Tamte wakacje - Rozdział 1

P

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • weatherwax83 20.01.2020
    A miałam już nic nie publikować, ale stęskniłam się za Wami ;) Przychodzę tym razem z czymś nieco innym. To opowiadanie to pierwsza historia, jaką napisałam w życiu, a przynajmniej taka, która ma sens i została napisana od początku do końca. Co więcej napisałam ją wiele lat temu, będąc jeszcze w liceum. Dlatego jest infantylna, niedopracowana, i dzieje się w USA, aczkolwiek w zupełnie wymyślonym przeze mnie miasteczku. Dopracowałam ją trochę, gdy wróciłam do niej po latach, ale nie wyobrażam sobie przerobić jej na warunki polskie, straciła by urok... I co najważniejsze, ma swoją kontynuację, która wg mnie jest dużo lepsza ;) Miłej lektury.
  • Bajkopisarz 20.01.2020
    „nadchodzące lato i wakacje. Prawdziwe upały miały dopiero nadejść,”
    Nadchodzące – nadejść, niepotrzebna powtórka
    „nich nie zauważona:
    Niezauważona
    „Oni, zwłaszcza Richard, dokuczali mi.”
    Sugestia: Dokuczali mi, zwłaszcza Richard
    „że podnosi się on z krzesełka”
    jak podnosi się z krzesełka – unikasz zbędnego zaimka
    „Zrobiłam do niego głupią minę”
    Raczej „do niego” jest zbędne.
    „Jego czarne, lekko kręcone włosy również były w nieładzie. Sięgały mu one do ramion, okalając jego”
    Jego-mu-one-jego – za dużo zaimków
    „W prawdzie były teraz”
    Wprawdzie
    „Po przyjeździe z miasta, wzięłam prysznic, przekąsiłam małe „co nie co" i od razu pobiegłam do Molly.”
    Tu jest jakiś niezrozumiały przeskok czasowy. Bohaterka idzie do Molly, nie zastaje jej, a po chwili jakby tego zdarzenia wcześniej nie było, idzie do Molly i znów się złości, że jej nie ma.
    „Nawet gdybym chciałam,”
    Chciała
    „Z drobnymi szczegółami.” – sugestia: ze wszystkimi szczegółami
    „były o wiele jaśniejsze i każdy kosmyk był idealnie ułożony. Była od nas starsza o rok i mieszkała w Day Town. Nie cierpiałam tego typu blondynek, ale widocznie ona, w tych obcisłych, niebieskich spodniach, była ulubienicą Richarda, ponieważ to on był”
    Były-był-była-była-był – za dużo powtórzeń
    „odjechała. Richard stał jeszcze chwilę, patrząc jak odjeżdża”
    Odjechała – odjeżdża, powtórka

    Jeszcze jedna uwaga – jeden z bohaterów ma na imię Christian i tak go opisujesz. Kiedy spotykamy go za drugim razem nazywasz go Chris. Jest to, przynajmniej dla mnie, mylące na pierwszy rzut oka, bo Chris mógłby równie dobrze być nowym bohaterem, a imię skrótem od Christopher.

    Podoba mi się taki spokojny leniwy rozwój akcji. Dobrze zaczęłaś opisem upału i stagnacji i to mija przez cały tekst, więc idealnie współgra z niespiesznym rozwojem zdarzeń.
    W wielu opowiadaniach można się pogubić jeśli autor nie potrafi zakończyć zdania. U Ciebie jest na odwrót, czasem są one aż za krótkie, dla płynności czytania mona by niektóre połączyć. No, ale z drugiej strony może taki masz styl i wypada to zaakceptować.
    Ogólnie jest całkiem nieźle. Zobaczymy jak się rozwinie.
  • weatherwax83 20.01.2020
    Dziękuję za uwagi, ta historia i moj styl w niej jest dosc specyficzny, lubie do niej wraca własnie po to zeby wyłapać jak najwiecej tego typu błedów. Tak, lubie krótkie zdania - nie przepadam za zdaniami wielokrotnie złożonymi, bo nieraz spotkałam się z takimi zdaniami zle skonstruowanymi.
  • TheRebelliousOne 21.01.2020
    No kto tu wrócił... Powiem Ci, że jak na Twoje pierwsze opowiadanie to jest bardzo dobrze. Jest parę błędów językowych, ale nic rażącego. Lubię opowiadania, które mają miejsce w takich jakby stereotypowych amerykańskich miasteczkach i pokazujących losy uczniów tamtejszego liceum. Może jak skończę "Tylko, on, ona i motocykl" (albo nauczę się pisać kilka opowiadań naraz XD) też napiszę coś w podobnym klimacie. Serdecznie pozdrawiam i czekam na więcej. :D
  • weatherwax83 21.01.2020
    no tak, tu pewnie tych błedow przewinie sie wiecej niz w poprzednich ;) też takie historie lubie, w stylu footloose na przykład, wiec jak już napiszesz, a mocno w to wierze to na pewno zajrze ;)
  • Clariosis 13.05.2020
    Już od dawna planowałam przeczytać coś od Ciebie, jako że pojawiasz się często na głównej z nowymi rozdziałami. Ale przyjrzałam się uważnie profilowi i zauważyłam, że "Tamta Miłość" to kolejna część, więc cofnęłam się tutaj. ;)
    Bardzo ładny styl pisania, przyjemny i czyta się szybko. Raz tylko poczułam zamieszanie kiedy nagle wyskoczył Chris, bo myślałam, że to zupełnie nowa postać, a nagle się okazało, że to jeden z bliźniaków, bo wcześniej nic nie wskazywało na to, że mimo wszystko ta osoba jakieś tam dobre uczucia wobec głównej bohaterki posiada, żeby jej pomóc, a nie tylko wyśmiewać. :0
    Będę kontynuować czytanie i na pewno co jakiś czas dam Ci znać, co myślę. :) Pozdrawiam!
  • weatherwax83 13.05.2020
    dziękuję i życzę miłej lektury :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania