Powracający Maurycy i Literkowa zapraszają wszystkich Opowijczyków do zabawy z przenośnią

Maurycy Lesniewski wita wszystkich i zaprasza do kolejnej Bitwy na rymy.

 

Proponuje tematy nieproste i dlatego warto zaispirować się nimi.

 

~ MIŁOŚCI I UNIESIENIE... wszystko co sprawia, że krew płynie w moich żyłach jak szampan.

 

Literkowa cytuje słowa Isabel Allende z książki „Japoński kochanek“

„Przy Ichimeim odkryła niezliczone niuanse miłości i rozkoszy, od niepohamowanej, naglacej żądzy po święte chwilę, kiedy paraliżowało ich wzruszenie i trwali nieruchomo w łóżku, twarzą w twarz, patrząc sobie długo w oczy, wdzięczni za swoje szczęście, pokornie, bo sięgnęli samego dna swoich dusz, oczyszczenie, bo wyzbyli się całej sztuczności i leżeli razem całkowicie bezbronni, w takim uniesieniu, że nie umieli już odróżnić radości od smutku, zachwytu nad życiem od słodkiej pokusy, by umrzeć tu i teraz i już nigdy się nie rozstawać“.

 

~ POCZTÓWKA Z INNEGO ŻYCIA... może z naszego niedokończenia tutaj na ziemi, a może?

 

Literkowa cytuje słowa Sylvi Plath z książki „Szklany klosz“

„Nad rzeką nakrapianą białymi żaglami unosiła się błękitna kopuła nieba. Gotowałam się do skoku, ale matka i brat jednocześnie chwycili za klamki drzwiczek. Przez krótką chwilę koła cadillaka, skrzypiąc, przejeżdżając po kracie mostu. Woda, żagle, błękit nieba, kilka zawieszonych w powietrzu mew, wszystko to mignęło mi przed oczami jak kiczowata pocztówka i już byliśmy po drugiej stronie rzeki. Opadłam na szare, pluszowe poduszki i zamknęłam oczy. Dusiłam się zagęszczonym powietrzem, wypełniającym wnętrze szklanego klosza. Znieruchomiałam“.

 

I dalej Maurycy zachęca do zabawy:

– Niech każdy interpretuje tematy po swojemu, im większe zaskoczenie tym lepiej.

Rozwiniecie tematów jest tylko przykładowe i można to zrobić tak dowolnie, jak tylko pozwala Wam wyobraźnia. Można tworzyć na kanwie jednego tematu lub połączyc dwa.

To bardzo proste. Wystarczy napisać wiersz lub liryczne utwory wierszowane, można też zaszaleć prozą poetycką.

Potem opublikować na Głównej, a link umieścić w wątku na Forum pod:

http://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-rymy-10-linki-do-w422/

 

Następnie czytamy i czytamy, komentujemy zgłoszone teksty, i czekamy na głosowanie! W tej ramie czasowej już nic nie poprawiamy.

Więc pisz i nie oglądaj się na innych, bo czas ucieka i upłynie czternastego maja o północy.

Życzę weny i miłej zabawy!

 

Życzymy weny, ciekawych wierszy i miłej zabawy. Niech wygra najlepszy!

 

*więcej na:

https://www.opowi.pl/konkursy/

https://www.opowi.pl/profil/literkowa-bitwa-na-rymy/

 

Literkowa

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania