Pułap szczęścia

Chciałbym tak, jak ptaki, co każdą chmurę rozprują, poprzebijają swym jestestwem, nakłuwają swoją wolnością. Te gradowe, puszyste, byle je zaliczyć, przemycić ich miękkość na swe ramiona, ześlizgnąć się po nich, stracić oddech, widzenie. Ustanowić swój własny szlak, jak samolot mieć pułap i zapraszać inne ptaki, a niech sprawdzą, czy to nieekscytujące, na własność posiąść obłoki. Nie ważne, że wiatr je przepędza, panuje nad ich kierunkiem, tam ich tyle, że nie żałuję tej porannej z Leska, bo jest już ta z Trepczy.

Albo być takim kwiatem, kołysać się w maju, pić duszkiem rosę z zielonej otuliny, chować się na urodzajnej ziemi, byle do jesieni. Nie zatracać się w pragnieniu, żyć tym momentem, spoić się w bezkresie przestrzeni.

Wystrzelić na wiosnę, porozpychać się, wydzierżawić kawałek przestrzeni, zaistnieć dla Zosi i mamy Kariny, co podlewała, przypilnowała. I do mnie, proszę! Ja urosłem, nie jak ten naburmuszony storczyk, co panicznie boi się cienia, gdy słońca nie czuje spojrzenia.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Miła 28.03.2017
    Czekam na więcej
  • Robert. M 28.03.2017
    Ja mogę tylko powtórzyć za Tobą, wet za wet, słowo za słowo, wejście za wejście.... i tak do końca .
  • Pasja 28.03.2017
    Chyba tylko ptaki znają pułap szczęścia. My ludzie bywamy ślepi na szczęście i omijamy bez zatrzymywania się np. nad rozwijającym się storczykiem. Pozdrawiam serdecznie 5
  • Robert. M 28.03.2017
    Aż mi wstyd, bo ja właśnie tylko w pisaniu się wysubtelniam, a w godzinach aktywności, ....brawura, egoizm, dobrze, że tak wieczorem uczłowieczę to moje jestestwo. Dziękuję za spostrzeżenia, sprowokowały do refleksji
  • jolka_ka 18.10.2018
    "Chciałbym tak, jak ptaki, co każdą chmurę rozprują, poprzebijają swym jestestwem, nakłuwają swoją wolnością. Te gradowe, puszyste, byle je zaliczyć, przemycić ich miękkość na swe ramiona, ześlizgnąć się po nich, stracić oddech, widzenie". — ładne to! W ogóle Robert masz dużo fajnych tekstów, nie wiem tylko co z tym monologiem. Pozdrawiam.
  • Robert. M 18.10.2018
    Dziękuję. Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania