¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (106)

  • Narrator 12.04.2021
    Bardzo w umysł zapadający wiersz. Głęboko przenikliwy, aż do bólu. Słowa naprawdę poruszają, od pierwszego wersu, aż do końca. Po raz pierwszy wyraźnie mogę zobaczyć to co jest napisane, scena po scenie. To fenomenalne uczucie! Zdecydowanie jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) utworów jakie tutaj przeczytałem. Stawiać piątkę to przestępstwo, więc na znak bojkotu nieadekwatnego systemu, wstrzymuję się od oceny. Dla takich klejnotów nie ma miary :)
  • Szpilka 12.04.2021
    Narrator, kacza zupa, w pąsach cała jestem, mam nadzieję, że nie żartujesz ?
  • Narrator 12.04.2021
    Szpilka Właśnie ten jeden raz jestem śmiertelnie poważny, blady jak płótno, wyschnięty na trupa. Nigdy się nie pąsuj gdy cię doceniają. Przyjmij nagrodę, bo zasługujesz na to :)
  • Szpilka 12.04.2021
    Narrator

    Hahahahha, ale ładne słowo - nie pąsuj ?

    Na niby profesjonalnych, ale toksycznych niestety, rzadko doceniają, ale się zdarza, cóż z tego, gdy atmosfera niezdrowa, zatem lepiej między sympatycznymi bywać i niekoniecznie dla pochwał, ale dla sympatycznej atmosfery właśnie. Z normalnym nawet posprzeczać się przyjemnie ?
  • Narrator 12.04.2021
    Szpilka Dla mnie poezja to bardzo subiektywna sztuka. Ale tym razem mocno ją poczułem, poraziła mnie, nie potrafię tego wyrazić słowami.

    Nigdy nie wątp w szczerość opinii drugiego człowieka. Pamiętaj, niewinny dopóki nie przyłapiesz go na kłamstwie :)
  • Szpilka 12.04.2021
    Narrator

    Zapamiętam i dziękuję za krzepiące słowa ?
  • Narrator 13.04.2021
    Szpilka Dałem 5. Przykro mi, że lepszej oceny postawić nie mogę.
  • Mocny, czuć ten smutek, któren się zawarł jakby, w wersach i zwrotkach.
  • Szpilka 12.04.2021
    Yanko, to cieszę, że wiersz zrozumiały ?
  • Piotrek P. 1988 12.04.2021
    Mocny emocjonalnie klimat. I niezły temat skorupy, ostrygi, perłopława. 5, pozdrawiam :-)
  • Szpilka 12.04.2021
    Piotrek, u Ciebie też często występują morskie motywy i żyjątka, dzięki ?
  • Ciekawy i tajemniczy wiersz. Interpretacje mogą być różne. Pozdrawiam 5
  • Szpilka 12.04.2021
    Marek, dziękuję za ciekawy i tajemniczy, i też pozdrawiam ?
  • Morus 12.04.2021
    Ha, ogromny plusem tego wiersza jest fakt, że skierowany jest ku wnętrzu autora, a nie do świata zewnętrznego. Inny, od dotychczasowych, dający do zastanowienia. Pozdrawiam.
  • Szpilka 12.04.2021
    Morus, dziękuję za piękny komentarz, rzeczywiście, starałam się inaczej ?
  • JamCi 12.04.2021
    Trafiony, zatopiony. Trafiłaś w coś, co jest i prawdą i kłamstwem i bólem i wyborem i wyrokiem. Ot zagadka. Pytia Ty?
  • Szpilka 13.04.2021
    JamCi, dziękuję za trafiony i zatopiony. Ano, czasem mi zdarza wieloznacznie, pytyjsko jakby ?
  • Szpilka 13.04.2021
    *zdarza się
  • Dead_Dog 12.04.2021
    anjksjkBSBG
  • Szpilka 13.04.2021
    Dead_Dog

    Wprawdzie nic nie zrozumiałam, ale dziękuję za czytanie ?
  • Dead_Dog 13.04.2021
    Szpilka nie używasz enigmy?
  • Szpilka 13.04.2021
    Dead_Dog

    Nie, mam zamiłowania humanistyczne ?
  • Dead_Dog, Po babsku piszesz Eryku a może Eryko? Jesteś babą?
    Brak wykopu w tym pisaniu, we tych komentarzach. Bóg powera nie zesłał.
  • Dead_Dog 13.04.2021
    yanko wojownik 1125 co robić, nie każdy ma tę łaskę, jak ty.
  • Dead_Dog, Modlić się trzeba albo wziąć pigułkę na zmianę płci.
  • Dead_Dog 12.04.2021
    asnJ,LDHDJJ,L
  • Dead_Dog 12.04.2021
    sdnjklDH
  • Dead_Dog 12.04.2021
    dDF
  • Dead_Dog 12.04.2021
    sdgdhfj
  • Dead_Dog 12.04.2021
    aFwggsGG
  • pansowa 12.04.2021
    Zapewne miałaś inne intencje, ale nie mogę się powstrzymać od skojarzeń po lekturze.
    Więc tym bardziej nie mogę się pokusić o interpretację.
    Tragiczny w swojej skorupie jest ten peel.
    A wiesz napisany nietypowo, ale wchodzi jak w masełko. :)
  • Szpilka 13.04.2021
    Pansowa, tak, w wierszu jest tragizm, celnie odczytałeś, dziękuję za masełko ?
  • Jacom JacaM 12.04.2021
    ;-)
  • Szpilka 13.04.2021
    Jacom, dziękuję za czytanie ?
  • Dekaos Dondi 12.04.2021
    Szpilko↔Przyznać muszę, że oprócz formy jak trza, to po myśleniu wiersz dał.
    I nie ważne, kto jaki ma światopogląd. Zdaniem mym tekst jest uniwersalny. Nie skrajny.
    Daje wybór i wyzwala pytania.↔zdaniem mym:)↔Pozdrawiam:)↔%
    ?↔skradłem bezczelnie:))
  • Szpilka 13.04.2021
    Dekaos, dziękuję za uniwersalny, ależ wielkie wyróżnienie, dzięki ?

    Skradaj ?
  • laura123 13.04.2021
    Każda strofa w oderwaniu od poprzedniej, brak nici którymi można to zszyć, jako oddzielne, samoistne twory może być, jako wiersz - niekoniecznie.
  • Szpilka 13.04.2021
    IĆ trollować gdzie indziej, bo cię z buta potraktuję, skoro po prośbie nie rozumiesz.
  • laura123 13.04.2021
    Odniosłam się do publikacji, proszę bez wycieczek osobistych w odpowiedzi.
  • Szpilka 13.04.2021
    Nie znasz się na klasyku, zatem chrzanisz dla samego chrzanienia, nie interesuje mnie chrzanienie ignorantki.
  • laura123 13.04.2021
    Można pisać klasyk na jaki temat się chce, nie to podlega ocenie. Chodzi o to, że te strofoidy nic nie wiąże, każda oderwana od poprzedniej.

    A tutaj to już całkowity odlot:

    znów senna mara zmąciła spokój
    jakby z lubością od wieków karał
    za to że jesteś - senna mara, a kto z lubością karał?
  • Szpilka 13.04.2021
    Podmiot domyślny, kto karze? Czasem trzeba łbem ruszyć, ot co, a przerzutni nie zobaczyłaś? I wszystko w temacie, i grzecznie proszę nie komentować moich wierszy, bo uważam cię za trollicę, a z trollicami mi nie pod drodze.
  • laura123 13.04.2021
    A gdzie tu przerzutnia?
  • Szpilka 13.04.2021
    W czarnej (_(_)
  • laura123 13.04.2021
    No chyba, bo w rzeczywistości, to żadnej nie ma. I każda ze strof tam właśnie zmierza, a szkoda, bo można było ładnie wszystkie ze sobą powiązać, żeby wyszły z tych ciemności egipskich.
  • Szpilka 13.04.2021
    IĆ precz i nie blamuj się więcej:

    nie szkoda słów

    żeby ukruszyć czyjąś samotnię

    i następna

    lub ślepa wiara

    w czynienie dobra za wszelką cenę

    Guano się zna i znaFczynię chce robić, do książek!
  • Szpilka 13.04.2021
    *za
  • laura123 13.04.2021
    Co ma samotnia do czynienia dobra?
  • Szpilka 13.04.2021
    Nie forsuj się, jesteś za tępa do tego wiersza, że tak protekcjonalnie się wyrażę ?
  • laura123 13.04.2021
    Toteż pragnę zrozumieć, niemniej się nie da, bk jak piszę, każda strofoida, to oddzielny byt. W jednej senna mara i jakiś, co od wieków karze, w innej samotnia i czynienie dobra i tak po całości...
  • Szpilka 13.04.2021
    Jak może być oddzielny byt, skoro są przerzutnie, czyli łącznik myśli? Nie zrozumiałaś i gicio, zdarza się.
  • laura123 13.04.2021
    łącznik myśli? Gdzie jest zastosowany łącznik myśli pomiędzy strofami? W głowie autora, to dla czytelnika - nieczytelne.
  • Szpilka 13.04.2021
    Przerzutnia to przeniesienie myśli do następnego wersu, a teraz

    ___________######
    __________##____##
    __________###__###
    __________##_##_##
    __________##____##
    __________##____##
    __________##____##
    __________##____#######
    ____########____##____##
    __#####___##____##____######
    _###_##___##____##____##___##
    _##__##___##____##____##___##
    _##__##___##____##____##___##
    _##__##___##____##___###___##
    _##__##___##____##____#____##
    _##____##___###___##_____#_##
    _##________________________##
    __##_______________________##
    __###_____________________##
    ___####_________________###
    _____##_________________#
    _____###_______________##
    ______##################
  • laura123 13.04.2021
    w chaosie zdarzeń jak w tyglu jakimś
    a pośrodku kobieta karzeł
    wykrzywia twarz
    znów senna mara zmąciła spokój - no dobrze, tutaj można połączyć

    jakby z lubością od wieków karał
    za to że jesteś - ale tutaj, kto karał i co ma z tym wspólnego senna mara?
  • Szpilka 13.04.2021
    ___________######
    __________##____##
    __________###__###
    __________##_##_##
    __________##____##
    __________##____##
    __________##____##
    __________##____#######
    ____########____##____##
    __#####___##____##____######
    _###_##___##____##____##___##
    _##__##___##____##____##___##
    _##__##___##____##____##___##
    _##__##___##____##___###___##
    _##__##___##____##____#____##
    _##____##___###___##_____#_##
    _##________________________##
    __##_______________________##
    __###_____________________##
    ___####_________________###
    _____##_________________#
    _____###_______________##
    ______##################
  • laura123 13.04.2021
    To proste, czytelnicze pytania, problem jakiś z odpowiedzią?
  • Szpilka 13.04.2021
    Nie jesteś czytelniczką, tylko trollicą, która się przykleiła do mnie jak kupa do sandałka, zatem się odklej i iĆ się mudrować gdzie indziej.
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka zadaję merytoryczne pytania, wszystkie dotyczą tekstu, nie autora.

    Uważam, że przerzutnie są źle użyte, co doprowadziło, że tekst stał się bełkotem.
  • Szpilka 13.04.2021
    A ja mam w (_(_) co SE uważasz, bo nie jesteś dla mnie żadnym autorytetem, ot co ?

    Możesz tu podsrywać, ile chcesz, nie robi na mnie wrażenia i nie odwdzięczę się tym samym, bo też mam w (_(_) O!
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka możesz mieć, gdzie chcesz, co mnie to obchodzi? Ty napisałaś ''wiersz'', ja się do niego odniosłam, bo przestrzeń pod publikacją należy do czytelników. Szkoda, że nie potrafisz uszanować tych, którzy zadają merytoryczne pytania. Twój wybór.
  • Szpilka 13.04.2021
    Kulturalny człowiek, gdy się go wyprasza drzwiami, to nie wpieprza się oknem, tyle w temacie.

    Naubliżałaś mi za merytoryczny komentarz pod wierszem twojego protegowanego i nie chodzi nawet o obelgi, które potrafię przełknąć, ale o twoją świńską naturę, a świńskiej natury znosić nie muszę, zrozumiałaś?

    Mam nadzieję, zatem nie przychodź więcej.
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka to jest portal literacki, a nie własne podwórko gdzie można zamknąć bramę i nikogo nie wpuścić, to zgoda - weszłabym, jak cham. Tymczasem, na portalu literackim każdy ma prawo przyjść i napisać komentarz, bez względu czy się go lubi, czy nienawidzi. I każdemu raczej się dziękuję, że przeczytał tekst i zadał sobie trud napisania komentarza, nawet, gdy jest inny od naszych oczekiwań. Nie ja wymyśliłam te zasady, niemniej cały czas obowiązują.
  • Szpilka 13.04.2021
    Na portalu literackim się wyzywa od poYebanych bab? Daruj sobie, nie można drugi raz zrobić pierwszego wrażenia.
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka ja nie robię żadnego wrażenia, odniosłam się jedynie do tekstu i nie będę się odnosić do wycieczek osobistych, bo nie byłaś mi dłużna. stare dzieje.
  • Szpilka 13.04.2021
    Odnosisz się nieuczciwie, bardzo dobrze zrozumiałaś przesłanie wiersza, dlatego z miejsca zaczęłaś się doszukiwać dziury w całym, chorobliwe i znamienne. Tak, wiersz nawiązuje do ślepiej wiary i naprawianiu komuś życia, gdy ktoś sobie nie życzy.

    Nie chcę twoich opinii, są niewiarygodne i niekompetentne, potrafisz uszanować? Nie ma tu funkcji blokowania intruzów, wielka szkoda.
  • laura123 13.04.2021
    Nie widzę nawiązania pomiędzy strofami, nie wiem kto karał i nie wiem za co, żeby zrozumieć sens wiersza, to raczej ważne info i tego mi brakuje. Z drugiej stronny, jaki sens karać senną marę, kiedy w dzień znika? Mam dużo pytań, które wynikają z zagłębienia się właśnie w treść.
  • Szpilka 13.04.2021
    Pozostaną bez odpowiedzi. Koniec posiedzenia.
  • Szpilka 13.04.2021
    Aha, najważniejsze, że poeta i krytyk literacki zrozumiał i odniósł się do wiersza przychylnie ?
  • Akwadar 13.04.2021
    Szpilka ależ masz pod tekstem desperacko poszukującą wiedzy :)
    A tak przy okazji - nie znam się na technikach wierszy, ale inspirujące przesłanie.
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka wiem, na wierzbie rosną gruszki - metaforyczne.
  • Szpilka 13.04.2021
    Akwadar

    To cieszę, że inspirujące ?

    Hhahaha, no widzisz, jacy ludzie wygodniccy, nie chce im się samemu ślęczeć, tylko na gotowe ?
  • Szpilka 13.04.2021
    No baaaaaaa, nawet mnie zaprosił na profesjonalne pisarzy polskich, ale dla mnie za wysokie progi, bo tam rekiny literatury i grzecznie podziękowałam za zaproszenie ?
  • Opalony Ernest 13.04.2021
    Szpilka Kobieto! Weź jej wytłumacz ten wiersz, linijka po linijce, bo cię zamemła na śmierć.
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka powinnaś pójść, z takimi pochwałami od krytyków? Nauczysz się, chociaż i tak wszystko wiesz i umiesz, ale będziesz nam tu kagankiem oświaty na miarę poety.
  • Szpilka 13.04.2021
    Ernest

    A w życiu Romana! Niech ją gryzie ?
  • Akwadar 13.04.2021
    Szpilka chcesz być kagankiem?
  • Szpilka 13.04.2021
    Akwadar

    Hhahahaha, nie chcę ?
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka zagryzę się. Nie masz litości... a tak chciałam pojąć.

    To tylko pozostało - miłego dnia życzyć i umrzeć - z niewiedzy.
  • Szpilka 13.04.2021
    Zapomnij, tylko byś na drapane liczyła, sama IĆ, szybko zauważysz własną małość. Poczytałam, może bym poradziła z limerykami, ale tam są lepsi ode mnie, no ale to poeci, zatem zrozumiałe ?
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka ja nie mogę, ja nie poeta.
  • laura123 13.04.2021
    Poza tym, co najważniejsze, mnie nikt nie chwali.
  • Szpilka 13.04.2021
    To nie moja wina ?
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka ale ja się nie uskarżam, dla mnie lepiej, bo nie spocznę na laurach.
  • Szpilka 13.04.2021
    laura123

    Tak, praca nad warsztatem jest chwalebna, moja praca wypływa z racji charakteru - niemal wszystko co w życiu robię, staram się robić dobrze albo wcale.

    Jednak przede wszystkim pracuję dla własnej satysfakcji, oczywiście oklaski są nagrodą za wysiłek twórczy, niemniej nie wolno zapominać, że i tak do panteonu poetów się nie wejdzie, może to i lepiej?

    Poeta Mariusz Parlicki wydaje antologie /Facebook - grupa twórców limeryków, czy jakoś tak/ z twórczością satyryczną userów, no i co z tego? NIC! Bo najważniejsza jest promocja twórczości pana Parlickiego, a dziełka userów to tylko taki dodatek i wabik, kto tę zależność zauważył, ten się nie gryzie i nie podskakuje wyżej pępka, bo i tak nie doskoczy ?
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka ale ja nie mam nic przeciwko, to świetnie, że chcesz się rozwijać i masz ambicje. Cenię za to ludzi.
    Przykro mi jedynie, kiedy ktoś by mógł, ale zwiedziony pochwałami, nie robi nic, tylko krzywdę sobie.
  • Szpilka 13.04.2021
    laura123

    Ja ludzi, którym pokory brak nie przekonuję, bo to bez sensu, skoro ktoś uważa, że świetnie pisze i nie daje sobie nic zasugerować.

    Zauważyłam, że im większy grafoman, tym bardziej pyskaty.
  • laura123 13.04.2021
    Szpilka to wina portali, teraz na większości tylko się chwalą, później przychodzą choćby tutaj, napisze się prawdę i szok dla organizmu, i krzyk, bo jakże tak?
  • Szpilka 13.04.2021
    laura123

    Ludzie chcą być wielcy, a to niestety niemożliwe, nie ma wielkości dla każdego piszącego, tak jak i bogactwa dla każdego chcącego.

    Z prawdą trzeba ostrożnie, bo nieprzyjemna i denerwująca, staram się najpierw wyszukać plusy, a potem minusy, mniej boli i autor się nie awanturuje ?
  • Opalony Ernest 13.04.2021
    Szpilka A propo promocji. Silnie lansowana jest Katarzyna Bonda. PR niesamowity. Królowa polskiego kryminału. A jej dzieła jakby płacone od wierszówki.
    I te walące po oczach teksty na okładkach innych wydawanych: odkrycie, nowy ....(tu nazwisko klasyka), najlepszy wśród młodego pokolenia, godny następca... (tu nazwisko klasyka), jeszcze tego w literaturze nie było, się ktoś nawet zesrał z wrażenia.
    A to makulatura.
    Drzew ino szkoda.
  • Szpilka 13.04.2021
    Ernest

    Znam ten ból, mam znajomą, która pisze lepiej od Grocholi, ale nikt jej nie wyda, bo nie jest rodziną Urbana jak Grochola.

    Ty też masz bardzo dobre pióro, czyli to coś, czego nie można się nauczyć ?
  • O, będą się bili.
  • Szpilka 13.04.2021
    Yanko, zapomnij, żadnych kabaretów dla ubogich ?
  • Szpilka, Słusznie, też jestem za, by wprowadzić płatne esemesy i intensywność dostosować do akurat wykupionych kodów.
  • Szpilka 13.04.2021
    Yanko, nom, ciekawy pomysł ?
  • Trzy Cztery 13.04.2021
    Podoba się.
  • Szpilka 13.04.2021
    Trzy Cztery, to cieszę, jak nie wiem co albo i bardziej ?
  • Piecuszek 13.04.2021
    w chaosie zdarzeń jak w tyglu jakimś,

    a pośrodku kobieta karzeł

    wykrzywia twarz.

    znów senna mara zmąciła spokój,

    jakby z lubością od wieków karał

    za to że jesteś.

    Podmiot domyślny - bezpośrednio w zdaniu nie występuje (nie jest wyrażony jako osobny wyraz), ale jego istnienia domyślamy się na podstawie orzeczenia lub zdań poprzednich.
    Z kontekstu wynika, że to spokój karze.

    od siebie uciec gorzkie pragnienie

    albo zaśluzić wejście w skorupie

    na długi czas.

    wyrwą niebawem niczym ostrygę

    może skorupa po perłopławie.

    tu też jak dla mnie zbyt duży przeskok myślowy. Może co ta skorupa? Zostanie?

    nie szkoda słów

    żeby ukruszyć czyjąś samotnię.

    zwykły egoizm niedowład duszy

    lub ślepa wiara

    w czynienie dobra za wszelką cenę

    byleby drogę właściwą obrać

    nawet bez celu.

    końcówki też nie rozumiem. właściwa droga, ale bez celu... Czynienie dobra na siłę, więc ten, który czyni to dobro ma właśnie cel czynienia dobra, choć innym to nie pasuje, on uważa, że postępuje słusznie. Przesłanie łapię i doceniam warsztat:)
    Od razu przepraszam za te wszystkie uwagi i proszę o niepokazywanie środkowego palca, bo ja nie jestem ani poetą, ani krytykiem literackim, a zwykłym czytelnikiem, który zastanawia się nad słowami, które ma przed sobą. Niestety nie zawsze dobrze odczytuję podany przez autora wiersz, więc i teraz pewnie myślenie poszło na manowce. Z pozdrowieniami i z poważaniem. Dobrego dnia życzy Piecuszek.
  • Szpilka 13.04.2021
    Jak miło, Piecuszek mnie odwiedził ? Ależ nie przepraszaj, to dla mnie sygnał, żeby nie robić zbyt dużych przeskoków myślowych, pomyślę nad wtrąceniem zaimka, aczkolwiek trudno mi korygować, bo piszę pod wpływem chwili, a gdy chwila odpłynie...

    Aha, czynienie dobra na siłę, mimo że ktoś zamknął się w skorupie, perłopław - cenna skorupa, czyli zniszczyć samotnię dla samej skorupy, aczkolwiek dla większej przejrzystości zastanowię się nad zmianą.

    Piecuszku, najważniejsze, że przesłanie zrozumiałaś tip-top, dzięki ?
  • Piecuszek 13.04.2021
    Szpilka
    Cieszę się z Twojej odpowiedzi:)
  • Szpilka 13.04.2021
    Piecuszek

    ?
  • Pasja 13.04.2021
    Tak skorupy są różniste i wyjście z niej bywa nieraz bolesne. Samo życie!

    od siebie uciec gorzkie pragnienie
    albo zaśluzić wejście w skorupie
    na długi czas... nie można uciec od siebie, ale można zadowolić się sobą.

    Pozdrawiam
  • Szpilka 13.04.2021
    Pasja, ano, nie można uciec od siebie samego, aha, można też zadowolić się sobą, samotność nie musi boleć. Dziękuję za wizytę ?
  • Jamazur69 15.04.2021
    Piąteczka. Pozdrawiam
  • Szpilka 15.04.2021
    Jamazur, cieszę, że podobuje, dzięki ?
  • Kotek2020 23.05.2021
    Piękna sztuka ??gratuluję
  • Szpilka 23.05.2021
    Kotek, dziękuję, to raczej rzemiosło niż sztuka ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania