TW#19 Względność czasu – dribble

Postać: kobieta z piasku

Zdarzenie: nowe wcielenie

Gatunek: bajka, baśń, legenda, przypowieść

 

Kochany, miły mój.

 

Piasek przesypywał się przez korytarze do komór grobowych.

Uzupełniał pustkę usuniętego mózgu, trzewi.

Wchodził w głąb pachnących balsamów, pod warstwy płócien.

 

Jestem.

Jestem cała piękna, idealna, najlepsza.

 

Piasek.

 

Obudzę się doskonała, lepsza ja.

Jutro.

Za rok.

Za tysiąclecie.

 

Powstanę ja z piasku, ja nowa.

Wcielona ja.

 

Poczekasz?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 19

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (77)

  • Canulas 24.10.2019
    Do mnie trafia. Jest tęsknota, ale nie powleczona kiczem. Jest szczerość i jest ból.
    Brawoc
  • JamCi 24.10.2019
    No takie mi jakieś automatyczne wyskoczyło. Z małym udziałem mojej woli. Bardziej była wola tego co wyskoczyło. Miałam dodać podtytuł "mumia" ale tak by było zbyt łopatologicznie.
    Dziękuję i pozdrawiam.
  • Agnieszka Gu 24.10.2019
    Kurcze, zaje...ste!!
    Bardzo mi się podoba. Bardzo... Klimat, mroczny, sypki, zimny, przesypujący się piasek jak upływ czasu.
    Masakra! Świetne opko.
    Pozdrowionka :)))))
  • JamCi 24.10.2019
    Dziękuję. Jak wrzuciłam, to trochę zwątpiłam, czy to ma sens, ale zostawiłam. Tak jeszcze nie pisałam. Po ciemku na automacie. Potem to odcyforwywałam, niektórych słów nie mogłam odczytać. Świadomie to tylko ogładziłam, jak zwykle wyrzuciłam kilka słów. Ale cieszę się, że podeszło.
  • Aisak 24.10.2019
    - Poczekasz? - zapytał wojownik.
    A ona czekała...
  • JamCi 24.10.2019
    Łobuziara :-) dziękuję i za obecność i za zwariowane aluzje :-) i za wytrwałość w komentowaniu, wspieraniu nowych osób. Krzyczysz a sporo dobrej roboty robiłaś ostatnio. Widzę Cię :-)
  • JamCi 24.10.2019
    Niestety nie mam zdolności DD. To powinno być wyśrodkowane. I wtedy jest ok. Tak się trochę rozłazi.
  • alfonsyna 24.10.2019
    Nastrój mi bardzo odpowiada, bo wyszedł taki faktycznie baśniowy, a jednocześnie niepokojący. Kojarzy mi się z moją ulubioną starą, dobrą grozą XIX- i XX-wieczną, kiedy to wszystko było ubrane właśnie w takie subtelności, od których cierpnie skóra. Dzięki za tę przyjemność, pozdrawiam. ;)
  • JamCi 24.10.2019
    O jak miło. Dziękuję za odwiedziny. Czytałaś może Dumasa (nigdy nie pamiętam którego) takie opowieści grozy? Jako dziewczynka się w tym nurzałam :-) do dziś pamiętam imiona niektórych bohaterów. I potem się bałam wyjść do sieni :-) Pozdrawiam :-)
  • alfonsyna 24.10.2019
    JamCi Dumasa jakoś nie, ale może w takim razie czas to nadrobić! ;)
  • JamCi 24.10.2019
    alfonsyna Chętnie poczytam coś, co polecisz.
  • alfonsyna 24.10.2019
    JamCi, niegdyś miałam dość mocną fazę na takie historie, choć nie bardzo teraz wszystko pamiętam, z autorów na pewno klasycznie, więc E. A. Poe, trochę H. P. Lovecraft czy Goethe, ale też Joseph Sheridan Le Fanu czy z polskiego podwórka Stefan Grabiński, również Reymont ze swoim "Wampirem", a z poezji mój najbardziej ulubiony Bolesław Leśmian. Ciężko mi sobie teraz coś więcej przypomnieć, ale to były mniej więcej te klimaty. :D
  • JamCi 24.10.2019
    alfonsyna Leśmiana kocham od zawsze. Resztę obwącham. Dziękuję.
  • Berkas 24.10.2019
    Piesek przesypał się z piaskiem, faktycznie dużo emocji, statycznie, ale poruszająco. Podobało mnie się. ;)
  • JamCi 24.10.2019
    O dzięki. Odkopać pieska z piasku? Chociaż taki myśliwski Piesek, to da se radę. Dziękuję. Miałam sporo wątliwości co do teg tekstu, tym bardziej mnie cieszy dobry odbióór.
  • riggs 24.10.2019
    Bardzo zacne, klimatyczne. Pozdrawiam
  • JamCi 24.10.2019
    Dziękuję. I odpozdrawiam też :-)
  • Witamy nowy tekst! :)
  • JamCi 24.10.2019
    Wittam Treningu :-)
  • Dekaos Dondi 24.10.2019
    JamCiówna→Takie: przemijająco - imaginacyjne - a jednak z ziarenkiem nadziei.
    Faktycznie→klimatyczny w temacie tekst.
    P.S. Musiałabyś zastosować twardą/białą spację. Na telefonie nie wiem jak.
    Na kompie→Jednocześnie nadusić ctrl i shift i spacje. U mnie tak działa.
    Wtedy dowolne przerwy w poziomie
    i pionie ( jak się zrobi pod spodem niewidoczne ślady:)
    Pozdrawiam:) *  *  *  *  *
  • JamCi 24.10.2019
    Dziękuję. Wiesz co? samo mi sie to napisało, dziwnie trochę, bo jak myśllałam, to zupełłniie inny pomysł mi chodził, a to wyskoczyło jak Atena z zrozrąbanego łba. Dziwne nie?
  • Dekaos Dondi 24.10.2019
    JamCi →Wcale nie dziwne. Mam też tak czasami:)
  • JamCi 24.10.2019
    Dekaos Dondi a nie masz wtedy, że dziwne? Takiego uczucia? Że coś właściwie poza Twoją wolą?
  • Dekaos Dondi 24.10.2019
    Ale trzy klawisze jednocześnie dusisz?
  • JamCi 24.10.2019
    Trzymam lewy ctrl i shift i naciskam spację wtedy tyle razy ile trzeba. Wkleja mi w układzie pożądanym a jak zatwierdzam to i tak jest do lewej.
  • Dekaos Dondi 24.10.2019
    To może też zależeć od stosowanego programu, ale aż tak się nie znam? Poszperaj w internetach:)
  • JamCi 24.10.2019
    Dziękuję. Buziaki za pomoc.
  • betti 24.10.2019
    Arcydzieło po prostu... hahaha
  • JamCi 24.10.2019
    Dziękuję za wizytę i komentarz. Pozdrawiam.
  • Angela 24.10.2019
    Fajnie, trochę tajemniczo, nastrojowo, szepcząco.
    Pozdrawiam.
  • JamCi 24.10.2019
    Dziękuję Ang. Buziaki.
  • betti 24.10.2019
    To ''ja'' pięknie wplecione w ten cudowny tekst...
  • JamCi 24.10.2019
    Celowo tam jest. Ma być.
  • betti 24.10.2019
    JamCi i wygląda jak pisanie noworodka... ale skoro taki był zamysł...
  • JamCi 24.10.2019
    betti Różnimy się tym, że ja wiem, że popełniam błędy i moje teksty są kulawe. Ja wiem. Ale czasem coś jest celowym działaniem dla zwrócenia uwagi na coś. Wiem, że te "ja" tam są. One opisują postać. Spróbuj zrozumieć o kim to jest. Wtedy będziesz wiedziała czemu one służą.
  • betti 24.10.2019
    JamCi tak się nie podkreśla znaczenia, tylko dzieci tak robią. Wszędzie by Ci to wytknęli na dzień dobry. No, poza opowi.
  • yanko wojownik 24.10.2019
    betti np. Na VA i PP?
  • JamCi 24.10.2019
    betti No to jestem dzieckiem. Nara.
  • JamCi 24.10.2019
    betti I jakby co: nie życzę sobie gownoburzy pod moim tekstem. Chętnych odsyłam do stosownych wątków.
  • betti 24.10.2019
    yanko wojownik napisałam wszędzie. Przeliterować?
  • kalaallisut 24.10.2019
    Jak list za grobu, Feniks z popiołów, lepsza silniejsza ja a może czeka na lepszy czas? Ciekawe :)
  • JamCi 24.10.2019
    Mumia. Czyli wszystko na tak. List zza grobu tak i czeka bo wierzy że się odrodzi. Królowa.
  • kalaallisut 24.10.2019
    Mumia!!! Extra
  • JamCi 24.10.2019
    kalaallisut No. Myślałam, że to czytelne :-) a wyszło tajemniczo :-)
  • Adelajda 24.10.2019
    Miałam przed oczami kobietę mumię, która swą wieczność oddała w obce ręce.
    Ładne, subtelne.
  • JamCi 24.10.2019
    Dokładnie o tym to jest. Dlatego ona taka ciut narcystyczna. Tylko królowe tak chowano.
  • yanko wojownik 24.10.2019
    Przeczytałem i pomyślałem - nie mieści się ramach. Policzyłem słowa - mieści się, czyli stwarza iluzję, że większe, czyli niezły efekt. Czas zawsze mnie interesi i pomroki, to temat konsumuję ze smakowitością.
  • JamCi 24.10.2019
    Dziękuję. :-)
    No bo wieczność w pięćdziesięciu słowach to się w głowie nie mieści ;-)
  • Lakion 24.10.2019
    Pierwszym podstawowym celem poety czy pisarza jest umieć wzbudzić w ludziach emocje. Podobało mi się skojarzenie "ja" z martwotą. Fajnie ukazane jest to, że człowiek zapatrzony w własne wnętrze i patrzący na siebie, w rzeczywistości już jest trupem, choć o tym nie wie. Dobry, klimatyczny i z przekazem. Czego więcej chcieć.
  • JamCi 24.10.2019
    Dziękuję. Ja jest takim trochę narcystycznym zapatrzeniem w siebie kobiety nawyklej do władzy i posłuchu. Chociaż ludzkiej w swoich nadziejach i wierze. Dziękuję za obecność i komentarz.
  • Pasja 24.10.2019
    Ciekawe zatrzymanie upływu życia poprzez zabalsamowanie i stworzenie kobiety po czasie. Zamknięte ziarnka piasku wciskają się w talię kobiety-klepsydry odmierzając czas na nowo.

    Teraz jest modne zamrażanie.

    Pozdrawiam
  • JamCi 24.10.2019
    Kiedyś byli modne balsamowanie ;-)
    Ściskam serdecznie.
  • Tom Bordo 24.10.2019
    Na pitoleniu na t3ksturze masz wiadomość którą dzisiaj wysłałem z mojego tamtejszego konta używanego od miesięcy
  • JamCi 24.10.2019
    Byłam. Nic nie widzę.
  • Tom Bordo 24.10.2019
    JamCi przestań kłamać, kończę dyskusję z tobą. Dobranoc
  • Tom Bordo 24.10.2019
    JamCi a może ty nie wiesz gdzie jest pitolenie? Na głównej zjedź na dół
  • Tom Bordo 24.10.2019
    JamCi dodałem jeszcze komentarz na twoim profilu
  • jagodolas 24.10.2019
    Tom Bordo ty stalkerze jebnięty w mózg, weźże se odpuść te pierdoły no
  • Anonim 24.10.2019
    Wiesz, ale czasem czytuję inaczej, niż zamierzono.
    Biorąc pod uwagę piasek przesypujący się, i doskonałość, to myślę o antagonizmie, o przeciwnym znaczeniu. Bo piasek to ulotność, to napęd w klepsydrze, która kojarzy mi się ze starzeniem i degeneracją. Ale też z poddaniem się losowi/Bogu i spokojem ducha.
    A na końcu mamy: prawdziwa ja, WCIELONA JA, co wg mnie doskonale podkreśla znaczenia, o których pisałem. Wcielona BABA! ;) Sorry, nic personalnie. Sam czasem tez pisuję rzeczy, które później mnie rażą.

    Pozdrawiam.
  • JamCi 25.10.2019
    :-) spoko. Mumifikowali po to, żeby możliwe było życie potem :-)
  • JamCi 25.10.2019
    Napęd w klepsydrze. O to to. Upływ czasu. Od przeszłego, przez teraz do za tysiąc lat.
  • sensol 24.10.2019
    super. mi się skojarzyło z betryzacją przez bystry. czyli jedynym sposobem na niesmiertelność, która okazuje się byc nie do zniesienia (tak u Lema było w "Wizji Lokalnej"
  • JamCi 25.10.2019
    Sensolu ja myślę, że w ogóle każda forma nieśmiertelności byłaby nie do zniesienia. Chyba że taka w sercach bliskich. Pozdrawiam :-)
  • sensol 25.10.2019
    JamCi zgadzam się z Tobą zdravia :)
  • jagodolas 25.10.2019
    Zatkana ma twarz i nie powiem nic prócz piątki aż
  • JamCi 25.10.2019
    oooo nie wiem czy to dobrze czy źle, ale dziękuję :-)
  • pkropka 26.10.2019
    Kobieta z piasku niczym klepsydra, która zatrzymała bieg czasu.
    Plastyczne, mimo oszczędności w słowach.
  • JamCi 27.10.2019
    Dziękuję ja jakoś tak mam, że lubię mało słów.
  • szopciuszek 27.10.2019
    Takie krótkie a taki klimat. Podobają mi się Twoje krótaski. ;)
  • JamCi 27.10.2019
    Dziękuję :-) nie chciało być dłuższe :-)
  • JamCi, oto Twój zestaw:
    Postać: Bardzo brzydka kobieta
    Zdarzenie: Za ciasne buty

    Gatunek (do wyboru): Pamiętnik/ Dziennik/ Retrospekcja lub (pod kątem Antologii) Horror i pochodne
    Czas na pisanie: 10 listopada (niedziela) godz. 19.00

    Powodzenia :)
  • Ritha 28.10.2019
    Ojej, ładne! Naprawdę fajna, minimalistyczna interpretacja zestawu.
  • JamCi 28.10.2019
    Dziękuję. :-)
  • Zaciekawiony 28.10.2019
    Kobieta-klepsydra. Coś chyba faktycznie chwyciłaś z tematu, jakąś telepatyczną drogą. Postać "kobieta z piasku" ja dodawałem, a inspiracją był japoński film o tym tytule, polecam poszukać, bo dobry.
  • JamCi 28.10.2019
    Dziękuję, chętnie poszukam. Żebyś wiedział, ze telepatyczną, bo tekst powstałł z minimalnym udziałem mojej świadomości.Pozdrawiam.
  • Zaciekawiony 28.10.2019
    JamCi
    https://en.wikipedia.org/wiki/Woman_in_the_Dunes
  • JamCi 28.10.2019
    Zaciekawiony dziękuję, w wolnym czasie chetnie zobaczę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania