Surrealizm prawny i nie tylko

Mamy rząd złożony z partii „demokratycznych”, które tyle lat walczyły (poprzez donoszenie i podburzanie społeczeństwa), o przestrzeganie standardów prawa i przede wszystkim o konstytucję. Wraz z nimi, ramię w ramię maszerowali zwykli ludzie, noszący na sobie koszulki z napisem: „KONSTYTUCJA” i wznoszącym właśnie takie hasła. Wydaje mi się, że większość z nich święcie wierzyła, że maszerując z panem (w imieniu) Donaldem (nie tym z kreskówki), walczy o przestrzeganie prawa i tę naszą konstytucję. I aby osiągnąć cel, trzeba było odsunąć PiS od władzy. W tym właśnie okresie narodziło się hasło *****.***, które to jest między innymi wymalowane na samochodzie pana Witolda Zembaczyńskiego.

 

Pamiętam oburzenie, gdy rząd PiS-u pracował nad ustawą uderzającą w TVN, której właścicielami byli amerykanie. Powiedzmy sobie szczerze, ta ustawa nie była jakaś wyjątkowo zła. Chodziło w niej przede wszystkim o jeden zapis, czyli że koncesję na nadawanie mogłyby otrzymywać telewizje, w których udział zagranicznego kapitału nie przekracza 49% i zapis ten nie dotyczył podmiotów Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Nic niezwykłego w Europie, a jednak stało się to przyczyną olbrzymich protestów tzn. „wolnych mediów”, a trzeba przecież dodać, że wszystko było robione z poszanowaniem prawa. Protesty odniosły skutek i ustawa poszła w zapomnienie, ale złe wrażenie zostało, tym bardziej że TVP dzień po dniu prowadziła propagandę dla ludzi z IQ poniżej dziewięćdziesiąt, zresztą podobnie robiła TVN.

 

Było wiele innych protestów inspirowanych przez środowisko polityczne pana Donalda (nie tego z kreskówki, jakby co). Czarne marsze, demonstracja w obronie pani Joanny (gdzie pani Joanny na marsz nie zaproszono), no i cykliczna obrona przed tzn. „strefami wolnymi od LGBT”, których to stref w Polsce nie było, ale pan Bart Staszewski wyruszył w Polskę, podwieszał pod tablicami miast plakat: „Strefa wolna od LGBT”, no i sprawa była załatwiona.

 

I tak to, przez osiem lat partie „demokratyczne” walczyły o wolność, co rusz obwieszczając, że demokracja się skończyła. W końcu w październiku 2023 roku wygrali wybory, a przecież było to niemożliwe. Nagle się okazało, że demokracja jest i nigdzie się nie wybierała, przynajmniej na razie. Ale, czy aby na pewno? Pamiętam, jak w 2014 roku do siedziby WPROST weszło ABW, żeby skonfiskować nagrania, gdzie antybohaterami byli przede wszystkim politycy PO. Było tam słynne nagranie z panią Bieńkowską, w którym sugerowała ona, że w czasie Marszu Niepodległości, na wniosek pana Sienkiewicza (tego samego, który teraz „czyści” TVP) podpalono budkę strażniczą przy ambasadzie rosyjskiej. Cóż nagrania były nielegalne i nie mogły być dowodami, o to postarano się nieco przed wybuchem afery taśmowej, a mianowicie we wrześniu 2013 roku rozszerzając definicję listę zakazów dowodowych.

 

Pamiętam artykuł z 2014 roku w Rzeczpospolitej o trotylu wykrytym na wraku Tupolewa (wiadomo jakiego) i pamiętam także, że po tym artykule poleciało wiele głów. To była „prawdziwa” wolność słowa i wygląda na to, że właśnie jest przywracana. Nie dało się tego zrobić zgodnie z prawem, więc robi się to siłowo. A co na to nasi przyjaciele z Unii Europejskiej? Odblokowali środki z KPO i mówią, że Polska idzie w dobrym kierunku. Tylko pisowska Helsińska Fundacja Praw Człowieka zgłasza uwagi, że coś jest nie teges. Ale kto by się tam przejmował zacofanymi pisowcami, kiedyś nie rozumiano surrealizmu w sztuce, teraz nie rozumie się surrealizmu w prawie, bo chyba o to przecież chodzi? O to?

 

*****.*** wybił się na pierwszy plan, a ja mam nieodparte wrażenie, że siłowe zmiany wprowadzane przez nowy rząd zmierzają do wywołania wojny domowej, lub też masowych zamieszek. Po co? To wie chyba tylko pan Donald (może działa zgodnie ze scenariuszami z kreskówek).

 

Skazano pana Kamińskiego, mimo, że był ułaskawiony przez Prezydenta, a prawo to jest zapisane w konstytucji. Wyrok wydała sędzia związana z Lustitią – Anna Bator-Ciesielska i jakoś ten wyrok zapadł tuż po tym, jak do władzy doszły „demokratyczne” siły. Cóż za zbieg okoliczności. Tak na marginesie wyrok jest za ściganie korupcji, bo wiadomo, że za korupcję się nie sądzi, o czym wie były Marszałek Senatu.

 

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia, jak na to wszystko patrzą ludzie, którzy szli w obronie konstytucji, która teraz jest jawnie łamana? Czy popierają takie działania, czy też po prostu machną ręką i już nigdy więcej nie będą uczestniczyć w kolejnej hucpie (to właśnie sugeruję). A może, zgodnie z zasadami konsekwencji, tak dobrze opisanymi w psychologii, przyjmą każdą tezę, która potwierdzi, że ich wcześniejsze działania były słuszne. Ja mimo wszystko mam nadzieję, że część Koalicji 15 Października (nazwa jak i działania nieco przypominają Rewolucję Październikową) zatrzyma się i zastanowi, czy warto firmować taki kierunek zmian.

 

Jeszcze jest czas, by się wycofać i zacząć służyć społeczeństwu, a nie partii i doraźnym interesom Mściciela. W przeciwnym razie pojawi się (chyba już jest) Mściciel po drugiej stronie barykady. Nie czas na wojnę Polsko – Polską, gdy za granicą naszego kraju wciąż trwa wojna i wszystko na to wskazuje, że Ukraina będzie tym przegranym, a to oznacza…

 

Tak, lepiej o tym nie myśleć.

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (47)

  • Alienator 4 miesiące temu
    Ty Kemlik, to z farmy trolli Mateckiego jesteś?
  • Alienator 4 miesiące temu
    no i cykliczna obrona przed tzn. „strefami wolnymi od LGBT”, których to stref w Polsce nie było,
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_wolna_od_ideologii_LGBT
    W zasadzie mógłbym w podobny sposób sprostować resztę kłamstw, które padły w tym paszkwilu. Pewnie się zaraz zdziwisz, jak znowu nazwę Cię tak, jak tak na to zasługujesz?
  • nieprawda
  • Alienator 4 miesiące temu
    Wojciech Grzegorz Domagała Dziękuję za Twój wybitnie merytoryczny komentarz.
  • SwanSong 4 miesiące temu
    Bzdury, standard.
  • Alienator 4 miesiące temu
    Bzdury, to za mało powiedziane. To kompletny odlot.
  • il cuore 4 miesiące temu
    /zmierzają do wywołania wolny domowej,/ – wojny
    cul8r
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Dzięki
  • zsrrknight 4 miesiące temu
    Ciekawy kontrapunkt. Co prawda wydaje mi się, że tych dwóch co skazali to słusznie, ale nie zagłębiałem się w sprawę. No a wojna domowa to chyba już nowa rzeczywistość i to od jakiegoś czasu. Dwie Polski i możliwości dogadania się nie widać, bo nikt nie chce ani ustępować ani rozumieć
  • zsrrknight 4 miesiące temu
    w sumie "kontrapunkt" to niepoprawnie, więc pierwsze zdanie się nie liczy xd
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Byli już za to skazani i ułaskawieni, a dwa razy za to samo nie można. W tym przypadku podważa się wyroki TK z 8 ostatnich lat. Podobnie z mianowanymi przez PiS sędziami, tylko tutaj się podważa kilka milionów wyroków tych sędziów. Jednym słowem chaos prawny
    Pozdrawiam
  • Alienator 4 miesiące temu
    Powyższy wpis zawiera nieprawdziwe informacje.
    - Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości w polskim porządku prawnym jest wyłączną domeną sądów powszechnych i Sądu Najwyższego -
    Sąd Najwyższy pod koniec maja 2017 r. uznał w uchwale siedmiu sędziów, że prezydenckie prawo łaski może być stosowane wyłącznie wobec osób prawomocnie skazanych. I uzasadnił, że tylko przy takim ujęciu nie dochodzi do naruszenia zasad konstytucji, mówiących o tym, że organa władzy działają "na podstawie i w granicach prawa".  - Zastosowanie prawa łaski przed datą prawomocności wyroku nie wywołuje skutków procesowych -

    https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/prawo-laski-prezydenta-tylko-dla-skazanych-sn-rozstrzygnie-6,520357.html

    Tłumacząc z polskiego na polski, nie możesz wziąć rozwodu, jeśli nie wziąłeś ślubu.
  • Grain 4 miesiące temu
    Alienator Uchwała, to tylko uchwała. Uchwalam, że nadwyżka wzodów nie jest podstawą do rozwodu.
  • Alienator 4 miesiące temu
    Grain Art. 87. [Uchwały o mocy zasad prawnych]
    § 1. Uchwały pełnego składu Sądu Najwyższego, składu połączonych izb oraz składu całej izby, z chwilą ich podjęcia, uzyskują moc zasad prawnych. Skład 7 sędziów może postanowić o nadaniu uchwale mocy zasady prawnej.
  • Grain 4 miesiące temu
    Alienator Wczoraj prof. Safjan sędzia TSUE pytany w TVN o tę konkretną sprawę po dziesięciu minutach wywodów skonstatował, że w zasadzie to chuj wie. I tak o to poparł moją uchwałę.
  • Alienator 4 miesiące temu
    Grain Przedstawiłem tylko, co na ten temat mówi prawo. TVN-u nie oglądam, bo nie mam telewizji, dlatego, żeby odnieść się do Twoich słów, musiałem sprawdzić.

    Profesor Safjan stwierdził, że ułaskawienie Kamińskiego i Wąsika w 2015 roku "to był akt prezydenta pozbawiony jakichkolwiek skutków prawnych", ponieważ dotyczył osób formalnie niewinnych. - Pamiętajmy, że osoby, które stały przed sądem, ale nie miały zakończonego postępowania, korzystają z domniemania niewinności, no więc nie można ułaskawić osoby niewinnej - wyjaśnił.

    W jego ocenie "ma rację Sąd Najwyższy, który skierował sprawę do ponownego rozpoznania i obecnie nastąpiło skazanie tych osób, ze wszystkimi konsekwencjami stąd wynikającymi, także dotyczącymi mandatu poselskiego".

    - Jesteśmy w sytuacji, w której te osoby są skazane, mają prawomocny wyrok i wobec tego to, co uczynił pan marszałek Hołownia, konfirmując wyłącznie fakt wygaśnięcia mandatu, jest absolutnie prawidłowe i zgodne z logiką tego całego postępowania - powiedział profesor Safjan.
    https://tvn24.pl/polska/co-dalej-z-kaminskim-i-wasikiem-profesor-safjan-o-znaczeniu-wyroku-tsue-7630887

    Zgodnie z tym, co jest napisane, prof. Safjan dość wyraźnie stwierdził, co oznacza wyrok, nie znalazłem nic na temat Twojego: "po dziesięciu minutach wywodów skonstatował, że w zasadzie to chuj wie." więc jeśli to podtrzymujesz, to proszę o umieszczenie odpowiedniego materiału.
  • Alienator 4 miesiące temu
    Podstawa Twoich ataków jest dla mnie bliżej nieznana, na wielokrotne prośby o podanie jakich to się dopuściłem kłamstw atakowałeś mnie nie odnosząc się do pytania.

    no i cykliczna obrona przed tzn. „strefami wolnymi od LGBT”, których to stref w Polsce nie było,
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_wolna_od_ideologii_LGBT
    Sprostowanie kłamstwa uważasz za atak?

    Wielokrotne prośby, byś opuścił miejsce moich publikacji na nic się zdały.
    Wolność słowa Ci śmierdzi? Krytyka boli? Jesteśmy na portalu, gdzie każdy ma prawo do wyrażania własnego zdania i nie Ty decydujesz, kto i gdzie może pisać.
  • Alienator 4 miesiące temu
    Poniżej podaję przykłady Twoich wypowiedzi i jednocześnie informuję, że zrobiłem zrzuty z ekranu całości dyskusji, tak na wszelki wypadek.
    Możesz je sobie nawet w ramki oprawić. Co mnie to obchodzi? Odniesiesz się do moich wypowiedzi, czy dalej będziesz spamował pod moimi tekstami?
  • Poncki 4 miesiące temu
    Czy wyroki wobec Kamińskiego i Wąsika zostały upublicznione? Wiadomo za co zostali tak naprawdę skazani? Za nadużycia wobec których przepisów?
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Tutaj chodzi o fakt ułaskawienia ich przez Prezydenta i to że TK potwierdził, że Prezydent ma do tego kompetencje. Gdy kwestionujemy wyrok TK w tym zakresie, to w domyśle wyroki TK z ostatnich 8 lat nie miały miejsca.
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk nikt chyba nie twierdzi, że prezydent nie ma kompetencji do ułaskawienia, natomiast z tego co czytałem w gazecie prawnej (chyba nie pamiętam dokładnie) to w momencie kiedy prezydent ich postanowił ułaskawić nie mieli jeszcze prawomocnego wyroku.
    To wygląda trochę jakby wytarł z podłogi wymiociny, których jeszcze nie zwrócili, ale już mieli odruch.
  • Alienator 4 miesiące temu
    Poncki Generalnie PAD rości sobie prawo do wypisywania ułaskawień in-blanco. Dlaczego tak myśli? Nie wiem, choć się domyślam.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Poncki i stąd był wyrok TK w tej sprawie. A Trybunał Konstytucyjny interpretuje Konstytucję. Stąd mój wpis w zakresie bałaganu prawnego. Teoretycznie miało być inaczej po przejęciu władzy przez nowych, a wychodzi na to, że mamy twardszy PiS.
    Tak na marginesie i TVP i wyrok na Kamińskiego nie jest chyba warty tego, co robi Koalicja 15 października.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Poncki no i mamy weto Prezydenta dla uchwały okołobudżetowej. Cyrk jak należy, oni się bawią, ludzie będą cierpieć.
    Ciekawe, czy znajdzie się ktoś mądry i zatrzyma tą szopkę noworoczną.
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk
    Iskander?
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk
    Niezależnie od tego czy prezydent mógł czy nie mógł, czy zrobił to za wcześnie, czy w czas, moim zdaniem panowie specjaliści od antykorupcji w swoje działania operacyjne włączyli podżeganie, czyli w świetle prawa nie działali w granicach prawa. Winę im udowodniono i jak rozumiem za to właśnie zostali skazani.
    Prezydent ma prawo ułaskawienia. Pytanie, czy w takim przypadku powinien to robić. Moim zdaniem ułaskawiając tego typu bandytów pokazuje, że godzi się na bezprawne metody, jest ignorantem wobec prawa lub nie ma wyjścia ponieważ podlego decydentom.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Poncki on ułaskawił. A czy winni, czy nie to inna para kaloszy. Wałęsa ułaskawił dla przykładu gangsterów z gangu pruszkowskiego. Takie prawo
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk tys prawda.

    https://trybunal.gov.pl/postepowanie-i-orzeczenia/komunikaty-prasowe/komunikaty-po/art/12298-spor-kompetencyjny-miedzy-prezydentem-rp-a-sadem-najwyzszym

    Jestem właśnie po lektórze.
    Wynika z tego, że faktycznie TK stwierdziło, że prezydent może stosować prawo łaski "bezterminowo". Nawet wtedy, gdy jedynie postawiono zarzuty. Może właśnie dlatego panowie jeszcze nie siedzą w ciupie.
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk teraz jeszcze pozostaje kwestia tego czym jest na dzień dzisiejszy trybunał konstytucyjny. Jest pani prezes, która nie jest prezesem, są tacy co są za starzy, są dublerzy. Swoimi pozaprawnymi działaniami pis zabrał TK wiarygodność. Zrobił z tego instytucję klepiącą wnioski w jedynym słusznym interesie.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Poncki dla mnie nadrzędną wartością jest przewidywalność państwa. Teraz jesteśmy jak kraj trzeciego świata. Owszem TK nie jest bezstronny i nigdy taki nie był. To samo z TVP, prezesem NBP itp. Ale lepiej przełknąć żabę, niż się nią zadławić.
    Lepiej przyjąć wyroki nie po naszej myśli, niż rozwalić cały system, a to właśnie się dzieje.
    Po co?
  • Józef Kemilk nieprawda
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk
    W zasadzie wyrok to wyrok i chyba nie wiele można z tym zrobić. Chyba, że stwierdza, że wprowadzenie stanu wojennego przez gen. jaruzelskiego jest konstytucyjne. Wtedy ludzie mogą się wkurzyć.
    Tak czy inaczej. Już któryś raz ktoś mnie straszy wojną domową. Jakoś za każdym razem reaguję śmiechem na to. Wyobrażam sobie moherowy tłum z laskami przeciwko młodzieży, która w zasadzie, patrzy się, śmieje i idzie zajmować się swoimi sprawami dalej, bo co się będzie czochrać ze staruchami.

    Pytasz po co? A no po to, żeby odpisować ten kraj maksymalnie jak się da. To, przynajmniej w mojej ocenie, takich wielowymiarowych szkód jak oni porobili, to tusek i jego świta nawet nie śnili.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Poncki odpisowieć. Co to znaczy?
    Nowi póki co są twardszym PiSem. Więcej rozdają, bardziej rażąco łamią prawo. Chyba w tych serduchach bije pisowskie ❤️.
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk mnie najbardziej irytuje disco polo w TVP i może ktoś to uzna za niedorzeczne, ale dla mnie to jest ważne.
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk a tak bardziej poważnie to, pis się rozzuchwalił.
    Bez opamiętania i zwracania uwagi na kogokolwiek, wygenerował masę prawnych bubli, które będą pokutowały przez lata. A żeby przywrócić stan z wcześniej może nie mieć już odwagi nikt. Jak na razie pincet plusy zostały w budżecie. Całe szczęście bez podwyżki inflacyjnej.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Poncki nie oglądaj. 😀 Ja wręcz nienawidzę disco polo.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Poncki 800+ już teraz. Jak do mnie gospodarczo wchodzimy w późnego Gierka. Będą trudne lata
  • Poncki 4 miesiące temu
    Józef Kemilk
    aha. Faktycznie czytam, że od stycznia 800. Wkurza mnie ten socjalizm prawicowy.
    Wkurza mnie, że nie ma liberałów do wybrania.
  • Były Strefy Wolne Od LGBT+ na przykład Gmina Łopuszno, Osiek bodajże i Starostwo Powiatowe Kielce.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Czytałeś uchwały? Czy ludzie o innej orientacji seksualnej byli pozbawieni na terenie tych gmin praw, jakie mają na terenie Polski?
    Nie czytałeś, prawda?
    To były uchwały w zakresie zakazu propagandy LGBT. Lepiej gdyby nazwano: "propagandy gender", nie byłoby niedopowiedzeń.
  • Józef Kemilk nieprawda
  • Alienator 4 miesiące temu
    Naczelny Sąd Administracyjny przyznał jasno: uchwały wykluczają i dyskryminują. Nie mogą obowiązywać w Polsce. Tu jeden z wyroków:
    https://bip.brpo.gov.pl/sites/default/files/2022-07/NSA_uchwaly_antyLGBT_Serniki_wyrok_uzasadnienie_28.06.2022.pdf
  • pisowcy zajmowali się głupotami to przegrali wybory
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Przegrali przez butę, arogancję i głupotę
  • Nie jest to żaden surrealizm - rządzi ten co wygrywa wybory, rządzi ten który silniejszy. Wszystko jest zgodne z prawem.
  • Józef Kemilk 4 miesiące temu
    Jest niezgodne z prawem, było dużo analiz prawnych w tym zakresie, m.in na Interii.
    Chyba że chodzi Ci o prawo siły, te faktycznie nam towarzyszy od zawsze i dotyczy nawet roślin.
    Tak na marginesie wpływ mój, czy Twój na to, co się dzieje jest zerowy. Odnotowałem fakt i tyle.
  • Józef Kemilk Nie jest zerowy ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania