-

-

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Moni 15.01.2016
    Małe, naprawdę malutkie, no po prostu takie tyci tyci pytanko. Czemu nie tam, gdzie było wcześniej? C: Zaraz sobie przeczytam.
  • bighome 15.01.2016
    Moni a tamta wersja lepsza cz ta?
  • Moni 15.01.2016
    Nie wiem, tamtej nie czytałam. :C
  • Moni 15.01.2016
    No jest wszystko według mnie okej, ale Biblię w takim wypadku czyta najmłodszy. :D
  • bighome 15.01.2016
    Moni U nas czyta najstarszy zawsze
  • Slugalegionu 15.01.2016
    U mnie też najmłodszy. XD No, to takie tradycje, nie ma sensu o tym gadać. :P
  • KarolaKorman 15.01.2016
    A u mnie nikt nie czyta i widzę, że w opowiadaniu, mało co, a doszłoby do wielkiej kłótni z powodu tego czytania :)
    Opowiadanie nie jet złe, ale niewiele się w nim wydarzyło, jednak podejrzewam, że ten huk coś zwiastował więc zajrzę do kolejnej części, żeby dowiedzieć się, co to było :) Nie oceniam, pozdrawiam :)
  • Slugalegionu 15.01.2016
    Błędy:
    1) Dwudziesty czwarty grudzień [...] ~ Dwudziestego czwartego grudnia, ale to szczegół, więc nie biorę tego pod uwagę.
    2) Mówi gruby mężczyzna w szarym garniturze, stojąc przy oknie ~ Zjadłeś kropkę na końcu zdania.
    3) Mówi gruby mężczyzna - Andrzej, pocierając rękę o rękę. ~ Powtórzenie i to spore; zamiast dywizu daj przecinek.
    4) Andrzej podchodzi do chudego mężczyzny – Piotra(,) i pyta po cichu. ~ Ad. 3; przecinek dlatego, że imię jest tu wtrąceniem.
    5) -Masz? ~ Zjadłeś spację.
    6) -Mam! ~ Ad. 5.
    7) Wyciąga z kieszeni, w środku marynarki czerwone wino ~ Zjadłeś kropkę; bez przecinka, bo to zwykłe określenie.
    8) To, kiedy?! ~ Bez przecinka, spójnik złożony.
    9) Mówi cicho i spogląda na swoją małżonkę Marysię witającą Małgosię ~ Zjedzona kropka; bez swoja, bo to oczywistość.
    10) Stół oczywiście jest nakryty, bardzo starannie, po to [...] ~ Ad. 7.
    11) Na stole [...] ~ Powtórzenie.
    12) , oraz biała choinka przystrojona w srebrne i czerwone bombki, stojąca w rogu pokoju. ~ Przed oraz nie ma przecinka; to choinka stoi na stole, czy w rogu pokoju?
    13) - Piękna choinka(,) Marysiu! ~ Ad. 4.
    14) Gdy gwar ustał i wszyscy usiedli, po to(,) by zabrać się do jedzenia, Marysia zabrała głos. ~ Zmiana czasu. Przecinek dlatego, że by.
    15) Kobieta zauważa, że pismo leży koło Andrzeja – Andrzeju, widzę, że koło ciebie leży, więc ty czytaj. ~ Ad. 3. No i po pierwszym Andrzeju kropka.
    16) Andrzej wali pięścią w stół, po tym(,) jak poczerwieniał, niczym burak. ~ Bez ostatniego przecinka, bo określenie.
    17) [...] kłótnię przerywa córka Andrzeja - Agnieszka [...] ~ Ad. 3.
    18) W owym czasie wyszło rozporządzenie Cezara Augusta, (…) które wielbiły Boga słowami: „Chwała Bogu na wysokościach, a na ziemi pokój ludziom Jego upodobania”. Oto słowo Boże. ~ Opuszczony fragment zdania zapisujemy tylko tak: [...]; Całość powinna być w cudzysłowie, wtedy ten wewnątrz zapisujemy tak: »Chwała Bogu na wysokościach, a na ziemi pokój ludziom Jego upodobania« i pamiętaj, że cudzysłów zjada kropkę, jeśli kończy ona cytat.
    19) [...] którą każdy boji się zakłócić [...] ~ boi.
    20) [...] składają sobie życzenia, i się godzą [...] ~ Przed i nie ma przecinka.
    21) - Zdrowia, – życzy Małgosia – Wesołych świąt i… [...] ~ Wszelkie kreseczki zjadają przecinek przed nimi.
    22) [...] na dworze usłyszeli głoścny huk. ~ głośny.
    23) Krzykną Piotr i padł, a po nim wszyscy. ~ Krzyknął.

    Pseudo błędy:
    1) W dialogach nie używamy dywizów (-), a myślników (—).
    2) Mówi gruby mężczyzna w szarym garniturze, stojąc przy oknie ~ Zasada jest taka, że w dialogach czynności gębowe "zabierają" kropkę z wypowiedzi i zaczynają się małą literą.
    3) Mówi gruby mężczyzna - Andrzej, pocierając rękę o rękę. ~ Ad. 2.
    4) Pyta z entuzjazmem. ~ Ad. 2.
    5) Mówi cicho i spogląda na swoją małżonkę Marysię witającą Małgosię ~ Ad. 2.
    6) - Dziękuję Małgosiu. – Kobieta mówi bez przejęcia [...] ~ Ad. 2.
    7) Gdy gwar ustał i wszyscy usiedli, po to by zabrać się do jedzenia, Marysia zabrała głos. ~ Zamiast ostatniego przecinka dałbym kropkę.
    8) Pyta i wyciąga woreczek z opłatkiem. ~ Ad. 2.
    9) Krzykną Piotr i padł, a po nim wszyscy. ~ Ad. 2.

    Całość:
    Opowiadanie dość ciekawe, fajnie odwzorowuje atmosferę przed Świętami. :) Szkoda, że znam stary i nowy tytuł, mam zaspojlowane oba ważne wydarzenia. :/ No trudno. Odniosłem wrażenie, że spieszyłeś się pisząc to opowiadanie, a to spory błąd. Tekst ma masę pomniejszych powtórzeń, polecam takie proste ćwiczenie mego autorstwa. Mówisz se na głos jakieś słowo, a potem jego synonim, bądź cokolwiek innego, co pozwoliłoby Ci uniknąć powtórzenia i tak w kółko, dopóki nie skończą Ci się pomysły. Po jakimś czasie odruchowo będziesz ich unikał. Mi bardzo pomogło zwłaszcza przy wszelkich "powiedział" i takie tam. :)

    Pomysł:
    Spoler!!! ||| WŚ to coś, z czymś się nie spotkałem. Jak dopadnę kolejne części i dowiem się co, jak, gdzie i czemu, to się wypowiem.

    Bez oceny, bo nie umiem oceniać. XD

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania