TW #2 - Ostatnia iskra dzieciństwa

Człowiek - Alfons z wąsem(ona)

Miejsce - Las po huraganie

Zdarzenie - Pan prokurator i traktor

 

Zatrzymała się w ostatniej chwili, lekko dotykając zderzakiem swojego poloneza przewróconego na jezdnię, betonowego słupa. Droga była całkowicie nieprzejezdna. Las tej nocy został zrównany z ziemią. Gdzieniegdzie leżały ciała przygniecionych zwierząt. Niektóre jeszcze ostatnimi siłami wzywały o pomoc, bezsilnie rycząc. Jeszcze raz dokładnie przejrzała się w lusterku.

Poprawiła swoje sztuczne wąsy i wyciągnęła z kieszeni spodni komórkę. Nie zdziwił ją brak zasięgu, ale miała taki odruch. Instynktownie, gdy zatrzymała się, wyjmowała telefon. Siedziała w środku dobre piętnaście minut, zanim otworzyła z piskiem drzwi i wyszła. Rozejrzała się wokoło. Była sam, a przynajmniej tak jej się wydawało. Po chwili usłyszała warkot maszyny dochodzący z głębi zniszczonego lasu. Na jej szczęście przed wyjazdem mózg pracował wyjątkowo sprawnie, co u niej zdarzało się dość rzadko i uznała, że tym razem do jazdy założy nie szpilki a zwyczajne tenisówki.

To rozwiązanie ułatwiło jej, przedostanie się przez tor przeszkód utworzony przez niszczycielską wichurę. Po pewnym czasie w oddali zauważyła traktor z siedzącym na nim mężczyzną. Gdy podeszła bliżej dostrzegła, że był ubrany w elegancki garnitur i muchę oraz lśniące pantofle. Przygnębiony jeździł pojazdem w kółko.

- Przepraszam, jest pan tu sam? - krzyknęła.

Mężczyzna wyłączył traktor i tym samym wyrazem twarzy spojrzał na nią.

- Jak się wam autobus zepsuł to ja nie pomogę - odpowiedział stanowczo.

- Autobus? Nie, ja jestem autem i wcale się nie zepsuło. Ma trochę lat, ale jeździ i to najważniejsze. Na drodze leży słup i pomyślałam, że może pan pomoże go ściągnąć z niej.

- Klownom nie pomagam.

- Jakim klownom? Jestem zwyczajną kobietą.

- Czy zwyczajna kobieta przykleja sobie wąsy i paraduje w męskich spodniach? No nie sądzę.

- Jakby pan nie wiedział, to praca alfonsa łatwa nie jest.

- Alfonsa? To chyba raczej zajęcie dla facetów — uśmiechnął się pod nosem mężczyzna, choć jedynie na kilka sekund, po czym ponownie posmutniał.

- Wszyscy się dziwią. Na początku nie było łatwo fakt do czasu, gdy wymyśliłam coś genialnego. Założyłam burdel dla niewidomych. To był strzał w dziesiątkę. A ty skąd się tu wziąłeś?

- Ja? Nie pamiętam. Wiem, tylko że byłem prokuratorem. Pamiętam też, że oskarżałem niewinnego chłopaka o potrójne zabójstwo. Skazali go na śmierć. To wszystko. Po prostu się tu obudziłem a obok stal ten traktor.

- Długo tu jesteś?

- Nie wiem. Za każdym razem, gdy zachodzi słońce po prostu urywa mi się film i budzę się rano. Najedzony wyspany i czysty.

- Chyba sobie za dużo pozwoliłeś na jakiej imprezie.

- A one w ogóle wiedzą, że jesteś kobietą?

- Nie. Ja jestem tylko głosem. Ciałem jest taki facet co go znalazłam, jak spał pod moim domem. Powiedziałam mu o tym, że chcę rozkręcić biznes, a on się zgodził. Jest tam w zamian za wyżywienie i miejsce do spania. To czysta oszczędność.

- Interes się kręci. Ja mam tylko ten stary traktor. A wiesz, podziwiam cię.

- Naprawdę a można wiedzieć za co?

- Bo wiesz ubzdurałaś sobie do tego stopnia że to wszystko jest prawdą że myślisz iż tam byłaś. Że widziałaś tego mężczyznę i że to jest twój burdel. Nawet ten polonez. To naprawdę godne podziwu. Ale na ciebie już pora. Trochę szkoda, że mnie tak szybko zapomniałaś. Wiesz może gdyby to się nie stało pamiętał bym swoje, z mojego punktu widzenia prawdziwe i realne życie.

- Nie rozumiem, do czego zmierzasz. Możesz jaśniej?

- Nie mogę. Normalnie jesteś głupia jak ten kawałek drewna leżący obok twojej stopy. To, że ten jeden raz założyłaś tenisówki, a nie szpilki do jazdy to nie przypadek. Ty śnisz.

- To są jakieś żarty, ja tylko prosiłam o pomoc, a nie jakąś paplaninę.

- Im starsza, tym głupsza. Spadaj stąd idiotko. Mnie zniszczyłaś przez tyle lat. Mogłem wiedzieć o sobie wszystko, ale ty wolałaś zapomnieć o mnie. Stworzyłaś mnie. Pan prokurator i jego traktor. Pamiętasz? Wymyśliłaś mnie w deszczowy dzień, wyśniłaś, a potem wyrzuciłaś tu. Na śmietnik. Stanę się takim drzewem jak te wszystkie tu leżące.

Po tym słowach kobieta upadła nieprzytomna. Po chwili usłyszała czyjś głos. Gdy otworzyła oczy, ujrzała twarz chirurga świecącego w jej oczy latarką.

- Już się obudziła. Mam bardzo dobrą wiadomość. Jest pani...znaczy pan stuprocentowym mężczyzną.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • marok 31.01.2018
    Wiem że to jest słabe ale nie zawsze się uda niestety. Oby chociaż dało się przeczytać
  • betti 31.01.2018
    Dało się przeczytać choć istotnie nie powala, niemniej nie jest takie złe, żeby ubolewać. Popraw literówki.
  • marok 31.01.2018
    No wiem i jestem tego świadomy. Czasami tak bywa. No oby następnym razem poszło lepiej.
  • Aisak 31.01.2018
    ej, kotek!
    masz chyba więcej niż 55 lat!
    Demencja, kotku.

    Postać, miejsce, wydarzenie.
    Dopisz, delikatnie przy mrucząc.
  • Aisak 31.01.2018
    przy tym mrucząc
  • Aisak 31.01.2018
    Zupełnie coś nowego.
    Nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy.
    Musisz zapewne nienawidzić jakieś kobiety, ale można się pouśmiechnąć.
  • marok 31.01.2018
    Nie tak mnie naszło po prostu
  • Canulas 31.01.2018
    marok, przepraszam Cię, ale podejdę jutro, bo jestem zajebany.
  • marok 31.01.2018
    Canulas nic nie szkodzi. Podejdź kiedy chcesz :)))
  • Lancelot 01.02.2018
    Heh. Łatwo nie miałeś jeśli chodzi o tematykę. A dodatkowo zakreciles jeszcze tekstem dając dziwną sytuację(z jakimś drugim dnem) i rozmowe. Hmm, no starałeś się i czy wybrałeś. Myślę że historia jest zapisana więc tak. 4
  • Ritha 01.02.2018
    "- Jakim klownom? Jestem zwyczajną kobietą.
    - Czy zwyczajna kobieta przykleja sobie wąsy i paraduje w męskich spodniach? No nie sądzę.
    - Jakby pan nie wiedział, to praca alfonsa łatwa nie jest.
    - Alfonsa? To chyba raczej zajęcie dla facetów — uśmiechnął się pod nosem mężczyzna, choć jedynie na kilka sekund, po czym ponownie posmutniał" - no powiem Ci, że alfons z wąsem ona to nei było najłatwiejsze, ale ok, kupuje motyw przyklejonych wąsów w ramach zawodowego dresscode ;)

    Słuchaj, wybitne nie jest, ale też nie jest spieprzone. W sumie sporo pomysłów, i sen i ta końcówka i burdel dla niewidomych, pomieszałeś to wszystko może zbyt hm, dziwnie, ale przynajmniej nie zanudza. Czwóreczka Mruczuś ;)
  • marok 01.02.2018
    Dziękuję. Wyszło co wyszło
  • Szudracz 01.02.2018
    Trudno mi jest jednoznacznie się określić. Absurdalne i pod takim kątem jest dobrze.
  • Canulas 01.02.2018
    Co robi ta kropka na początku?
  • marok 01.02.2018
    Ty ja sam nie wiem. Już jej nie ma
  • Canulas 01.02.2018
    Zatrzymała się w ostatniej chwili, lekko dotykając zderzakiem swojego poloneza przewróconego na jezdnię, betonowego słupa. - lepiej by mi zabrzmiało: Zatrzymała się w ostatniej chwili, lekko dotykając zderzakiem swojego poloneza przewrócony na jezdnię, betonowy słup.

    Fajny opis zwierząt.

    Sorry, muszę podzielić komentarz na kilka mniejszych, bo mam tu inwazję "mośków"
  • Canulas 01.02.2018
    Wątpliwości miałem czemu się przebierała skoro byli niewidomi.
    Masz tam też: "Wiesz może gdyby to się nie stało pamiętał bym" - pamiętałbym.

    Tak, to tekst ostro popierdolony in plus. Poszedłbym w inną stronę niż sen.
    Poszedłbym w zapętlenie.
    We wzajemną bezradność.
    W każdym razie wykorzystanie wszystkich składowych brawurowe.
    Od strony treści, bardzo dobry kawał tekstu
  • marok 01.02.2018
    No dzięki bardzo
  • Kim 01.02.2018
    "Była sam, a przynajmniej tak jej się wydawało." - sama, chyba, że nazywa się Sam, ale to wtedy musisz poprawić z wielkiej. I wątpię xd
    "Po pewnym czasie w oddali zauważyła traktor z siedzącym na nim mężczyzną." - siedział na dachu i prowadził traktor? Dobry z niego akrobata ;)
    "Na drodze leży słup i pomyślałam, że może pan pomoże go ściągnąć z niej." - Usuń 'z niej' bo wiadomo że słup taranuje drogę. To tak jakby powoduje, że nasza bohaterka w ogóle gada z akrobatą z traktora. Jak to Can powiedział 'czytelnik, nie debil'
    "- Naprawdę a można wiedzieć za co?" - po naprawdę dałabym znak zapytania i zaczęła nowe zdanie, bo w taki sposób napisane... hm. Spróbuj to wypowiedzieć w ciągu (i to jeszcze bez przecinka). Brzmi dziwnie.

    "Założyłam burdel dla niewidomych. To był strzał w dziesiątkę. A ty skąd się tu wziąłeś?" - skisłam ze śmiechu
    " Nie wiem. Za każdym razem, gdy zachodzi słońce po prostu urywa mi się film i budzę się rano. Najedzony wyspany i czysty." niczym Kenny z South Parka, który ginął w każdym odcinku i budził się żywy w następnym. Najs.

    Daję 5, bo były śmieszki, a jak są śmieszki, to czeba dac pinć.
  • marok 01.02.2018
    Śmieszki, śmieszki. Czasami lubię pośmieszkować. Dzięki
  • fanthomas 08.02.2018
    Dobre to jest, mocno odjechane w absurd i właśnie takie lubię.Pan prokurator i traktor pasuje jak ulał. 5
  • fanthomas 08.02.2018
    Wrzuciłeś tak późno że jakos ominąłem.
  • Agnieszka Gu 08.02.2018
    Witam,
    A czemu ja tego wcześniej nie widziałam? Gdzieś mi umknęło... No nic... czytamy:
    drobiazgi:
    "Rozejrzała się wokoło. Była sam, ... " - sama?

    Tematycznie, bez zarzutu, robiłeś co mogłeś, żeby się jakoś wstrzelić ;)
    I jakoś ci się to udało. Pozdrawiam :)
  • Elorence 14.02.2018
    Oj Marok, Marok, ale Ty lubisz sobie życie utrudniać! :) Lubisz gmatwać życie swoim bohaterom, prawda?
    Ciekawe podejście do zestawu, ale mogłoby być lepiej - jesteś kotem, gdzie podziała się Twoja zawziętość i upartość? :)
    Piąteczka ode mnie, bo liczę, że dzięki TW się wyrobisz! Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania