**Przygoda w lesie**

**Przygoda w lesie**

 

Był piękny, słoneczny dzień. Tomek i Ania postanowili wybrać się na spacer do lasu. Wzięli ze sobą plecak z kanapkami, sokiem i lornetką. Chcieli zobaczyć, jakie zwierzęta żyją w lesie.

 

Gdy dotarli do lasu, zauważyli ścieżkę, która prowadziła w głąb drzew. Postanowili nią podążyć. Szli przez jakiś czas, podziwiając piękno przyrody. Nagle usłyszeli dziwne dźwięki. Były to skrzeczenia, piszczenia i szepty.

 

- Co to jest? - zapytał Tomek.

- Nie wiem, może to jakieś zwierzęta? - odpowiedziała Ania.

- Sprawdźmy! - zaproponował Tomek.

 

Wyciągnął lornetkę z plecaka i zaczął się rozglądać. Dostrzegł coś niezwykłego. Na jednym z drzew siedziały małe, kolorowe istotki. Miały skrzydła, ogony i rogi. Wyglądały jak małe smoki.

 

- Aniu, popatrz! - zawołał Tomek.

- Co? Co widzisz? - spytała Ania.

- Tam, na tym drzewie! Są tam małe smoki! - powiedział Tomek.

 

Ania też wzięła lornetkę i spojrzała w kierunku, który wskazał Tomek. Rzeczywiście, na drzewie siedziało kilka małych smoków. Były różnych kolorów: niebieskie, zielone, czerwone i żółte. Wydawały się być bardzo radosne i zabawiały się ze sobą.

 

- Wow, to niesamowite! - zachwycała się Ania.

- Chodźmy bliżej! - zaproponował Tomek.

 

Tomek i Ania ostrożnie podszli pod drzewo, na którym siedziały smoki. Smoki zauważyły ich i przestały się bawić. Spojrzały na nich ciekawie i przyjaźnie.

 

- Cześć! - powiedział Tomek do smoków.

- Cześć! - odpowiedziały smoki chórem.

- Jak się nazywacie? - spytała Ania.

- Ja jestem Błyskawica, bo jestem najszybszy ze wszystkich! - powiedział niebieski smok.

- Ja jestem Zieleń, bo lubię rośliny i naturę! - powiedział zielony smok.

- Ja jestem Ogień, bo potrafię zionąć ogniem! - powiedział czerwony smok.

- A ja jestem Słońce, bo jestem najjaśniejszy i najweselszy! - powiedział żółty smok.

 

Tomek i Ania przedstawili się również smokom. Smoki były bardzo zainteresowane ludźmi i zadawały im wiele pytań. Tomek i Ania opowiedzieli im o swoim życiu, szkole i hobby. Smoki też opowiedziały im o swoim życiu w lesie, swoich przyjaciołach i zabawach.

 

Tomek i Ania zaprzyjaźnili się ze smokami i spędzili z nimi całe popołudnie. Bawili się razem, śmiali się i opowiadali historie. Smoki pokazały im swoje ulubione miejsca w lesie, nauczyły ich latać na skrzydłach i zionąć ogniem.

 

Było to najpiękniejsze popołudnie w życiu Tomka i Ani. Nie chcieli odchodzić od swoich nowych przyjaciół. Smoki też były smutne, że muszą się rozstać.

 

- Obiecujecie wrócić? - zapytał żółty smok Słońce.

- Oczywiście, że tak! - odpowiedzieli Tomek i Ania.

- Będziemy na was czekać! - powiedziały smoki.

 

Tomek i Ania pożegnali się ze smokami i wrócili do domu. Byli bardzo szczęśliwi i pełni wrażeń. Nie mogli się doczekać, kiedy znów zobaczą swoich przyjaciół ze smokami.

 

**Koniec**

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania