Śmiech

Śmiech w trzeciej osobie

odbija się od ścian,

zapisanych wygnaniem kontrolowanym.

 

20.10.2016

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • betti 05.05.2018
    '' śmiech odbił się echem od psychozy'' - po co Ci te dopołnienia?
  • betti 05.05.2018
    dopełnienia - korekta
  • LiniaŻycia1894 05.05.2018
    Zdaję sobie w pełni sprawę z tego, że tekst nie jest najwyższych lotów aczkolwiek nie miałam w planach dalszych zwrotek, stąd te uzupełnienia, które miały nadać im przysłowiowej głębi - przynajmniej w moim odczuciu
  • betti 05.05.2018
    LiniaŻycia1894 ozdobniki często wychodzą na obrzydniki, kiedy w nadmiarze...
  • LiniaŻycia1894 05.05.2018
    betti Zapamiętam na przyszłość :) Taki urok zaczytywania się w poezji ,,symbolistów''
  • betti 05.05.2018
    Nie wiem ile razy już pisałam, że nie wróci Romantyzm, bo tu ciągle ktoś jeszcze Mickiewiczem poleci, nie wróci też Młoda Polska... poezja nie stoi w miejscu. Ewoluuje.
    Kiedyś symbolika, dzisiaj metafora i to nie ta krzykliwa, przepełniona patosem, ale skromna, a przez to piękna.
  • LiniaŻycia1894 05.05.2018
    Można również próbować imitować starych mistrzów... Nie przepisywać ich dzieła, ale nadawać swoim własnym dawną formę, ale wykorzystując przy tym własne pomysły. Co autora to różne dzieła.
  • betti 06.05.2018
    LiniaŻycia1894 ale po co imitować, co już było, co jest przynależne danej epoce? Po co się cofać, kiedy można iść do przodu? Nie rozumiem tego.
  • LiniaŻycia1894 06.05.2018
    betti Myślę, że najlepszym rozwiązaniem aby poznać odpowiedź będzie zagłębienie się w zjawisko imitacji starożytnych tekstów greckich i rzymskich przez anglosaskich poetów modernistycznych. Szczególnie polecam pod tym względem dzieła Eliota i Pounda
  • betti 06.05.2018
    LiniaŻycia1894 ja znowu od siebie polecam współczesną poezję, bo o ile mogę sobie poczytać o tym, co już było, nawet w zmienionej formie, to jednak, jeżeli chcę pisać, powinnam bazować na tym, co jest na topie tu i teraz. Przecież każdą wersję minionej epoki, ktoś mi wytknie, jako błąd w sztuce, bazowanie na łatwiźnie, nieznajomość współczesnej poezji. Nie wiem komu i do czego mogłoby to być potrzebne.
  • LiniaŻycia1894 06.05.2018
    betti Współczesną poezję również doceniam i korzystam z jej zasobów poznawczych w wolnej chwili; mam kilku swoich ulubionych autorów, w tym jednego z bliskich mi okolic aczkolwiek co do samego zjawiska używania archaiczności w czasach obecnych.. Podsyłam link do artykułu traktującego z przymrużeniem oka o wszelkich stopniach inności w kręgach poetyckich. Miłego czytania - http://joemonster.org/art/41527
  • betti 06.05.2018
    Ja w ogóle nie rozumiem tej potrzeby imitowania kogoś... co mi z tego, że będę znakomicie kopiowała Mickiewicza, drugim wieszczem się od tego nie zrobię, bo nikt mnie tak nie oceni, jak kiedyś jego... tak jak w medycynie, sporcie, sztuce nastąpił rozwój, tak samo w poezji. Mickiewicz gdyby żył dzisiaj, to by bazował na innym rymie i innej formie. Zaskoczyłaś mnie totalnie tą potrzebą imitowania.
  • LiniaŻycia1894 06.05.2018
    betti Nie wyznaję żadnych programów poetyckich - piszę pod wpływem swoich uczuć, starając się zamieniać obrazy swoich własnych przeżyć w coś co będzie spędzało czytelnikom interpretacyjny sen z powiek. Większość moich szkiców jest nieudolna, przyznaję, aczkolwiek po dwóch latach znów powracam do swoich wypocin aby nadać im prawdziwie ,,niejasny'' tok zrozumienia. W zasadzie, każdy poeta ma swoje indywidualne podejście do tworzenia - jedni będą bazować na tekstach średniowiecznych a drudzy zapisywać wzory matematyczne w rymach, niczym część twórców awangardowych.
  • betti 06.05.2018
    LiniaŻycia1894 ja przez dwa lata szukałam własnego stylu, za największą przyjemność uznam komentarz, w którym ktoś napisze, że ten mój styl jest rozpoznawalny. Nie wiem czy to mi się uda, ale taki cel sobie wyznaczyłam.
    Gdy mi ktoś pisze, nawet w formie komplementu, że forma zbliżona do kogoś tam, to robię wszystko, żeby uciec od tego porównania. Pewnie dlatego nie potrafię zrozumieć Ciebie.

    Pozdrawiam.
  • LiniaŻycia1894 06.05.2018
    betti Każdy autor ma swoje własne spostrzeżenia co do dzieł swoich oraz pozostałych twórców. W mojej osobistej opinii, trudno dzisiaj wypracować sobie styl nie będąc przy tym posądzonym od czerpania ze źródeł pobocznych. Jeżeli jednak komuś udaje się wypracować zupełnie innowacyjny styl - należy mu pogratulować a jednocześnie współczuć ewentualnych naśladowców, mogących zniekształcić odbiór oryginalnej formy. Również pozdrawiam.
  • LiniaŻycia1894 05.05.2018
    autor*
  • Canulas 06.05.2018
    Kurde, gdzieś dzwonią, albo... albo to tylko echo. Sam nie wiem. Chwilowo się wstrzymam.
  • LiniaŻycia1894 06.05.2018
    Dzięki za komentarz i nie ma problemu. Ważne żeby nie tworzyć opinii na przekór sobie :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania