...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Adam T 03.12.2017
    Tę piosenkę "Siemiona i Garkumpla" też bardzo, zwłaszcza młodszym będąc, lubiłem. Ciągle lubię.

    "Bajki dla dorosłych uczą mniej, ale są bardziej zabawne." - świtna gorycz jest w tym zdaniu.

    "Gładzę szklaną szybę ściereczką nasączoną we własnych wydzielinach." - teraz padnie słowo, którego nienawidzę - metafora. Do tego kapitalna. Metafora samotności.

    "...wysyłam robota na zajęcia." - świetne, o sobie nie o sobie.

    "Robot zaczyna mnie dusić. Robot dusiciel." - gorycz, ale dystanś; boso ale w ostrogach. Kupuję hurtowo.

    "Klaun bazyliszek." - klasa.

    Ludzie szafują słowem metafora i poetycki, ale nic nie poradzę, że Twój tekat jest właśnie taki. Poetyckość miesza się z emocjami, przenośnie skrzą się - ja tak to widzę, tak odbieram.
    Nie cytowałem wiecej, choć perełek jest masa.
    KAPITALNE.
    Pozdrawiam ;))
  • Ritha 03.12.2017
    Ojej Adamie, cieszę się, że aż tak pozytywnie <3 Dziękuję :) Najpierw przesluchalam te piosenkę w tym i oryginalnym wykonaniu z 20 razy, a potem aż mi obiad wystygl od tych metafor. Ale stwierdzialam, ze eole jedno yakke skrobnac, niz 5 lirycznych wierszy, ktore niekoniecznoe mi leżą.
    Pozdrawiam :)
  • Ritha 03.12.2017
    jedno takie* skrobnąć
  • Adam T 03.12.2017
    Ritha, Siemion i Garkumpel to żart (choć taki duet gdzieś tam w Polsce działał, tylko nie wiem, czy wykonywali tę piosenkę).
    Miałem oczywiście na myśli Simona&Garfunkela. Podobna prawie cały myzyczny podkład w tej piosence zostal dograny bez wiedzy obu panów, ponieważ prodycenci uznali, że kameralna, balladowa wersja się po prostu nie sprzeda. Więc zaproszono ludzi, dograno bas, perkusję, gitary. Taka ciekawostka ;))
  • Ritha 03.12.2017
    O proszę, to tego już nie wiedziałam, ale że przekreciles nazwiska owszem :D
  • Ritha 03.12.2017
    Z jedna gitara, ale jak pięknie nastrojowo
    https://www.youtube.com/watch?v=qdCz-_vZQ3U

    Byc moze przerobka, ktora zapodalam na gorze, jest nazbyt mroczna. To tu mi sie bardziej widzi.
  • Adam T 03.12.2017
    Ritha, to już jak się słyszy ten wstęp na gitarze i potem pierwszy wers - od razu ciary.
  • Ritha 03.12.2017
    Adam dokladnie. Tys jest swoj chlop, nie pierwszy raz pokrywa nam sie gust muzyczno - filmowy :)
  • Canulas 03.12.2017
    "odjechał ostatnim pociągiem. Machałam mu strzelbą na pożegnanie." - miałem nie kopiować, ale kurwa. Magia. Ja pier... Wyślij mi magię mailem. Też chcę.

    Pęd. Po prostu, pęd. Zazdroszczam, ale w zdrowy, nie napięty sposób. Podziw. Prawdziwy podziw nad formą, nad zdaniem, nad wszystkim.
    Ale mi zrobiłaś start w dzień. Ja pier...
    Dziękuję, Ritha.
    Kawał przekurewsko dobrej roboty.
    Ukłon. Zdjęcie tułowia. Wskazujący do spółki z kciukiem, ściągają wirtualną czapkę na Twoją cześć.
    Kapi-kapi talent. (miało być: "talne", ale tym razem autokorekta wie, co robi)
    Pozdrawiam
  • Ritha 03.12.2017
    Haha, Canulasie jestes bardzo milym czlowiekiem, moge Ci nawet klauna bazyliszka wyslac w zalaczniku, jeszcze takiego nie widziales :D
    Wena siedzi, pije kawe, mowi, ze sie nie spieszy. Spoko. Gosc w dom, gar wody do rosolu.
    Cieszem się, że wyjszlo niezgorzej. :)
  • Adam T 03.12.2017
    Kurde, wiedziałem, że tak zareagujesz. Ale inaczej się nie da przy tym tekście ;)
  • Adam T 03.12.2017
    To do Canulasa było, ale zrzucilo mnie niżej.
  • Agnieszka Gu 09.04.2018
    Witam,

    "Nie znam współlokatorki. Mijamy się. Kurwa mać, to moja wina. Studenci mieszkający razem powinni się przyjaźnić. Albo kłócić. Albo imprezować." ...... — poruszyłaś znajome struny, sprzed kilkunastu lat.... ehhh to były czasy. Dziwne i ciekawe na wskroś...

    "Tętniące nocą miasto, słyszane z oddali, to moja nowa miłość. A stara? Tęsknię za żniwami i stodołą babci. Była jak magiczna kraina z innej epoki. I tyczki z grochem, gdzie bawiłam się w ciemny las. Widocznie musiałam być wtedy… niska. Byłam niska, mała, umorusana i szczęśliwa. Tęsknię za rechocącymi w oddali żabami. " — to ostatnie szczególnie...

    Muzyka inspirująca — świetnie dobrana
    Pozdrowionka :))
  • Ritha 09.04.2018
    Dzięki Aga :))
    Pozdrawiam :)
  • Enchanteuse 11.08.2019
    Byłam.
    Hmm, z każdą kolejną częścią coraz silniej nasuwa mi się myśl, że najlepiej będzie napisać jeden, całościowo podsumowujący komentarz aniżeli rozmieniać się na drobne pod każdą częścią. Bo tutaj całość jest tak silnie zespojona ze sobą, że nie da się, przynejmniej w moim odczuciu, rozdzielać jej od siebie.
    W każdym razie kolejna dobra. Piątki wstawiam już z automatu ;)
  • Ritha 12.08.2019
    Ench, napisz jeden, pewno. Jestem zaskoczona maratonem, bardzo mi miło, cieszy się japiszcze me.
    Dzięki i tutaj, pozdrówki
  • JamCi 19.08.2019
    U mnie było 9. Dawało gwarancję.
  • JamCi 19.08.2019
    Ale po prostu perfekcyjnie napisane. Ja bym nie umiała.
  • Ritha 20.08.2019
    <3 <3
  • Ritha 20.08.2019
    Przeczytalam to i sie rozplakalam. Jaaaa, JamCi, cos Ty odkapala. Zapomnialam ten tekst, tera bym chyba nie umiala napialsac go po raz drugi.
    Dzieki za taki wykop :))
  • JamCi 21.08.2019
    Ritha ale napisałaś. Mocne. Trochę taki swój dialog toczę z Twoimi tekstami.
  • Ritha 21.08.2019
    JamCi wierzę. Ciesze się. Zamykam oczy i jakbym tam byla, na tym boisku, jakby to bylo wczoraj. Buziole
  • piliery 20.08.2019
    Wzruszył mnie ten tekst. Ritha - tylko Ty chyba tak potrafisz mnie wbić w ścianę.
  • Ritha 20.08.2019
    Dzięki :))) Mile bardzo.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania