Seria pt.''Znane osoby '' 1*

Dzisiaj zajmiemy się znanym piłkarzem - Jakubem Błaszczykowskim.

 

Jakub Błaszczykowski jest bardzo lubianym , polskim piłkarzem .

Lubią go miliony ludzi na całym świecie.

Jest założycielem działającej w Opolu charytatywnej fundacji – „Fundacja Ludzki Gest Jakub Błaszczykowski”, która powstała w celu pomagania dzieciom i młodzieży potrzebującym pomocy. Fundacja organizuje dużo wyjazdów dla młodych piłkarzy i nie tylko. Jeden coroczny turniej ''Kuba Cup'' odbywa się w Truskolasach ( miejscowość , w której wychował się Kuba). W uznaniu swojej działalności dobroczynnej 29 października 2016 został odznaczony Orderem Uśmiechu.

 

(Życie prywatne Jakuba Błaszczykowskiego)

 

Siostrzeniec Jerzego Brzęczka, byłego piłkarza i kapitana reprezentacji Polski. W wieku 11 lat przeżył rodzinną tragedię, gdy jego ojciec ugodził nożem jego matkę. Rana okazała się śmiertelna, a ojca skazano na 15 lat pozbawienia wolności. Następnie mieszkał i wychowywał się z babcią Felicją, której w opiece pomagał również jego wujek, Jerzy Brzęczek. Brat Błaszczykowskiego, Dawid, również był związany z piłką nożną, przez pewien okres pełnił funkcję asystenta trenera Jerzego Brzęczka w Rakowie Częstochowa.

 

19 czerwca 2010 roku Jakub Błaszczykowski ożenił się z Agatą Gołaszewską.20 kwietnia 2011, tuż przed północą na świat przyszła ich córka Oliwka,zaś 26 czerwca 2014 druga córka Lenka.

 

Studiował na Akademii im.Jana Długosza w Częstochowie na kierunku turystyka i rekreacja.

 

W 2015 roku wraz z dziennikarką Małgorzatą Domagalik wydał autobiografię pt. Kuba.

 

KPS

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • IWG 03.12.2016
    Nie za dużo tego jak na jeden dzień? XD
  • CHUPACHUPS20 03.12.2016
    nie , myślę że nie a co aż tak źle piszę?
  • IWG 03.12.2016
    Nie, tylko wrzuciłeś trochę tego.
  • Pan Buczybór 03.12.2016
    Przypominam, że korzystanie z Wikipedii to przywilej każdej osoby i nie ma powodu prezentować jej zawartości jeżeli każdy może z niej korzystać.
  • CHUPACHUPS20 03.12.2016
    Tylko to ja pisałem, a to że to jest wszedzie to bedzie i tu.
  • Szczur 04.12.2016
    Jesteś mega. Lubisz sport. I fajnie. Skala niemiecka 5/5. Pozdro
  • komandor pupa 04.12.2016
    Trochę za długie.
  • O-ren-ishii 08.12.2016
    XD pupa rozwaliles

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania