydal juz swoja ksiazke ?
  • NataliaO 16.06.2015
    Ja piszę do bani. Nie umiem pisać.
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    XDDDD Co się zobaczy to się nie od zobaczy. Jak Ślepiec pisał, robiąc taką sobie reklamę wydałaś na siebie wyrok i pieczątkę pod postacią "jestem na wszystko gotowa". Jak widać nie umiesz przyjąć konstruktywnej krytyki, która właśnie pomaga KAŻDEMU POCZĄTKUJĄCEMU. Chcesz byśmy głaskali cię po główce? "O tak, tak, te błędy ortograficzne są wspaniałe, widzę w tym duszę artysty!"- czekasz na porady, nie przyjmujesz ich. Coś ci się w główce pomieszało.
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Chyba zmienię nick, bo jest za trudny do napisania/ skopiowania. :/
  • Anonim 16.06.2015
    Ja niedługo wydaję, dzięki :)

    Po pierwsze, mściwy nikt nie jest - bo niby czemu? Zaprzeczysz błędom, które wskazałem w komentarzu? Nie? No właśnie.
    Po drugie - Sorry, ale co innego bycie początkującym, a co innego wyjebane na wszystkie zasady gramatyki i interpunkcji. To jest w sumie potwarz dla czytelnika. Nie wiem, nie czytałaś nic nigdy, że nie wiesz, że wyrazy pisze się osobno? Że się kropkę na końcu stawia? Że zaczyna się z wielkiej litery? Rozumiem mieć drobne problemy z interpunkcją, ale błędy fleksyjne i gramatyczne? To można wychwycić zwyczajnie uważając, co się pisze. Ba. Zwyczajnie DBAJĄC o to, co się pisze.
    Trzecie - Osoba, która pisze i publikuje powinna być gotowa na krytykę. Wiem jak to wygląda w praktyce, ale wystawiłaś tekst, każdy może przyjść i skomentować? Co, myślisz, że mnie z gównem nie równali? Równali. Ale pisało się dalej i udowadniało, że można.


    Ale co ja tam wiem, jestem tylko wyłysiałym nauczycielem z ślepego metra. xD
  • Anonim 16.06.2015
    Xnobodyperfectx mi przypomniała - o ortografii, co jest karygodne, nie wspominając :)
  • Marinaaa8 16.06.2015
    xnobodyperfectx wiesz a wiesz kim ty jestes , po pierwsze nie wiem czy jestes dziewczyna czy chlopakiem , po drogi twoje rady sa tak cenne ze az nie chce mi sie ich czytac bo nie jestes krolem i panem/pania swiata , a tak wogole ile ty masz lat bo sa 2 opcje ,masz 11 lat umiesz czytac i pisac i wogole hestes taki ą ę , nie masz znajomych nikt cie nie lubi no jestes kujonem albo masz 89 lat i jestes starym zgredem ktory mysli ze podbije swiad swojimi glupimi ale jakze chwytajacym za serca komentarzami , kimbys nie byl / byla mam cie gdzies i sie powtorze , jak nie chcesz to nie komentuj
    pozdro
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Ślepieczmetra seriooo?
  • Anonim 16.06.2015
    Szanowna Marino xnobodyperfectx co widać na zdjęciu jest bardzo ładna, do tego w przeciwieństwie do *niektórych* mówi na temat :) A może ty pokażesz nam swoje zdjęcie, co? :)
  • NataliaO 16.06.2015
    Słuchaj nie nauczyli Cię by nie obrażać ludzi. I radziłabym Ja, Ci poczytać, bo pisze świetnie i czego Ty nie osiągniesz w najbliższym czasie jeśli nie posiadasz kultury, szacunku i skromności. A uwierz skromność, by Ci się przydała.
  • Anonim 16.06.2015
    Marianaaa8 - miałam się nie odzywać, ale muszę ;) Jeśli ktoś tu się uważa za króla i panią świata to właśnie ty ^^ Wiem, że czasem ciężko jest przyjąć krytykę, ale mogę cię zapewnić, że niczyje początki tutaj nie były dobre. W końcu po to się przychodzi tutaj, żeby się czegoś nauczyć :D Jeśli nie potrafisz przyjąć krytyki, to po co tu jesteś? Żaby cię wszyscy chwalili, jak to powiedziała xnobodyperfectx? Sorka, ale to nie tutaj :) A tak w ogóle, jeśli ktoś tu się zachowuje jak dziewczynka z podstawówki to właśnie ty XD
    A Przemawiała do was Królowa Świata! XD
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Ale poleciał na mnie hejt! Uuuu! xD Shiroi mogę zostać twoim Królem? :x
  • Anonim 16.06.2015
    Śmiało xnobodyperfecx XD Będę miała śliczną męża, lol :D
  • Anonim 16.06.2015
    Od którego momentu jest do mnie, bo chyba nie skojarzyłem? Od "po drogi"?
    Czy to dalej do xnobodyperfectx? :D
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    xD Tylko wiesz... Nie wiem jak będzie łóżkowo, bo jestem w tej chwili zdezorientowana w tym co posiadam tam na dole... :/
  • Anonim 16.06.2015
    Jak jest ochota to nawet pies kota wyłomota :)
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Jared i wy wszyscy mam wrazenie ze ten blog zostal stworzony zeby odpisywac na glupie komentarze glupich ludz , co nie powiem nie napisze i tak powiecie ze was atakuje wiec wiecie co jeszcze jakbym was znala i jakbyscie byli jakimis minisframi sztuki i pisarstwa no to moze bym sie przejela , ale daleko w dupie mam komentare wypierdkuw spoleczenstwa , ktorzy komentuja i pisza cos bo ktos cos juz nalisal i oni to powtarzaja , widac nie macie swokego zycia skoro ciagle piszecie mi nowe komentarze , a co do krytyki slepieczmetra to jakbys ty sie zachowal skora juz od pierwszego komentarza mnie obrazanie to nie jest krytyka mojego wiersza tylko mojej osoby , kurcze a jezeli mnie atakujecie to ja sie bronoe i jade po was nie dam sobie psuc reputacji , neszcze jakies ale bo wychodzi na to ze ja tu jakas gazete z zarzaleniami prowadze a nie bloga ,. Ogarnijcie sie ludzie
    :)
  • Anonim 16.06.2015
    O matko, padłam XD
    xnobodyperfectx usłyszałam ostatnio, że w łóżku jestem niezłą akrobatką, wiec sonie poradzimy ^^ W końcu jestem Królową! XD
  • Anonim 16.06.2015
    TO BYŁ WIERSZ?!
  • Anonim 16.06.2015
    Jezus Maria! Dzwonię na milicje! Jeszcze nikt tak brutalnie nie poturbował języka polskiego i to w biały dzień :0
  • Anonim 16.06.2015
    Od kiedy opowi to blog? o.O
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Wow. ;o Ile ja się nowych rzeczy dowiaduję. Opowi to blog! Coś ominęłam? :O Od dziś mówcie do mnie królu minisfracie sztuki i pisarstwa. :x
  • NataliaO 16.06.2015
    wypierdkuw spoleczenstwa - Wypraszam sobie. Nikt Nie nazywał Cię takimi epitetami więc mogłabyś się ogarnąć i dostosowywać słownictwo do tego co my piszemy, bo My nie obrażaliśmy Ciebie jako osoby.
  • Anonim 16.06.2015
    Dobra, ja kończę tutaj powoli temat:

    Marina, jeśli mogę skrócić twój nick - przepraszam, jeśli poczułaś się urażona moim komentarzem. Przyznaję się do tego, że twój temat na forum wzbudził we mnie negatywne uczucia i chciałem sprawdzić o co halo, a potem zastałem tutaj tekst osoby, która w pisaniu jest bardzo początkująca. Nawet jeśli była w tym krztyna złośliwości, a co najmocniej przepraszam i mam nadzieję, że mi wybaczysz, to wskazane przeze mnie błędy jednak wystąpiły i sugerowałbym, oczywiście zrobisz co zechcesz, ja tylko radzę z głębi serca, byś wzięła pod uwagę wyżej wymienione rady i potraktowała je jako wskazówki na przyszłość. Z pewnością pomogą Ci pisać lepiej, a na pewno nie zaszkodzą. Mam nadzieję, że osiągniesz swoje literackie cele i któregoś dnia zrozumiesz, że lepiej być krytykowanym, niż chwalonym.

    Pozdrawiam i dziękuję za wymianę zdań. Za wszelkie niedogodności związane z pojawianiem się mojej osoby - przepraszam.
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Dziekuje bardzo , coś jeszcze , jakies zarzalenia ,pretensje , uwagi , ja jedna przeciw wam wszystkim .
    Przemówiła Królowa Świata
  • zakr3cona 16.06.2015
    Chciałabym skomentować ten tekst, ale za bardzo wciągnęła mnie dyskusja pod nim :D
  • Anonim 16.06.2015
    To to nie ja jestem królową? o.O
  • NataliaO 16.06.2015
    Widocznie nie ty :(
  • Anonim 16.06.2015
    A miałam se kupić koronę T.T
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Bądź co bądz ludziska przyznajcie sie ze przez pare dobrych 35 min było o czym pisac , kiedy ostatno z powodu jednego opowiadanka , wiersza czy jak wolicie tak sie rozpisywaliscie hehehe nie myslalam ze wzbudze tyle kontrowersji , a co do samego wiersza jestem dumna ze go zamiescilam a wiecie dlaczego bo to ja go napisalam.
  • Marinaaa8 16.06.2015
    hehehe ale sie ubawiłama wy ?
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Ja nie chcę takiej królowej! T-T Ta lalka z opowiadania to ty? Weź się rzuć na podłogę. :C
  • mi się podobało, trochę błędów, ale faktycznie, sporo zombie jest na świecie (czy też lalek, jak zwał)
  • rave 16.06.2015
    Opowiadanie drętwe niczymkamien,
    Autorka pusta diamentowa lala,
    Mózg na ścianie, serce rozjebane,
    Ciekawe komentarze uratowały sytuacje.
  • Marinaaa8 16.06.2015
    och rave przypominam ci ze komentarze sa pod mojim wierszema twoje przemowa raczej juz nic nie zmieni , myslisz ze co? ai jeszcze cos dkad wiesz jaka jestem wywnioskowales to na podstawie kilku zdan , a co ty jestes wrózbita maciej ?
  • Anonim 16.06.2015
    Haha, piona rave!
  • rave 16.06.2015
    Marinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan,
    Twoje wnikliwe komentarze i czysta niczym diament
    miłość do języka polskiego i pokora jak sakrament
    Wszystko mi już o tobie w tym temacie powiedziały
  • Anonim 16.06.2015
    Nie no, rave mój nowy mistrz XD
  • dziewczęta, bez hejta, damom nie przystoi
  • Anonim 16.06.2015
    Ja nikogo nie hejtuję, po prostu śmieje się z komentarzy rave **
  • Marinaaa8 16.06.2015
    No to gratuluje rave , wrózbita maciej drży na myśl ze ma nastepce , a wiesz co mi powiedzialy o tobie twoje wlasne slowa , jestes spoconym nastolatkiem ktory boryka sie z wstretnymi pryszczami , dziewczyna cie olala wiec szukasz szczescia w sieci , jestes za to bardzo mądry , oczytan prymus , pozazdroscic synka rodzicom naserio prymus oksforyu! :)
    dziekuje wszystkim za uwage
  • Anonim 16.06.2015
    Co złego jest w byciu prymusem, bo nie ogarniam?
  • Marinaaa8 16.06.2015
    i pozwolicie moji mili ze wasza krolowa swiata opusci was na pare godzin gdyz uczeszczam do szkoly i musze sie połozyc
    Kolejna audiencja zapewne jutro ,
    Dobranoc moi poddani , rumaku , ksiąxe
    :)
  • Anonim 16.06.2015
    Shiroi niektórzy brzydzą się książek i skutki widać....
  • NataliaO 16.06.2015
    że by mieć poddanych, rumaka i księcia trzeba być najpierw Królową. Więc odezwij się za pare lat jak nią zostaniesz.
  • xnobodyperfectx 16.06.2015
    Moji mili, moji poddani. Ja również wkrótce muszę się udać do mojiego łoża, w mojiej piżamie, by wstać do mojiej szkoły.
  • I jeszcze potrzebny nadworny czarodziej. Niestety, chwilowo próbuję zdjąć klątwę hejterstwa na opowi
  • Anonim 16.06.2015
    Nie jestem twoim rumakiem -.-"
  • Czary mary i już jesteś ]:>
  • Anonim 16.06.2015
    Coś mu nie idzie Burton :(
  • rave 16.06.2015
    Prymus oksforyu, nastolatek niemyty,
    Bez dziewczyny, która go zostawiła
    Przez pryszcze na twarzy i plamy potu.
    W TVNie wielki magik i czarodziej Maciej
    Przepowiedział, aby ciąże lepiej przerwać.
    Jednak ku wszystkim przeciwnościom losu
    Idąc życiu na przekór, pod prąd wodospadu,
    Napisał lepsze komentarze, niż królewna pewna..
    ... z pomocą tysiącu skryb opowiadanie.
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Dziekuje dziekuje ,możecie udac sie do swojich komnat , rumak do stajni :)
  • OOO nie, teraz to jednak nad żabą się zastanowię. Albo dobra, kormoran, będzie guano do ogrodu xD
  • Marinaaa8 16.06.2015
    ha mamcie jednak zrobilam cos dobrego, rave moje komentarze tak cie natchnely ze napisales wiersz , och to takie słodkie
  • rave 16.06.2015
    Rumak udał się do stajni
    Razem z towarzyszem swym
    Szczerbatym mariannem
    Na całonocne kopulowanie.
  • rave 16.06.2015
    Pączki są słodkie, lukier jest słodki,kostki cukru też,
    Jednak opowiadanie twe przypomina mi zwykła pleśń.
  • Anonim 16.06.2015
    Ja nikomu dupy nie daję,
    Bo przy Marianie nikomu nie staje!
    Przy niej nikt mokry nie jest,
    Bo to jakiś jest odmieniec!

    Haha, inspirujecie mnie mnie ^^
  • Marinaaa8 16.06.2015
    I tyle było z tej bajki a kto czytal komentarze ten jeszcze dlugo dzisiaj nie zaśnie
  • rave 16.06.2015
    Na pewno porcelanowa lalka dzisiaj nie zaśnie
    Wiedząc, że ktoś napisał o niej takie opowiadanie.
  • Marinaaa8 16.06.2015
    Bajka i po bajce
    Wszyscy idą spac
    A tylko tobie jeszcze shroi moze jeszcze stac.
    Tyle bylo na dzisiaj ,wracajcie z kąd przyszliście
    A jutro z rana komentarze mi dopiszcie
  • tu potrzeba WD-40, co by nieco wyluzować
  • rave 16.06.2015
    Z kąd do kond idziemy tego naprawdę nie wie nikt
    Odwieczna ludzkości zagadka, leczn nie dla Marianka
    Któremu mama wyłączyła komputer i kazała spać.
  • Anonim 16.06.2015
    Przepraszam.
    Wzywam Megazorda.
  • rave 16.06.2015
    Spirytus i oleje mineralne,
    Dla jednych zbawienne,
    Dla innych naturalne.
    Ja WD-40 nie potrzebuje,
    Ja się tylko dobrze bawie :3.
  • Anonim 16.06.2015
    Ślepiec zawsze jak się pojawia megazord to miasto jest rujnowane od walki :D
  • HAHAHA tu tutu turutu... ja wtedy triceratops
  • rave 16.06.2015
    Miało być neutralne :C,
    spale się ze wstydu
    chyba, że królowa spali
    na stosie ciało me.
  • Angela 16.06.2015
    A ja na początku starałam się być miła, bo początki bywają trudne.
    Po przeczytaniu tej jakże interesującej wymiany uprzejmości napiszę
    tylko jedno: ODROBINĘ POKORY DZIEWCZYNO!!!!!
  • Ekler 16.06.2015
    Pokora jest dla słabych!
    Walka w kisieluuuuu !
  • Anonim 16.06.2015
    Gdzie megazord?
  • Ekler 16.06.2015
    gdzie tygrysy z błyskawicami ?!
  • Tynina 16.06.2015
    dajcie kaczką wiosła !
  • Anonim 17.06.2015
    A może rozwiążemy to pokojowo i napijemy się herbatki? ;)
  • Wrzucony papier zapycha pisuar
    Zachodni wiatr spienione goni fale
  • Anonim 17.06.2015
    Kto mi pomoże szukać megazorda?
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    Pfff! Kolejny kandydat na króla świata! Herbatki się zachciało walonemu szlachcicowi...
  • Anonim 17.06.2015
    Za komentarze daję pińć XD
  • Anonim 17.06.2015
    Agata to był sarkazm - - litości....
  • Ślepiec, ja mogę, ale nie przy herbacie, liter musi być
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    Jared to był sarkazm... Litości... ;______;
  • Anonim 17.06.2015
    No i szo? :T
  • xnobodyperfectx 17.06.2015
    No i ciastka. :x
  • Chris 17.06.2015
    Powiem tak: tekst średni. Po prostu do mnie nie przemówił. Pomysł był dobry, dopisek interesujący ale wyszedł jakoś tak... Agresywnie. Miałem wrażenie, że autor atakuje czytelnika. Odrobina tajemnicy, delikatniejszych opisów i chyba byłoby to. Trochę mnie to sponiewierało. Później zacząłem czytać komentarze... Wymiękłem kiedy padło pytanie "...ile Ty masz lat...". Autorko tekstu...skąd u Ciebie tyle złości? Ludzie tu nie chcą zrobić Ci krzywdy, są po to by przeczytać, doradzić, podzielić sie odczuciami a zaczyna się robić cyrk! Życzę więcej ogarnięcia życiowego ;)
  • Anonim 17.06.2015
    Ciekawe czy będzie jutro Powrót Króla? :D
  • Anonim 17.06.2015
    Za komentarze dziesięć! XD
  • Anonim 17.06.2015
    Ej, to jak z tym megazordem?
  • no to mówię, mogę poszukać...
  • Anonim 17.06.2015
    Mam litra. Brandy, bo brandy, ale ujdzie, co nie?
  • na dobrą sprawę i olej opałowy dał by radę ;d
  • Anonim 17.06.2015
    Oleju nie ma, nie zaszczycę królewskiego podniebienia takim rarytasem :(
  • no dobra, będę szedł to od sąsiada trochę benzyny spuszczę z baku, z pustymi rękoma głupio w gości :D
  • Anonim 17.06.2015
    To weź jeszcze lód skombinuj, bo mi się skończył ;D Chyba że na ciepło. Olej-Sakke?
  • kumpel z Arktyki esemesem mówił że wyśle
  • Anonim 17.06.2015
    Załatwię nitroglicerynę! XD Ale będzie faza ^^
  • wręcz hardcore, ale my nie damy rady?!
  • Pospolita 17.06.2015
    Burza w komentarzach ucichła, więc i ja skomentuje.
    Na początek: wiersz mi się podobał. Czytałam dużo rzeczy związanych z tematyką porcelanowej lalki, więc nie powiem, żeby mnie zachwyciło, ale, jak na początkującą jest dosyć dobrze.
    Tekst jest prosty i łatwy w odbiorze. Nie zgodzę się z innymi, że był nudny. Moim zdaniem był ciekawy. Zaskoczyło mnie P.S. na końcu. Dajna interpretacja.
    Ale...
    Jak to napisał Pan Ślepiec: „interpunkcja leży i kwiczy, raz sobie jest w nadmiarze, raz jej sobie nie ma". Sporo błędów, jak na tak krótki tekst. Osobiście bardziej cenię sobie treść, niż stronę techniczná, ale tutaj raziło mnie to po oczach. Radzę przeczytać komentarz Pana Ślepca i na przyszłość się do niego zastosować.
    Uważam też, że wiersz powinien być napisany w innej formie. Każdy wers powinien być w osobnej linice. Może nie jest to zbyt ważne, ale ułatwia czytanie i jest przyjemne dla oka.
    To tyle jeśli chodzi o Porcelanową Lalkę.
    Teraz chciałabym przejść do wczorajszej dyskusji. Myślę, że Opowijczycy zareagowali zbyt złośliwie i żywiołowo. Jesteś nowa i po prostu nie wiedziałaß o zasadach które tu panują. Mogłaś to odebrać, jako naskok, ale to ma głębsze dno. Oni chcieli ci tylko pokazać twoje błędy. Naprawdę. Może w trochę nieprzyjemnej formie, ale chcieli ci pomóc. Większość osób znam już trochę i mogę cię zapewnić: to bardzo mili i wspaniali ludzie. Po prostu zareagowali zbyt impulsywnie.
    Ty koleżanko również się nie popisałaś. Byłaś niegrzeczna i nie potrafiłaß przyjąć krytyki. W dodatku obrażałaś ludzi, którzy chcięli ci pomóc.
    Jak więc widzicie każda ze stron jest winna awanturze. Wszyscy wykażmy więcej zrozumienia, abędzie tu dobra atmosfera.
  • Marinaaa8 17.06.2015
    Dzieki Pospolita chociaz ty zaaragowałaś profesjonalnie , i zgadzam sie z toba w 99 % , wiem ze robie bledy bo klawiatura w telefonie strasznie sie zacina ale nie otym , dzieki za ten komentarz nie obiecuje narazie zadnych tekstow poniewaz twoi znajomi bardzo mnie zniechecili i zaluje ze opublikowalam te teksty :(
    Wiem ze moj tekst wzbudził wiele konwersacji , napewno nie spodziewalam sie takiej reakcji ze strony innych :(
  • Chris 17.06.2015
    Nie zniechęcaj się! Okaż siłę i wytwałość. Nie daj zabić w sobie radości z pisania. To pasja każdego z nas. Każdego z osobna. Nie daj uszkodzić swojej ponieważ uszczerbieniu ulegnie Twoja dusza! Czekamy na więcej! Daj nam szanse by Cię pochwalić! Zaufaj mi. Bedzie już tylko lepiej ;)
  • LinOleUm 17.06.2015
    O Jezó śmieszkuję jak to czytam. Komentujcie i czytajcie - ej jak tb sie nie pdb to nczyt.
    XD Kisnę ostro.
  • Chris 17.06.2015
    Przyznam szczerze zrozumiałem tylko dwa słowa z wypowiedzi LinOleUm :D
  • Anonim 17.06.2015
    ja tam rozumie co napisała Linoleum ;)
  • LinOleUm 17.06.2015
    Jestwm niezrozumiałym i nierozwikłanym błedem kilku równoległych światów. Wiem.
  • LinOleUm 17.06.2015
    Błędem*
  • Chris 17.06.2015
    Błąd - anomalia - zagadka - inność - niezwykłość. Nie jest tak źle! Bycie anomalią to też komplement ;)
  • LinOleUm 17.06.2015
    A i owszem :3
  • Czytelnik 18.06.2015
    Mi tekst się bardzo podobał i nie rozumiem wyżej wymienionych argumentów pana ślepca i innych. Dałbym mu pięć, ale nie chce mi się rejestrować ;p
  • Anonim 18.06.2015
    Nie wiem co w nich niezrozumiałego, ale najwidoczniej bardziej nie pomogę ani Czytelnikowi, ani Marinaaa8. Temat skończyłem już dawno. Ciao.
  • Marinaaa8 18.06.2015
    dzieki czytelnik:)
    dziekuje wszystkim komentujacym mam nadzieje ze tymi mojimi wierszykami ubarwilam wasze jak widac nudne i pelne melancholi zycie , mam nadzieje ze tematy porcelanowej lalki, jesien ,i krolowa swiata pozostana juz tylko w waszej pamieci , komentowanie wciaz tego samego naprawde juz dawno przestalo byc fajne a odpisywanie na wasze durne uwagi stalo sie bardzo uciazliwe i nudne , wiec uznajcie ten komentarz za KONIEC BAJKI!
  • Majeczuunia 18.06.2015
    Sorki bardzo, ale ja też chcę się wypowiedzieć na ten temat. Sam tekst nie przypadł mi do gustu, pomijając wszelkie błędy. Krótkie, a ten dopisek zepsuł jakiekolwiek napięcie, które mogło być (mogło być ale go nie było) w tym opowiadaniu. I... Jak Ślepiec cię tak skomentował, to powinnaś skakać z radości, bo on taki szlachta że byle gdzie nie wchodzi :P Z każdego koma powinnaś się cieszyć, bo w świecie pisarzy nie można oczekiwać, że każdy cię od razu zasypie pochwałami. Ty też dużo czytaj i komentuj. Życzę powodzenia i zapraszam do mnie, hue hue :)
  • Anonim 18.06.2015
    Maja, lepiej nie zapraszaj, bo na ciebie też najedzie :/ A przynajmniej tego się obawiam. Na Nat przecież zaczęła najeżdżać, choć ona zachowywała się najlepiej z nas wszystkich :(
  • Majeczuunia 18.06.2015
    Oj, zapraszam, lubię sobie czasem hejtów poczytać XD
  • Anonim 18.06.2015
    Ale wiesz, jak jeszcze na ciebie najedzie jako osobę, to zrzucę ją z krawężnika XD
  • Majeczuunia 18.06.2015
    Och, dziękować Shiro-chan, aż się zarumieniłam od tego konplementu :) A najechała na ciebie?
  • Anonim 18.06.2015
    Nie w opowiadaniu, ale pod wątkiem na forum tak XD I najechała na mnie w wierszu "Jesień" :)
  • Majeczuunia 18.06.2015
    To lepiej, żeby nie zaglądała do Siódmego Cudu, bo jej oczy na wierzch wyjdą i dopiero będzie hejt na Jej Wysokość Królową Shiro-chan :P
  • Anonim 18.06.2015
    Haha bez przesady, nie piszę nie wiadomo jak dobrze XD Poza tym pierwszy rozdział jest beznadziejny :)
    Jakby mnie zhjejtowała to tylko po to, by się zemścić jak na Nat, więc mam na to wyjebczane XD
  • Neurotyk 15.04.2016
    Ale ma fanów autorka, tyle komentarzy ja chciałbym mieć:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania