Skrzydła w klatce

Gdy na ciebie patrzę

Widzę skrzydła w klatce

Krwawią cudne pióra

Pragnąc wznieść się w górę

Czemu nie dostrzegasz

Ich wartości wielkiej,

Czemu jesteś ślepa

Na swe własne piękno?

 

Strzaskać pręty pragnę

I na gruzach smutku

Lecieć byle dalej,

Nie czekając skutku.

 

Czasem się udaje

Czasem wiesz kim jesteś

Śmiejesz się kolorem,

W deszczu tańczyć zechcesz.

Dla tych chwil urywków

Brnę przez całą resztę

Niepewności, strachu -

Kto wie, czego jeszcze.

 

I chcę tylko błagać

Uwierz - jesteś cudem.

A swoją twórczością

Niesiesz światu chlubę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Action Man 02.05.2018
    Zgrabne
  • Bbard 02.05.2018
    I piękny obraz. W dodatku rytmicznie.
  • betti 02.05.2018
    Takie były moje pierwsze rymowanki, bawiłam się rytmiką, bazowałam na prostocie i za nic nie mogłam pojąć dlaczego każdy mi sugeruje, żebym popracowała nad wierszem czy tworem, który może stać się wierszem. Dopiero kiedy zaczęłam czytać współczesne wiersze, kiedy poznałam ludzi, którzy w tej dziedzinie odnosili sukcesy, zrozumiałam, że od ich pisania dzielą mnie lata świetlne. Wstydziłam się wystawiać byle jakie ''wiersze'' więc zaczęłam pracować. Podglądałam ich styl pisania, żeby znaleźć własny. Ciężka to była droga, nadal jest, ale lubię pisać wiersze więc cena, jaką płaci się za naukę, zwraca się po jakimś czasie. Rozgoryczenie zamienia się w satysfakcję, że mogę i potrafię, że do kogoś to trafia i że się podoba.
  • Something 02.05.2018
    Każdy ma swoją drogę, przez piszę po swojemu. Jeśli sądzisz, że Twoja historia kogoś obchodzi, to się mylisz. Ona jedynie daję do myślenia, że Twoje komentarze są nic nie warte, ponieważ pisze je osoba nie mająca nic wspólnego z szeroko rozumianą "sztuką".
  • Something 02.05.2018
    Something przez co*
  • betti 02.05.2018
    Something pojebało ciebie z tą sztuką. Gdzie tu ,kurwa jest sztuka?
  • akwamen 02.05.2018
    betta uważaj rynsztok i słoma z gumofilców ci wyłazi he, he, he nerwy ci puściły, uważaj bo posikasz sie ze złości kłamczuszko hłe :) :)
  • akwamen 02.05.2018
    betta a komu się podoba? gdzie znależć te wspaniale twory twych myśli porąbanych ? :)
  • Something 02.05.2018
    betti Mówię w sensie ogólnym, czytaj kobieto, to nie boli.
  • betti 02.05.2018
    Something a ja pytam się w sensie ogólnym, kto tu tworzy sztukę? Pytam oczywiście o poezję.
  • akwamen 02.05.2018
    Something a mowiłem że nie myśli i pieprzy farmazony jak nakręcona ha, ha,ha
  • Something 02.05.2018
    betti Mój światopogląd w skrócie: - Sztuka to laboratorium form, która jest płynna. Mogą ją uprawiać wszyscy, bo każdy człowiek jest twórczy.
    - Nauka wypływa z doświadczenia, lecz można nauczyć się dorobku pokoleń, który naturalnie wpłynie na eksperymentowanie.
    - Jeśli coś wydaję się grafomaństwem, to oznacza, że rozpoczął pracę nad sobą - jest to długi i żmudny proces. Siedzę w teatrze, znam kwestie o których sama wspominałaś, ale z innej strony; własnej perspektywy.
    - Każdy ma możliwość pisania poezji.

    Betti, zakończmy tą dyskusję, przepraszam za moje obraźliwe słowa w Twoim kierunku. Mam swój światopogląd, Ty masz swój. Mój wiersz nie był wierszem, co sama wspomniałam. Chciałam z Tobą podyskutować, po czym zamieniło się to w regularne przekrzykiwanie. Zatem postawmy sprawę jasno - model sztuki jest płynny - każdy może ją uprawiać, bowiem nasze życie to ciągłość bycia twórczym. Pozdrawiam Cię, i proszę, nie miej mi za złe ataków at persona. Tyle ode mnie.
  • betti 02.05.2018
    Something czyli sztuką może być grafomania. Zatem nie pracujmy nad sobą, piszmy jak ludzie pierwotni, bo model sztuki jest płynny. Nawet w bajorku można pływać... cudownie wprost. A ja głupia tyle się uczyłam i po co?
  • akwamen 02.05.2018
    Something Klasa babka z Ciebie :)
  • akwamen 02.05.2018
    betta boś nie reformowalna jak budowa cepa. Nawet gdy ktos pierwszy wyciąga do ciebie dłoń nie umiesz sie zachować. Dno.
  • D4wid 02.05.2018
    Moim zdaniem druga i trzecia zwrotka nie pasuje do reszty. Pierwsza i ostatnia dobrze współgrają.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania