Teoria "odwrotności"

Uwaga - Tekst powstał z przymrużeniem oka, a nawet obu.

Zgodnie z teorią odwrotności można przykładowo wyróżnić następujące gatunki filmowe:

Mutical (Nowe Nieme Kino) - charakteryzuje się kompletnym brakiem dźwięku, w tle nie leci żadna muzyka, a dialogów nie słychać, ani nawet nie widać jak w starym kinie. Całej historii trzeba się domyślić wyłącznie poprzez uważną obserwację.

Top-down movie - W większóści filmów górna część ciała jest wyraźnie faworyzowana. W filmach top-down kamera zostaje umieszczona na wysokości nóg aktorów i właśnie z tej perspektywy oglądamy cały seans. Tylko jak wyrazić butami smutek bądź radość?

Fast-motion movie - cały film obserwujemy w ogromnym przyspieszeniu, kontemplując nad przemijającym życiem i kruchością istnienia oraz innymi ważkimi kwestiami.

Film leniwy - przeciwieństwo filmów akcji, przez cały czas na ekranie praktycznie nic się nie dzieje, powstają by usypiać widzów. Przykładem może być Baa Baa Land, gdzie przez kilka godzin ogląda się pasące na łące owce. Gdyby dla kogoś byłoby to zbyt emocjonujące przeżycie, wszystko leci w slow motion.

Filmy o supertchórzach - Filmy te, w przeciwieństwie do superbohaterskich prezentują zwykłych ludzi z mocami, które uprzykrzają im życie, czyniąc z nich ostatnie ofermy i ofiary losu, na przykład moc ciągłego potykania się, czy moc bycia pierdołą.

Turpyk - przeciwieństwo erotyków, powstają by zamiast podniecenia wywoływać obrzydzenie. Główni bohaterowie są paskudni i obleśni, wykonują obrzydliwe czynności, a ich częste stosunki wywołują wyłącznie odruch wymiotny.

Eastern - alternatywna rzeczywistość, w której europejscy kolonizatorzy ruszyli na Dziki Wschód i najechali prymitywne azjatyckie plemiona, stając do walki z Indianami (tymi prawdziwymi, z Indii) i Koreą Północną. W tle zaś zamiast Wielkiego Kanionu widać Wielki Mur Chiński.

Na koniec ciekawostka: Horror wywodzi się z powieści gotyckiej, a więc jej zaprzeczeniem byłaby powieść romańska, co prowadzi do oczywistych wniosków, że bezpośrednim przeciwieństwem horroru jest film romantyczny/romans

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Anonim 18.05.2020
    Z tym ostatnim w pełni sie zgadzam, bo romans traktuje o miłości, a horror wywołuje strach. A fizjologicznie patrząc na mózg, te dwie rzeczy są przeciwieństwami - miłość i lęk. (Jakby co mogę podac więcej szczegółów na ten temat.)
    A cały tekst powinien powstac w kooperacji z Tomkiem Bordo, bo to jakby jego działka.
    Ale podoba mi się, rozbawiłeś mnie.

    Pozdro!
  • fanthomas 18.05.2020
    Szczegółów na temat romansów, horrorów czy mózgu?
  • Anonim 18.05.2020
    fanthomas
    Tego, że lęk i miłość są fizjologicznymi przeciwnościami.
  • fanthomas 18.05.2020
    Antoni Grycuk biologia mnie tak bardzo nie interesuje, wolę nie wchodzić w szczegóły pewnych procesów ?
  • Anonim 18.05.2020
    fanthomas
    dlatego pytam, a nie piszę od razu.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania