Spiritum

Nie wstrzymuj oddechu, bierz go haustami,

Łatwo jest o tym zapomnieć czasami.

Nie trudno wtedy o przyzwyczajenie,

Do życia, które kształtuje znużenie.

 

Bierność na ogół bywa bezlitosna,

Ukryta przed światem dusza żałosna.

Ciężkie ma życie samotna jednostka,

Której ofiarność to główna słabostka.

 

Oczekiwaniom, móc im wszystkim sprostać,

By choć na krótko na mecie pozostać.

Zwycięzca wygrywa klucz do wolności

I wreszcie biegnie bez przynależności.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • betti 08.06.2019
    Bardzo ubogi rym, stary, zużyty. Dziś tak się już nie pisze. Wzoruj się na współczesnej poezji. Wystarczy troszeczkę pokombinować.
  • Metanoja 08.06.2019
    Konstruktywna krytyka - rozumiem ;) Osobiście się jednak z tobą nie zgodzę. Uważam, że wiersz rymowany ''starego i zużytego" typu jak to określiłaś przynajmniej utrzymuje jakiś poziom i stawia piszącemu wyzwanie w przeciwieństwie do wierszu wolnego, który nie narzuca żadnych ograniczeń. Taki wiersz może ułożyć naprawdę każdy. Napisze taki ktoś na kartce kilka słów (zazwyczaj bez ładu i składu), po czym umieści to co powstało w internecie, a ludzie okrzykną go wielkim poetom chodź w najmniejszym stopniu na to nie zasługuje. To jednak tylko moje zdanie. Nadal będę pisać w ten sposób, ale dziękuję za komentarz.
  • betti 08.06.2019
    Metanoja chodzi mi o to, że dzisiaj rym zapisuje się niedokładnie, dokładny jest zużyty i często zalatuje częstochową, bo nie wymaga żadnego wysiłku. Błędem jest stosowanie pierwszego narzucającego się rymu. Wbrew pozorom wiersz rymowany bardzo trudno napisać i nie każdy powinien się za to brać, co innego rymowanki... tylko, że to nie na portale literackie.
  • Something 08.06.2019
    betti Wielu próbowało rymować. Polegli.
  • betti 08.06.2019
    Something bo to trudne, dlatego są dwa wyjścia albo pisać dobrze albo wcale.
  • Wrotycz 08.06.2019
    Staram się powiązać poruszone cechy... i nie umiem.
    Pozdrawiam:)

    Choć - nie chodź w 10. wersie.
  • Canulas 08.06.2019
    Rym dość prosty, ale nie prostacki. Naprawdę czytałem gorzej skonstruowane. (lepiej zresztą też)

    "Ukryta przed światem dusz żałosna." tutaj mi się coś nie składa. Czy liczba poj. jest zasadna?
  • Metanoja 08.06.2019
    Zjadło mi literę ``a`` w słowie dusza. Dziękuję za komentarz.
  • Something 08.06.2019
    "Bierność na ogół bywa bezlitosna,
    Ukryta przed światem dusz żałosna."

    Podoba mi się temat, który wybrałeś (aś). Daję człowiekowi chwilę zadumy. Zostawiam kwestię rymu; subiektywny wybór autora.
  • Metanoja 08.06.2019
    =] Dziekuje za komentarz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania