przedstawienie

szukając boga nie dostrzegą boga

ani w drzewie ani pod kamieniem

żadna rzeka nie zabierze ich do domu

modlą się o gromy i krew

dla diabłów z ulicznych jarmarków

 

na deskach życia nienawiść stała się sztuką

grajcie dalej

może święty piotr wpuści najlepszych kuglarzy

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (92)

  • Misiu M 13.09.2019
    Piotra piszesz z dużej litery a Boga z małej ?- nie rozumiem tego braku konsekwencji
  • Jacom JacaM 13.09.2019
    voila ;-)
  • Bogumił 13.09.2019
    Mowa nienawiści
  • IgaIga 13.09.2019
    Świetny.
  • Justyska 13.09.2019
    Mocny tekst, zdecydowany i nie ma potknięć przy czytaniu jak dla mnie. Jedno mnie tylko bodło to te "deski życia".
    Poza tym ode mnie 5 i pozdrowienia
  • betti 13.09.2019
    Jako chrześcijanie nie możemy popierać sodomii, niemniej nie chodzi o życzenie śmierci, tylko o nieafiszowanie się nienawiścią do Boga.
    Nie spotkałam się z czymś takim, żeby katolicy przebrali się tęczowo i szli w marszach prześmiewczych, dlatego takie zachowania są przez nas piętnowane.
  • Jacom JacaM 13.09.2019
    Hm....powiedz to Franciszkowi,
    tak poza tym, tekst jest ogólny i nie dotyczy LGBT czy homoseksualistów. Mam też wrażenie , że spora część homoseksualistów jest chrześcijanami. Ja tam bym im nie odmawiał prawa to takiej tożsamości
  • betti 13.09.2019
    Jacom JacaM nie bardzo rozumiem. Chrześcijanin, który zna przykazania, nie może być homoseksualistą, to się wyklucza. Żaden ksiądz, nawet papież nie udzieli rozgrzeszenia. Nie przyjmie więc Ciała Chrystusa.
    PO DRUGIE JA NIE NIE ODMAWIAM PRAWA DO TAKIEJ TOŻSAMOŚCI, JA TYLKO PROSZĘ, ŻEBY NIE DEPTALI MOICH. Napisałam wyżej, że nie wyśmiewam, nie oceniam. Każdy ma własne sumienie i postępuje zgodnie z nim. Osądzeni będziemy nie tutaj, tylko tam, na Sądzie Ostatecznym. Tutaj jesteśmy tylko przez chwilę...
  • akwamen 13.09.2019
    betti "Chrześcijanin, który zna przykazania, nie może być homoseksualistą..." - a co z księżmi homo? No kto jak kto, ale oni najlepiej znają przykazania...
    Ty naprawdę niewiele z życia rozumiesz. Z jakiego bytu się wyłoniłaś?
  • betti 13.09.2019
    Toteż powinni być usunięci z Kościoła.Takie jest moje zdanie.
  • akwamen 13.09.2019
    betti a co z singlami? Bóg kazał się rozmnażać, a osoby, które nie wydają na świat i chwałe kościoła potomstwa, to też aut? Homoseksualny lekarz ratujący ludzkie życie będzie gorszy od wielokrotnego hetero mordercy? Który jest milszy bogu?
  • betti 13.09.2019
    Można dorabiać ideologię do wszystkiego, a przykazania mamy jasne i nie po to by je deptać, ale wg nich żyć. To proste.
  • Jacom JacaM 13.09.2019
    betti....a chrześcijanin który jest żołnierzem, jak to się ma do przykazań
  • akwamen 13.09.2019
    betti to nie ideologia tylko życie. Odpowiedz na pytanie? Kto bogu milszy wedle przykazań - lekarka lesbijka czy morderca dziecka?
  • betti 13.09.2019
    Jacom JacaM Świdkowie Jehowy nie wezmą broni do ręki, nie poddadzą się transfuzji, nawet w zagrożeniu życia...
  • akwamen 13.09.2019
    betti proste pytaniaja zadałem i JJM. Odpowiedz.
  • betti 13.09.2019
    Nie jestem Bogiem, żeby odpowiedzieć na to pytanie. Zapytaj Boga, albo porozmawiaj z teologiem.
  • akwamen 13.09.2019
    betti ale to ty wypowiadasz słowa: "Chrześcijanin, który zna przykazania, nie może być homoseksualistą...", na podstawie czego? Zakładam, że wiesz, co mówisz, posiadasz wiedzę, która daje ci prawo wykluczać homoseksualistów ze wspólnoty, więc chcę usłyszeć wyjaśnienie. Odpowiedz na pytanie: Gdybyś była zmuszona zostawić w kościele dziecko pod opieką lesbijki chrześcijanki albo chrześcijania zabójcy znającego przykazania, kogo byś wybrała?
  • betti 13.09.2019
    Chrześcijanin nie może być zabójcą, nikt, kto łamie przykazania nie jest katolikiem.
  • akwamen 13.09.2019
    betti no to tyle w temacie. Nie ma o czym z Tobą mówić...
  • Gregory 13.09.2019
    akwamen siemanko

    Każde drzewo, które nie wydaje dobrego owocu, będzie wycięte i w ogień wrzucone. A więc: poznacie ich po ich owocach (Mt 7,15–20; zob. też Łk 6,43–45).
    Czyli wszystkie kobiety bezpłodne nie są chrześcijankami, które nie mają dzieci też.
    Ot daje do zastanowienia się kobitkom które nie mają dzieci.
  • akwamen 13.09.2019
    Gregory siema!
  • betti 13.09.2019
    Gregory a może chodzi o owoce postępowania? O wychowanie dzieci?

    Kup sobie Biblię z objaśnieniami, trochę droższa, ale może się przyda...
  • akwamen 13.09.2019
    Gregory widzę, że śledzisz bacznie hi, hi No, paczaj, teraz siedzę i myślę skąd się wzięło ty dziewięćdzisiąt coś tam katolików, jak tyle jest homosiów, zabójców, złodzieji, bezdzietnych i tych co wedle przykazań nie żyjją... no weź mnie Grzesiu wytłumacz.
  • Gregory 13.09.2019
    betti man najdroższą ;)
  • akwamen 13.09.2019
    betti a płodzenie dzieci to nie postępowanie?
  • Gregory 13.09.2019
    akwamen Pan kocha wszystkich bez wyjątków
  • akwamen 13.09.2019
    Gregory betti twierdzi że homo nie kocha...
  • Bogumił 13.09.2019
    akwamen homosiom zaleca samoeutanazję
  • akwamen 13.09.2019
    Bogumił a bezdzietnym tyż?
  • Bogumił 13.09.2019
    akwamen tylko i wyłącznie homosiom
  • akwamen 13.09.2019
    A dlaczego nie stosują tego ci co najbliżej niego stoją?
  • Gregory 13.09.2019
    akwamen kocha bo to jego dziecko
    Mt 7,15-20

    Strzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w owczej skórze, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami
  • akwamen 13.09.2019
    Gregory no.... coś w tym jest hi, hi
  • akwamen 13.09.2019
    Gregory grzesiu a pamiętasz coś tam w biblii było że Dawid i Jonatan syn Saula blisko byli, bardzo blisko, a Dawid taki świety jest, bogu miły ;) hi, hi
  • Gregory 13.09.2019
    akwamen a Maria Magdalena przez wieki łączono ją z kobietą cudzołożną z Ewangelii św. Łukasza. A potem ukazywano ją wiernym, zwłaszcza kobietom, jako wzór nawróconej grzesznicy.
    Zawsze jest czas.
  • akwamen 13.09.2019
    E tam jak widać mordować im się chce, igrzysk, a nie wiare głosić.
  • betti 13.09.2019
    Uśmiałam się... dobre!
  • Gregory 13.09.2019
    akwamen a jeszcze to:

    Faryzeusz i celnik
    Jezus powiedział do niektórych, co ufali sobie, że są sprawiedliwi, a innymi gardzili, tę przypowieść: Dwóch ludzi przyszło do świątyni, żeby się modlić, jeden faryzeusz a drugi celnik. Faryzeusz stanął i tak w duszy się modlił: Boże, dziękuję Ci, że nie jestem jak inni ludzie, zdziercy, oszuści, cudzołożnicy, albo jak i ten celnik. Zachowuję post dwa razy w tygodniu, daję dziesięcinę ze wszystkiego, co nabywam. Natomiast celnik stał z daleka i nie śmiał nawet oczu wznieść ku niebu, lecz bił się w piersi i mówił: Boże, miej litość dla mnie, grzesznika. Powiadam wam: Ten odszedł do domu usprawiedliwiony, nie tamten. Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się uniża, będzie wywyższony (Łk 18,9-14).

    Więc nie wywyższajmy się ponad.
  • Bogumił 13.09.2019
    Gregory nie zawsze, bo Bóg przychodzi jak złodziej, i większość będzie nieprzygotowanych zwlekając do ostatniej chwili.

    „A to zważcie, że gdyby gospodarz wiedział, o której porze złodziej przyjdzie, czuwałby i nie pozwoliłby podkopać domu swego.”
  • akwamen 13.09.2019
    betti nic nowego, Jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to się śmiejesz... nawet z uznanych świętych. Grzesznica jesteś hi, hi
  • akwamen 13.09.2019
    Bogumił no i co z tego? Niech się boją ci, co ukrywają swe prawdziwe oblicza.
  • Gregory 13.09.2019
    Bogumił tak nie zawsze

    «Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci w nią kamieniem». I znowu pochyliwszy się, rysował po ziemi.(J 8,8-11)
  • akwamen 13.09.2019
    Bogumił odpowiedz na pytanie: Kto bogu milszy wedle przykazań - lekarka lesbijka czy morderca dziecka?
  • akwamen 13.09.2019
    Gregory kufa, dobry jesteś. Prawdziwy katolik ;)
  • betti 13.09.2019
    akwamen nie, nie z tego... tylko dzięki mnie, w Biblię się zagłębiacie... nie sądziłam, że doczekam czegoś takiego.
  • Bogumił 13.09.2019
    akwi potwierdzają to choćby objawienia siostry Faustyny, która widziała, jak wielu ludzi jest w piekle. Pan Bóg wszystkich kocha, i wszystkim daje szansę na poprawę, ale jak ktoś tego nadużywa, świadomy swoich błędów nie stara się poprawić, to kończy jak ci, których widziała Faustyna. Kłania się choćby przypowieść o talentach, że jeżeli je zakopiesz, to marnie skończysz. To jest grzech przeciw Duchowi Świętemu, który nigdy nie będzie zmazany. Nigdy. A wykorzystywane swojej inteligencji do oczerniania Kościoła, walki z nim, czy na podobny sposób jest właśnie takim grzechem.
  • Bogumił 13.09.2019
    Gregory ja w nikogo nie rzucam kamieniem, tylko piszę na wysokim poziomie ogólności, bądź łaskaw to zauważyć.
  • akwamen 13.09.2019
    Bogumił odpowiedz krótko na pytanie.
  • Bogumił 13.09.2019
    chyba odpowiedź jest oczywista, ani jedno, ani drugie. Same skłonności lesbijskie też nie są same w sobie złem, tylko użytek jaki się z nich robi jest grzechem. Znam księży alkoholików, którzy od dziesiątek lat nie piją, choć z tego powodu bardzo cierpią.
  • Gregory 13.09.2019
    Bogumił więc nikt nie ma prawa poza Bogiem
    Wszyscy możemy dostąpić jego królestwa...

    Jeden ze złoczyńców, których tam powieszono, urągał Mu: „Czyż ty nie jesteś Mesjaszem? Wybaw więc siebie i nas”. Lecz drugi, karcąc go, rzekł: „Ty nawet Boga się nie boisz, chociaż tę samą karę ponosisz? My przecież – sprawiedliwie, odbieramy bowiem słuszną karę za nasze uczynki, ale On nic złego nie uczynił”. I dodał: „Jezu, wspomnij na mnie, gdy przyjdziesz do swego królestwa”. Jezus mu odpowiedział: „Zaprawdę, powiadam ci: Dziś będziesz ze Mną w raju”. ( Łk 23,35-43)
  • akwamen 13.09.2019
    Bogumił nie o pijaka mi chodzi tylko o homo i morderców. Nie chcę opowieści, chcę usłyszeć konkretną odpowiedź.
  • Bogumił 13.09.2019
    Gregory czyli jest pole na poprawę nawet w ostatniej chwili, ale ktoś kto na przykład ginie nagle w wypadku samochodowym, umiera na nagły zawał serca, bądź ginie tragicznie i niespodziewanie, nie ma już takiej szansy.
  • Gregory 13.09.2019
    betti śmieszna jesteś i w cuda się ubierasz, ale to nie twoja zasługa
  • Bogumił 13.09.2019
    no przecież ci chyba napisałem, że obydwoje są niemili Bogu, jeśli żyją w stanie grzechu, obydwa są ohydne.
  • akwamen 13.09.2019
    betti nie doczekałaś się. Nie przypisuj sobie zasług, nie schlebiaj, bo to też grzech. Zapomniałaś, że jest świat poza opowi? Że spotykamy się z ludźmi w realu? Nic się nie uczysz, kompletnie nic.
  • Gregory 13.09.2019
    Bogumił nie wiesz tego marny tylko człowieku jak my wszyscy
  • Bogumił 13.09.2019
    Gregory siostra Faustyna miała objawienia uznane przez Kościół, była wizjonerką i widziała ludzi potępionych w piekle i czyśćcu, błagających o ratunek. To była super kobieta, już od dzieciństwa. Zresztą tak samo jak święta Dorota z Matów Wielkich (malborskich).
  • Gregory 13.09.2019
    akwamen
    Za każdy zły czyn nie unoś się gniewem na bliźniego
    i nie czyń nic, co jest dziełem zuchwalstwa.
    Pycha jest obmierzła Panu i ludziom,
    a ciemiężenie [innych] uważają oni za [wielkie] przestępstwo.
  • Bogumił 13.09.2019
    Zresztą nie tylko one jedne.
  • akwamen 13.09.2019
    Bogumił po czynach ich poznacie...
    No nic, odklepałeś formułkę... szkoda prądu. Pozostaje ci życzyć, abyś nie musiał dziękować lekarzowi homosiowi i nie trafił na ministranta dewianta. :) hi, hi
  • akwamen 13.09.2019
    Gregory radzę spadać, bo zaraz Boguś będzie publikował życiorysy świetych jako zapychacze. Sam niewiele zrobił, jeszcze mniej wie.
  • Gregory 13.09.2019
    Bogumił
    „A kto się będzie wywyższał, będzie poniżony, a kto się będzie poniżał, będzie wywyższony.” Mt 23,12 (BW)
  • Gregory 13.09.2019
    akwamen siema do jutra na zawodach
  • Bogumił 13.09.2019
    akwamen dlatego są świętymi, że ich życiorysy warto publikować i się zapoznawać z przyjemnością.
  • akwamen 13.09.2019
    Bogumił jak użyję za dużo chivaska to widzęniebo i ludzi w raju, a jak mam kaca to mam obok siebie świętą kobietę, o anielskiej cierpliwości. ;)
  • Bogumił 13.09.2019
    Gregory pełna zgoda
  • akwamen 13.09.2019
    Gregory do juterka.
  • Bogumił 13.09.2019
    akwi, w każdym razie Betti dała Wam do myślenia i pobudziła do działania Wasze szare komórki.
  • akwamen 13.09.2019
    Boguś głupiś jak but hi, hi, hi betta daje rozrywkę i na chwilę odrywa od rzeczywistości. Dobra, fantaści, bawcie sie w myślenie ja spadam, mam robotę i a za chwilę prawdziwe przyjemności ha, ha, ha
  • Bogumił 13.09.2019
    akwi, nie tłumacz się, tylko winni się tłumaczą, pozdro, baw się dobrze.
  • akwamen 13.09.2019
    Bogumił tiaaaa, jestem winny jak cholera ;) moja wina, moja wina, moja bardzo wielka chęć na wina hi, hi, hi
    Milego weekendu na opowi ;)
  • jagodolas 13.09.2019
    A to mi się podoba. Dużo miejsca zostawione dla własnych myśli. Jest to git wiersz, nawet jeśli uderza, to uderza ładnie
  • Bogumił 13.09.2019
    Ręce opadają normalnie.
  • akwamen 13.09.2019
    Boguś ;)
  • jagodolas 13.09.2019
    co Ci znowu Bogdanie nie pasuje?
  • Bogumił 13.09.2019
    jagodolas że można komuś brutalnie skopać ryja, byle to ładnie zrobić, to znajdą się tacy co przyklasną mi nie pasuje.
  • jagodolas 13.09.2019
    Bogumił nie napisał nic co by wzbudziło mój sprzeciw, jeśli ty go masz to sobie miej, ja nie czuje się brutalnie skopany, ni pobity. Ty byś go pewnie na stosie już widział i ręce zacierał
  • Bogumił 13.09.2019
    I do tego dochodzi kompletny brak empatii i znieczulica, bo to nie mnie skopali, a innych to mogą. Bo do tego to co piszesz się sprowadza.
  • jagodolas 13.09.2019
    Bogumił Twoje patrzenie na świat nie jest moim patrzeniem, więc trochę nie kumam o co kaman, ale wbrew pozorom dzieli nas mniej niż sobie wyobrażasz. Między literkami na wirtualnym papierze a czynami w realu jest przepaść, nie mam zamiary wchodzić w inkwizytorskue buty bazując na czymś tak nieoczywistym jak wiersz. Druga sprawa, nie mam w przeciwieństwie do Ciebie, misji szerzenia oświecenia w zakresie wiary, więc dopuszczam i nie uwiera mnie, że ktoś reprezentuje inny punkt widzenia. Kontynuuj dalej twoją działalność, nawet podoba mi się to, usuwam się z drogi byś mogł głosić swoje prawdy
  • JamCi 13.09.2019
    Byłam. Cenię.
  • Canulas 13.09.2019
    Podoba mi się początek. W sensie, że szukając, czyli podchodząc do kwestii wiary w sposób analityczny, obliczeniowy, zakłócamy jej clue czyli wierzcie - nie szukajcie. Tak to widzę, ale ja to laik, więc ten...
    Całkiem.
  • piliery 13.09.2019
    Piszesz o jakimś bogu. Nie traktując Go osobowo sprowadzasz rozmowę do poziomu prowokacji. Wykazujesz brak szacunku dla Odbiorcy (chyba że sa to osoby podzielające Twój pogląd - tym jest wszystko jedno). Chcesz szacunku - okazuj najpierw szacunek innym.
  • Jacom JacaM 13.09.2019
    Proponuję sięgnąć do św. Augustyna a potem do Kierkegaarda i tyle a propos szacunku
  • piliery 13.09.2019
    Jacom JacaM dzięki za propozycję. Sugerujesz że św Augustyn a potem Kierkegaard zgadzał się na traktowanie Boga nieosobowo? Szukasz kogoś kto by Cię w myśl św. Augustyna czy Kierkegaarda wprowadził? Może bym się i podjął ale nie korespondencyjnie. Poza tem tu nie trzeba ani Augustyna ani Kierkegaarda wystarczy tylko przestrzegać, powszechnie przyjętej, zasady że o innej osobie i Bogu osobowym piszemy z dużej litery. Tyle z podstaw o szacunku w mowie pisanej.
  • Jacom JacaM 13.09.2019
    piliery ....tak właśnie tak twierdzę ;-) ponad osobowo a już na pewno nie " z dużej litery" ;-)
  • piliery 13.09.2019
    Jacom JacaM I w tym momencie jesteś kim?. Jesli masz tyle w sobie pogardy i poczucia wyższości co piszesz - lepiej nie pisz bo zgnijesz tak jak gnije to co piszesz.
  • Jacom JacaM 13.09.2019
    piliery ten twój wpis to oczywiście przejaw pokory :-) :-)
  • piliery 13.09.2019
    Jacom JacaM Dałes Naplułeś mi trzy razy w twarz i czekasz jeszcze na podziękowania?
  • JamCi 13.09.2019
    JJ ja nie wiem czy rozumiem Ciebie więcej czy mniej. Odkąd tu jestem czytam bardzo uważnie. Ja rozumiem różnice pomiędzy pewnością a poszukiwaniem. Czasem szukający i wątpiący paradoksalnie bardziej wierzy niż ten, który pewny płytko. Patrzę. Czy rozumiem, nie wiem. Czasem myślę, że tak. Czasem wątpię. Będę czytać dalej.
  • Marsjasz 14.09.2019
    Już wiem jak nazwać Twoje pisanie: PUSTEZJA.
  • Jacom JacaM 14.09.2019
    Majtkizasrasz :-) cóż ja poradzę, że dla ciebie za trudne

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania