XXX

XXX

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (196)

  • betti 16.09.2019
    Dobre!
  • Bogumił 16.09.2019
    Takie gorzkie podsumowanie tej dyskusji. Jak tu cię wyzywają od faszystów i przypisują ci wszystkie najgorsze cechy, to jakoś nie krzyczą, że to jest obrażanie. Tylko jedno zdanie na temat bohaterki filmu, że była tępą lewaczką tak wielu rozsierdziło.
  • Bogumił 16.09.2019
    I kiedyś mnie uczyli rodzice, że każdy człowiek ma sumienie. Ale dobrze chyba to napisał stefan, że trudno wstrząsnąć tym, czego nie ma.
  • betti 16.09.2019
    Teraz się biją ideologie, zresztą i czas przedwyborczy... nawet tv nie otwieram, bo szkoda zdrowia.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumile, nie dziw się reakcjom. Napisałeś tekst, w którego treści już zacząłeś obrażać. To samo w komentarzach. To nastawia i pobudza do reakcji - na chamstwo, a nie treść utworu. Dlatego nie chciałam się wypowiadać.
    Zresztą, to temat tak trudny i obszerny, że ciężko tak po prostu zebrać wszystkie spostrzeżenia.

    Jeśli chodzi o mnie - jestem całkowicie przeciwna aborcji "na żądanie". Natomiast życie pisze różne scenariusze i powinna być możliwość dokonania aborcji w pewnych sytuacjach: np. uszkodzenia poważnego płodu (nie zespołu Downa!), gdy zagrożone jest życie matki, gdy ciąża jest wynikiem gwałtu. Przy tym ostatnim to szczególnie ciężka sprawa, ale nie wyobrażam sobie powtórzenia sprawy nastolatki, której odmówiono prawa do aborcji. Wszystko to sprawy bardzo indywidualne. Nie wierzę w istnienie osób usuwających ciążę i szczycących się tym. To musi być straszna decyzja, zostawiająca ślad na całe życie.
  • Tjeri 16.09.2019
    *poważnego uszkodzenia płodu
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri A jednak:

    Feministki z Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny zorganizowały skandaliczny konkurs fotograficzny promujący tzw. aborcję pt. "Aborcja w kadrze. Polska XXI w.".

    Nad haniebnym wydarzeniem promującym zabijanie dzieci nienarodzonych patronat objął portal OKO.press.

    Inicjatorem konkursu jest Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny, która "planowanie rodziny" ma jedynie tylko w nazwie. W rzeczywistości organizacja feministyczna zachęca do przerywania ciąży, o czym świadczy m.in. organizacja tego typu konkursów.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił - to ma być argument na moje, czy jak?
  • Bogumił 16.09.2019
    A co do treści, napisałem, że bohaterka była początkowo głupią tępą lewaczka, to co miałem napisać jak taka rzeczywiście była, pracując w tej klinice. Oceniłem bohaterkę, a nikogo z opowi nie obrażałem. Gdyby była mądra napisałbym to, a ona owszem obudziła się trochę późno, ale lepiej późno jak wcale, teraz bym mógł jej pogratulować. A jednak ludzie się zmieniają. Mam też w swoim otoczeniu osobę która z głupiego lewaka stała się uczciwym człowiekiem.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri "Nie wierzę w istnienie osób usuwających ciążę i szczycących się tym".

    Odpowiedziałem Ci na to zdanie. Poza tym jest wiele dość znanych polskich aktorek, które się szczycą.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił - hmm nie słyszałam o żadnej, ale też jakoś aktorkami się nie interesuję.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił i jeszcze jedno. O owym konkursie nie słyszałam, nie widziałam, więc zdania wyrobionego nie mam. Skąd przekonanie, że miał zachęcać do przerywania ciąży? Jak zdjęciami można do tego zachęcić?
    Bo jak dla mnie - prędzej zmusić do refleksji i zastanowienia.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri "Aborcja w kadrze", tego już nawet zezwierzęceniem nie można nazwać, to to obraza dla zwierząt, one tak nie robią. Te baby i ci którzy je do tego podbechtują to jakaś chazarska dzicz, jak hordy Dżingis Chana. Chcesz to barbarzyństwo próbować usprawiedliwiać?
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił - pytam o wydźwięk, nie przekręcaj słów interlokutorów, bo zostanie Ci rozmowa z własnymi klonami.
    Czyli Twoim zdaniem "aborcja w kadrze" mogła mieć wydźwięk zachęcający do aborcji?
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri nie mogła mieć, ale miała, bo to był główny cel organizacji promującej to barbarzyństwo, a te matki?, to już psia suka jest bardziej opiekuńcza, widziałem, że liże nawet martwe pieski, które zdechły przy porodzie. Gdzie do tego poziomu humanizmu tej suki tym podłym kobietom, które robią cyrk z zabójstw własnych dzieci.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił, zdjęcia z aborcji nie zachęcą nikogo do takiego czynu.
  • Bogumił 16.09.2019
    Ot barbarzyńska ideologia lewactwa w rozkwicie. Nic dziwnego, że ludzie traktują i nazywają ich jak Hunów. Bo trudno to zezwierzęcenie nazywać innym punktem widzenia.
  • Tjeri 16.09.2019
    Jesteś albo naiwny, albo...
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił to jeszcze raz, żebym czasem nie oceniła Cię niesprawiedliwie... Zdjęcia z aborcji miały zachęcić do aborcji?
  • akwamen 16.09.2019
    Tjeri cierpliwości odmówić Ci nie można.
  • Tjeri 16.09.2019
    akwamen - piję melisę.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri szczyt lewackiego zbydlęcenia, jak w Auschwitz:

    "Pokażcie nam, jak kobiety w Polsce radzą sobie dzisiaj z restrykcyjną ustawą. Jak wygląda przerwanie ciąży dziś? W końcu rok w rok i według ostrożnych szacunków ciążę przerywa jakieś 150 tysięcy z nas! (...) A przede wszystkim, pokażcie nam to, czym - w trzy lata po Czarnym Proteście i Strajku Kobiet - przerywanie ciąży w Polsce jest. I może też – czym powinno być: realizacją jednego z podstawowych praw do godnej i równej opieki zdrowotnej, bez względu na płeć"

    - czytamy na Facebookowym profilu organizacji.

    Jak wynika z ogłoszenia, dla zwycięzców konkursu, którzy ich zdaniem najlepiej uchwycą w kadrze morderstwo dzieci nienarodzonych, feministki przewidziały nagrody pieniężne.

    "Spośród nadesłanych prac Jury wybierze 3 prace nagrodzone: I miejsce – 3000 zł; II miejsce – 2000 zł; III miejsce – 1000 zł"

    Gestapowcy nader często robili fotografie na tle pomordowanych ludzi lub komór gazowych.
  • Bogumił 16.09.2019
    Początkowo mogłoby się wydawać, że wspomniany konkurs to tylko prowokacja mająca wywołać „dyskusję”, jednak okazuje się, że jest zupełnie inaczej. Organizacja przygotowała nawet nagrody pieniężne, da trzech najlepszych fotografów, którzy „najlepiej” uchwycą w kadrze zabójstwo nienarodzonego dziecka.

    Spośród nadesłanych prac Jury wybierze 3 prace nagrodzone: I miejsce – 3000 zł; II miejsce – 2000 zł; III miejsce – 1000 zł – piszą organizatorzy.

    Co oczywiste, tego rodzaju przedsięwzięcie nie może odbyć się bez patronów medialnych, którzy nagłośnią samą ideę konkursu, jak również poinformują o zwycięzcach. W tym przypadku, jak można się było tego spodziewać, oficjalnym patronem jest portal Oko.Press znany przede wszystkim ze skrajnie lewicowych treści oraz wsparcia dla wszelkich inicjatyw feministek oraz środowisk LGBT.

    Cóż, trzeba przyznać, że Adolf Hitler i jego koledzy byliby zapewne dumni, że ktoś wpadł na tak „genialny” pomysł, inicjatywy „społeczno-kulturalnej”.

    To już się ociera o prokuraturę. Obrzydliwe…
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił a ja tylko proszę o krótką odpowiedź na moje pytanie tak/nie. Bo toniemy w pobocznych wątkach.
    Czyli zdjęcia z aborcji miały do niej zachęcać?
  • Tjeri 16.09.2019
    Tak/nie
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri tak, wręcz podjudzać, nie udawaj, że nie słyszałaś o próbach aborcji na wprost drzwi do kościoła, albo w samym kościele. lewacka nienawiść powoduje abberację umysłową.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił, czy więc aktywiści pro-life rozklejający na bilbordach martwe płody (u mnie zrobili to koło przedszkola) zachęcają również do aborcji?
  • Tjeri 16.09.2019
    *płody po aborcji
  • akwamen 16.09.2019
    Tjeri nie otrzymasz odpowiedzi, on jest już w amoku.
  • Tjeri 16.09.2019
    akwamen - dostałam, Bogumił uważa, że zdjęcia miały zachęcić do aborcji
  • Tjeri 16.09.2019
    akwamen tylko teraz jest problem - dlaczego zdjęcia aborcykne pro-life od anorcji odstraszaią, a zdjęcia feministek zachęcają...
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri te plakaty są z nienawiścią zrywane przez lewaków, nawet owsiak sam zniszczył jeden, za co odpowiadał przed sądem.
  • Tjeri 16.09.2019
    aborcyjne
  • Bogumił 16.09.2019
    A tu jest ostateczny efekt waszych lewackich wartości, to już nie zbydlęcenie, ale megahorror

    Przerażające! Zakonserwowane zwłoki tysięcy dzieci w domu zmarłego aborcjonisty

    W domu zmarłego na początku września lekarza-aborcjonisty dokonano makabrycznego odkrycia. Były lekarz posiadał zakonserwowane zwłoki tysięcy abortowanych dzieci.
    Doktor Ulrich Klopfer zmarł 3 września.
    Pracował jako lekarz do 2015 roku, dokonując aborcji w klinice Women’s Pavilion w South Bend, w stanie Indiana.
    W 2015 zawieszono jego licencję medyczną po oskarżeniach o to, że przeprowadził aborcję na 13-letniej dziewczynce i nie poinformował o tym władz.
    Prawnik zmarłego mężczyzny, w należącym do niego domy dokonał przypadkowo makabrycznego odkrycia.
    Gdy pomagał rodzinie w segregacji jego rzeczy, odnalazł odnalazł zakonserwowane zwłoki i części ciał tysięcy abortowanych dzieci.
  • akwamen 16.09.2019
    Tjeri ja się pogubiłem... obozy koncentracyjne, kościół,wystawy, czarny protest, strajk kobiet... jak dla mnie to zbyt skomplikowana odpowiedź na proste pytanie ;( A i jeszcze prokuratura.... tylko dziś tak zażarcie broni jednych a wczoraj namawiał Angelę do oddania dziecka pedofilom....
    to nie na wodniaka głowę
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił - znów mi nie odpowiedziałeś. Czy te plakaty również miały zachęcić do aborcji?
  • akwamen 16.09.2019
    Bogumił bo to lewak był... trafiłem?
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri Wystawa miała tytuł Stop aborcji chyba możesz się zorientować w sieci kto to organizuje. Jakbym miał taką mało pojętną drugą połówkę, to chyba bym kopnąć w kalendarz po dwóch dniach, bo ile można żyć samym seksem.
  • akwamen 16.09.2019
    Bogumił hi, hi, hi
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił wciąż swoje... Feministki publikują zdjęcia z aborcji by do niej zachęcić, a pro-life by powiedzieć aborcji stop... A to wszystko w jednej glowie Bogumiła...
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri ja to już nie poradzę, skoro żadnego sumienia nie masz, jak nie rozumiesz, to już Twoja broszka.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił dlaczego mam nie mieć sumienia?
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri z reklamacjami to pod niewłaściwy adres się zwracasz
  • puszczyk 16.09.2019
    akwamen To widać.
    Dziwię Ci się Sowa, że masz jeszcze ochotę tu pisać.
    I kto mi to mówił, że się karmi tak klony i trolle?
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił - które moje słowa sprawiły, że wypowiadasz się o moim sumieniu?
    Chyba że chciałeś powiedzieć, że nie mam sumienia w obnażaniu absurdów, którymi karmisz czytelników. Tu się zgodzę.
  • Tjeri 16.09.2019
    puszczyk - chciałam wiedzieć czy zdjęcie płodu poaborcyjnego może kogoś zachęcić do aborcji. Wg Bogumiła tak. Jednocześnie zdjęcia płodów pooaborcyjnych mówią aborcji stop. Musiałam się upewnić co do tego dualizmu, bo, przyznaj, jednak ciężko uwierzyć w takie rozwarstwienie myśli.
  • puszczyk 16.09.2019
    Tjeri Już mnie nic nie zdziwi, odkąd na portalach poznałem parę osób.
    Ciebie tym bardziej nie powinno, bo staż masz dłuższy, a Twoje wyważenie i spokój zawsze podziwiałem.
    A rzeźbisz od rana w betonie i nie ma nawet odprysku.
    Ty o jednym, a głupek o drugim, kiedy nie wie, co odpowiedzieć na Twoje merytoryczne i logiczne pytania.
    To nawiedzony oszołom i na pewno ma niezłą kartotekę u psychiatry.
    Daj se spokój.
  • Tjeri 16.09.2019
    puszczyk - zawsze wolę porozmawiać niż bluzgać. Z Bogumiłem jest ten problem, że brak argumentów pokrywa obrażaniem.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri przecież my tutaj o Bogu nie rozmawiamy, ale o barbarzyństwie lewaków.
  • puszczyk 16.09.2019
    Tjeri To po co gadać?
  • Bogumił 16.09.2019
    puszczyk Ty myślisz z tym psychiatrą że wszyscy tak jak Ty mają te karty. To typowy objaw niewyleczenia:))))
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri nie potrafisz ocenić trafnie która organizacja jakie reprezentuje wartości, możesz sobie choćby w necie przeczytać co, która chce przekazać, jakie prezentuje wartości, jakie ma cele statutowe. Organizacja pro life broniąca życia prezentuje fotografie obrazujące faktyczny przebieg i tragedię aborcji, fotografie wstrząsające, pokazujące okrucieństwo tej zbrodni na dziecku, natomiast fotografie organizacji feministycznej mają zafałszować faktyczny przebieg aborcji, nie ma na nich krwi, panuje sielanka. Dobrze wiesz, czyje fotografie służą złu, a czyje dobru, a mimo to zadajesz pytanie jak osoba z niedorozwojem umysłowym. Ja Ciebie traktowałem poważnie, ale ponieważ zadajesz pytania idiotyczne, tylko i wyłącznie prowokacyjne, to podyskutuj sobie dalej z puszczykiem. Od niego dowiesz się na pewno wielu mądrych rzeczy. Życzę owocnej dyskusji.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił a co ma do tego temat, jeśli zamiast argumentów stosujesz obelgi?
    Reagujesz tak za każdym razem, gdy udowodni Ci się bzdurę. Ja w każdym razie dowiedziałam się w końcu o co pytałam. Na koniec podsumuję:

    Bogumił o feministkach publikujących zdjęcia z aborcji:
    "Tjeri "Aborcja w kadrze", tego już nawet zezwierzęceniem nie można nazwać, to to obraza dla zwierząt, one tak nie robią. Te baby i ci którzy je do tego podbechtują to jakaś chazarska dzicz, jak hordy Dżingis Chana. Chcesz to barbarzyństwo próbować usprawiedliwiać?"

    Bogumił o aktywistkach pro-life publikującym zdjęcia z aborcji: "stop aborcji"

    To tyle, Bogumile.
  • puszczyk 16.09.2019
    Tjeri Aleś Ty delikatna :)))
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri i co morderczynię wybielasz czyli się z nimi identyfikujesz. Jak sowiecki komisarz. Zero empatii. Zero współczucia dla tych milionów mordowanych dzieci. Zamykasz oczy udajesz że nie widzisz tej rzezi. Bronisz kanalii jak Niemcy w 45 mówili że nie wiedzieli co się działo w obozach.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił - pierwszy i ostatni raz Cię ostrzegam. Nie imputuj mi słów, których nie wypowiedziałam i postaw, których nie przyjmuję. Nie jesteś bezkarny, ani wbrew pozorom anonimowy.
    Czujesz się bezsilny, bo wykazałam Ci hipokryzję. O aborcji swoje słowa wyraziłam jasno.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri współczujesz tym dzieciom? Tak czy nie? Krótko. Uważasz że upublicznianie fotografii z aborcji jest ok? Tak czy nie. Krótko.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri i jak ze mną rozmawiasz to odeślij swoich adwokatów do... kądkolwiek bo chyba nie wierzą w Twoją samodzielność i usiłują na wyprzódki co pomagać.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił - współczuję dzieciom. Upublicznianie fotografii przez jakąkolwiek organizację, czy to feministki czy pro- life uważam za bestialstwo.
    A teraz czekam na przeprosiny za chamstwo i pomówienia.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri pytałem o fotografie. Fotografie z aborcji rozpowszechniają organizacje feministyczne.
  • Bogumił 16.09.2019
    Pro lide mają kolorowe lub czarno białe plakaty. Skoro ostatecznie zmieniłaś zdanie to za ostatni post oceniający przepraszam.
  • Bogumił 16.09.2019
    Pro life
  • Tjeri 16.09.2019
    https://www.google.com/amp/s/wiadomosci.radiozet.pl/amp/full/25343/Polska/Opole-Grzywny-dla-dzialaczy-pro-life-za-plakaty-z-martwymi-plodami
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił w niczym zdania nie zmieniłam. Od początku mówię o swoich poglądach jasno.
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    Tjeri Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że nie wiemy co właściwie przedstawiają te fotografie, wystawa z podsumowaniem dopiero się odbędzie. A temat opisano tak ogólnie, że może wyjść różnie, nagrodzoną fotografią może być na przykład zdjęcie dziecięcego grobu w którym pochowano dziecko, które zmarło zaraz po porodzie, a dożyło go bo matce wiedzącej, że płód ma nieuleczalną wadę, utrudniono dokonania aborcji.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri sędziowie bez lustracji to i wyroki od czapki. Ukrywających Żydów też rozstrzeliwano. Uważasz to za prawidłowe?
  • Bogumił 16.09.2019
    Zaciekawiony kolejny adwokat.
  • Tjeri 16.09.2019
    Zaciekawiony dlatego pytałam kilkukrotnie Bogumiła co jest na zdjęciach i w jaki sposób mogą zachęcać do dokonania aborcji
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił raczej Ty tak uważasz.
  • Tjeri 16.09.2019
    I kolejnego ostrzeżenia nie będzie, pohamuj się z obrażaniem mnie.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri uważasz za prawidłowe rozstrzeliwanie Polaków? To było zgodne z prawem Rzeszy i akceptowane przez sędziów?
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    Bogumił Porównujesz sędziów RP do nazistów? Przegrywasz dyskusję.
  • Bogumił 16.09.2019
    Tjeri kolejny adwokat przylazł
  • Bogumił 16.09.2019
    Jeszcze sobie ściągnij puszczyka i akwiego oni są mądrzy
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    Bogumił powtórzę pytanie - uważasz dawanie grzywny za pokazywanie na ulicy zakrwawionych zwłok za taki sam postępek, co skazywanie na śmierć Żydów przez Nazistów? To ciekawe co powiesz na mandat za złe parkowanie?
  • Bogumił 16.09.2019
    Zaciekawiony mordowanie Żydów jest tak samo straszne jak masowa rzeź polskich dzieci w aborcji. Jeśli sędzia karze tych, którzy walczą o zatrzymanie tej rzezi to ja taki wyrok uważam za podły. Gdybym był sędzią to bym oddalił powództwo, jako bo to działalność w szlachetnym celu.
  • puszczyk 16.09.2019
    Bogumił Ja sobie idiotę już odpuściłem.
    Sowie się dziwię , bo nietrudno się było domyślić, że baran obrazi i nie przeprosi, bo baran.
  • Bogumił 16.09.2019
    puszczyk to ja sobie ciebie odpuściłem a Ty wciąż za mną łazisz. Baj puchacz dobrej nocy.
  • puszczyk 16.09.2019
    Bogumił Ano baj, baranie.
  • Tjeri 16.09.2019
    Bogumił, nie życzę sobie zaczepiania mnie kolejnymi chorymi zajawkami i rozmydlania podjętego tematu. W ogóle nie życzę sobie żadnej dyskusji. Teraz już tylko czekam na przeprosiny za chamstwo i pomówienia.
  • Tjeri 16.09.2019
    puszczyk poczekam. Tym razem wiem co mam dalej robić.
  • puszczyk 16.09.2019
    Tjeri Gest z palcem środkowym w końcu pokaż, bo takie przypadki się tłucze jak wszy.
  • Tjeri 16.09.2019
    puszczyk - ano nie zrobię tego.
  • puszczyk 17.09.2019
    Tjeri Ano wiem i szkoda.
  • franekzawór 16.09.2019
    Jaka satyra na lewaków, bo nie wiem, o co chodzi.
  • Bogumił 16.09.2019
    nie czytałeś?
  • refluks 16.09.2019
    Ile jeszcze razy opublikujesz to samo pod innym tytułem?
  • Bogumił 16.09.2019
    To nie jest to samo, taka recenzja byłaby w sam raz do jakiegoś lewackiego portalu albo czasopisma. To karykatura recenzji jakie piszą lewicowe media dla swych wątpliwej mądrości odbiorców.
  • refluks 16.09.2019
    Bogumił Dziś po raz drugi publikujesz zaproszenie do obejrzenia tego samego filmu.
    Kurwa.
    Ile można.
  • Bogumił 16.09.2019
    refluks w tym tekście zniechęcam,żeby ludzie nie oglądali, to nie jest ten sam tekst.
  • franekzawór 16.09.2019
    Myślałem, że to to samo. Satyra zawsze lepsza.
  • Bogumił 16.09.2019
    Wszyscy myślą, że to, to samo jest. A to jest karykatura tamtego z punktu widzenia lewackiego wrażliwca, którego rzekome wartości są obrażane.
  • Bogumił 16.09.2019
    Przerażające! Zakonserwowane zwłoki tysięcy dzieci w domu zmarłego aborcjonisty

    W domu zmarłego na początku września lekarza-aborcjonisty dokonano makabrycznego odkrycia. Były lekarz posiadał zakonserwowane zwłoki tysięcy abortowanych dzieci.
    Doktor Ulrich Klopfer zmarł 3 września.
    Pracował jako lekarz do 2015 roku, dokonując aborcji w klinice Women’s Pavilion w South Bend, w stanie Indiana.
    W 2015 zawieszono jego licencję medyczną po oskarżeniach o to, że przeprowadził aborcję na 13-letniej dziewczynce i nie poinformował o tym władz.
    Prawnik zmarłego mężczyzny, w należącym do niego domy dokonał przypadkowo makabrycznego odkrycia.
    Gdy pomagał rodzinie w segregacji jego rzeczy, odnalazł odnalazł zakonserwowane zwłoki i części ciał tysięcy abortowanych dzieci.

    O swoim odkryciu prawnik powiadomił lokalną policję.
    Policjanci stwierdzili, że w jego domu znajdowały się szczątki 2246 dzieci.
  • akwamen 16.09.2019
    Dlaczego powtarzasz komenty?
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    A w Irlandii koło budynku katolickiego sierocińca znaleziono szczątki 800 dzieci upchane w nieużywanym zbiorniku kanalizacyjnym.
  • Bogumił 16.09.2019
    Zaciekawiony te dzieci zmarły naturalnie, w połowie XIX wieku w wyniku głodu. Czy ty wiesz jak wyglądała okupacja brytyjska Irlandii i jakie stosowano wobec Irlandczyków represje? Anglicy wywozili masowo Irlandczyków, nie oszczędzano nawet dzieci do ciężkiej pracy w koloniach, identycznie zakutych w kajdany jak murzyńscy niewolnicy. Czy ty wiesz co się tam stało ponad sto lat temu. Tam był olbrzymi dom w którym mieszkały samotne matki z dziećmi, wiele z nich umierało przy porodzie w jakimś młodym wieku. Może tam wtedy była też jakaś choroba zakaźna, zaraza, może wrzucenie zwłok zmarłych do szamb gwarantowało, że nie zwłoki nie będą zagrażały żywym. To były dzieci zmarłe naturalnie, często z matkami, musiały to wiedzieć. Czy wiesz, jaki straszny głód panował w Irlandii, Brytyjczycy celowo niszczyli uprawy, chcieli wytracić wszystkich Irlandczyków. I ty porównujesz aborcjonistę, mordercę tysięcy dzieci, z takim czymś. Wiem, wygląda ten przykład nieestetycznie, ale może były jakieś okoliczności, żeby nie chować tych ciał na cmentarzu, ja nie wiem dlaczego.
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    Bogumił
    Niestety, ale w tamtym miejscu rozpoczęto wykopaliska, i potwierdzono różnymi metodami, że szczątki pochodzą dopiero z okresu funkcjonowania sierocińca. Ze zgłoszeń do urzędu miasta wynika, że śmiertelność niemowląt w sierocińcu była cztery razy wyższa niż w okolicy. Trwają dalsze prace nad identyfikacją i sprawdzanie ile zgłaszanych zgonów było prawdą, bo przy okazji tej sprawy odkryto proceder nielegalnego wywożenia dzieci za granice.
  • Bogumił 16.09.2019
    O czym ty ćwierkasz zaciekawiony, w tamtych czasach nawet nie znano pojęcia nielegalnego wywozu kogokolwiek za granicę, przykładanie współczesnych pojęć do tych sprzed ponad stu lat to abberracja, skoro Brytyjczycy siłą chcieli wykwaterować z Irlandii wszystkich Irlandczyków albo ich zagłodzić. To by się tylko cieszyli tylko z tego, że Irlandczyków ubywa. Jeśli jakiemuś dziecku udało się z tego piekła gdzie nie było co jeść, rzeczywiście wyjechać za granicę i znaleźć gdzieś dom poza Irlandią, to było szczęście, ucieczka z piekła. Zresztą dziś Irlandczyków jest pełno wszędzie. To skutki tamtych czasów. Niektórzy po prostu uciekali, jak Polacy za cara, albo za komuny.
    Poczytaj sobie jak wyglądała okupacja Irlandii, i znajdź jakiejś lepsze źródło od Wiki, a potem dopiero wklejaj idiotyczne teksty. Nikt nie wyjaśnił do dziś, skąd ten masowy grób zmarłych. Powtarzam zmarłych naturalnie dzieci. I ile śmierć z głodu i chorób można nazwać naturalną.
    Ty porównujesz jakiś niewyjaśniony przypadek, z mordercą kilku tysięcy dzieci. I to jest jeden przypadek, a takich morderców aborcjonistów w całej Europie i w Ameryce są tysiące. To lewacy są sprawcami holocaustu ludzi, nie Kościół, chociaż pewnie chciałbyś, żeby tak było.
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    Bogumił
    Sierociniec w Tuam działał w latach 1920-1960. I z tych lat pochodzą szczątki.
  • Bogumił 16.09.2019
    Zaciekawiony rzeczywiście masz racje co do lat działania sierocińca, sprawdziłem, znalazłem też info, że w całej hrabstwie Galway znaleziono około 500 podobnych grobów. Wtedy w Irlandii była taka metoda pochówku osób, które nie było stać na opłacenie miejsca na cmentarzach, i że to był nieużywany zbiornik na wodę, czyli betonowa podziemna krypta użyta na grób. W tym czasie w całej Irlandii panowało dużo chorób współczynnik umieralności dzieci wynosił około 8 - 9 procent na sto urodzeń.

    W samym hrabstwie Galway do tej pory zlokalizowano ich niemal 500, w tym także niezwiązanych z placówkami opiekuńczymi. Zgodnie z historyczną praktyką, dzieci, które nie zostały ochrzczone przed śmiercią, osoby, których tożsamość nie była znana, samobójcy, a także skazańcy spoczywali w zbiorowych mogiłach. Co więcej, medialna kampania wszczęta przeciwko Kościołowi miała miejsce niedługo po tym, gdy ujawniono, że jeden z najlepszych brytyjskich szpitali potraktował jako paliwo ciała 797 nienarodzonych dzieci!

    Jak w jednym z wywiadów oceniła Corless, w domu prowadzonym przez siostry śmiertelność dzieci była cztery lub pięć razy wyższa od średniej krajowej. Między 1925 a 1937 r. w sierocińcu zmarło 204 dzieci. 17 śmierci w ciągu roku w placówce, w której mieszkało ich co najmniej 200 świadczy o współczynniku umieralności wynoszącym ok. 8,5 proc. W roku 1933 wskaźnik umieralności niemowląt w Dublinie wynosił 8,3 proc., w Cork – 8,9 proc., w Waterford 10,2 proc, w Limerick 13,2 proc. Odpowiedź na pytanie o warunki życia dzieci i śmiertelność wśród niemowląt mogłaby zostać udzielona dzięki przeprowadzeniu dokładnej analizy dokumentacji i ekshumacjom. Nie można zaprezentować pełnej oceny ignorując standardy ówczesnej opieki. Jak na łamach irishtimes.com tłumaczył Liam Carroll, w niektórych amerykańskich placówkach początkiem XX wieku śmiertelność niemowląt przekraczała 90-proc.Odpowiadały za to zakażenia krzyżowe, zwłaszcza wirusowe zakażenia przewodu pokarmowego, które skutkowały poważnymi komplikacjami prowadzącymi często do śmierci. Dodatkowo, za śmiertelność odpowiadały niedostatki wiedzy o żywieniu, przepełnienie placówek oraz zagrożenia związane ze stosowanymi zamiennikami ludzkiego mleka.

    Jeśli ci chodzi o estetykę pochówku, to sprawdź jak dzisiaj chowa się osoby zmarłe bezimiennie, bez pieniędzy, Robi im się groby ziemne z desek, które po maksymalnie trzech latach gniją, a później się je ora i chowa następnych. Na cmentarzach komunalnych, żebyś nie miał wątpliwości, nie katolickich.
  • Bogumił 16.09.2019
    I masz całą swoją sensację, którą się podniecasz, a facet który jest bliski twojemu sercu, morderca, który w dodatku robi sobie w domu z trupów dzieci wystawę, cię nie obchodzi. Tylko będziesz nieustannie jak sęp krążył nad tymi kilkoma księżmi którzy strasznie zbłądzili, gdy w tym czasie jeden tylko reżyser i muzyk gwałci kilkadziesiąt małych dziewczynek czyli ponad 500 procent małych dzieci więcej, niż ci wszyscy ujawnieni księża przez 60 lat. Ot lewacka logika. Świat zbrodni i jego uporczywa, bezsensowna obrona.
  • puszczyk 16.09.2019
    Bogumił I masz swoją sensację...
    Wszystko było w porządku...religijnym.
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    Bogumił
    W sierocińcu w Tuam śmiertelność dzieci w latach 40. przekraczała 30%. Problematyczne jest też nazywanie ośrodka sierocińcem - trafiały do niego samotne matki, zwykle w przypadkach gdy ojciec dziecka był nieznany lub odszedł. Po porodzie matki przez rok odpracowywały w ośrodku za opiekę po czym... były zmuszane do zostawienia dzieci w ośrodku bez możliwości kontaktu. Jeśli jakaś matka trafiała do takiego ośrodka drugi raz, wysyłano ją do pralni Magdalenek.
  • Bogumił 16.09.2019
    Zaciekawiony no i co z tego, wtedy państwo nie płaciło za takie luksusy, siostry uczyły matki pracy, a gdy były dysfunkcyjne to dzieci oddawano do adopcji. To żadna sensacja. Takie czasy były, tak wtedy postępowano.
  • Tjeri 16.09.2019
    Zaciekawiony - czy nie nawiązuje do tego film Tajemnica Filomeny? Kiedyś oglądałam, historia podobnie wygląda.
  • Bogumił 16.09.2019
    U nas w dwudziestym marli w obozach w Wielkopolsce z głodu jeńcy sowieccy, a teraz się mówi, że ich wymordowaliśmy. Wtedy pewnie na skutek szerzących się epidemi, z biedy, głodu marły te dzieci. To było straszne, ale tak było w całej Irlandii. Smutne.
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    Tjeri
    Tajemnica Filomeny dotyczyła innego miejsca, ale z tego samego systemu. Tamto dziecko żyło potem w USA.
  • Zaciekawiony 16.09.2019
    Bogumił
    Te dzieci nie były bezdomne czy wychowywane w głodujących rodzinach, a w ośrodku wychowawczym prowadzonym przez zakonnice. Jeśli siostry aż tak bardzo sobie nie radziły, że co czwarte dziecko im umierało, to coś było z tym systemem nie w porządku. Obecne śledztwo bada wydarzenia w 20 innych ośrodkach z tej sieci.
  • Bogumił 16.09.2019
    Zaciekawiony i co bada 6 lat i nic
  • Bogumił 16.09.2019
    Zaciekawiony tia Ty byś sobie poradził przy zarazie napinaczu komputerowy
  • Angela 16.09.2019
    Boguś to kościółkowy przygłup - "to żadne obrażanie nie jest tylko nazywanie rzeczy po imieniu"
    Mam nadzieję, że się nie obrazi, bo to w cudzysłówiu, to jego własne słowa z pod poprzedniego tekstu.
  • Bogumił 16.09.2019
    Oczywiście, że się nie obrażę. W kwestii przygłupa to mam odwrotne zdanie akurat, ale że jesteś kobietą to dochowam zasady, że kobiet się nie obraża. A co do reszty to ja reprezentuję wartości humanistyczne, ponadczasowe, uniwersalne, a ty barbarzyństwo, może nieraz krzykliwe, ale barbarzyństwo.
  • Angela 16.09.2019
    Bogumił a innym obrażać się zabraniasz, kiedy bluzgasz, no jak to jest?
    Co do reprezentowanych przez nas wartości, to moje zdanie jest odwrotnością Twojego.
    Wyspowiadałeś się już z tego kłamstwa, na którym przyłapał Cię Marzyciel, pod poprzednim
    tekstem?
  • Bogumił 16.09.2019
    Angela od moich prywatnych spraw racz się odseparować, ja Ciebie nie pytam, dlaczego zamiast kochać się z mężem, w nocy przesiadujesz na forum.
  • Angela 16.09.2019
    Bogumił ale kłamałeś ponadto doszło jeszcze fałszywa świadectwo przeciw bliźniemu twemu,
    to jak przestrzegasz przykazań katoliku za dychę.
  • Bogumił 16.09.2019
    Angela już nie chce mi się z Tobą gadać, jesteś nudna jak flaki z olejem.
  • Angela 16.09.2019
    Bogumił jak się nie ma odpowiedzi, to tak najprościej, wskazane błędy zabolały, poczułeś wstyd,
    piewco wiary za dychę z groszami? hi hi hi
  • betti 16.09.2019
    w cudzysłówiu - można skonać, analfabetyzm do potęgi n-tej.
  • Angela 16.09.2019
    betti nie obiecuj, tylko zrób to wreszcie, jednej nawiedzonej mniej.
  • Bogumił 16.09.2019
    betti to normalne, że analfabeci chcieliby być głównymi nauczycielami moralności na opowi. Można skonać ze śmiechu, jak się wysilają, żeby usprawiedliwić barbarzyństwo swoich pupili.
  • betti 16.09.2019
    Angela idź ty się ograniczona i tępa pindo uczyć, bo dramat!
  • Angela 16.09.2019
    betti poszczekaj sobie, tyle ci zostało
  • akwamen 16.09.2019
    betti pięknie, pięknie... słowa godne chrześcijanki " tępa pindo". Gratulacje, poetko ;)
  • Angela 16.09.2019
    Bogumił do spowiedzi, migiem.
  • betti 16.09.2019
    Angela czytaj, jak ty szczekasz. i to z błędami, które są szokujące na portalu literackim. Jak ty żyjesz, jak ci nie wstyd? A ten dureń, który stoi przy tobie, to żałosny dupek!
  • Angela 16.09.2019
    akwamen no przecież musi Bogusia bronić. Daj Panie, co by tych dwoje się jednak nie rozmnażało.
    Brrr, zgroza na myśl samą.
  • akwamen 16.09.2019
    betti coraz lepiej, coraz bardziej wyszukane słownictwo...
  • Bogumił 16.09.2019
    Angela to niestety prawda, co powiedziała Ci Betti, wracaj do szkoły, i w dodatku Twój towarzysz nie zwraca Ci uwagi, zamiast wyć w niebiosa, gdy widzi te błędy.
  • betti 16.09.2019
    Angela ty twórz głupich, na swój wzór, razem z akwamenkiem... co za ograniczenie.
  • Angela 16.09.2019
    Zaprowadź Bogunia do spowiedzi bo przykazania łamie i jeszcze o chłopcach myśli, to chyba
    większe grzechy niż błąd w pisowni.
  • betti 16.09.2019
    Angela nie przejmuj się Bogumiłem, do pięt mu nie dorastasz... skup się na sobie, pyzo!
  • Bogumił 16.09.2019
    akwi nie udawaj świętoszka.

    akwamen 3 minuty temu:coraz lepiej, coraz bardziej wyszukane słownictwo...

    akwamen 9 miesięcy temu
    "Idż, rzygnij sobie i nie plącz się już pod nogami".
  • Bogumił 16.09.2019
    po prostu wstyd
  • Angela 16.09.2019
    Przykazanie nr 0, dla bettuni, katoliczki, od innych ważniejsze: Nie będziesz błędów w pisowni robić.
    Pozostałych dziesięć pies trącał?
  • puszczyk 16.09.2019
    Bogumił To są właśnie jego odpowiedzi, jak zostanie przyłapany.
    Zrobicie to sto razy,a nie skruszycie.
  • akwamen 16.09.2019
    Bogumił
    betti 9 miesięcy temu
    Jacy wy jesteście prymitywni z tą waszą ''przyjaźnią'', która połączyła was w walce przeciwko jednej babie... tyle zachodu, przebierania, gierek... jak patrzę na ludzi rzygać mi się chce...

    hi, hi, hi
  • Bogumił 16.09.2019
    akwamen w takiej sytuacji też by mi się chciało, naturalna reakcja, niekontrolowana przez człowieka
  • akwamen 16.09.2019
    Bogumił hi, hi
  • akwamen 16.09.2019
    No to jej powiedzialem żeby se rzygnęła, O co kaman? ;)
  • betti 16.09.2019
    Siebie durnie nigdy nie widzą. To symptom ograniczenia.

    Co ciebie obchodzą przykazania, ty niewierząca przecież? Pilnuj swoich, lewackich!
  • puszczyk 16.09.2019
    Działa też w drugą stronę.
  • Angela 16.09.2019
    I tu byś się zdziwiła, dla mnie Dekalog to prosta instrukcja jak żyć. Szkoda, że nie wszyscy tak mają.
  • betti 16.09.2019
    puszczyk co ci znowu działa?
  • Angela 16.09.2019
    betti ty nie działasz, boś popsuta, tylko tego nie widzisz.
  • Bogumił 16.09.2019
    Angela to faktycznie go przestrzegasz, popierając aborcje i promując sodomię pod pustymi hasełkami.
  • Bogumił 16.09.2019
    betti może już sobie pójdziemy.
  • betti 16.09.2019
    Szkoda, że o Biblii nigdy nie słyszałam, tam też proste instrukcje, ale może za trudne na taki umysł.
  • betti 16.09.2019
    Bogumił mam do Ciebie sprawę, chodz na via
  • akwamen 16.09.2019
    Bogumił a ty co promujesz stręczycielu?

    Ciekawy1 17 min. temu
    Angela daj synka dwóm pedałów hi hi hi ha ha ha
    Odpowiedz
  • betti 16.09.2019
    słyszałaś - kor
  • Angela 16.09.2019
    Bogumił gdzie ja aborcję popierałam? Z sumienia i z czynów, rozliczać będzie Stwórca, na pewno
    nie taki malućki ktoś jak ty.
  • Bogumił 16.09.2019
    betti idę
  • akwamen 16.09.2019
    betti to nie wklejamy już fajnych tekstow? mam ich sporo hi, hi, hi
  • betti 16.09.2019
    akwamen pobaw się z tym nieukiem. pasujecie do siebie, pa.
  • akwamen 16.09.2019
    betti pobaw się z tym zbokiem, pasujecie do siebie, pa.
  • puszczyk 16.09.2019
    Czytaj siebie.
  • Angela 16.09.2019
    Ja też chcę:
    "Ciekawy1 wczoraj o 23:00
    Angela do której szkoły chodzi? Nauczę go onanizmu zgodnie ze standardami WHO no przyznaj się."
    Wychodzi na to, że Boguś to pedofil. Fajnych przyjaciół masz betti, na to już ci się rzygać nie chce?
  • betti 16.09.2019
    Z niego taki pedofil, jak z ciebie wykładowca uniwersytecki. Nawet nie zrozumiałaś w jakim kontekście to napisał. Tak chwaliłaś homoseksualizm, że aż oślepiło.
  • akwamen 16.09.2019
    betti tiaaa....
  • puszczyk 16.09.2019
    Szkoda gadać po takim tekście.
    A innych nie już ma.
  • Ironia, dobre! 5
  • Bogumił 17.09.2019
    Dzięki Marku.
  • Bogumił A tak przy okazji odpowiedziałem ci na temat Giertycha, ale nie wiem czy zauważyłeś?
  • Bogumił 17.09.2019
    Marku widziałem. Marku ja Giertycha bardzo popierałem gdy walczył o wprowadzenie polskich lektur w szkole i inne podobne rzeczy mimo że z niego szydzili. Gdy zdradził obrzydził mi tym cały swój ród. Nie chcę mieć nic do czynienia z tymi typami.
  • Bogumile, ale tu nie chodzi o to, czy Romek był dobrym ministrem czy nie. Dziadek za wnuka nie ponosi odpowiedzialności.
  • Bogumił 17.09.2019
    Tak Marku, ale ojciec Giertycha też popierał stan wojenny, nawet był członkiem Rady Konsultacyjnej przy Przewodniczącym Rady Państwa Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, Wojciechu Jaruzelskim, która była bojkotowana przez opozycję związaną m.in. ze środowiskami NSZZ „Solidarność”. Po co się tam zapisywał? Postać równie nieciekawa.

    A z dziadkiem, gdyby to była nieprawda, to Roman by gościa w skarpetkach puścił, a przecież do sądu nikogo za to nie podał. Cenckiewicz jest dobrym historykiem.
  • Bogumił Tylko, że sprawę badał nie on, ale jacy lewicowi dziennikarze śledczy. On tylko ją przypomniał po 14 latach (!). Wtedy o ile pamiętam IPN, potraktował sprawę jako kaczkę dziennikarską, zresztą udział dziadka w całej aferze odgranicza się do tego, że Maciej się na niego powołał. Nie jeden się powołuje na kogoś bez jego wiedzy.
  • Bogumile Cenckiewicz jest dobrym historykiem, ale ma pewnego zajoba. Kiedyś oskarżył nawet o kontakt z wywiadem komunistycznym Papieża Św. Jana XXIII.
  • Bogumił 18.09.2019
    Marku, ale to nie chodzi o jakieś czyjeś inne śledztwa, tylko oryginalne notatki z rozmów z Giertychem przez SB, a to przecież, zapewne tylko jedna z nich.
    Akurat to co robił, to mi się podoba, ale dlaczego, żeby coś takiego publikować musiał składać obietnice SB, czyli nie zrobił tego ze swojej potrzeby. Cała gra jest dla mnie niejasna.

    "To ja przypominam jego (Giertycha – red.) rozmowę z oficerem SB z wiosny 1977 r. płk. Mazurkiem z Departamentu I Chodzi o operację «Truteń» przeciwko rodzinie Michników" – wyjaśnia Cenckiewicz i publikuje fragment dokumentu z archiwum IPN.

    "J.G. (Jędrzej Giertych, ojciec Macieja – red.) zaproponował, że w swoim piśmie opublikuje zapytanie pod adresem «KULTURY» czy to prawda, że ich publicysta piszący pod pseudonimem «SZWEDOWICZ» to jest SZECHTER, ten który pod nazwiskiem MICHNIK występował w Polsce jako sędzia wojskowy skazując polskich przedwojennych oficerów na karę śmierci" – czytamy w notatce SB.

    Wpis Cenckiewicza skomentował m.in. Piotr Woyciechowski, były prezes Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych i ekspert ds. służb specjalnych. "Ale orka!" – napisał.
  • Bogumił 18.09.2019
    Oczywiście, jeśli chodzi o źródło, jest to artykuł do Rzeczy
  • Bogumił Tylko jedna z nich! Przez 14 lat nie znaleziono drugiej! A 2005 r. IPN orzekł, że ta jednak to fałszywka, więc po co to teraz wyciągać? Mógł Cenckiewicz wtedy zaprotestować.
  • Bogumił 18.09.2019
    Marku on ją zaprezentował paręnaście dni temu. To autentyk z archiwum IPN.
  • Bogumił 18.09.2019
    Ja myślę że to szantaż publiczny dla konia żeby nie brykał przed wyborami bo znajdzie się więcej.
  • Bogumile jakie kilkanaście dni temu? To sprawa z 2005 r. , teraz ją tylko przypomniano! Zapomniałeś jej i teraz myślisz, że to nowość!
  • Bogumił 18.09.2019
    Jest jakiś powód, że teraz to puszczają. Być może w zbiorze zastrzeżonym jest coś więcej.
  • Bogumił Jakim zastrzeżonym? To wszystko było już dawno powszechnie widome! Stara, głupia sprawa.
  • I rozmowa robi się bez sensu, gdyż chodziło mi o to, czy konkretne pomysły J. Giertycha były dobre, a nie czy jego syn i wnuk dognie go reprezentują. To co robisz to typowa argumentacja AD Persona.
  • Bogumił 18.09.2019
    Głupia? Udział w tajnej akcji sb. Musiał być z nimi za pan brat. Poza tym obecnie tatuś Giertycha w antypolskiej gazecie opublikował przed paroma dniami apel do ... katolików;) żeby głosowali na SLD albo po. Żartowniś.
  • Bogumił 18.09.2019
    Żeby szanować poglądy autora warto też go poznać by brać je na poważnie. A tu pokolenie po pokoleniu to kompromitacja. Ten najmłodszy to już kompletna żenada.
  • Bogumile Maciej Giertych to dla mnie nieszkodliwy wariat, tylko tyle, i aż tyle.
  • Tjeri 18.09.2019
    Bogumile, stryj Romana jest duchownym. Wysoko postawionym w Watykanie. Tak tylko przelotem się Wam wtrącę i uciekam
  • Bogumile ale mnóstwo wielkich ludzi było kompromitowanych przez dzieci i wnuki. Tylko po co odpowiedzialność zbiorowa?
  • Bogumił 18.09.2019
    Mi chodzi tylko o to Marku że reaguję alergicznie na to nazwisko. Nic więcej;)
  • Tjeri Jędrze miał 9-cioro dzieci. Poszły różną drogą. Maciej to degenerat, ale tan dominikanin, o którym wspominasz (Wojciech) wydaje się być OK. Inna sprawa, że skoro Bogumił lubi Cenckiewicza, to raczej go z ty Watykanem nie przekonasz, gdyż Cenckiewicz uważa wszystkich powojennych Papieży za uzurpatorów (SIC!).
  • Bogumił 18.09.2019
    Tjeri szczęść mu Boże
  • Tjeri 18.09.2019
    Marek Adam Grabowski, no co Ty! Bogumiła nie da się przekonać do niczego.
    A Wojciech, to światły człowiek.
  • Bogumile rozumiem, ale ja oceniam ludzi, nie rodziny. Podam ci jedną ciekawostkę; mój pradziadek był żołnierzem Legionów i Pow-u, walczył za Polskę, był kilkakrotnie ranny. II RP przyznała mu nawet rentę bohaterską. W 39 Niemcy skażali go w procesie na śmierć. Tymczasem jego brat służył do końca w armii Niemieckiej, po wojnie zbiegł do Niemiec i służył jako oficer w Policji, zabili go komuniści podczas rewolucji.Ponoć jeszcze w Niemcach żyją jacyś Grabowscy, który uważają się za szlachtę niemiecką i po polsku słowa nie znają. Czy mój pradziadek odpowiada za brata?
  • Bogumił 18.09.2019
    Marku ja rozumiem ale do Giertychów mnie nie przekonasz;)
  • Bogumił Do Macieje czy Romka nawet nie próbuje; też ich nie lubię!
  • Bogumił 18.09.2019
    Marku z dziadkiem dla mnie na razie sprawa wisi. Jak Cenckiewicz powiedział A to pewnie wkrótce powie B. Pożywiom, uwidim.
  • Bogumił 18.09.2019
    Jeśli nie ma mocnych papierów to Qń go pozwie i się wyjaśni.
  • Bogumił 18.09.2019
    Ta sprawa toczy się na oczach całej Polski.
  • Bogumił 18.09.2019
    Chyba że Qń wróci spokorniały do Canossy ale w to raczej wątpię.
  • Witam,
    Tekst nieźle napisany. Takie streszczenie plus mini recenzja.
    Co do pozostałych spraw - tego typu tematyka filmowa raczej mnie nie przyciąga (i nie dlatego, że jestem lewicowcem, czy tam prawicowcem). Zwyczajnie, jeśli już coś oglądam, to po to, by się odprężyć. W tym filmie tego napewno nie znajdę.
    Tyle.
    Pozdrawiam
  • Bogumił 22.09.2019
    Dzięki za sięgnięcie do takiego zabytku sprzed dwóch tygodni. Film jest bardzo sprawnie nakręcony, wartka akcja, dlatego moim zdaniem może dostarczyć wrażeń estetycznych. Podobno jest duży sukces frekwencyjny za oceanem, a jak będzie u nas na pewno zależy od poziomu reklamy, jaki dystrybutorzy zdecydują się poświęcić temu dziełu.
  • Bogumił Rozumiem, to prawda, od reklamy sporo zależy. Tematyka jest napewno bardzo poruszająca. Niemniej, dzięki za zachętę.
    Pozdr.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania