Technologia

Technologia. Słowo, które dziś wyznacza nam czy ktoś jest cywilizowany, czy nie. Właśnie owa technologia sprawia, że funkcjonujemy normalnie w codziennym życiu. Telefony komórkowe służą do komunikacji na odległość, a kiedyś pisaliśmy listy o rozległej treści. Jednak rozwój technologiczny sprawił, iż powstał taki facebook. Ta strona internetowa zastępuje nam już telefony w tak dużej mierze, że aż nawet ja w to czasem nie wierzę.

Zaskakujący jest też sam fakt, że niektórzy spędzają większość czasu przy tych rzeczach, nawet będąc wśród znajomych. W głowie mam bardzo dobre pytanie, co bez facebooka się z nami stanie? Jeden dzień, czy też dwa i nam coś w życiu nie gra. Spojrzy na to, jak się zachowuje osoba która przez godzinę nie wejdzie na fejsa. Śmieszne? Oj dla takiej osoby nie. To jest niczym uzależnienie, ale czy tylko ja mam takie wrażenie?

Trawiąca nas choroba, przez która czasem nie możemy się skupić, ponieważ myślimy... Kto co wstawił, gdzie kto jest, kto co je? Litości. Może niedługo zaczniemy wstawiać wideo, jak siedzimy w toalecie? A może ogólnie będziemy mieli wczepione w głowę chipy, które będą mówiły innym o naszej lokalizacji i naszym samopoczuciu? Być może potęguje ten problem. Ale czego jeszcze nie dokona technologia?

Pomyślmy tak... na cały tydzień stracimy dostęp do internetu. Toż to straszne! Jak tak można ? Nadeszła apokalipsa? Oczywiście. Takie pytania nie są głupie ze względu na to, iż nie będziemy wiedzieli jak zrobić naleśniki. Na bramy piekieł nie będziemy wiedzieli, czy inni żyją. Ujrzymy inny świat i zostaniemy zdezorientowani. Staniemy się słabi? Nie tylko rządy nie będą mogły nas inwigilować. Nie będą w stanie zareagować na szerzącą się wokół nas anarchię.

Totalny chaos. Ten, kto nie posługuje się codziennie internetem, poradzi sobie jako pierwszy. Będzie w takim świecie niczym Mesjasz, który wskaże drogę zagubionym owieczkom. Będzie mieć władzę, ogromny wpływ na otoczenie.Naprawdę mogę wyolbrzymiać... ale spójrzmy, że każdy z nas został chwycony w te szpony. Obstawianym, że ci z was, którzy czytają ten artykuł, zapewne teraz korzystają z wszelkiej maści pomocy w internecie.

Plugawa wizja, gdy zostaną zdjęte nam klapki z oczu i świat będzie cholernie mrocznym miejscem. A co gdyby padła wszelka elektronika niczym w serialu ''Revolution''? Czy też byśmy walczyli pomiędzy sobą, formując nowe rządy? Na te pytania nikt nie może odpowiedzieć. Możemy tylko się domyślać, co byśmy zrobili.

Dedykuję ten tekst pewnej Oli. Osobie, która mnie zainspirowała do jego napisania.

Upadły(D.F)

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Pan Buczybór 25.01.2019
    hmmm, wszystko trzeba z umariem. Jeśli się jest wystarczająco inteligentnym, nie ulega się temu wszystkiemu.
  • Upadły(D.F) 25.01.2019
    Wiem dlatego sądzę tak samo. Ale bądźmy szczery nawet i my wiele zyskujemy korzystając z technologii. tylko czasem więcej tracimy. Kiedyś wychodziło sie na podwórko a teraz mode ma facebook albo jakiś Fortnite czy coś takiego :/
  • Bożena Joanna 26.01.2019
    Ze względu na wiek obserwowałam wiele trendów w życiu młodych ludzi począwszy od mody na tranzystory w latach sześćdziesiątych, potem magnetofony kasetowe, wszystko to minęło. Dzisiaj słuchawki, telefon i Internet. Podejrzewam, że wkrótce nowe wynalazki technologiczne odsuną w cień dzisiejsze zdobycze ze świata techniki. Jedno jest pewne, że zaspakajają one na jakiś czas potrzebę bycia i kontaktu z innymi ludźmi zastępując chwilowo bezpośrednie relacje. Fajny tekst. Pozdrowienia!
  • Upadły(D.F) 26.01.2019
    Dziękuje za obszerny komentarz ;) To racja każda nowość zastępuje inną technologię. Mam dziwne przeczucie że powrócimy do lat 80. Chodzi mi o stylistykę wszystkiego co wtedy tam było zaś technologia dalej bedzie sie piąć w górę
  • Florian Konrad 26.01.2019
    a ja nigdy nie używałem komórki na co dzień i żyję :D
  • Upadły(D.F) 26.01.2019
    Ja nie używam dotykowych sprzętów i mam stare komórki które służą do jednego dzwonienia.
  • stefanklakson 26.01.2019
    Ja też korzystam ze starej Nokii, olewam nowe telefony i tę modę, że muszę mieć, bo to takie normalnie cudowne skrzyneczki, gdzie jest wszystko. Wszystko mam też w laptopie, i starczy.
  • stefanklakson 26.01.2019
    O wszystkich tych rzeczach pisał w swoim manifeście Ted Kaczynski, choć pewnie nawet on nie spodziewał się, jak dalece posunie się postęp technologiczny jeszcze za jego życia. A w trakcie ostatnich pięciu lat, co ciekawe, powstały też roboty przypominające ludzi jak te z Blade Runnera, które potrafią już całkiem sprawnie odpowiadać. Wiadomo, że to jeszcze w powijakach wszystko, ale co to będzie za 200 lat? Szkoda i nie szkoda, że nie doczekamy tych czasów. Pozdrawiam, Stefan.
  • Upadły(D.F) 26.01.2019
    A może będzie tez przesył jaźni do drugiego ciała? Dosłownie jak w ''Altered Carbon'' sposób na nieśmiertelność.
  • stefanklakson 26.01.2019
    Zupełnie możliwe. Jakie jednak mogą być tego skutki można sobie poczytać w wybitnym opowiadaniu Ellisona "Nie mam ust, a muszę krzyczeć". Polecam.
  • @utor 27.01.2019
    Ruszasz ważne zagadnienia Upadły. Słyszałeś, że kij ma dwa końce? ;-)
    Osobiście uważam, że trzeba uważać ze wszystkim, a zarazem nie dać się zwariować.
    Nie lubię skrajności.
    Cenię złoty środek, czytaj równowagę ;-)
    Pozdrawiam!

    ps. Zadbaj czasami o interpunkcję, styl i konstrukcję zdań i nie nadużywaj wielokropków. Taka mała, luźna podpowiedź ;-) Tekst zyska, czy jakoś tak. Może być czwóreczka Upadły? No, ale wiesz taka z plusem, pozdro!
  • Upadły(D.F) 28.01.2019
    No właśnie patrze to ja dałem się zwariować ;) Szczerze mówiąc jakoś ledwo co myślałem o interpunkcji i wszystkim innym pisząc ostatnie teksty. Mógłbym rzec iż spałem gdy to pisalem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania