Rape me

NOTKA: Moja luźna interpretacja utworu Rape me, Nirvany. Ni jak ma się do tego o czym Cobain śpiewa, ot zbiór przemyśleń.

,,Rape me

Rape me, my friend

Rape me

Rape me again"

Otaczają mnie ludzie, których nie obchodzę. Codziennie patrzę w te fałszywe oczy, oczy przepełnione sztuczną troską. Przywykłam już do nich. Do, myślących tylko o sobie, materialistów. Pogodziłam się z faktem, że moi "przyjaciele" będą wystawiać mnie do wiatru, ale... ty?

,,I'm not the only one

I'm not the only one

I'm not the only one

I'm not the only one"

Moje problemy nie są najważniejsze. Nie jestem pępkiem świata, nigdy tak nie uważałam. Liczyłam tylko, że ty mnie wysłuchasz, zrozumiesz. Ja byłam gotowa zrobić to samo. Dlaczego, więc i ty mnie zostawiasz? Czy ciebie też nie obchodzę? Tyle razem

przeszłyśmy... Już nie pamiętasz?

Nie było łatwo. Nie mogłam, nie chciałam się z tym pogodzić, ale czas mija, zegar tyka, idziemy dalej.

,,Hate me

Do it and do it again

Waste me

Rape me, my friend"

Nienawidź mnie. Pozwalam, a nawet proszę cię o to. To uczucie buduje mnie i utwardza. Już nie jestem tą samą osobą. Zmieszaj mnie z błotem, zwymyślaj. Dzięki temu jestem silniejsza. Wiedz, że jestem ponad to. Twoje słowa raniły, niczym igły, niczym noże. Z każdym dniem moje serce pękało coraz bardziej. Po każdej burzy wychodzi słońce.

,,I'm not the only one

I'm not the only one

I'm not the only one

I'm not the only one"

Nie tylko mnie przydarzyła się taka sytuacja. To nie moja wina. To po prostu natura ludzka. Taka prawda. Ludzie to bezduszne potwory. Zdarzają się, oczywiście, wyjątki, ale one tylko potwierdzają regułę. Odkryłam, że mogę być lepsza. Wystarczy tylko się nie poddać. Stoczyć pojedynek ze samym sobą. Kto powiedział, że będzie łatwo?

,,My favorite inside source

I kiss your open sores

Appreciate your concern

You'll always stink and burn"

Dziś przychodzisz do mnie na kolanach. Widzisz jak urosłam? Widzisz z jakiego materiału się zbudowałam? Wszystko dzięki tobie. Jestem ci wdzięczna. Gdyby nie ty, byłabym byłabym małą stertą gliny. Jak ty. Dla nich odeszłaś, do nich wracaj. Ja ci nie pomogę, bo ty nie pomogłaś mnie.

,,Rape me

Rape me, my friend

Rape me

Rape me again"

Znienawidzisz mnie za to. Nazwiesz podłą świnią, jeszcze lepiej, podłą suką. Lecz teraz się zastanów... Kim byłaś kiedy cię potrzebowałam? Kim kiedy się ze mnie śmiałaś? Kim, gdy doprowadzałaś do łez? Czy wtedy nie byłaś suką? Twoja logika jest bez sensu. Oczekujesz czegoś, a nic nie dajesz w zamian. Myślisz, że kilka nie szczerych słów coś zmieni? Jestem suką.

,,I'm not the only one

I'm not the only one

I'm not the only one

I'm not the only one"

Ja mam ci pomóc? Po moim trupie. Nie jestem jedyną do ktorej możesz się zwrócić. Na razie płacz, krzycz i cierp. Na razie mnie nienawidź. Mówię ci to pomaga. Później mi podziękujesz. Może jeszcze się spotkamy? Jako dwie silne osoby. Gdy będziemy równe, staniemy przed sobą i wyciągniemy pojednawcze ręce. Wtedy podziękujemy, a na razie nienawidź mnie.

,,Rape me

Rape me, my friend"

-Link do utworu https://www.youtube.com/watch?v=TqseYiGA0us -

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Lady_Makbet 26.01.2016
    Ja również od czasu do czasu słucham Nirvany, ale nigdy w życiu nie przyszło by mi próbować interpterować jego tekstów..
    Okej, napisałaś, że twoja interpretacja nijak ma się do jego utworu i tu powstaje moje pytanie. Jeżeli nijak się do tego ma, to po co ją interpetowałaś/eś??!! To nie logiczne. Pomyśl nad tym.
  • Roneku 26.01.2016
    Tak naprawdę ten utwór odnosił się do innej piosenki o nazwie Polly, również Nirvany. Z tego co czytałam napisana została po przeczytaniu artykułu o pewnej dziewczynie, która została porwana. W moim tekście chciałam napisać moje przemyślenia. Interpretację zanim jeszcze poznałam tę historię.
  • elenawest 26.01.2016
    Roneku to jeżeli to są twoje przemyślenia do innej piosenki, to czemu żeś to wstawiła do tej?
  • Roneku 26.01.2016
    elenawest Przepraszam, źle napisałam. Chodziło mi o to, że sam utwór ,,Rape me" odnosił się do piosenki ,,Polly".
  • elenawest 26.01.2016
    Roneku ok, rozumiem...
  • Rasia 30.01.2016
    Podejrzewam, że z tą interpretacją chodziło o to, że Ty po prostu widzisz tekst inaczej niż śpiewający i Twoje wyjaśnienie nie pasuje do tekstu. No cóż, jak najbardziej tak jest, dlatego też za bardzo nie wiem, jak powinnam ocenić. Może najpierw błędy:
    "Do, myślących tylko o sobie, materialistów" - tutaj bez przecinków, bo wtrącenie dłuższe od zdania wygląda po prostu źle.
    "Tyle razem
    przeszłyśmy... Już nie pamiętasz?" - zbędny enter
    "Twoje słowa raniły, niczym igły, niczym noże." - bez pierwszego przecinka, bo to porównanie proste, a drugi jest ok, bo powtórzenie.
    "Zdarzają się, oczywiście, wyjątki" - tu też usunęłabym wtrącenie
    "Widzisz jak urosłam?" - po "widzisz" przecinek
    "Widzisz z jakiego materiału się zbudowałam? " - tu też
    "byłabym byłabym małą stertą gliny." - bez jednego "byłabym"
    "Kim byłaś kiedy cię potrzebowałam" - przed "kiedy" przecinek
    "Kim kiedy się ze mnie śmiałaś?" - to samo
    "nie szczerych słów" - nieszczerych*
    "Nie jestem jedyną do ktorej" - której* i przecinek przed "do"
    "Mówię ci to pomaga" - po "ci"
    Cóż, z ideologią tekstu się nie zgadzam. Po całym zanalizowaniu go doszłam do wniosku, że tekst piosenki jest tutaj zbędny, a należałoby jedynie nadmienić, że piosenka to interpretacja :) Do mnie taka forma jednak nie przemawia, więc ostatecznie bez oceny, ale trzymam kciuki za następne Twoje teksty i pozdrawiam! :)
  • Roneku 31.01.2016
    Rozumiem, że nie przemówiło do ciebie. Nie mniej jednak dzięki za wypisanie błędów i komentarz ;-)
  • nagisa-chan 31.01.2016
    mi tam się podobało xDDD ^.^
  • Roneku 01.02.2016
    ~Dzięki ;)
  • Bejonardo pół roku temu
    Siema może trochę spóźnione, ale moim zdaniem o to chodzi w interpretacji, że każdy odbiorca może po swojemu odbierać utwór. To tylko w polskiej szkole istnieje coś takiego jak prawidłowa interpretacja.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania