Róża Kresów - Zwiastun

To zapowiedź nowej serii, która (mam nadzieję) pojawi się zaraz po zakończeniu Daru Życia. Jest to dość duży projekt, do którego włączyłem mojego wujka, wykładowcę polonistę na jednej z warszawskich uczelni. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i seria pozyska grono fanów. Tak więc — Miłego Czytania.

***

Aen di side arto morin, zwane przez wszystkich Różą Kresów to pradawne zaklęcie spisane na dwunastu kamiennych tablicach proroka Iskarioty, zdolne zniszczyć cały dotychczasowy świat. Schowane w nieznanym nikomu miejscu tylko czeka, aż ktoś je odnajdzie i wypowie. Dodatkowo Balar, kraina tysiąca jezior jest rozdarta po wielu wojnach z wrogiem zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Dzicy, czyli niewielki oddział najemników porzuca dotychczasową lojalność swoim kodeksom i postanawia odszukać Różę Kresów dla tajemniczego Cormacka. Gdzie zostały schowane kamienne tablice i dlaczego ktoś chce ich użyć?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Tina12 02.07.2016
    Zapowiada sie ciekawie.
  • anonimowa kasia 02.07.2016
    Wygląda na to, że będzie to bardzo fajna i ciekawa seria. Życzę powodzenia i weny.
  • GeraltRiv 02.07.2016
    Dzięki. Mam nadzieję, że wena dopisze
  • KarolaKorman 03.07.2016
    Zapowiada się ciekawie, mimo że zapowiedź jest króciutka. Będę śledzić kolejne części i wtedy coś więcej napiszę. Przyznaję, że nie znam się na tym gatunku, ale z przyjemnością będę czytać :)
  • Ewoile 23.07.2016
    Tak jak obiecałam - pojawiłam się. Pytałeś czy można to wszystko wrzucić do świata wiedźmina i wydaje mi się, że owszem - byłoby to możliwe i wcale niegłupie, choć musiałbyś się zastanowić nad pewnymi aspektami. Po pierwsze - kraina Balar. Jeśli jesteś zdecydowany, że właśnie tak ma się nazywać ta kraina (w wiedźminie takowej nie ma) musiałbyś: a) wymyślić, gdzie mogłaby się mieścić np. poza terenami Królestw Północy i Nilfgaardem, a więc prościej mówiąc - stworzyć nowe tereny lub b) zmienić nazwę na krainę już w książce/ grze (nie wiem czym się inspirujesz) istniejącą. Po drugie - Róża Kresów czyli "Aen di side arto morin" - tutaj w zależności od wcześniejszego wyboru (tworzenie własnych terenów / dostosowanie się do już istniejących) musiałbyś albo przetłumaczyć nazwę na Starszą Mowę albo znów; wymyślić własną i opisać kto się nią posługiwał/skąd się wzięła czy coś w tym stylu. No i sprawa najważniejsza - jeśli opowiadanie ma pozostać tylko w internecie, na opowi.pl czy innych forach - nie ma przeciwwskazań, jeśli jednak chciałbyś zrobić z tym coś więcej, a jak wspominałeś "będzie to duży projekt" i planowałbyś w niekreślonej przyszłości wydać Różę Kresów, wtedy raczej byłby to kiepski pomysł.
    Co o tym myślisz?
  • GeraltRiv 23.07.2016
    Po kolei:
    1) Kraina? - Balar dałem na szkic. Wcale to nie musi być coś nowego, może to wszystko dziać się na Północy.
    2) Róża Kresów - to jeszcze się przetłumaczy.
    3) Czy będę wydawał? - raczej nie. Aż takiego warsztatu nie mam xd
  • Ewoile 23.07.2016
    W takim razie nie widzę przeciwwskazań. Wrzucaj to śmiało w ten świat, myślę że tak nawet będzie lepiej. Będziesz już miał, że tak powiem "gotowe tło", kwestie geograficzne, kulturowe i tak dalej, to dobre fundamenty do stworzenia czegoś ciekawego. No i sama z chęcią zobaczę co z tego wyjdzie ;))
  • GeraltRiv 23.07.2016
    Ewoile dzięki. Ale to pojawi się po zakończonej serii Dar Życia do której też serdecznie zapraszam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania