to nie tak

pomiędzy szybami brudnych okien

pragnienia ojców padają jak muchy

usycha czas

w urnach

nie ma miejsca na świeże powietrze

 

żywi z martwymi podają sobie ręce

na dzień dobry

do widzenia

lepiej stanąć w przeciągu

 

odejść we własnych butach

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Pasja 19.05.2019
    Witam
    Minimalizm ale jaki mocny. To nie tak... pytanie powtarzane niejednokrotnie. Przemija czas i przemijają pragnienia. Dawne zwyczaje odchodzą w zapomnienie. Po śmierci zamykamy się w klepsydrach. Buty też zostają spopielone.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Justyska 20.05.2019
    Dziekuje Pasjo za wizyte i spisanie przemyslen.
    Pozdrawiam serdecznie!
  • Ci powiem mocne to i tak bardzo przemawia do mnie zwłaszcza w związku z tym co my ludzie wyprawiamy z przyrodą i klimatem i negatywnymi tego wszystkiego skutkami.
    Bo tak naprawdę to niedługo niczyje pragnienia mogą nie być ważne bo nie będzie komu pragnąć jak tak dalej pójdzie.
  • Justyska 20.05.2019
    Maurycy, dziekuje za ciekawa interpretacjre. Oby jednak było komu...
    Pozdrawiam!
  • Artbook 20.05.2019
    Kawał dobrego tekstu. Krótko, ale rzeczowo. Dobrze przemyślane zdania w każdej strofie tworzą spójne obrazy.
    * W pierwszej podobają mi się dwa fragmenty: "pragnienia ojców padają jak muchy" oraz "nie ma miejsca na świeże powietrze" - dobrze oddane :-)

    * W drugiej zwrotce podoba mi obserwacja peela: "lepiej stanąć w przeciągu" wraz z wnioskiem - "odejść we własnych butach".

    Przeczytałem z przyjemnością ze względu na trafne refleksje :-)
    Pozdrawiam!
  • Justyska 20.05.2019
    Komentarz dodajacy skrzydeł. Dzieki Art!
    Pozdrawiam!
  • kalaallisut 20.05.2019
    Wieczna pogoń za wolnością, gdzie koniec czeka wszystkich taki sam. Lęk przed śmiercią, lęk przed narzuconymi regulamin gry w życiu, być niezależnym, żyć po swojemu, zachować swoją przestrzeń, otwarte okno i przeminęło z wiatrem. Pozdrawiam Justyś
  • kalaallisut 20.05.2019
    Regułami*
  • Justyska 20.05.2019
    kalaallisut dziekuje za te wszystkie myśli :))
  • Anonim 20.05.2019
    Na poezji to się nie znam i zazwyczaj nie rozumiem jej, więc raczej nie czytam, nie komentuję, ale zawsze mogę Cię pozdrowić :)
  • Justyska 20.05.2019
    Haha Antonii, dzieki to bardzo miłe. Pozdrawiam również :))
  • yanko wojownik 20.05.2019
    Dobry, ale trudny mi ten wiersz.
  • Justyska 21.05.2019
    Dzieki yanko za wizyte :))
  • maciekzolnowski 22.05.2019
    Dobra poezja jest uniwersalna: odnosi się więc i do przeszłości, i do teraźniejszości. Twoja twórczość jest jak najbardziej uniwersalna. To zdanie zabrzmiało wręcz jak zapowiedź nadchodzących wyborów do europarlamentu: "w urnach nie ma miejsca na świeże powietrze". He, he, tak to sobie zinterpretowałem. Pozdrawiam serdecznie bardzo. :))
  • Justyska 22.05.2019
    Witaj Macku, dzieki za miłą wizytę. Ciekawa interpretacja :)))) od polityki trzymam sie z daleka, ale moze przypadkiem politycznie wyszło :)
    Pozdrawiam rownie serdecznie!
  • Dobry tekst, pozdrawiam.
  • Justyska 23.04.2021
    Ojej, tu się gości nie spodziewałam. Dziękuję, za odgrzebanie:)
    Pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania