rady

młody

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (76)

  • Bogumił 14.04.2019
    Młody będzie miał wkrótce 3 koła albo więcej, a teraz ma bodajże ponad 2200, więc trochę tutaj manipulacji. Skąd? Ano stąd, że dostał podwyżkę 500 zł. od września, do 26 roku będzie zwolniony z podatku dochodowego, to kolejne 20 procent więcej. A jak popracuje trochę dłużej dojdzie mu awans, skrócony przez pis, pierwsze procenciki z dodatku stażowego, i trochę grosza z dodatkowych umów zleceń, za organizację i sprawdzanie egzaminów itp.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Informacja dla zmanipulowanych powyższą wypowiedzią:

    Po niedawnych, styczniowych podwyżkach nauczyciel z tytułem magistra i przygotowaniem pedagogicznym dostaje:

    stażysta - 2538 zł brutto czyli 1834 zł netto

    kontraktowy - 2611 zł brutto czyli 1885 zł netto

    mianowany - 2965 zł brutto czyli 2132 zł netto

    dyplomowany - 3483 zł brutto czyli 2492 zł netto

    Pewny jest tylko dodatek od tzw. wysługi lat: 1% procent za rok, maksymalnie - 20%. Inne dodatki w zależności od organizacji placówki, jej możliwości zapewnienia godzin nauczycielowi.
  • Bogumił 15.04.2019
    Wrotycz MEN policzył, że w 2017 roku średnie zarobki nauczycieli wynosiły:

    nauczyciela stażysty – 2 753 zł,
    kontraktowego – 3 056 zł,
    mianowanego – 3 963 zł i
    dyplomowanego – 5 065 zł.

    To są kwoty netto ze wszystkimi dodatkami. Co prawda średnia, ale dla stażysty to jest 2753 ze wszystkimi dodatkami. Więc proszę nie ściemniać. I dane są z 2017 roku, a w w tym czasie były już dwie podwyżki po pięć procent, i we wrześniu ma być dziesięcioprocentowa. Wielu by chciało tak zarabiać i mieć taką spokojną pracę, plus:

    - trzykrotny w ciągu kariery zawodowej urlop pełnopłatny na poratowanie zdrowia,
    - trzy miesiące wakacji,
    - trzynastą pensję,
    - 18 godzin pracy na tydzień, co się przekłada 3,5 godziny pracy dziennie.
  • Bogumił 15.04.2019
    Bogumił Dodam jeszcze, że awans zawodowy jest bardzo szybki i już po czterech latach można się wspiąć na trzeci lub czwarty stopień. to nie jest piętnaście lat tyrania, ocen, egzaminów. Awansuje się z automatu, obojętnie co kto robi, jak uczy, czy zdolny, czy słaby.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Resort Anny Zalewskiej operuje tzw. średnim nauczycielskim wynagrodzeniem, które tak naprawdę istnieje tylko na papierze (nie jest to średnia znana z lekcji matematyki tylko konstrukcja prawna). To pojęcie stworzone po to, by księgowi w gminach i powiatach mogli rozliczać się z MEN i Ministerstwem Finansów z subwencji oświatowej wypłaconej samorządom na utrzymanie szkół” - czytamy w komunikacie przedstawionym przez związek.

    To „skomplikowana konstrukcja prawna”, do której wlicza się np. dodatek za pełnienie funkcji kierowniczej, nagrodę jubileuszową, dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej czy odprawę emerytalną. Czyli rzeczy, których nauczyciel nie dostaje co miesiąc w ramach pensji.

    „Jednocześnie tzw. średnie wynagrodzenie jest obliczane dla nauczyciela zatrudnionego w średnim wymiarze ok. 1,15 – 1,2 etatu, gdyż wlicza się do niego wynagrodzenie za pracę ponad ustawowe normy przewidziane dla nauczyciela zatrudnionego na >gołym< etacie”.

    Oto struktura średniego wynagrodzenia nauczyciela kontraktowego. W jego skład wchodzą:

    – wynagrodzenie zasadnicze: 76,69%

    – dodatek za wysługę lat: 4,98% (152 zł)

    – dodatek wynikający z pełnienia funkcji kierowniczej: 0,08% (2,31 zł)

    – dodatek dla opiekuna stażu: 0,01% (0,22 zł)

    – dodatek dla wychowawcy klasy: 1,90% (58,16 zł)

    – dodatek dla nauczyciela doradcy: 0% (0 zł)

    – dodatek dla nauczyciela konsultanta: 0% (0 zł)

    – dodatek za warunki pracy: 1,30% (39,72 zł)

    – dodatek za uciążliwość pracy: 0,14% (4,38 zł)

    – nagroda jubileuszowa: 0,10% (2,92 zł),

    – zasiłek na zagospodarowanie: 0,06% (1,75 zł),

    – nagroda ze specjalnego funduszu nagród: 0,99% (30,32 zł),

    – dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej: 0,05% (1,43 zł),

    – dodatek motywacyjny: 4,41% (134,78 zł),

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne: 6,27% (191,66 zł),

    – odprawa emerytalno-rentowa oraz odprawy z tytułu rozwiązywania stosunku pracy: 0% (0 zł),

    – godziny ponadwymiarowe (czyli praca ponad jeden etat): 10,39% (317 zł).

    Związek zauważa, że wiele z powyższych elementów nie powinno w ogóle znaleźć się w tym zestawieniu. Taka odprawa emerytalna ma się nijak do miesięcznej pensji, podobnie jak nagroda jubileuszowa wypłacana raz na 5 lat. Tak samo sprawa się ma z dodatkami funkcyjnymi i motywacyjnymi. Zwłaszcza, że dostają je nie nauczyciele, a kadra kierownicza szkoły za pracę nauczycielską.
    Resort Anny Zalewskiej operuje tzw. średnim nauczycielskim wynagrodzeniem, które tak naprawdę istnieje tylko na papierze (nie jest to średnia znana z lekcji matematyki tylko konstrukcja prawna). To pojęcie stworzone po to, by księgowi w gminach i powiatach mogli rozliczać się z MEN i Ministerstwem Finansów z subwencji oświatowej wypłaconej samorządom na utrzymanie szkół” - czytamy w komunikacie przedstawionym przez związek.

    To „skomplikowana konstrukcja prawna”, do której wlicza się np. dodatek za pełnienie funkcji kierowniczej, nagrodę jubileuszową, dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej czy odprawę emerytalną. Czyli rzeczy, których nauczyciel nie dostaje co miesiąc w ramach pensji.

    „Jednocześnie tzw. średnie wynagrodzenie jest obliczane dla nauczyciela zatrudnionego w średnim wymiarze ok. 1,15 – 1,2 etatu, gdyż wlicza się do niego wynagrodzenie za pracę ponad ustawowe normy przewidziane dla nauczyciela zatrudnionego na >gołym< etacie”.

    Oto struktura średniego wynagrodzenia nauczyciela kontraktowego. W jego skład wchodzą:

    – wynagrodzenie zasadnicze: 76,69%

    – dodatek za wysługę lat: 4,98% (152 zł)

    – dodatek wynikający z pełnienia funkcji kierowniczej: 0,08% (2,31 zł)

    – dodatek dla opiekuna stażu: 0,01% (0,22 zł)

    – dodatek dla wychowawcy klasy: 1,90% (58,16 zł)

    – dodatek dla nauczyciela doradcy: 0% (0 zł)

    – dodatek dla nauczyciela konsultanta: 0% (0 zł)

    – dodatek za warunki pracy: 1,30% (39,72 zł)

    – dodatek za uciążliwość pracy: 0,14% (4,38 zł)

    – nagroda jubileuszowa: 0,10% (2,92 zł),

    – zasiłek na zagospodarowanie: 0,06% (1,75 zł),

    – nagroda ze specjalnego funduszu nagród: 0,99% (30,32 zł),

    – dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej: 0,05% (1,43 zł),

    – dodatek motywacyjny: 4,41% (134,78 zł),

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne: 6,27% (191,66 zł),

    – odprawa emerytalno-rentowa oraz odprawy z tytułu rozwiązywania stosunku pracy: 0% (0 zł),

    – godziny ponadwymiarowe (czyli praca ponad jeden etat): 10,39% (317 zł).

    Związek zauważa, że wiele z powyższych elementów nie powinno w ogóle znaleźć się w tym zestawieniu. Taka odprawa emerytalna ma się nijak do miesięcznej pensji, podobnie jak nagroda jubileuszowa wypłacana raz na 5 lat. Tak samo sprawa się ma z dodatkami funkcyjnymi i motywacyjnymi. Zwłaszcza, że dostają je nie nauczyciele, a kadra kierownicza szkoły za pracę nauczycielską. "

    Uogólniając, kreatywna księgowość kwitnie i sprawia, że to co na paskach nauczycieli nijak ma się do wyliczeń MEN-u.

    Każdy awans poprzedzony jest oceną pracy nauczyciela, najwyższy dodatkowo egzaminem przed zewnętrzną, kuratoryjną komisją. Część nauczycieli nie zdaje go i awansu nie otrzymuje.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Zdublowany komentarz, sorry.
  • Bogumił 15.04.2019
    Wrotycz Moja znajoma odchodząc na emeryturę ze .... żłobka, bynajmniej nie nauczycielka, ale skromna pracownica administracyjna, zgarnęła łącznie prawie 30.000 zł. Także Wrotycz nie przesadzaj z tą biedą. Ja w swojej pracy o jakichkolwiek odprawach, premiach, nagrodach motywacyjnych mogę pomarzyć. to co robią nauczyciele to rozbój w biały dzień. Broniarza należy aresztować, postawić przed sądem, oskarżyć, skazać, przywrócić w kk karę śmierci i zlikwidować dziada za doprowadzanie do anarchii w państwie. A najbardziej wrednych nauczycieli za pysk i na bruk. Przyjdą nowi, lepsi, uczciwsi. Tylko czekają. Uniwersytety Pedagogiczne co roku wypuszczają młodą kadrę.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Nie będę reagowała na prowokacje. Każdy pracuje na swój wizerunek.
  • yanko wojownik 14.04.2019
    Wrotycz chyba wiem jaki masz zawód (ale nie miłosny). W emocjach pisane troszeczkę z gniewem, nie kojarzysz mi się ze złością - stan przejściowy zapewne. Postawię Ci tróję za nadmiar emocji, codzienna oazo spokoju - tak na opanowanie.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Nie przeszło, spadaj:)
  • yanko wojownik 17.04.2019
    Wrotycz, Spadam - pójdę na skarpę i to zrobię - mój cios w Twoje sumienie.

    PS
    określ mi przybliżoną wysokość - zauważyłem, że dobra jesteś z matmy.
  • Wrotycz 17.04.2019
    Yanko, wrotycz runął z tej 107 metrowej, więc nie ma sensu:))
    A poza tym, przeszło mi, bądź:)
  • Józef Kemilk 14.04.2019
    Tak z ciekawości, ile Wrotycz masz lat?
  • Wrotycz 15.04.2019
    Wystarczająco do mówienia prawdy.
  • Karawan 14.04.2019
    Panie Klimek nieładnie chamstwem jest pytanie kobiety o wiek. Nie nauczyli w szkółce?
  • Józef Kemilk 14.04.2019
    Hejka brakowało ciebie. Chciałem wiedzieć, bo odnosi się do mnie "chłopaczku". To miłe, tylko nie wiem czy w realu, by się ośmieliła. Nie oceniłem utworu i nie będę zaniżał noty. Za dużo emocji.
    pozdrawiam serdecznie
  • Wrotycz 15.04.2019
    Józef Kemilk, zwracałam się do pana po pierwszej polemice: Szanowny Panie Józefie.
    Nigdy nie zastosowałam zwrotu: chłopaczku. To kłamstwo!
  • Józef Kemilk 15.04.2019
    Wrotycz sorry było "dziecinko" Tylko, czy nie jest do dosyć podobne. Troszkę mi się źle zapamiętało.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Józef Kemilk, proszę o link.
  • Karawan 14.04.2019
    Trolu bogumile żalosnyś w swych pseudo wywodach bezmózgie one i kłamliwe jak ty cały.
  • Bogumił 14.04.2019
    Wskaż mi kłamstwo❗️Nie wskażesz bo to tylko Twoje urojenia Karawanie.
  • Karawan 14.04.2019
    Bogumił Spójrz do lustra - zobaczysz twarz kłamcy. Pokazali ci inni i zamilkłeś dziwnie. Szkoda mojego czasu na wszelkie z tobą rozmowy. wszak pustki którą masz między uszami nie jest w stanie wypełnić nic poza twoim własnym ego. "Sam sobie sterem, żeglarzem...nie lgnie do niego fala ani on do fali..."
  • Karawan 14.04.2019
    Karawan pokazali ci inni twoje kłamstwa
  • Bogumił 14.04.2019
    Karawan kto mi pokazał jakieś kłamstwo. Proszę o konkret.
  • Freya 14.04.2019
    Bogumił:Ludzie są coraz bardziej świadomi wartości swojej pracy, dotyczy to różnorakich grup zawodowych. Najwyraźniej nie tylko górnicy, rolnicy, pielęgniarki czy policjanci chcą godziwego wynagrodzenia...

    A twgl. jak odnosisz się (szacowny Bogumile) do reprywatyzacji, rekompensaty tzw. dóbr, nieruchomości kościelnych... :) Jeśli uważasz takie działania za: racjonalne, uczciwe, zgodne z zasadami, którymi powinni się kierować ludzie służący dobru społecznemu&bogu, to chyba wyznajesz jakieś inne pojęcia religijnych wartości. Jeśli w ogóle masz jeszcze jakieś zasady etyczne, ponieważ sprawiasz wrażenie coraz bardziej wykolejonego. Całe walizy, kontenery pieniędzy nieopodatkowanych pojechały do stolicy apostolskiej... :))
  • Freya 14.04.2019
    Eee... Bogumił, całe szczęście, że księża pracują całkowicie bezinteresownie, kierując się wyłącznie potrzebą służby dla społeczeństwa i zarabiając tak średnio po 5 tysięcy na łeb... – a dochodzą do tego jeszcze inne dobra, jak choćby Caritas – tam także wyłącznie dla idei: i także średnia 5 tys. na łeb... Nic... tylko pracować za darmo tak jak oni.
    Ty też pracujesz tutaj całkowicie bezinteresownie... :)))
  • Bogumił 14.04.2019
    Freya Jak masz jakieś dowody przestępstw, to zgłoś do prokuratury, zamiast gadać po próżnicy na forum. A jak się odnosisz do zwrotu mienia gminom żydowskim, nieistniejących od sześćdziesięciu lat, założonych ad hoc przez ludzi ściągniętych spoza Polski? Pasi ci to? A możee jest ci to obojętne? W takim razie masz jakąś obsesję na tle KK?
  • Bogumił 14.04.2019
    Freya Wiesz ja sobie żyję z odsetek z konta w Schitzerbank, więc mogę sobie pisać na forach, których chcę.
  • Freya 14.04.2019
    Bogumił: zbyt płytki i kanciasty jesteś dla mnie, aby jakakolwiek konwersacja była dla mnie racjonalna. Jesteś tolerowany i nic poza tym...
  • Bogumił 14.04.2019
    Freya i wicewersa ;)
  • NihiluśSmurf 14.04.2019
    Bogumił Sobie żyjesz, aż sobie nie umrzesz - sam lub z czyjąś pomocą.
  • Karawan 14.04.2019
    Jak widać pseudopatriota Klimek i troll bogumił od razu zareagowali. widać myśl trafiona. Ja na poezji się nie znam dlatego też i nie zostawiam z reguły śladów swej bytności. :)
  • Józef Kemilk 14.04.2019
    Miło mi, że nazywasz mnie patriotą, nawet tym pseudo. Nie wiem skąd takie wnioski, ale twoje prawo.
  • Karawan 14.04.2019
    Józef Kemilk Ciebie nazywam niewychowanym gówniarzem lub chamem (do wyboru). Kobiety o wiek a mężczyzny o kasę nie pyta się nigdy, (chyba, że chce się świadomie obrazić!), ale to wiedzą ci co mieli szkołę i szanują swoich nauczycieli.
  • Józef Kemilk 14.04.2019
    Karawan Widzisz Karawan, po pierwsze nawet nie wiedziałem, że to kobieta. Może to trudno pojąć, ale tak to jest. Więc jeżeli takie pytanie uradziło Panią Wrotycz, to serdecznie przepraszam i przesyłam kwiaty (wirtualne). Co do twoich słów, to są nieco zaskakujące, ale to już twoja sprawa. Złość najbardziej szkodzi właścicielowi.
    I tak cię serdecznie pozdrawiam.
  • Bogumił 14.04.2019
    Józef Kemilk Józef, po co się tłumaczysz przed durnowatymi zarzutami. Karawan jakieś średniowieczne zabobony wyznaje w epoce równouprawnienia, że niby kobiety się nie pyta o wiek. Niby dlaczego. To XXI wiek, a nie średniowiecze, he, he. Pewnie jeszcze wierzy w czarnego kota i inne tego typu gusła. W dodatku wyzywa cię, jakbyś miał obowiązek wiedzieć kto tu jest kim. NIck Wrotycz, wcale nie świadczy o tym, że jego właściciel jest kobietą.
  • Józef Kemilk 14.04.2019
    Bogumił wychodzę z założenia, że trzeba trzymać poziom, mimo iż wokół go brak. Takie staroświeckie podejście wyniesione ze szkoły PRL-owskiej.
  • Bogumił 14.04.2019
    Józef Kemilk To jest rozmowa jak z głupim. Od jakiegoś czasu zarzuca mi kłamstwa, a jak się pytam o konkret, w którym miejscu kłamię, to nie odpowiada. A chce tutaj, jak zauważyłem, uchodzić za autorytet.
  • NihiluśSmurf 14.04.2019
    Końcówka moim zdaniem do poprawy, ale ogólnie dobra częstochowszczyzna nigdy się raczej nie zestarzeje.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Dzięki. Pomyślę.
  • Angela 14.04.2019
    Tym razem nie ocenię wiersza bo nie mój styl, zostawię za to gwiazdki za przesłanie, tak więc *****
    Pozdrawiam.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Rozumiem, dziękuję za docenienie przesłania.
    Pozdrawiam Angelo.
  • I znów manifest polityczny o pod nim pomyje. Oczywiście najlepszy jest Karawan. Ludzie zajmijcie się sztuką!
  • NihiluśSmurf 14.04.2019
    Dokładnie! Po co zajmować się życiem?
  • NihiluśSmurf Porównując też wiersz z tym co napisał Bogumił, napiszę tak: Przesłanie polityczne zupełnie inny biegun, ale poziom rymów identyczny. Obydwu przypadkach czysta Częstochowa.
  • NihiluśSmurf 14.04.2019
    Marek Adam Grabowski No i co z tego?
  • NihiluśSmurf To, że jesteśmy portalem literackim a nie politycznym. Obydwoje "Poeci" mogliby pisać gdzie indziej; i nauczyć się lepiej rymować.
  • NihiluśSmurf Już wystarczą mi grafomańskie wiersze o Smoleńsku w spisie lektur.
  • NihiluśSmurf 15.04.2019
    Chyba mylisz grafomanię z ludową mądrością, ale myl se i udawaj eksperta. Twoje prawo.
  • NihiluśSmurf Nie wiem po co ta złośliwość. I wyjaśnij mi czym się ludowa mądrość różni od grafomani.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Chyba inaczej definiujemy pojęcie: manifest polityczny. Mój wiersz to sugestie dla nauczycieli, konkretnie namawianie do przekwalifikowania, jeśli nie chcę co rusz tłumaczyć się, że żyją z państwowych pieniędzy.
    Ja osobiście jestem skłonna płacić np. jeden procent podatku więcej od pensji na edukację, czyli zamiast 19 - 20%, ale wątpię, że wielu chętnych by też się na to zdecydowało.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Marek Adam Grabowski - trzeba by wykreślić z literatury większość tekstów naszych romantyków, pozytywistów i sporo utworów z innych okresów literackich, bo mają treść stricte polityczną.
    Np. Rotę M. Konopnickiej, Kordiana Słowackiego.......... etc. etc.

    Co do grafomanii. Dla mnie to teksty wtórne, pisane w stylu wysokim pełnym uniesień o pierdołach.
    A rymy? Mogły być lepsze w tym trzynastozgłoskowcu, tudzież średniówki zachowane.
  • NihiluśSmurf 15.04.2019
    Wiesz, Marku, tłumaczyć to by mi się może chciało, gdybyś nie miotał tak słowami jak się miotać może wbity na podpalony pal dupskiem jegomość. Ja mam wykształcenie pedagogiczne, ale na etacie żem nie zatrudniony, więc ewentualnie w ramach korepetycji Ci mogę dać naukę. Różnicę o której piszę mogę Ci wyjaśnić za milion złotych. Płatne z góry przelewem na konto. Deal?
  • NihiluśSmurf 15.04.2019
    Wrotycz teoretycznie wszystko mogłoby być lepsze, gdyby mogło być inne niż jest.
  • Wrotycz 15.04.2019
    NihiluśSmurf - mądre spostrzeżenie.
  • NihiluśSmurf Dopiero jak zainwestuje pieniądze z spadku po dziadku. Mam nadzieję, że jesteś wart swojej ceny.
  • Wrotycz naprawdę nie widzisz różnicy między Rotą a Smoleńską twórczością Wencela? Rota to wiersz patriotyczny i nie wypowiada się o partyjnych przekonaniach Konopnickiej. Propagandówki polityczne zawsze były; ale o nich się nie pamięta. Wśród lektur szkolnych nie ma np. Kadena-Bandrowskiego.
  • I jeszcze jedno; nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałaś. Pisząc "Grafomania" miałem na myśli twórczość Wencela a nie twoją.
  • Wrotycz Chodziło mi o to,że nawiązujesz to tymczasowych sporów, a nie do problemów uniwersalnych.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Marek Adam Grabowski, nie znam tekstów Wencla.
    Nawiązuję do życia, uniwersalnych problemów ponad 700 000 nauczycieli.
    Dzięki za wyjaśnienie.
  • Pan Buczybór 14.04.2019
    Jako odpowiedź na tekst Bogumiła całkiem niezłe. Ale tak ogólnie... lepiej się zająć chyba czymś innym
  • Wrotycz 15.04.2019
    Dzięki za opinię, pozdrawiam.
  • Pan Buczybór dokładnie tak uważam.
  • Canulas 15.04.2019
    Odkrajając przekaz, to pod kątem stricte technicznym tekst miss Wrotycz stoi dużo, dużo wyżej. Bogumiłową, toporną dość, dosadność, zastępują inteligentne szpileczki sarkazmu i obnażanie ułomności świata.
    Bardzo celny, ładnie odmierzony tekst.
  • Mi się obydwa nie podobały.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Dziękuję Canu, cieszę się, nie ukrywam, z Twojego zdania. Przede wszystkim ze względu na rangę tematu.
    Pozdrawiam.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Marku Adamie Grabowski - dzięki za wyrażenie opinii o niepodobaniu. Fajnie, gdyby była poparta jakimś uzasadnieniem, ale nie można mieć wszystkiego:)
    Pozdrawiam.
  • Wrotycz Nie podobały mi się wasze wiersze gdyż:
    a) Rymy są Częstochowskie
    b) Tematyka zbytnio polityczna

    Ale ty i Bogumił macie prawo pisać co chcecie; jednak poziom "dyskusji" pod waszymi wierszami nie świadczy na waszą korzyść.
  • Bogumił 15.04.2019
    Marek Adam Grabowski Sorry Marku, ale ja nie zamierzam brać odpowiedzialności za wszystkich chamów i prostaków na świecie, którzy w dodatku mają się za nie wiadomo kogo. Za poziom dyskusji mógłbyś mnie obarczyć dając mi możliwość moderacji komentarzy pod moimi tekstami.
  • Wrotycz 15.04.2019
    Okey, rozumiem.
    Odpowiadam jedynie za poziom komentarzy własnych. Od strony merytorycznej jak i stylistycznej.
  • sensol 15.04.2019
    niestety tacy troglodyci jak Bogumił nie biorą się z powietrza. to jest właśnie skutek położenia lachy na edukację. marnie to widzę. troglodytom, którzy dorwali się do władzy bardzo na rękę obecny stan szkolnictwa. idiotami łatwiej rządzić. dlatego pewnie nie będzie zmian na lepsze. ale całym sercem jestem za nauczycielami. zdravia życzę
  • Wrotycz 16.04.2019
    Dziękuję, Sensol.
    Raczej kwestia priorytetów adwersarza, tak myślę.
    Pozdrawiam:)
  • Florian Konrad 22.04.2019
    Po co Rząd ma dawać na nauczycieli? Nie ma kasy na fanaberie, są o ileż ważniejsze potrzeby, pryncypia, priorytety, np Radio Maryja i niedopuszczenie za wszelką cenę, by Rydzyk schudł, głód cierpiał by krzywda się działa temu filantropowi :))))))))
  • Bogumił 22.04.2019
    Radio Maryja robi sto razy lepszą robotę niż te siedemset tysięcy nierobów nauczycieli. I to za tysiąckrotnie niższą cenę. Lepiej dać więc parę milionów np. na muzeum niż tym nauczycielom żeby przeżarli, a uczniom w głowach od tego oleju nie przybędzie.
  • Florian Konrad 22.04.2019
    Bogumił Czy jeśli napiszę, że najchętniej zrobiłbym kukłę Ojca Tadeusza i wyłomotał kijami - to będzie to zbrodnia nienawiści? :))))
  • Bogumił 22.04.2019
    Florian Konrad Możesz, za spalenie kukły ojca Rydzyka jakiś delikwent został uniewinniony. Za spalenie kukły Sorosa, bandyty który zalał Europę imigrantami, gościu (Rybak, który to zrobił dostał trzy lata bezwzględnej odsiadki. Jeżeli uważasz się za logicznie myślącego, a sądzę, że tak, to sobie ten fakt przemyśl. I jeśli już na co dają, to gwarantuję ci, że te pieniądze nie są marnowane.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania