to ostatnia niedziela

rano poszłam do kościoła

bo mi kazali

bo przeciez ksiądz do komunii mnie nie dopuści,

ale przed tym wzięłam tylko lekarstwa

bo babcia mówiła, żebym nie grzeszyła

jedząc coś wcześniej

 

poprawiłam biały kołnierzyk koszuli, którą założyłam pod różowy sweterek

na głowie miałam czapkę z małym kotkiem z diamencików

był juz trochę popsuty

w sumie jak ja od dawna

słuchałam kazania lewym uchem

bo siedziałam w moim ulubionym rzędzie, tym po prawej, bo z lewej zawsze był ten dziwny spowiednik

 

kolejny raz położyłam się po pierwszej

z zapalonymi lampkami przy łóżku

poprosiłam Boga o ścięcie mojej głowy

bo znowu myślę za dużo

jak na ośmiolatkę to chyba chodziłam za późno spać

 

może to dlatego nadal mam z tym problem?

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (163)

  • DEMONul1234 29.02.2020
    Zaiste interesujące i prawdziwe...Rzadko kiedy robimy coś, co nam się podoba, a ulegamy presji otoczenie. Dobre, ale gdyby tak rozbudować to nawet mogłaby to być ciekawa historia...taka tam propozycja, udana opowiastka :o-)
  • vojciechovska 29.02.2020
    ciekawy pomysl, ciesze sie, ze sie podoba
  • atmmonki 29.02.2020
    twoja praca porusza bardzo ciekawy temat jakim jest wywieranie presji na ludziach, tutaj na przykładzie wiary, co jest moim skromnym zdaniem bardzo dobrze tutaj pokazane, wiersz całościowo spójny, 5! miłej nocy
  • indri 01.03.2020
    Do szkoły ci każą łazić i mordy nie prujesz.
  • indri 01.03.2020
    To było do autorki.
  • vojciechovska 01.03.2020
    indri polska mentalność pod względem zmuszania dzieci do wiary jest bezsensowne, każdy powinien mieć wybór, a szkoła to zupełnie inna płaszczyzna, jest obowiązkiem do 18 roku życia, więc nie porównuj takich rzeczy razem, bo nic ci to nie da
  • vojciechovska 01.03.2020
    indri hmm poza tym gdzie się podziała twoja kultura, mogłaś ująć to zdanie ładniej i kulturalniej, wiesz o tym?
  • indri 01.03.2020
    vojciechovska cofam mordę. Do szkoły każą Ci chodzić i japy nie drzesz. Widelcem i nożem też cię uczą od dzieciństwa żreć, a przecież powinnaś mieć wybór. Może ty wolisz łapami bezpośrednio z talerza;)))
  • vojciechovska 01.03.2020
    w wierszu odnosze sie do tego, ze wiara jest niwpotrzebnie narzucana nam od najmlodszych lat co według mnie jest bezsensowne i tyle, nie porównuj tego do czynności, które są obowiązkowe bądź ogólnie przyjęte przez społeczeństwo
  • Puchacz 01.03.2020
    vojciechovska Ale tą tezą uruchomiłaś najgłupszego inkwizytora.
    I nie ma znaczenia, co chciałaś i czy masz rację.
    ON MA RACJĘ I KONIEC!
    A uprawiana przez niego sofistyka jest na żenującym poziomie.
  • indri 01.03.2020
    vojciechovska wiara też jest ogólnie przyjęta przez społeczeństwo. To fundament naszej państwowości. Nie ma Polski bez chrześcijaństwa.
  • betti 29.02.2020
    A gdzie tutaj jest poezja?
  • vojciechovska 01.03.2020
    słonko przestań już się czepiać wszystkiego co tu powstaje, bo naprawdę nie przynosi to żadnych efektów : ) powtarzam, to autor decyduje, czy to co stworzył, to poezja, proza czy inny rodzaj tekstu, więc łaskawie skończ ten cyrk, bo piszę storytellingiem i aktualnie nic tego nie zmieni
  • betti 01.03.2020
    vojciechovska ja się nie czepiam, jedynie pytam, czy autor tej prozy, czytał w swoim życiu poezję, bo ten tekst nie zawiera poezji, więc domyślam się, że o poezji gowno wie.
  • vojciechovska 01.03.2020
    betti dla twojej świadomości to poezji czytam dużo, to, że nie jest to wiersz pisany stylem Mickiewicza czy innego wielkiego poety mnie nie obchodzi, to autor powinien ocenić czym jest jego praca
  • Szpilka 01.03.2020
    Dzieci teraz dużo bardziej dojrzalsze, ale nie na tyle, żeby przeciwstawić się woli dorosłych, a przede wszystkim babci, która zazwyczaj pierwsza wprowadza w arakana wiary.

    Wiersz na pewno daje do myślenia ?
  • vojciechovska 01.03.2020
    to prawda
  • Puchacz 01.03.2020
    Chodzenie do szkoły to obowiązek edukacyjny w celu nauki funkcjonowania w społeczeństwie oraz intelektualnego rozwoju.
    W tymże samym celu uczymy się ŻREĆ nożem i widelcem i DRZEĆ MORDĘ tylko kiedy trzeba.
    Ciekawe dlaczego ma się z tym równać i być w tym samym miejscu religia? Dlaczego ta konkretna religia musi być niezbędna do życia?
    I to konkretna, bo jeszcze religioznawstwo bym zrozumiał.
    Czysta indoktrynacja na miarę Talibanu. I to za nasze pieniądze!
  • indri 01.03.2020
    Ano dlatego puchacz żeby nauczyć pewnego systemu wartości według którego funkcjonuje nasza cywilizacja ponad 2 tys. lat.
  • vojciechovska 01.03.2020
    porównywanie tak różnych od siebie rzeczy jest bezsensowne i nie podbudowuje w żaden sposób twojej wypowiedzi
  • Puchacz 01.03.2020
    Inne religie mają też system wartości.
    I istnieje świecka etyka.
    Nie chcę w Polsce Talibanu z takimi psycholami jak ty.
    Gdyby ci pozwolić na wszystko bez konsekwencji, byłbyś najbardziej tępym, krwiożerczym i bezmózgim inkwizytorem, a ja z takimi będę zawsze walczył.
  • indri 01.03.2020
    Ha ha świecka etyka;))) rzeź Wandei, rewolucja październikowa to chyba największe wykwity tej „etyki”.
  • Targówek 01.03.2020
    Walczyłbyś tak samo jak pewien słynny oddział w byłej Jugosławii?
  • Targówek 01.03.2020
    Pószczyk
  • Puchacz 01.03.2020
    Targówek Spadaj zboku do swojej kozy.
  • Targówek 01.03.2020
    Puchacz hohoho hahaha hihihi hehehe
  • Puchacz 01.03.2020
    Targówek Kara bezwzględna dla tego, co cię wystrugał.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz przestań obrażać ludzi, skoro nie potrafisz dyskutować na temat, zakończ swoje żałosne nienawistne występy prowokatorze. O wyklętych, patriotyzmie i Kościele i tak będę tutaj pisał, czy ci się to podoba, czy nie. I wkrótce będzie tutaj więcej osób o tym pisało, ku twojemu utrapieniu. Nikt się nie boi twoich pogróżek ani wulgaryzmów.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Spadaj kołku do płota:)))
    Ano zobaczymy co i jak tu piać będą.
    Na razie jesteś kretyński żołnierz wyklęty poezji, bo znowu mamy poetycką rymowankę dla pół-inteligentów.
  • Puchacz 01.03.2020
    pisać*
  • indri 01.03.2020
    Puchacz przyjdą lepsi, nie martw się, ja piszę jak umiem, i się ani Boga, ani w wiary, ani patriotyzmu nie wstydzę sowiecki pachołku.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Ja to robię dla ideologii, a nie dla kasy, to nie jestem pachołkiem, oszołomie, tylko ideowcem.
    A jak tu doceniają twoją indoktrynację, "mundruści" i talent wiesz najlepiej :)))
    To czekamy na tych tajemniczych poetów.
    Jakaś jaczejka poetycka w "Opus Dei" się uaktywniła? :)))
  • Puchacz 01.03.2020
    I na szczęście dla tego kraju jestem dużo lepszym patriotą niż szabelkowe debile w twoim stylu.
    Pięknie Wiktor Zborowski powiedział po wycieczce do lasu.
    Jestem najlepszym patriotą, bo zbierałem śmieci. :)))
    Ciebie niestety nie dojrzał w tym lesie.
  • IgaIga 01.03.2020
    Najgorzej jak zabijają w imię Boga. Ku chwale Allacha i innych takich. Rzecz w tym, że Allach nie wzywa do wojny. To fanatycy przeinaczają Jego nauki.
  • Targówek 01.03.2020
    Igalga czytałaś w ogóle koran? Znasz prawo szariatu? Dżihad to jeden z filarów islamu. Więc nie gadaj głupot.
  • IgaIga 01.03.2020
    Targówek - a czytalam. I swoje wiem.
  • Puchacz 01.03.2020
    Szkoda czasu i atłasu jak rzekł król Staś.
    Beton is beton.
    Szczytem etyki chrześcijańskiej były wyprawy krzyżowe i inkwizycja.
    Urodziłeś się za późno, bo tam byś zrobił karierę.
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    Standard. Jak nie ma poezji i jak tekst jest nie po czyjejś myśli to zaczynają się wyzwiska. Kupa śmiechu. Ja sama jestem wierząca ale nikomu nie narzucam swojej wiary. Problemem jest to, że wiekszość ją narzuca, ale nie uczy wcale wartości, a swoim zachowaniem wręcz przeciwnie im przeczy. To jest niestety kwintesencja dzisiejszej wiary. Tekst prawdziwy. Czytało się dobrze chociaż przez prawdziwy jego wydźwięk na pewno z gorzkim posmakiem. 5 ode mnie.
  • Puchacz 01.03.2020
    Nie myl wiary z nachalną i płytką religijnością.
    Ludzie prawdziwie wierzący są w cenie i są wartością dodaną do społeczeństwa.
    To z reguły fantastyczni ludzie i świetni interlokutorzy na poziomie.
    Tu mamy przykład tępej, płytkiej, polskiej religijności.
    Rżnąć innych, słabszych i z innymi poglądami.
    Wznieść sztandar Chrystusa unurzany w metaforycznej krwi.
  • betti 01.03.2020
    Kocwiaczek, a gdzie tutaj jest poezja? Chętnie bym się dowiedziała, bo chyba jestem niedouczony...xd
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    betti a czy ta poezja musi tu być? Czy jak coś nie jest poezja to już nie może pojawić się na tym portalu? Nigdzie nie napisałam, że widzę tu poezję więc nie zarzucam Ci jakiejkolwiek niewiedzy, a wręcz przeciwnie wielokrotnie mówiłam, że znasz się na niej na pewno lepiej niż ja. Podkreślam jedynie, że autor został zjechany za to, że to nie poezja. A wcale nie musi nią być według mnie tekst tutaj publikowany. To tyle.
  • betti 01.03.2020
    Kocwiaczek nie bardzo rozumiem twojej argumentacji. Tekst wbity w "wiersze", a wiersze na ogół charakteryzują się poezja. Tutaj jej nie widzę, więc podstawy leżą i kwicza.
    Dla.mnie miniatura prozatorska i chyba dla każdego, kto o poezji chociaż poczytal, dlatego zapytałam, gdzie ta poezja. Proste jak drucik... I nie pisz, że.w wierszach nie musi być poezja, bo to świadczy o twojej niewiedzy.
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    betti masz tendencję do pisania że wszędzie nie ma poezji nawet jak coś nie jest sklasyfikowane przez autora jako wiersz. Żeby nie być gołosłowna przytoczę mój tekst "czekam". Nie wpisałam go pomiędzy wiersze, a i tak napisałaś o braku poezji. Więc zwracam tylko uwagę, że robisz to nader często bez względu na kategorię i klasyfikację. Masz do tego prawo oczywiście. A ja mam prawo do swoich wypowiedzi. Niewiedza jest na pewno u mnie spora, ale z pokorą się do tego przyznaję, nigdzie nie pisząc nikomu o czymś o czym nie mam pojęcia. Na niektóre tematy po prostu nie zabieram głosu.
  • betti 01.03.2020
    Kocwiaczek jeżeli wbijasz tekst w wersy, to tylko głupi nie wie, że to ma być wiersz, bo czy ktoś mądry prozę w wiersze pakuje? Dla mnie to śmieszne.
    Niby nie macie wiedzy, a kiedy zwróci się Wam uwagę na bezsens postępowania- obraza. Za co grzecznie pytam?
  • Puchacz 01.03.2020
    Kocwiaczek I tu też norma.
    Czasami i ja uważam, że coś nie spełnia MOICH kryteriów poetyckich (vide: ostatni tekst tjeri), ale nie argumentuję mojego zdania czyjąś głupotą lub niewiedzą.
    Może po prostu sam czegoś nie wiem?
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    betti czy ja się obrażam? Nie. Nie próbuj robić tego co indri i wtłaczać mi czegoś czego nie mowię. W takim razie moje teksty nie mieszczą się w żadnej kategorii. Trudno. Muszę z tym żyć. Pomimo to będę udostępniać, chociaż nie będę przy tym poprawna. Tak jak napisał Puchacz - nie muszę spełniać cudzych kryteriów. Może ktoś zechce czytać dla samej przyjemności czytania? Kto wie?
  • betti 01.03.2020
    Kocwiaczek problem jest taki, że puchacz się zna, tylko rznie teraz głupa, bo jesteś im potrzebna, widzę jak Ciebie urabiaja... nie chcesz pisać dobrze, nie mój problem.

    Miłego dnia.
  • Puchacz 01.03.2020
    betti Ocena mojego postępowania i wypowiadania się na temat mój i moich motywacji nie należy do Pani.
    Pani się łaskawie zajmie oceną poezji podług swojej wiedzy, a nie oceną Puchacza.
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    betti chciałabym wiedzieć do czego jestem im potrzebna i o jakich ich teraz mówisz? Skoro rzucasz taki komentarz wypadałoby wyjaśnić o kogo ci chodzi. To po pierwsze. Po drugie od samego mówienia ludziom, że się nie zna na poezji nikt jeszcze się niczego nie nauczył. Jak mi kiedyś wyjaśniłaś o tym, że doslownosc ograbia moje utwory z poezji, wzięłam to do serca i staram się być mniej dosłowna. Jak powiedziałaś, że w poezji ważne są metafory, staram się nad nimi myśleć. To są konstruktywne komentarze i za te bardzo ci dziękuję. Nie dziw się, że jak ktoś mi daje uwagi, to biorę je do serca o ile jestem w stanie zrozumieć co ma tą druga osoba na myśli. Nikt mnie nie urabia, a jedynie poprawia, z tym że potrafi mnie przy tym nie zjechać i zgnoić, tlumacząc się, że to tylko dla mojego dobra.
  • betti 01.03.2020
    Kocwiaczek gdyby ktoś uczciwie Ci zwracał uwagę, ja bym milczała albo poparła. Napatrzylam sie już na portalach w jaki sposób urabia się ludzi, a później jak Ci ludzie w starciu w konstruktywną krytyką są w tzw czarnej dupie. Kiedyś i ja padłem ofiarą, wzięłam za szczerość coś, co było tylko grą. Nieprzyjemne uczucie, nikomu nie życzę...

    Jeżeli chcesz mieć rzetelną opinię na temat tego, co piszesz i jak, wystawiaj na kilku portalach i wyciagaj średnią. To jedynie daje efekty.
    Takie życie.
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    betti wiem, że nie jestem w stanie sprostać wymaganiom wszystkich ludzi. Nie mozna jednak zakładać, że każdy chce mnie w łyżce wody utopić. Mnie osobiście ludzie z opowi dali dużo cennych uwag i wiele się tutaj nauczyłam. To miejsce plus grono innych ludzi dało mi uwagi, które okazały się bardzo pomocne. Nie przeczę, że szerszy research byłby wskazany, ale nie wszystko na raz.
  • betti 01.03.2020
    Kocwiaczek właśnie początki są najważniejsze. Bo trzeba od razu uczyć się pisać jak najlepiej. Kiedyś byłam zła na ludzi, którzy jechali po mnie, dzisiaj jestem wdzięczna.
    Dzisiaj też wiem, że glaskanie po głowie, kiedy są niedociągnięcia, to krzywda dla autora, więc staram się nikogo nie krzywdzic...
  • indri 01.03.2020
    Fundament polskiej państwowości to chrześcijaństwo, a jej początek to chrzest.
  • Puchacz 01.03.2020
    Na takim fundamencie jak ty i tobie podobni zatoniemy z religijną pieśnią na ustach.
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    True :(
  • Targówek 01.03.2020
    Co słychać u kozy?
  • Puchacz 01.03.2020
    Targówek Głupek znowu rozpoczyna hejt pod nowym wierszem.
    Jak nie zajechałeś tej kozy, to pewnie ma się dobrze.
  • indri 01.03.2020
    Zawsze możesz pojechać do twórców wysokiej kultury sieci obozów zagłady albo gułagów. Tam się poczujesz ze swoimi poglądami jak u siebie.
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    Indri moje poglądy już wyjaśniłam, więc nie podoba mi się, że po raz kolejny próbujesz wtłoczyć mi coś na siłę, a do tego w tak bezczelny sposób. Nie bawię się więcej w twoje gierki i nie pozwolę się w nie wciągnąć. Żegnam.
  • Puchacz 01.03.2020
    Kocwiaczek Norma u gościa.
    Efekt osiąga dokładnie odwrotny.
    Więcej takich tępogłowych rekinów religii i szybciutko będziemy w pełni laickim krajem.
  • Puchacz 01.03.2020
    Chwała Bogu, że jeszcze po domach nie chodzi i nie naucza jak Świadkowie Jehowy :)))
    Weź takiego wywal, jak już próg przestąpi!
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    Puchacz ale to jest bardzo przykre. Bo widząc takie podejście młodzi bardzo szybko odejdą od wiary w Boga. Jeśli ktoś nie jest otwarty na dyskusję, nie szanuje cudzych poglądów, zamiast tego ciągle obraża i krytykuje, to nikt ale to nikt nie będzie go brać mógł za przykład. Bo rozmowa, dialog nie polega na tym, że tylko jedna strona ma rację i prawo do mówienia. Do tanga trzeba dwojga - z szacunkiem, otwartością i chęcią do jakiejkolwiek dyskusji.
  • Puchacz 01.03.2020
    Kocwiaczek I tyle w temacie dla ludzi normalnych.
  • indri 01.03.2020
    Kocwiaczku, przykre że się tak tutaj rzucasz, chociaż nie skierowałem do Ciebie ani jednego komentarza, tylko do tego folksdojcza piszę, który się tutaj produkuje ze swoim antypolskim i antykatolickim jadem.
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    indri może i nie było to do mnie, ale twój komentarz również ocieka jadem. Nie uważam zatem, że jesteście sobie dłużni.
  • Kocwiaczek 01.03.2020
    I się nie rzucam, a jedynie wypowiadam bez obrażania drugiej strony. Możemy się ze sobą nie zgadzać, ale szanować się by jednak wypadało.
  • indri 01.03.2020
    Kocwiaczku, to jakiś absurd, jak można szanować poglądy jakiegoś idioty i folksdojcza, to byłoby zaprzeczeniem własnych ideałów. Wybacz, ale takim jak ten krety to wyklęci robili z tyłka jesień średniowiecza wyciorami od karabinów. Dlatego tak ich nienawidzi.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Tobie zrobili na pewno.
    Nikt z normalnym otworem nie pisze takich kocopołów i nie zachowuje się jak idiota.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz a skąd wiesz, że to było o Tobie. Może ja o kimś innym pisałem. Mało to folksdojczów w Polsce? Skolko ugodno.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Głupich też nie sieją :)))
    Popatrz czasami w lustro.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz jakżeś się zgłosił z komentarzem, to musiałeś czuć, że chodzi o Ciebie, chociaż ja o nikim personalnie nie napisałem. Twój wybór, Twoja wola.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Ty najlepiej piszesz niepersonalnie u siebie, gdzie nie mogę się bronić.
    Jesteś zwyczajnym tchórzem bez zasad. Nie obrabia się dupy nieobecnemu.
    Tyle tylko mógł załatwić zwyczajny, prawicowy kapuś.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz skąd u Ciebie nagle takie umiłowanie zasad fair play się wzięło? Coś dziwnego, może chory na kurzą grypę albo koronowirusa.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz piszę o anonimowym historyku:)))
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Ale ty przecie chrześcijanin!
    Noto może chociaż ty masz zasady? :)))
    A gdzież tam! Zasady masz dla siebie i jak tobie wygodnie.
    A ni z ciebie katolik (wszyscy widzą ile jadu wypluwasz), ani normalny patriota, co to sztandary wprowadza, tylko pracować dla Ojczyzny nie umie.
    A bycie kapusiem też mieści w zasadach dekalogu?
  • indri 01.03.2020
    Puchacz skąd u Ciebie takie przywiązanie do zasad chrześcijańskich i ta znajomość katolickiej etyki? T dosłownie budzi podziw. A dbałość o patriotyczne imponderabilia to już po prostu można nazwać perwersją. Szkoda tylko, że u innych próbujesz je zaszczepić te wszystkie wartości, zapominając zacząć od siebie:)))
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Oczekuję prezentacji wartości chrześcijańskich od PRAWDZIWEGO chrześcijanina :)))
    Ode mnie nikt tego nie oczekuje, bo jestem lewak i miłośnik LGTB.
    To jak oceniano w historii kapusi?
    Co z nimi robiono?
    To chyba były patriotyczne zasady chrześcijańskie?
  • indri 01.03.2020
    Puchacz nie wiem, zapytaj tych, czy te, którzy na mnie donosili.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz od Ciebie każdy bardziej oczekuje, bo wiesz, że jedna nawrócona owca jest cenniejsza od całego stada.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Już czytałem z pół roku temu jak mnie nawróciłeś:)))
    Ty jesteś skończony błazen. Ludzie mają tylko ubaw, chyba że im ciśnienie podniesiesz.
    Nie interesują mnie inni. Ty jesteś donosicielem na mnie. I to niejednokrotnie.
    I tylko to jest prawdą i żadne spekulacje i relatywizm ci nie pomogą, nawiedzony kapusiu.
  • indri 01.03.2020
    Limeryk o puchaczu

    Pewna kobieta z miasta Karpacza
    miała w wolierze złego puchacza.
    Ponieważ był to narwaniec,
    kupiła pejcz i kaganiec.
    Dzisiaj na smyczy chadza do sracza.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Nie masz co uwagi odwracać donosicielu.
    Trzeba ludziom przypominać ile jesteś wart i czym jest naprawdę twoja moralność chrześcijańska.
    Już tu jeden był co na limeryki ze mną chadzał :)))
    Za cienki jesteś.
  • Targówek 01.03.2020
    Puchacz zapewne pewne więc ten limeryk to prawda, miłośniku bdsm
  • indri 01.03.2020
    Puchacz niezły limeryk, ja puchacz nie prześcignę twojego fraucymeru w donosicielstwie, nie licytuj się. Ciebie zgłosiłem całkiem oficjalnie za bluzgi, ale jak widzę admin zlitował się nad Tobą i odbanował.
  • Puchacz 01.03.2020
    Targówek Znowu zaczepiasz zboku.
    A temat masz jeden.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Jak ciebie zgłoszą to donosicielstwo.
    Jak ty zgłaszasz to pewnie patriotyczny czyn poety wyklętego, a eleganckiego (morda i żreć) :)))
    Szczyt hipokryzji ćwoku ze słomą w butach.
  • Targówek 01.03.2020
    Puchacz nie zapomnij włożyć kulki między zęby i założyć obroży
  • Targówek 01.03.2020
    Bo domina się wścieknie
  • Puchacz 01.03.2020
    Targówek Sobie najpierw włóż w dupsko.
    Potem swojej kozie.
  • Puchacz 01.03.2020
    Musisz ludziom pod wiersze wchodzić ze swoimi zboczeniami i hejtem?
  • Targówek 01.03.2020
    Puchacz to infantylni fetyszyści podniecają się zboczeniami typu BDSM. Tym, że ktoś ich rani i naraża ich zdrowie.
  • Puchacz 01.03.2020
    Targówek Tylko że tutaj tylko ty ciągle o tym piszesz i do tego nawiązujesz.
    Ślinisz się i moczysz w nocy, a później to opisujesz.
    Idź stąd. Śmiecisz u kogoś swoimi perwersjami i zboczeniem.
  • indri 01.03.2020
    Semper Fidelis.
  • Puchacz 01.03.2020
    Głupocie.
  • Targówek 01.03.2020
    Mietek Fogg to był równy gość
  • vojciechovska 01.03.2020
    ale wylaliscie szambo xD
  • betti 01.03.2020
    Szambo? Powinnaś się cieszyć, że twoja proza wywołała jakieś przemyślenia... xd
  • vojciechovska 01.03.2020
    raczej sami zaczęliście sie później nakręcać xD
  • betti 01.03.2020
    E tam, to jeszcze nic... bywało lepiej xd
  • Shogun 01.03.2020
    Bardzo dobrze napisane i w punkt. Przymus, to najgorsze co może być, zwłaszcza w kwestiach wiary, która dla każdego jest indywidualna, a przymus potrafi do wszystkiego zniechęcić i zrazić.
    Pozdrawiam :).
  • Puchacz 01.03.2020
    Za wszarz i do kruchty, bo jak nie, toś zdrajca, Żyd, lewak i nie-Polak. :)))
  • Shogun 01.03.2020
    Puchacz jeśli dzięki temu jestem kimś, kto szanuję ludzi i nie narzuca im swoich poglądów, ani nie indoktrynuje, to już wolę być zdrajca, Żyd, lewak i nie-Polak ;)))
  • Puchacz 01.03.2020
    Shogun Tu kruchtowy orędownik ma nieco kłopotu z szacunkiem do innych.
    I to wszystkich, którzy mają choć odrobinę inne poglądy.
    I ja wolę być kimś niezależnie od łatki, niż takim ujadającym na wszystkich pekińczykiem z podobną inteligencją.
  • Shogun 01.03.2020
    Puchacz cóż, ja również. Wolę być ponad to, ale czasem kulturalnie warto się wypowiedzieć, choć z reguły unikam takich tematów.
  • Puchacz 01.03.2020
    Shogun Zależy z kim polemizujesz.
    Mam całkiem odmienne poglądy historyczne niż Ozar, a jednak nigdy nie mieliśmy ze sobą spięcia, choć przedstawialiśmy sobie skrajnie różne oceny.
  • Shogun 01.03.2020
    Puchacz no i o to właśnie chodzi. Aby, pomimo skrajnie odmiennych poglądów móc kulturalnie podyskutować, wymieniając poglądy, rację, ale bez narzucania ich drugiej stronie. Dojść do jakiś wniosków, konkluzji. Na tym polega dyskusja na poziomie, że nawet osoby, o skrajnie różnych poglądach, mogą ze sobą normalnie porozmawiać.
  • Puchacz 01.03.2020
    Shogun W tym jednym wypadku nie jestem w stanie się upilnować, bo tak na mnie działa totalnie skrajna postawa i głupota.
  • Shogun 01.03.2020
    Puchacz jestem w stanie to zrozumieć. Dużo bowiem zależy od temperamentu i tego jak kto reaguje na tego typu rzeczy, a to sprawa indywidualna każdego, więc nie mi o tym decydować.
    Mi osobiście jest równie ciężko, ale się staram jak mogę. Na razie się udaje :).
  • Puchacz 01.03.2020
    Shogun Gratuluję.
  • Dekaos Dondi 01.03.2020
    Zgadzam się z Shogunem, że przymuszanie do czegokolwiek – a tym bardziej – do tak osobistej sprawy, może zostawić, trudny do zmazania ślad. To tak jak zgięcie kartki i przeciągnięcie miejsca składania, między dwoma paznokciami.
    Można wygładzać do sądnego dnia, ale ślad w tym miejscu, jakiś tam zostanie.→Pozdrawiam:)→5
  • Dekaos Dondi 01.03.2020
    Zgadzam się z Shogunem, że przymuszanie do czegokolwiek – a tym bardziej – do tak osobistej sprawy, może zostawić, trudny do zmazania ślad. To tak jak zgięcie kartki i przeciągnięcie miejsca składania, między dwoma paznokciami.
    Można wygładzać do sądnego dnia, ale ślad w tym miejscu, jakiś tam zostanie.→Pozdrawiam:)→5
  • indri 01.03.2020
    Jpr trudny do zmazania ślad. Posadź dziecko przed telewizorem i puść mu filmy, albo daj do łapy tableta i niech się bawi. To śladów na pewno nie pozostawi.
  • Puchacz 01.03.2020
    Wygląda na to, że nie można się zwyczajnie i świecko dzieckiem zająć :)))
    Tylko kruchta wypełni mu właściwie czas.
    Rodzice nigdy.
  • Shogun 01.03.2020
    Według mnie kruchta nie potrzebna, aby być dobrym człowiekiem, dobrym rodzicem, czy kimkolwiek innym, ale jeśli komuś potrzebna do tego i do szczęścia, to niech i tak będzie.
    Ja tam jestem za dialogiem i wolnością.
    Dopóki nie krzywdzi się drugiego człowieka, to róbta co chceta :D
  • Puchacz 01.03.2020
    Shogun Uuu.. naraziłeś się teraz tym hasłem :)))
  • indri 01.03.2020
    No chyba, że tacy co siedzą na bezrobociu, większość pracuje, a dzieci lądują w przedszkolu, tam się nim zajmą panie, nawet nie masz pojęcia co tam dzieciom wtłaczają, może niezgodne z Twoim światopoglądem. Ale ja już widuje dzieci, które w we własnych pokojach siedzą zatopione w tabletach, albo smatfonach, starzy nawet nie wiedzą, jakie treści im tak ktoś wtłacza. Na tle tego wizyta w kościele mogą ich tylko od tego na moment chociaż oderwać.
  • Shogun 01.03.2020
    Puchacz nie wiem, nie wiem. Powiedziałem tylko co myślę, a to chyba nie grzech? :)))
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Ty zwyczajnie jesteś psychol.
    Jestem też przekonany, że masz tego świadomość i diagnozę.
    Czyli pracujący rodzice nie nie mogą się normalnie zająć dzieckiem?!
    Muszą dziecko zmuszać do praktyk religijnych wtedy są dobzi?
    A jak mu za chwilę wpieprzą, to też są fajni i religijni?
    To przedszkole jest złe?
    Jeżu, pędź szybko do kontroli :(
  • Shogun 01.03.2020
    indri każde miejsce dobre, choć osobiście wolę spędzić ta godzinkę z kościoła w gronie rodzinnym, na świeżym powietrzu, łonie natury. Choć powtarzam, każdy sposób dobry, aby od tego dzieci oderwać. Jest tyle możliwości, do wyboru do koloru. Każdy wybiera co chce i co mu odpowiada.
  • cos_ci_opowiem 01.03.2020
    indri Co wtłaczają panie w przedszkolach?
  • indri 01.03.2020
    Puchacz w kościele człowiek spotyka się z Bogiem. Nie ma nic ważniejszego w życiu, to nie jest jedna z równorzędnych alternatyw.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Spotykaj się z kim chcesz. Nic mi do tego.
    Ale nie ciągnij na siłę innych w jakiekolwiek towarzystwo.
    Sami je sobie wybiorą.
    Ty wartościujesz ludzi poprzez taki pryzmat, dlatego jesteś tak słuchany i oceniany.
    Jako zwyczajny oszołom.
  • indri 01.03.2020
    cos_ci_opowiem

    Przedszkolanka szarpała i rzucała dzieckiem. Rodzic nagrał film. Kobieta została zwolniona. Część rodziców jej broni 6.12.2019.

    https://dzienniklodzki.pl/przedszkolanka-szarpala-i-rzucala-dzieckiem-rodzic-nagral-film-kobieta-zostala-zwolniona-czesc-rodzicow-jej-broni-6122019/ar/c1-14617801
  • cos_ci_opowiem 01.03.2020
    indri Czyli przedłożyłbyś te "spotkania z Bogiem" nad np. kontaktem z dziećmi czy rodzicami? Bo skoro nie ma nic ważniejszego...?
  • indri 01.03.2020
    cos_ci_opowiem

    Przedszkolanka szarpała i rzucała dzieckiem. Rodzic nagrał film. Kobieta została zwolniona. Część rodziców jej broni 6.12.2019.

    https://dzienniklodzki.pl/przedszkolanka-szarpala-i-rzucala-dzieckiem-rodzic-nagral-film-kobieta-zostala-zwolniona-czesc-rodzicow-jej-broni-6122019/ar/c1-14617801
  • cos_ci_opowiem 01.03.2020
    indri okej, przedszkolanki-psychopatki się zdarzają, ale miałem wrażenie, że masz na myśli coś innego pisząc o wtłaczaniu. No, a to, co czeka dzieci na niejednej plebanii to może mniejsza patologia?
  • indri 01.03.2020
    cos_ci_opowiem

    Przedszkolanka oskarżona o uprawianie seksu z 13-latkiem. Zaszła w ciążę.

    https://www.wprost.pl/swiat/10302527/przedszkolanka-oskarzona-o-uprawianie-seksu-z-13-latkiem-zaszla-w-ciaze.html
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Precz z przedszkolami świeckimi!
    A w szkole pani powiedziała, że boguś jest głupi.
    Precz ze szkołami świeckimi!
    Nie ma to jak kolegia jezuickie :)))
    Te były super dla Polaków, a Zamojski pewnie trząsł się ze śmiechu w zaświatach.
  • indri 01.03.2020
    cos_ci_opowiem dobry rodzic idzie wraz z dzieckiem do Kościoła, modli się razem z nim, daje mu przykład, taki jak rodzice papieża JPII, których serdecznie wspominał. W czym problem.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz nie kpij, ówcześnie kolegia jezuickie, a także uczelnie wyższe miały bardzo wysoki poziom, tym bardziej, że wyobraź sobie świeckich za wiele nie było. Praktycznie do końca dziewiętnastego wieku większość szkolnictwa było prowadzone przez związki wyznaniowe. Do dziś są takie szkoły, nie tylko katolickie, ale żydowskie i inne.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri To twoje zdanie i wstawiaj je na chama innym.
    I nie wartościuj w/g tego ludzi.
    Czy są dobrzy i patriotyczni nie zależy na szczęście od kościoła i od ciebie, tylko od edukacji i wychowania w rodzinie.
  • cos_ci_opowiem 01.03.2020
    indri Na szczęście monopol Kościołów na wiedzę i naukę się dawno skończył. Życie jest trochę bardziej skomplikowane, bywa i tak, że między członkami rodzin przebiega linia wyznaniowa. I co wtedy? Mają się na pałę nawracać nawzajem?
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Toteż szkoły pijarów, a wcześniej innowierców stały na wysokim poziomie.
    Kolegia jezuickie były nastawione na jedno - masową produkcję ciemnego szlachetki z widzeniem tylko plebana.
    I wyjątki tylko potwierdzają regułę.
    W nazistowskich Niemczech też nie wszyscy po szkole stawali się nazistami.
  • indri 01.03.2020
    cos_ci_opowiem takie sprawy omawia się przed zawarciem małżeństwa, jeśli to stanowi przeszkodę małżeństwa się nie zawiera.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz mylisz się, dawni jezuici to byli bardzo wykształceni ludzie, i dbali o wysoki poziom swoich uczelni. Nie będę tu wklejal swoich tekstów publikowanych w prasi, ale pisałem o jednej uczelni jezuickiej, i studiowali w niej Polacy, Ukraińcy oraz Żydzi. Religia była tam wyłącznie odrębnym przedmiotem, żydzi mieli swoją, prawosławni swoją, katolicy swoją. Po co się sadzisz, jak nie masz wiedzy na ten temat.
  • cos_ci_opowiem 01.03.2020
    indri Rodzina to nie tylko małżeństwo. Co jeśli np. rodzice wyznają inną wiarę niż dzieci lub np. rodzice są ateistami, a dzieci głęboko wierzą (to się zdarza wcale nie tak rzadko)? Mają zerwać kontakty, jeśli się nie dogadają? Wiara jest ważniejsza? To już trochę sekciarstwem i fundamentalizmem leci...
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Masz jak zwykle swoje skrajne zdanie. I na pewno jedyne i prawdziwe.
    Już tu ogłaszałeś swój triumf nade mną w tej sprawie, a mnie się zwyczajnie z zaślepieniem nie chce dyskutować.
    Te szkoły i zakon został nominowany do walki z reformacją i to czynił poprzez szkolnictwo.
    I skończyła się w Rzeczypospolitej jakże cenna dla tego specyficznego kraju tolerancja.i świadomość obywatelska.
    Zaczęły się notorycznie rwane sejmy, przekupstwa obcych dworów i jezuickie wpływy u królów, które fatalnie na kraj wpłynęły.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz a owszem, co do reformacji masz rację. Ale wcale nie uważam, że to złe. Ówczesna Europa stanowiła jednolity kulturowo obszar, już ci to tłumaczyłem, czyli to czego dzisiaj nigdy nie osiągnie rozbita kulturowo Unia Europejska. To stanowiło również o jej sile politycznej, jako całości, mimo, że była rozbita na wiele krajów, czy nawet drobnych księstw. Herezja Lutra i reformacja spowodowała epokę krwawych wojen religijnych, rzezi. Na zawsze rozbiła jedność Europy.

    Może skorzystać z opery mydlanej tureckiej, Wspaniałe stulecie. Tam pokazują to sami Turcy, jak Sulejman cieszył się z reformacji, bo wiedział, że dzięki niej będzie miał ułatwiony podbój Europy. I miał, jego łupem padły całe Bałkany, i Węgry. To są właśnie szkodliwe skutki reformacji w Europie.

    Gdyby nie Polacy poleciałaby dalej Austria, i praktycznie Europy w dzisiejszym kształcie już by nie było.

    Owszem, Jezuici to byli nainteligentniejsi ludzie ówczesnej Europy, zajmowali się zwalczaniem reformacji, ale na poziomie idei, kazaniami, a nie walką zbrojną. Czyli za pomocą nauczania. Co w tym było złego?
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Ważny jest to, co było w programie nauczania, bo że byli dobrze wykształceni to wiem.
    Wypuszczali ze szkół fanatyczną sieczkę z umiejętnością krasomówstwa i pełnych łbóew sentencji łacińskich.
    Nic ich nie obchodziła Ojczyzna tylko wytyczne Watykanu i jego dobro.
    Zaro nowych światopoglądów, szerokości horyzontów, wiadomości technicznych, nowych odkryć, kwestii społecznych.
    Państwo było własnością szlachty, zero potrzeby reform, docenienia mieszczaństwa itd.
    Słodkie status quo, a świat się zmieniał. Podobnie jak teraz.
    I żadne pojedyncze przypadki nie zmienią ogólnego obrazu sytuacji.
    Ale nie mam ochoty z tobą dyskutować. Nie z tobą.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz człowieku zamiast bredzić poczytaj kazania sejmowe Piotra Skargi, Oni stali w pierwszym szeregu reformatorów i naprawy państwa. Puchacz, gdzie ty ten dyplom zdobyłeś. Ja rozumiem nienawiść do Kościoła, ale jako historykowi trochę obiektywizmy by Ci nie zaszkodziło.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Żegnam.
    Zaczyna się oszołomstwo wobec innej opinii.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz bo bredzisz. Nie poruszamy się tutaj na poziomie opinii, ani interpretacji, ale faktów. Jezuici prowadzili w Polsce najlepsze szkoły, a uczniom zapewniali prawdziwie obywatelskie wychowanie. Studiowali w nich na kresach zarówno, Żydzi jak i Rusini czy Polacy. Co przeczy Twojej tezie indoktrynacji. Nie, tam nie było indoktrynacji, a poziom był wysoki. Ich szkoły stanowiły centra intelektualne miast, w których funkcjonowały. Jak mi podasz maila, to Ci wyślę mój artykuł na ten temat, napisany na podstawie ukraińskich archiwów, a nie mojego widzimisię.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Powiedziałem już, że żegnam.
    Bez przykrości.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz jeśli wolisz żyć w sferze własnych wyobrażeń, zamiast rzeczywistej wiedzy, to do widzenia, Bez odbioru.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Od ciebie nie będę czerpał krynico wszechwiedzy.
  • indri 01.03.2020
    Powiedziałem bez odbioru. Do widzenia historyku.
  • indri 01.03.2020
    Tfu, do niewidzenia.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri A na to akurat nie licz.
    Oszołomstwo będę ścigał z całą mocą mimo donosicielstwa i ubeckich metod.
  • indri 01.03.2020
    Puchacz uważaj, żebym ci nie musiał opowiadać bajek o wężach, bo Bajkopisarz się na mnie obrazi, że mu chleb odbieram.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Bajki pisz w donosach kapusiu.
    Straszy mnie tym psycho-katol :)))
  • indri 01.03.2020
    Puchacz pożegnałeś się już kilka razy. Kufa, i nadal truje mułek bagienny.
  • Puchacz 01.03.2020
    indri Brak mi zasad moralno - chrześcijańskich kapusiu :)))
  • cos_ci_opowiem 01.03.2020
    "ale przed tym wzięłam tylko lekarstwa

    bo babcia mówiła, żebym nie grzeszyła

    jedząc coś wcześniej"

    Ciekawe, nigdy o tym zwyczaju niejedzenia przed mszą nie słyszałem.
  • indri 01.03.2020
    Tak zaleca się, żeby godzinę przed przyjęciem Ciała Chrystusa godzinę nie jeść. Nic w tym dziwnego. Z szacunku dla sacrum. Przed kąpielą w basenie, czy jeziorze też dawniej zalecono, by powstrzymać się od jedzenia, z powodów czysto zdrowotnych.
  • cos_ci_opowiem 01.03.2020
    indri No to fajna ciekawostka, zdarzało mi się kiedyś chodzić do kościoła, ale o takim wymogu nigdy nie słyszałem. Choć to żaden wysiłek, w końcu nie wolno od godziny przed komunią, a ta jest, jeśli dobrze pamiętam, pod koniec zwykle 45-minutowej mszy.
  • indri 01.03.2020
    cos_ci_opowiem to zależy, jak jest msza święta bez kazania, to czasem trwa i niecałe pół godziny.
  • Angela 01.03.2020
    Boguś, ty nie powinieneś nazywać siebie katolikieb, bo jesteś zwyczajnie odrażającym kato-psycholem bez szacunku dla innych. Zrobiłeś z miejsca na komentarze prywatną oborę, nikt tu tyle prywatnego gnoju nie przywlekł co ty jeden. Twoje zachowanie odstręcza ludzi od wiary, lepiej być uczciwym ateistą niż stać się kimś tobie podobnym.
    Chowajmy przygłupów, bo przecie świeckie przedszkole i szkoła są złe, a za czas jakiś, poza klepaniem paciorka, zdania nie będą potrafili poprawnie sklecić. Są tacy, co im to na rękę będzie, ciemny naród sterowniejszy. A tera leć na mnie donieść kapusiu.
  • betti 01.03.2020
    Angela, a Ty jesteś Bogumiła psychofanka... jesteś tylko tam, gdzie Bogumił się pojawia. No, no, no...
  • Angela 01.03.2020
    Weź rozpęd i pier... się w baniak ;)))
    Tyle ode mnie.
    Pozdrawiam.
  • indri 01.03.2020
    Angela znowu się zaczyna wulgarna dziewucha. Fe.
  • Angela 01.03.2020
    indri ;)))*
  • Pan Buczybór 01.03.2020
    trochę niemrawy ten wiersz. Dużo ogólników i de facto lania wody. Przedostatnia/ostatnia strofa całkiem spoko, jest w niej jakiś pomysł. Ogólnie temat fajny, dość aktualny, ale można było go przedstawić dynamiczniej.
  • vojciechovska 01.03.2020
    okej

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania