Tej, która widzi więcej...

(Kiedyś, zafascynowany pięknymi zdjęciami przyrody (zwłaszcza w skali makro), wykonywanymi przez znajomą, napisałem miniaturkę. Kieruję dla każdej i każdego, kto potrafi utrwalać piękno natury :)

 

W twoich zdjęciach utrwalone

słońca błyski w mgłę wtulone,

na ugorze topól cienie...

W obiektywie są natchnieniem.

 

Dojrzysz z bliska swoim okiem

puls, gdy inni przejdą bokiem,

wody obieg w żyłkach liści...

Żyj tworzeniem, mgnieniem myśli.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • Anonim 07.09.2017
    Bardzo ładny tekst :-) Tematyka utworu jak również świetnie dobrane słowa zatrzymują na dłużej, choć to tylko (albo i aż) dwie zwrotki ;-) Pozdrawiam, piąteczka !
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    Lubię krótkie formy. Minimum słów, maksimum treści... i w tym problem, ;)
  • riggs 07.09.2017
    Zdzisław B. sądząc po mojej ostatniej bitwie lakoniczność jest więcej warta niż rozpisywanie się ponad miarę.
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    riggs Zwyciężyłeś?
  • "W obiektywie są natchnieniem" gdyby zmienić to na
    "Obiektywu są natchnieniem" ? W tej drugiej wersji chyba bardziej zmysłowo...
    ale to Twoje dzieło zrobisz jak zechcesz. Piątkę późno wieczorem dostarczę ( nie zmieniłem telefonu) .
    Pozdrawiam :)
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    Mocno zmieniłoby to wydźwięk i przekaz. Widok w obiektywie jest natchnieniem "tej, która fotografuje", a nie natchnieniem dla martwej rzeczy - obiektywu.
    Jednak dziękuję za sugestię, a więc zamyślenie nad wierszem :)
  • Zdzisław B. Spoko spoko, to twoje zabawki :) tylko Ta która fotografuje, staje sie w jakimś sensie "obiektywem" o to mi chodziło.. Ale jak jest, jest bardxo spoko :)
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    Maurycy Lesniewski Hmm... no, powiedzmy ;)
  • Zdzisław B. czyżbyś sądził, że szyję grubymi nićmi? Gdybyś tak napisał, ja osobiście ten obiektyw natychmiast skojarzyłbym z osobą, ale może mam takie skrzywienie. Nieważne. Ważne,że jedzie obiecane 5
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    Maurycy Lesniewski Coś Ty, przymrużyłem przecież oko ;)
  • Zdzisław B. no dobra przekonałeś mnie :)
  • Violet 07.09.2017
    Kolejny tekst wprowadzający w melancholijny nastrój. Czyżby to sprawiała pogoda? Uwielbiam przeglądać uchwycone cząstki życia na "kartonikach". To taka magia chwili, ułamek czasu zamknięty w obrazku. Posiadam zdjecie spływającej z końskiej powieki kropli deszczu... nie ma już kropli i nie ma już konia...
    Nie może być inaczej - duża piątka.
    Pozdrawiam.
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    O kurde... kropla deszczu spływająca z końskiej powieki... już sobie wyobrażam :)
  • riggs 07.09.2017
    Robiłem takie fotki - robaczki, owady, listki, płatki kwiatów, kropelki rosy. Dziękuję za przypomnienie. Tekst piękny, przemyślany jak zawsze . Ode mnie 5.
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    Właśnie takie, w zbliżeniu, fotki widziałem. Całkiem inny odbiór niż normalnie... zatrzymanie ulotnej chwili.
  • betti 07.09.2017
    Hardy, zobacz jak fajnie wyszły Ci niedokładne rymy, gdybyś całość tak pociągnął byłabym zachwycona...
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    Betti, czasem w wierszu ważny jest warsztat, ale czasem ważniejszy przekaz. Jeżeli dobrze zrobiony, mogą być nawet różne rymy, ale pełnią wtedy mniejszą rolę. Nawet rytm może być wtedy zakłócony. Po prostu czasem (byle świadomie i niezbyt często) trzeba wyjść z ram szablonu :) Tak uważam.
    Pozdrawiam.
  • betti 07.09.2017
    Zdzisław B. Ty wszedłeś na wyższy etap, więc i oczekiwania są większe... weź to w wolnej chwili pod uwagę. Pozdrawiam.
  • Pasja 07.09.2017
    Te piękne i ulotne chwile zatrzymane w kadrze w kolorze sepii czy bistru. Fotografie ciągle żyją. Mam teczkę z rysunkami mojej córki, a teraz zbieram rysunki moich wnuków. Kiedyś zrobię im coś w rodzaju kolażu. Pozdrawiam 5)
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    Pilnuj i trzymaj. Jak ja teraz żałuję wielu rzeczy, które dawno temu wyrzuciłem...
  • NataliaO 07.09.2017
    Melancholia. Taki jakiś sentyment się pojawia, Ahh 5 :)
  • Zdzisław B. 07.09.2017
    cóż, jesienna szaruga... ale zarzewiem były piękne zdjęcia :)
  • Stoner Bart 07.09.2017
    Pięknie. (:
  • Zdzisław B. 08.09.2017
    Miło, że się spodobała.
  • KarolaKorman 08.09.2017
    Naprawdę piękne uznanie dla fotografa, 5 :)
  • Zdzisław B. 08.09.2017
    Sam uważam wiersz za jeden z tych, które mi się udały :)
  • Beletrystka 08.09.2017
    Świetny tekst!
    Płynny, prawdziwy, mądry.
    5! Pozdrawiam. :)
  • Zdzisław B. 08.09.2017
    :)
    Również pozdrawiam.
  • Nerd 14.09.2017
    Świetny tekst, taka fotografia słowem :)
  • Zdzisław B. 14.09.2017
    Dzięki, miło czytać :)
  • Neurotyk 14.09.2017
    Ladnie :)
  • Zdzisław B. 14.09.2017
    Nie będę się sprzeczał ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania