Reaktywacja LBnP - Zapraszam!

"Czuję się zagubiony w kniei słów i obrazów, bezradny wobec nich, znudzony samą czynnością tkania prozy. Nie lubię papieru, pióra, przepisywania na maszynie. Robię to wszystko gwałcąc sam siebie i psując piękno zamyślonej opowieści, którą lubię tak długo, póki jest marzeniem. W końcu trzeba ją jakoś przelać na papier, więcej czy mniej udolnie, nadać zmysłowi kształt materialny, ale nigdy nie będzie ta opowieść pysznić się urodą i siłą, którą miała, póki snuła się po głowie. Realizacja jest rezygnacją. Jest też skutkiem doświadczenia, które przekonało, że na odsuwaniu zamysłu niewiele się zyska, osłabi się tylko pierwotny impuls, zatrze się sam zamysł albo wzbogaci o elementy nowe, podpowiedziane przez toczącą się rzeczywistość, jednak sprzeczne z tym, czym miało być opowiadanie"

 

~ Józef Hen - Yokohama

 

Z przyjemnością pragnę ponownie zaprosić do Bitwy, bo warto rozwijać wyobraźnię i dzielić się z innymi słowem.

Wszak proza, to mowa niewiązana, pozbawiona stałych jednostek rytmicznych i podziału na wersy, dlatego nie chce się zamykać w ramach, wręcz przeciwnie szuka ujścia w ludzkich umysłach i zadziwia swoim niewyobrażalnym bogactwem myśli. Słowo pisane staje się podstawą rozmowy i stanowi źródło refleksji czytelnika nad jego rozwojem intelektualnym.

Myślę, że już czas obudzić w Was zachetę na opowiedzenie historii o kimś, kto nie jest człowiekiem, ale tak jak my myśli i ma serce, i pragnie żyć, potrzebuje przyjaźni, zrozumienia i miłości. Tak po prostu!

Bohaterem naszych wyzwań ma być ktoś ze świata fauny. Może będzie to niebanalna opowieść, albo bajka, fantasy, albo prawdziwe zasłyszane zdarzenie, zadziwiające oryginalnością i zarazem chwytające czytelnika za serce.

Takim obszarem jest fikcja literacka, która ma szerokie spektrum działania i pozwala na ożywianie świata nieożywionego (animizacja) i nadawanie przyrodzie, a także światu cech ludzkich (antropomorfizacja).

 

Gorąco zapraszam i liczę na zainteresowanie. Piszemy do końca marca, do północy.

Piszemy i wrzucamy na Główną. W tytule oznaczamy: LBnP nr 53 - ? Na forum wstawiamy link - https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-proze-linki-do-w934/

 

Literkowa

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania